Cseh MiG-23ML műrepülése Pardubice-ben, 1997-ben:
Látványos a végén a repülőnap végi távozáskor a nyitottfutós orsóval elköszönés.
Látványos a végén a repülőnap végi távozáskor a nyitottfutós orsóval elköszönés.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Dolgozik a MiG-23-as aerodinamikája. A 72 fokos szárnyállásnál a jól megtépett bothelyzetben a farkasfogak által leválaszott örvények az erősen nyilazott szárnyvégekig futnak ki:
JöhetEgész jó kis ismeretterjesztő könyvecske.
A szerző tényleg sok melót rakhatott bele (intejút, levéltári böngészést, stb), mert számomra ez az első hihető leírása, nemcsak az Iraki-Iráni, hanem a Szír-Izraeli konfliktusban résztvett MiG-23MSz/BN/MF/ML/MLD típusok történetének.
A Líbiai rész is érdekes, bár az eddig is jól dokumentált volt.
Harceljárások, veszteségek, illetve a gépek szovjetek általi lebutításának részletes ismertetésével, sok-sok intejúval, illetve korabeli fotóval.
Lehet hogy kellene írni belőle egy sorozatot ide?
Ha kérhetnénkEgész jó kis ismeretterjesztő könyvecske.
A szerző tényleg sok melót rakhatott bele (intejút, levéltári böngészést, stb), mert számomra ez az első hihető leírása, nemcsak az Iraki-Iráni, hanem a Szír-Izraeli konfliktusban résztvett MiG-23MSz/BN/MF/ML/MLD típusok történetének.
A Líbiai rész is érdekes, bár az eddig is jól dokumentált volt.
Harceljárások, veszteségek, illetve a gépek szovjetek általi lebutításának részletes ismertetésével, sok-sok intejúval, illetve korabeli fotóval.
Lehet hogy kellene írni belőle egy sorozatot ide?
SzeretnénkEgész jó kis ismeretterjesztő könyvecske.
A szerző tényleg sok melót rakhatott bele (intejút, levéltári böngészést, stb), mert számomra ez az első hihető leírása, nemcsak az Iraki-Iráni, hanem a Szír-Izraeli konfliktusban résztvett MiG-23MSz/BN/MF/ML/MLD típusok történetének.
A Líbiai rész is érdekes, bár az eddig is jól dokumentált volt.
Harceljárások, veszteségek, illetve a gépek szovjetek általi lebutításának részletes ismertetésével, sok-sok intejúval, illetve korabeli fotóval.
Lehet hogy kellene írni belőle egy sorozatot ide?
Én is kíváncsi lennék rá...! - Pláne a szír-izraeli konfliktusra, mert ott a modern amcsi gépekkel kerültek szembe...Egész jó kis ismeretterjesztő könyvecske.
A szerző tényleg sok melót rakhatott bele (interjút, levéltári böngészést, stb), mert számomra ez az első hihető leírása, nemcsak az Iraki-Iráni, hanem a Szír-Izraeli konfliktusban részvett MiG-23MSz/BN/MF/ML/MLD típusok történetének.
Harceljárások, veszteségek, illetve a gépek szovjetek általi lebutításának részletes ismertetésével, sok-sok interjúval, illetve korabeli fotóval.
Lehet hogy kellene írni belőle egy sorozatot ide?
Engem is érdekelne. Én pl úgy tudtam, hogy a szírek konkrétan MiG-23MLD-t vetettek be F-16-osok ellen és egy ilyen verzió szökött át Izraelbe is, de ez nem az az MLD volt, amit a szovjetek újépítésűként repültek pl Kiskunlacházán.
Ezek ugyanis MLD szintre felhozott korábbi ML-ek voltak.
(Lacházán is volt pár darab ML-ből, vagy MLA-ból kialakított MLD).
Nélkülözve pár olyan jellegzetességet, mint a LERX tövében levő extra farkasfog, az extra örvénygenerátor a Pitot-cső körül, vagy a 36 fokos szárnnyilazás. Ez utóbbiak például kimondottan az F-16A miatt kerültek beépítésre.
1982-ben, de még a 80-as évek végén se volt a szíreknek full-extrás “valódi” MLD-jük, később viszont már igen.
Ha jól tudom, a kilencvenes években a beloruszoktól szereztek utolsó szériás MLD-ket, melyeket mostanság már csak hazai barkács FAB-500 utánzatok hajigálására használnak.
Sajat topik is mehet nekiEgen az Arab megrendelők is gyakran vakarták a fejüket, miután kifizettek egy MiG-23 változatot, látszólag mást kaptak.
Más esetben meg ugyanannak a típusnak más volt a gyártmány jelzése.
Elkezdtem kijegyzetelni a könyvet (eltart majd egy ideig), viszont muszáj lesz belemenni a MiG-23 alváltozatok világába mivel csak így lesz érthető a történet.
Addig is röviden a lényeg...
... a 23-12-es gyártmányt eleinte (egyetlen éven át) még az analóg Сапфир-23МЛ lokátorral gyártották, majd öt éven át az Н003 Сапфир-23МЛА immáron digitális zajszűréssel ellátottal.
A manuáljuk szerint mindkét típus jelzése MiG-23ML. (a másodikat szokták tévesen MiG-23MLA-nak is nevezni)
Ezután az iroda elkezdett dolgozni a 23-16-os gyártmányon, MiG-23MLA jelzéssel, ez viszont elkésett.
1982-től a szovjet front légierő már csak a MiG-29-est kívánta beszerezni, így a fenti típus csak export változatban készült 84-ben, 23-22-es gyártmány jelzéssel.
Elvileg ezt a géptípust nevezik újonnan gyártott MiG-23MLD-nek.
1982 és 1985 között viszont többszáz 23-12-es gyártmányt (MiG-23ML) modernizáltak MiG-23MLD néven az Н008 «Аметист» («Сапфир-23МЛА-2») lokátor beépítésével, ami a MiG-29-eshez hasonló digitális impulzus doppler egység volt.
Ezek a nagyjavításkor modernizált gépek kapták a 23-18-as gyártmány jelzést, miközben az eredeti szériaszámuk nem változott.
Muszáj lesz viszont az egykori politikai/háborús helyzetet is ismertetni, és eléggé tartok tőle, hogy a topic a szokásos Arabozásba-Zsidózásba fullad.
Kérdésem, hogy ide írjam a sorozatot, vagy másik topicot keressek? (hadtörténelem?)
MiG23 története,jó helyen lesz itt is.Egen az Arab megrendelők is gyakran vakarták a fejüket, miután kifizettek egy MiG-23 változatot, látszólag mást kaptak.
Más esetben meg ugyanannak a típusnak más volt a gyártmány jelzése.
Elkezdtem kijegyzetelni a könyvet (eltart majd egy ideig), viszont muszáj lesz belemenni a MiG-23 alváltozatok világába mivel csak így lesz érthető a történet.
Addig is röviden a lényeg...
... a 23-12-es gyártmányt eleinte (egyetlen éven át) még az analóg Сапфир-23МЛ lokátorral gyártották, majd öt éven át az Н003 Сапфир-23МЛА immáron digitális zajszűréssel ellátottal.
A manuáljuk szerint mindkét típus jelzése MiG-23ML. (a másodikat szokták tévesen MiG-23MLA-nak is nevezni)
Ezután az iroda elkezdett dolgozni a 23-16-os gyártmányon, MiG-23MLA jelzéssel, ez viszont elkésett.
1982-től a szovjet front légierő már csak a MiG-29-est kívánta beszerezni, így a fenti típus csak export változatban készült 84-ben, 23-22-es gyártmány jelzéssel.
Elvileg ezt a géptípust nevezik újonnan gyártott MiG-23MLD-nek.
1982 és 1985 között viszont többszáz 23-12-es gyártmányt (MiG-23ML) modernizáltak MiG-23MLD néven az Н008 «Аметист» («Сапфир-23МЛА-2») lokátor beépítésével, ami a MiG-29-eshez hasonló digitális impulzus doppler egység volt.
Ezek a nagyjavításkor modernizált gépek kapták a 23-18-as gyártmány jelzést, miközben az eredeti szériaszámuk nem változott.
Muszáj lesz viszont az egykori politikai/háborús helyzetet is ismertetni, és eléggé tartok tőle, hogy a topic a szokásos Arabozásba-Zsidózásba fullad.
Kérdésem, hogy ide írjam a sorozatot, vagy másik topicot keressek? (hadtörténelem?)
Mondjuk ez sem rossz ötlet.Nyitni egy ismeretterjesztő irások főrovatot,és abban alrovatokat az ilyen irásaitoknakSajat topik is mehet neki