MiG-25 Foxbat (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Persze mondhatjukahogy az a harci gép ami csak arra jó,hogy elmeneküljön (dolgavégezetlenül)lószart sem ér(ez igaz is bár 1 lelövést csak sikerült összehozni)ami igaz is de ez még mindig több mint amit a 29-es produkált vagy amit a sima SZU-27 tenni tudott volna a Folcrummal azonos feltételek mellett(abba ne menjünk bele,hogy az irakiak vagy szerbek mennyire döntöttek jól vagy rosszul amikor szinte egyesével küldték a 29-eseket lelövetni magukat).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Azért érdekes ez a 14.23 tonna keró, mert 17500 liter volt a belső kapacitás és a maximális 19 ezer felett. Igaz, ez a felderítőre vonatkozik és a második adat a póttartállyal, ami nem nagyon volt alkalmazásban az elfogóvadász verzión.

Ez itt az R-15-ös tolóerő karakterisztikája utánégetőn:

r15_char_fors.gif


Ez pedig a fajlagos fogyasztás ugyanezen rezsimen:

r15_sfc_fors.gif


11 km-en a legnagyobb a tolóerő, Mach 1.5-1.6 körnéykén a második forszázs rezsimmel együtt egészen Mach 2-ig még növekszik is.
A további sebességnövekedéshez viszont már emelkedni kell, ez pedig egybecseng molnibalage által közölt ábrával.
11 km-en repülve a legkedvezőbb a fogyasztás és Mach 0,6-tól Mach 1.5-ig folyamatosan csökken, majd a második forzsázs bekapcsolásával ugrik egyet, de megint csökkken a további kompresszió javulás miatt.
Szóval van olyan magasság+rezsim kombináció ahol nő a tolóerő de csökken a fogyasztás?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 060
113
Amennyire én tudom a MIG-25 az egyetlen orosz vadászgép amelynek 1:1 a "lelövés/halálozás" aránya. A többié rosszabb.
(Jó a Szu-27-é a legjobb, de az még nem találkozott nyugati géppel.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 094
113
Szóval van olyan magasság+rezsim kombináció ahol nő a tolóerő de csökken a fogyasztás?

A fajlagos fogyasztás csökken, mégpedig drámaian, de a tolóerő növekedésével a tényleges fogyasztás nem csökken számottevően, Viszont a tolóerő növekedése tart ellent a megnövekedett aerodinamikai össz-ellenállásnak, ami aránypár 11 ezer méteren Mach 1.5 felett kedvezőbb, mint alatta, így a gép gyorsulása itt a legkedvezőbb.
Emiatt a hajtóművek tolóteljesítménye is sokkal jobb itt.

Magyarul megfogalmazva, a rémalacsony kompresszió viszony (4,3-4,5) egy jó nagy nulla hangsebesség alatt, így a hajtómű itt világraszólóan rosszul fogyaszt.
Mach 1,5-2,5 között a szívócsatornában zajló dinamikus kompresszió miatt az össz sűrítési viszony ~12...14 körüli, ami már annyira nem rossz.
A MiG-23MLD R-35-öse sűrített így, vagy a Szu-22M4-es AL-21F-3-asa. Azért ma már illik 25 felett sűríteni, a Gripen RM-12-ese például 30 feletti értéket tud.
A 25-ös hajtóművei tehát nem csoda, hogy nagyobb sebességnél kedvezőbben fogyasztanak, mint hangsebesség alatt, mert annál a rezsimnél jobb fogyasztási értéket nem nehéz elérni. De ezt a sportot a hatvanas évek technológiai színvonalán így játszották. A hetvenes években, némiképp lassabban a MiG-31-essel már 24-es sűrítési viszonnyal könnyebben tudtak operálni hangsebesség alatt, úgy, hogy a 22 ezer méter és Mach 2.4 se volt lehetetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi
M

molnibalage

Guest
Az elméleted jó is lenne épp csak a valóságban a szerény képességű iraki pilótákra egy halom rakétát lőttek el feleslegesen a halálra képzett nyugati hajózók=valamit rosszul tudsz!
Olvasd el az F-15-ös írást légyszíves (nem először kérem...), 254 oldal tája így fejből, nem túl rég idéztem.

A rakéták közül cirka 2 vagy 3 műszaki hibás volt, nem indult be a rakéta hajtómű vagy a közelségi gyújtó nem működött. A pilóták paramétereken belül indítottak. A műszaki hibán felül az infracsapda működött így jött ki egyszer az, hogy 4 vagy 5 rakéta kellett egy géphez. Ennek ellenére a teljes SV átlaga 60 és 70% táján volt AIM-7/9 használatakor, a műszaki hibás indításokat is beleszámítva. A többi légiharcot is olvasd el, ahol sokkal jobb arányok jöttek ki.

Nem mondom,hogy a 25-ös egy F-15 killer de hogy biztosan nem olyan béna kacsa mint aminek leírod azt az élet is bebizonyította.Arra bőven elég,hogy el tudjon menekülni.
Márpedig de. A MiG-25 egy rakás szar 10 km alatt és afelett is csak szuperszonikus tartományban jó. Olyan harmatos, hogy egy F-5 / MiG-21 játszva lövi le manőverező légiharcban. Az előbbire példa is volt, iráni F-5 lőtt le iraki 25-ösöt.. Kettőt találhatasz, hogy a Közel-keleten is miért védték emelkedés közben 21-esek a 25-öst. Mert abban a magassában emelkedés közbn erőlködés nélkül lelőtte volna azt F-4E is nemhogy az F-15A...

Elemenekülni sem tud csak úgy, mert sem a végsebessége sem a gyorsulása nem jobb 8 km alatt, mint bármely más gépnek átlagban nemhogy az F-15/F-16-é. A F-16 elől is AMRAAM korszakban tudott elfutni, azután már nehezebben. A no fly zone biztosítása alatt le is szedtek vele egy 25-öst.

Az elmenekülés kb. akkor áll, mikor még kb. 40 km-re vannak és akkor a Foxbat pilóta úgy dönt, hogy akkor megfordul, de ehhez is szuperszonikus sebesség és 10 km feletti repülési magasság kell kezdeti feltételnek. Akkor már nem képes utolérni semmi. De ez nehogy már harcászati előny legyen, mert elröhögöm magam...

A 29-es minden szempontból jobb légi fölény vadász mint a Foxbat ani ugye elfogó vadász.
Naná...

Amiért még is jobban szerepelt a Foxbat légifölény vadászgépként az az,hogy a teljes elavultságát képes volt kompenzálni sebességgel azaz amint beütött a szar el tudott menekülni ellenben a Fulcrummal ami ennyire azért nem gyors
És ez a téveszmét hogyan sikerült kitalálni...? Abból az egy szem légigőgyelméből, aminek semmi köze nem volt a gép repteljesítményéhez? Ebből extrapolálsz a végtelenbe...?

Az Sivatgi Vihar egyetlen iraki légigyőzelmét egy MiG-23-as is képes lett volna elérni azon is volt IRST és IR rakéta. Annyi történt, hogy éppen 25-ös férkőzött be kötelékbe, de semmi olyan paramétert nem tolt, amire a 23-as ne lett volna képes. Nem M2.0-vel közeledett és nem 12 km felett...

A MiG-25 klasszikus vadászgépek elleni harci szinte alkalmatlan. Kb. arra képes, hogy az éppen vele nem foglalkozó gépre indítson rakétát - ha képes rá a földháttér vagy más miatt - és aztán olaj. Ha közel kerül és lesüllyed azok magasságára, akkor neki annyi, mert visszalassul, lásd envelope görbét 5-10 km között. A gép gyorsulása is annyival gyengébb, mint a max. sebessége kis magasságon.

Hányszor kell még elmagyarázni. hogy a MiG-25 arra készült, hogy nagy sebességgel odaérjen egy helyre és indítsa a rakétát? Mindezt interkont. bombázó ellen, ami rohadul nem fog manőverezgetni.

A MiG-25 gyakorlatilag egy miniatürizált légvédelmi rakéta komplexum, aminek egy feladata van, hogy a radart és a rakétát az indítási hely közelébe vigye. Egy "repülő négyrakétás SAM" Ennyi. Valójában minden gép ezt csinálja, csak dogfightabn "picit" mások a peremfeltételek és elvárások. A rakéta és a gép harcászati limitjébe a manőverező 8 km alatti gépek nemigen férnek be a gép repteljesítménye no meg a radarja miatt sem. Az a fránya földháttér...

Kicsit unom már, hogy kb. tizedjére magyarázom el, és nem kép foghegyről odavetett mondatban. Nem értem, hogy miért nem lehet egy picit figyelni legalább...
 
