MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 027
68 621
113
Ez most azt jelenti, hogy egy hatótáv-közrli reptérre áttelepüléskor szuperszónikusan kellett repülnie, mert szubszónikusan nem ért volna oda kerozinhiány miatt?
Nem. Ha áttelepülés van, akkor póttartály és annyi technikai leszállás, amennyi csak kell.
Az SR-71-es nagysebességű típus áttelepülése azért kivétel, mert az vagy Kadenába, vagy Mildenhallba települt, tehát ott mehetett a szuperszonikus rezsim az óceán felett, de tanker segítséggel.

A MiG-25 viszont póttartállyal, köztes leszállásokkal.
A Concorde pl Európa felett, mondjuk egy protokoll látogatáson, mint amilyen az 1985-ös ferihegyi is volt, végig hangsebesség alatt jött el a londoni Heathrow-ról.
Ehhez neki teljes kerótöltés kellett.
Azaz kb 2000km alatt fogyasztott el annyit, amennyivel ugyanonnan akár New York-ig is elrepülhetett volna, ha mehetett volna Mach 2-vel. De ugyanezen hajtóművek a maximum Mach 0.85 miatt sokkal gazdaságtalanabbak voltak.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 903
11 083
113
Nem. Ha áttelepülés van, akkor póttartály és annyi technikai leszállás, amennyi csak kell.
Az SR-71-es nagysebességű típus áttelepülése azért kivétel, mert az vagy Kadenába, vagy Mildenhallba települt, tehát ott mehetett a szuperszonikus rezsim az óceán felett, de tanker segítséggel.

A MiG-25 viszont póttartállyal, köztes leszállásokkal.
A Concorde pl Európa felett, mondjuk egy protokoll látogatáson, mint amilyen az 1985-ös ferihegyi is volt, végig hangsebesség alatt jött el a londoni Heathrow-ról.
Ehhez neki teljes kerótöltés kellett.
Azaz kb 2000km alatt fogyasztott el annyit, amennyivel ugyanonnan akár New York-ig is elrepülhetett volna, ha mehetett volna Mach 2-vel. De ugyanezen hajtóművek a maximum Mach 0.85 miatt sokkal gazdaságtalanabbak voltak.
Akkot a MiG-25-ről nincs pontos adat.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 784
13 801
113
Akkot a MiG-25-ről nincs pontos adat.
remélem a hozzászólásom végén belinkelt adat tűrhető pontosságú lesz.

Átfutottam a MiG-25 topikot.
Sajnos már a grafikonok nem láthatók, én meg béna vagyok, mert hiába írtam be ezt-azt oroszul, nem jött be az általam várt kép.

Úgy hirtelen bemásolom ide azt a három hozzászólást, ami szerintem árnyalja a képet a szubszonikus/szuperszonikus idő/hatótáv témakörében.

1, Molnibalage 2017. január 23.
"...MiG-25-ről és szuperszonikus elfogásról ez-az.

14,23 tonna keróval indul (Gt). Sanszosan full utánégetővel felszáll és felmászik 10 km-re és gyorsít. Mire eléri az M2,4 táját 13 km magasan a keró ~60%-a (!) elfogy 8,5 perc (t) alatt. Az kemény. 200-400 km között M2,4-vel repesztés mellett fogy el összesen 1,4 tonna 4 perc alatt kb. 840 m/s fentartott sebesség mellett. Aztán szubszonikusan 400 km-ről süllyedve 2,8 tonnából visszatér. Igen jól mutatja az ábra a szuperszonikus elfogás szélsőséges fogyasztási adatait..."

2, Allesmor Obranna 2017. január 23.
"...
11 km-en a legnagyobb a tolóerő, Mach 1.5-1.6 körnéykén a második forszázs rezsimmel együtt egészen Mach 2-ig még növekszik is.
A további sebességnövekedéshez viszont már emelkedni kell, ez pedig egybecseng molnibalage által közölt ábrával.
11 km-en repülve a legkedvezőbb a fogyasztás és Mach 0,6-tól Mach 1.5-ig folyamatosan csökken, majd a második forzsázs bekapcsolásával ugrik egyet, de megint csökkken a további kompresszió javulás miatt..."

3, Allsemor Obranna 2017. február 3.
"...
Ez a maximál rezsim tolóerő-sebesség görbesora. 11 ezer méteren, illetve afölött jöhet szóba a Mach 1.5 sebesség a MiG-25-össel, azonban ez a sebesség a maximális rezsim felső határa. Afölött az első illetve második forszázs üzemmódra van szükség.
A 11 méteres és 20 ezer méteres maximál rezsimes görbén a törés azt fejezi ki, hogy a repülési sebesség felső határa maximál üzemmódon a Mach 1.5, illetve felülről közelítve (magasabb sebességről visszalassulva) utánégető nélkül a tolóerő a törés utáni értékekre zuhan vissza. Mach 1.5-nél illetve felette eleve utánégetés van, vagy az I. vagy II. rezsim, és vagy a második vagy a harmadik fúvócsőprofil dolgozik, így maximálra lehúzva a gázkart eleve nem a maximál rezsim úgynevezett egyes profilja áll be. Tehát az éles határ emiatt van..."

Ez pedig bár a bombázó/felderítő változat, de az adattáblázat (próbáltam bemásolni, de összecsúszik) remekül mutatja, hogy pl. mennyire kicsi a sebesség különbséghez képest a hatótáv különbség a két különböző rezsimen.
(Az oldal alján levő apjó, pici nyilakkal érdemes jobbra-balra lapozni, vannak ott még érdekességek: