MiG-25 Foxbat (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Kérnék egy hiba és annak a helyes kijelentés változata listát:)
Ott van alatta a kommenben...

1. Az F-15 elvi max. csúcssebessége volt fegyvertelenül M2.5, de le volt korlátozva M2.2 tájára. Max. fegyverzettel pótos nélkül M1.78-at tudott 80 tmf körüli hatósugárral légitankolás nélkül. (Tehát lényegtelen...)
http://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/

2. 1976 és haldokló amerikai ipar? A tisztelt név nélküli szerző a Pravdát olvasta 40 évvel később vagy csak simán hallucinál? Az a "haldokó" ipar rakta össze ekkoriban a Patriotot, az F-15-öt - négy évvel azelőtt már felszállt - és úton volt az F-16 és az F-18. Ja, újgenerációs AIM-9L - új hajtómű, FM vezérlés, stb. - meg új Sparrowt az AIM-7F-et és dolgozott éppen a TERCOM vezérléses AGM-86-on és a Tomahawkon. Ja, ekkoriban kezdett beérni az AEGIS, jött az F-14, stb. Soroljam még, hogy miért nem kellett volna ezt a részt beleírni..? Egyszerűen nevetséges... Szomorú, hogy ilyet ma felvállal bárki.

3. Az SR-71-nél a stealth legenda mikor fog már eltűnni? Semmiféle steath tervezési követelmény nem volt. A festéke nem volt sem elnyelő sem szóró örültek, hogy olyan össze tudtak hozni, ami a hőtágulást és a magas absz. hőmérséklete kibírta. A forma optimalizálásra nem is gondolhattak, a 15+ évvel későbbi F-117-nél is síklapokról szólt a történet...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 130
113
2. 1976 és haldokló amerikai ipar? A tisztelt név nélküli szerző a Pravdát olvasta 40 évvel később vagy csak simán hallucinál? Az a "haldokó" ipar rakta össze ekkoriban a Patriotot, az F-15-öt - négy évvel azelőtt már felszállt - és úton volt az F-16 és az F-18. Ja, újgenerációs AIM-9L - új hajtómű, FM vezérlés, stb. - meg új Sparrowt az AIM-7F-et és dolgozott éppen a TERCOM vezérléses AGM-86-on és a Tomahawkon. Ja, ekkoriban kezdett beérni az AEGIS, jött az F-14, stb. Soroljam még, hogy miért nem kellett volna ezt a részt beleírni..? Egyszerűen nevetséges... Szomorú, hogy ilyet ma felvállal bárki.

Csak én értelmeztem a szovjet propaganda kifigurázásának az adott mondatot? Akkor vagy az én iróniadetektorommal van a baj, vagy a tiéddel...

3. Az SR-71-nél a stealth legenda mikor fog már eltűnni? Semmiféle steath tervezési követelmény nem volt. A festéke nem volt sem elnyelő sem szóró örültek, hogy olyan össze tudtak hozni, ami a hőtágulást és a magas absz. hőmérséklete kibírta. A forma optimalizálásra nem is gondolhattak, a 15+ évvel későbbi F-117-nél is síklapokról szólt a történet...

Molni, ezt már lemeccseltük anno, akkor kaptál Lockheed-referenciát is, de ha az sem elég, akkor:

https://www.cia.gov/news-informatio...atured-story-archive/oxcart-vs-blackbird.html

"The SR-71 got the name “Blackbird” because of the special black paint that covered the aircraft. Although the Blackbird's stealthiness resulted from radar absorbent structures along the chines, wing edges, vertical tails, and inlet spikes, the paint helped to release some of the heat generated by air friction and to camouflage the aircraft against the dark sky at high altitudes."

"The engineers used cutting-edge innovations in titanium fabrication, lubricants, jet engines, fuel, navigation, flight control, electronic countermeasures, radar stealthiness, and pilot life-support systems to meet these challenging requirements. The A-12 was America’s first stealth plane, though it was never completely stealth because the amount of fuel it had to carry to fly so fast for so long required changes in the design of the airframe that made it easier to track on radar. The innovative design and technologies developed for the A-12 were used for years after and helped lay the foundation for future stealth research."

https://www.cia.gov/library/center-...nographs/a-12/Archangel-2ndEdition-2Feb12.pdf

"During tests over the trial period conducted along with contractor EG&G, Lockheed showed that its concept of shape, nonmetallic parts, and fuel additive would produce the needed reduction in RCS. In the course of this phase of radar testing and after, which required a full-scale, pylon-mounted mock-up, and further wind tunnel tests, the A-12 took on more of its distinctive cobra-like shape that allowed for better dispersion of radar pulses. To further reduce those reflections, the two canted rudders were fabricated from laminated nonmetallic materials—the first time such substances had been
used for an important part of an aircraft’s structure. (Later on, the production aircraft would be painted with a radar-absorbent coating of ferrite particles in a plastic binder.)"
 
M

molnibalage

Guest
Az fel sem merül, hogy a Lockheed is tolja a propagandát? Mondom, miféle stealthről van duma, mikor a '60-as évek radarjai is több száz km-ről gond nélkül látták...?

Az írásból meg minden sütött, csak nem az irónia. Egyáltalán nem vagyok humorérzék híján...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 287
113
Mégsem. Fura, két féle képpen lehet betölteni az oldalt.

Ha a facebook értesítésre kattintasz, nem tölti be a kommenteket. Ahhoz ki kell menned mondjuk a főoldalra, vagy a címkékhez, és ott rákattintással visszamenni.
Egy oldalletöltés helyett hármat csinálsz, jobban pörög a reklám.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 130
113
Az fel sem merül, hogy a Lockheed is tolja a propagandát? Mondom, miféle stealthről van duma, mikor a '60-as évek radarjai is több száz km-ről gond nélkül látták...?

Az írásból meg minden sütött, csak nem az irónia. Egyáltalán nem vagyok humorérzék híján...

Persze, akár tolhatta azt is a Lockheed. Bár sok értelmét nem látnám, mivel soha nem volt eladó a gép, az üzemeltető (vagyis a CIA, ahonnan linkeltem is az anyagot) meg nyilván tisztában volt-van a valós képességekkel. Egyébként az SR-71(A-12) nyilván nem stealth. Ez egyértelmű. A múltkor le is írtam, miért nem lehet az, vagyis 80-90% titán, Mach3+ (egyébként a valós maximális sebességét a gépnek nem is lehet tudni a mai napig sem...), ramjet... Csupán "stealthy" lehet vagyis, a kor színvonalán természetesen, csökkentett észlehetőségű. De, ami tény, törekedtek a radarkeresztmetszet csökkentésére. Ha megnézed a pdf-et, akkor láthatod (a grafikáknál), hogy pont ezért nem az A-11 formája maradt, hanem módosították. Plusz radarabszorbens anyagok, ahol csak lehetett.

Nekem pedig úgy jött le az írás. De ezért mondtam, simán lehet, hogy bennem van a hiba. :)
 
M

molnibalage

Guest
A kor színvonalás sem volt az. A '60-es évek beli felderítő radarok erőlödés nélkül észleltékl 300-400 km-ről is. A közeledő SR-71-est MiG-25 kísérgette a határon az NDK-ban..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ide berakom, itt jobb helyen van:

Még egy kis ukrán MiG-25-ös videó:


Meg egy kis orosz 25-ös, leszállás közben. Jó hangos egy gép volt ez...

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
MiG-25_Foxbat_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosított FullHD
 
M

molnibalage

Guest
MiG-25-ről és szuperszonikus elfogásról ez-az.

14,23 tonna keróval indul (Gt). Sanszosan full utánégetővel felszáll és felmászik 10 km-re és gyorsít. Mire eléri az M2,4 táját 13 km magasan a keró ~60%-a (!) elfogy 8,5 perc (t) alatt. Az kemény. 200-400 km között M2,4-vel repesztés mellett fogy el összesen 1,4 tonna 4 perc alatt kb. 840 m/s fentartott sebesség mellett. Aztán szubszonikusan 400 km-ről süllyedve 2,8 tonnából visszatér. Igen jól mutatja az ábra a szuperszonikus elfogás szélsőséges fogyasztási adatait.

p9bor1eqa7b6bjblg1m1.png


0G performance envelope összehasonlítások.
dycyn3j71w57b6ix0kw4.png
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 463
84 508
113
Az alapvető probléma, hogy 5G-nél kiakad a szerkezet. Abban a tartományban, amire szegény gépet tervezték, ez elég érdekes dolgokat vonzz maga után.. egy 9G-s géphez képest (mondjuk legyen az összehasonlítási alap egy F-15) sokkal kisebbre szorítkozik az az időtartomány amelyen belül még hatásosan tud végrehajtani kitérő manővert.