M

molnibalage

Guest
Amennyire én tudom a MIG-25 az egyetlen orosz vadászgép amelynek 1:1 a "lelövés/halálozás" aránya. A többié rosszabb.
(Jó a Szu-27-é a legjobb, de az még nem találkozott nyugati géppel.)
A Sivatagi Vihar alatt egy gépet lőttek le vele ehhez képest több 25-öst lőttek le. Volt amit Iránba átrepülés közben, ami üzemanyaghiány miatt zuhant le végül.Ezt nem tudom, hogy hova sorolják kill szempontjából, ez is benne van az F-15 írásban, képpel, 263. oldal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Olvasd el az F-15-ös írást légyszíves (nem először kérem...), 254 oldal tája így fejből, nem túl rég idéztem.

A rakéták közül cirka 2 vagy 3 műszaki hibás volt, nem indult be a rakéta hajtómű vagy a közelségi gyújtó nem működött. A pilóták paramétereken belül indítottak. A műszaki hibán felül az infracsapda működött így jött ki egyszer az, hogy 4 vagy 5 rakéta kellett egy géphez. Ennek ellenére a teljes SV átlaga 60 és 70% táján volt AIM-7/9 használatakor, a műszaki hibás indításokat is beleszámítva. A többi légiharcot is olvasd el, ahol sokkal jobb arányok jöttek ki.


Márpedig de. A MiG-25 egy rakás szar 10 km alatt és afelett is csak szuperszonikus tartományban jó. Olyan harmatos, hogy egy F-5 / MiG-21 játszva lövi le manőverező légiharcban. Az előbbire példa is volt, iráni F-5 lőtt le iraki 25-ösöt.. Kettőt találhatasz, hogy a Közel-keleten is miért védték emelkedés közben 21-esek a 25-öst. Mert abban a magassában emelkedés közbn erőlködés nélkül lelőtte volna azt F-4E is nemhogy az F-15A...

Elemenekülni sem tud csak úgy, mert sem a végsebessége sem a gyorsulása nem jobb 8 km alatt, mint bármely más gépnek átlagban nemhogy az F-15/F-16-é. A F-16 elől is AMRAAM korszakban tudott elfutni, azután már nehezebben. A no fly zone biztosítása alatt le is szedtek vele egy 25-öst.

Az elmenekülés kb. akkor áll, mikor még kb. 40 km-re vannak és akkor a Foxbat pilóta úgy dönt, hogy akkor megfordul, de ehhez is szuperszonikus sebesség és 10 km feletti repülési magasság kell kezdeti feltételnek. Akkor már nem képes utolérni semmi. De ez nehogy már harcászati előny legyen, mert elröhögöm magam...


Naná...


És ez a téveszmét hogyan sikerült kitalálni...? Abból az egy szem légigőgyelméből, aminek semmi köze nem volt a gép repteljesítményéhez? Ebből extrapolálsz a végtelenbe...?

Az Sivatgi Vihar egyetlen iraki légigyőzelmét egy MiG-23-as is képes lett volna elérni azon is volt IRST és IR rakéta. Annyi történt, hogy éppen 25-ös férkőzött be kötelékbe, de semmi olyan paramétert nem tolt, amire a 23-as ne lett volna képes. Nem M2.0-vel közeledett és nem 12 km felett...

A MiG-25 klasszikus vadászgépek elleni harci szinte alkalmatlan. Kb. arra képes, hogy az éppen vele nem foglalkozó gépre indítson rakétát - ha képes rá a földháttér vagy más miatt - és aztán olaj. Ha közel kerül és lesüllyed azok magasságára, akkor neki annyi, mert visszalassul, lásd envelope görbét 5-10 km között. A gép gyorsulása is annyival gyengébb, mint a max. sebessége kis magasságon.

Hányszor kell még elmagyarázni. hogy a MiG-25 arra készült, hogy nagy sebességgel odaérjen egy helyre és indítsa a rakétát? Mindezt interkont. bombázó ellen, ami rohadul nem fog manőverezgetni.

A MiG-25 gyakorlatilag egy miniatürizált légvédelmi rakéta komplexum, aminek egy feladata van, hogy a radart és a rakétát az indítási hely közelébe vigye. Egy "repülő négyrakétás SAM" Ennyi. Valójában minden gép ezt csinálja, csak dogfightabn "picit" mások a peremfeltételek és elvárások. A rakéta és a gép harcászati limitjébe a manőverező 8 km alatti gépek nemigen férnek be a gép repteljesítménye no meg a radarja miatt sem. Az a fránya földháttér...