Nagyon nagy magassággal (40e láb fölött, mondjuk), hogy kevés lehetősége van a pilótának, ezért elég kiszámítható. Utánégető nélkül repülve szinte bármilyen 2-3G fölötti manőver magasság vesztést eredményez.

Van még egy másik probléma, a nagy sebességet baromi nehéz jól kihasználni az 5G-s limit miatt. Elméletben 20-30 mérföldről vagy azon kívülről nagy magasságban előnyben leszel de ilyen távolságból még ilyen feltételekkel is nagyon kicsi az esély arra, hogy eltaláld a célt. Ezen belül viszont ha még M2 körül vagy akkor az AMRAAMok jó esélyel elkapnak az ellen meg közben lazán kifordul és elmenekül a te rakétáid elől. Gyakorlatilag a relatív sebesség miatt indítás után rögtön kifordulhat, valószínűleg 20-25 mérföldnél is. Eközben te meg semmit nem tudsz csinálni mert épp próbálod fékezni a géped, hogy egyáltalán bármiféle fordulóra képes legyen..

És akkor eddig csak az abszolút nem jellemző rendkívül nagy távolságú BVR-ről volt szó, minden másban egy rakás szar a Foxbat. Szó szerint.

Persze azt lehet, hogy nem nyílegyenesen repülsz az ellennek, de mivel abszolút semmilyen manőverre nem képes a gép M2 körül, ha így indítasz rakétát az talán még akkor se fogja eltalálni az ellenfelet ha az semmilyen manővert nem hajt végre.. 30-40 fok korrekció rögtön indítás után ekkora sebességgel elég dúrva hatást ér el. És akkor még utána kéne kompenzálni arra, hogy a másik mit csinál.
Az elméleted jó is lenne épp csak a valóságban a szerény képességű iraki pilótákra egy halom rakétát lőttek el feleslegesen a halálra képzett nyugati hajózók=valamit rosszul tudsz!
Nem mondom,hogy a 25-ös egy F-15 killer de hogy biztosan nem olyan béna kacsa mint aminek leírod azt az élet is bebizonyította.Arra bőven elég,hogy el tudjon menekülni.

Itt jutottam el blogen mondanivalójához:
A 29-es minden szempontból jobb légi fölény vadász mint a Foxbat ani ugye elfogó vadász.
Amiért még is jobban szerepelt a Foxbat légifölény vadászgépként az az,hogy a teljes elavultságát képes volt kompenzálni sebességgel azaz amint beütött a szar el tudott menekülni ellenben a Fulcrummal ami ennyire azért nem gyors.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Azért érdekes ez a 14.23 tonna keró, mert 17500 liter volt a belső kapacitás és a maximális 19 ezer felett. Igaz, ez a felderítőre vonatkozik és a második adat a póttartállyal, ami nem nagyon volt alkalmazásban az elfogóvadász verzión.

Ez itt az R-15-ös tolóerő karakterisztikája utánégetőn:

r15_char_fors.gif


Ez pedig a fajlagos fogyasztás ugyanezen rezsimen:

r15_sfc_fors.gif


11 km-en a legnagyobb a tolóerő, Mach 1.5-1.6 körnéykén a második forszázs rezsimmel együtt egészen Mach 2-ig még növekszik is.
A további sebességnövekedéshez viszont már emelkedni kell, ez pedig egybecseng molnibalage által közölt ábrával.
11 km-en repülve a legkedvezőbb a fogyasztás és Mach 0,6-tól Mach 1.5-ig folyamatosan csökken, majd a második forzsázs bekapcsolásával ugrik egyet, de megint csökkken a további kompresszió javulás miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7