Kicsit unom már, hogy kb. tizedjére magyarázom el, és nem kép foghegyről odavetett mondatban. Nem értem, hogy miért nem lehet egy picit figyelni legalább...
Miből gondolom,hogy jobban szerepelt a 25-ös mint a Fulcrum elfogó vadászként?Nem nehéz soha egyetlen 29-es nem élte túl ha modern nyugati gépekkel találkozott igazából rakétaindítási helyzetbe sem tudott kerülni ellenben a Foxbattal ami lelőtt egy Hornetet meg ha más nem elmenekülni eltudott.Nyilván nem nagy a difi a kettő teljesítmény közt(amit le is írtam csak azt valamiért elfelejtetted idézni...)de azért még is különbség.

Már párszor megkértelek de úgy látom újra szükség van rá: tehát ha engem idézel ne csak félmondatokat és a kontextusból kiragadott részeket idézz hanem az egészet mert ez így elég gusztustalan dolog!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Apropó no fly zone hány kísérletből volt egy lelövés?Mert ez a lényeg!A 25-ös képes volt megszakítani a feladatot és elmenekülni ha rosszul alakultak a dolgok ezt egy 29-es képtelen megtenni.

Az meg nem túl jó érv,hogy ha lassan meg alacsonyan megy akkor esélytelen hisz nincs az a hülye aki szándékosan alacsonyan meg lassan működjön vele.
 
M

molnibalage

Guest
Szóval van olyan magasság+rezsim kombináció ahol nő a tolóerő de csökken a fogyasztás?
Allesmor kommenjét kiegészíteném, ehhez csak annyit kell tenni, hogy előveszed. Igen, az F-15 írást. Megint... 54. oldal, lap teteje, kék keretes írás.

2gq8kfj9wkeqbj0q6uu3.png


A fajlagos fogyasztás két hajjtóművet tesz összehasonlíthatóvá, hogy azonos körülmények között mennyire hatékonyan állt elő X kg tüzelőanyagból tolóerőt. Aztán a tolerő aboszlút nagyságától függ az aboszlút fogyasztás és persze a gép légellenállásából jön ki végül az, hogy állandósult sebességet tartva adott távolságon mennyi a fogyasztás.

Ezt is beteszem majd kibővítve a HT összefoglalóba.
 
M

molnibalage

Guest
Miből gondolom,hogy jobban szerepelt a 25-ös mint a Fulcrum elfogó vadászként?Nem nehéz soha egyetlen 29-es nem élte túl ha modern nyugati gépekkel találkozott igazából rakétaindítási helyzetbe sem tudott kerülni ellenben a Foxbattal ami lelőtt egy Hornetet meg ha más nem elmenekülni eltudott.
És itt ez az, ahol tévedsz, mert az AF alatt volt ilyen gép amir indítottak és hazament emlékeim szerint. Sőt kapaszkodj meg, még Galeb is élt túl AIM-120 indítást. Ezzel az érvrendszerrel a Galeb jobb vadász, mint a MiG-29... Vagy akkor újra idézzem be amit a két EF kill jeles MB339-nél tettem...?

Már párszor megkértelek de úgy látom újra szükség van rá: tehát ha engem idézel ne csak félmondatokat és a kontextusból kiragadott részeket idézz hanem az egészet mert ez így elég gusztustalan dolog!
Semmit nem ragadtam ki. Ellenben te tényeket nem ismersz vagy felejtesz el és immúnis vagy az érvekre is csak azért, mert egyszer szerencséje volt egy 25-ösnek, de telibeszarod azokat a paramétereket és érveket, amit elérdaknak. Ráadásul huszönötször kell elmagyarátni mindent, semmire sem emlékszel és folyamatosan túltod a bringát. Tudod te, hogy mennyire irritáló ez...?
 
M

molnibalage

Guest
Apropó no fly zone hány kísérletből volt egy lelövés?Mert ez a lényeg!A 25-ös képes volt megszakítani a feladatot és elmenekülni ha rosszul alakultak a dolgok ezt egy 29-es képtelen megtenni.

Az meg nem túl jó érv,hogy ha lassan meg alacsonyan megy akkor esélytelen hisz nincs az a hülye aki szándékosan alacsonyan meg lassan működjön vele.
Látom nem sikerül megérteni a 25-ösön levő radar és AAM korlátait...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Látom nem sikerül megérteni a 25-ösön levő radar és AAM korlátait...

Nem ez a lényeg hanem az,hogy egy 29-es bármennyivel modernebb mint a Foxbat reménytelen elavult volt(9.12)a nyugati gépekkel szemben de a Foxbattal ellentétben még elmenekülni is esélytelen ha úgy alakul.A 25-ös azon képessége,hogy nagy magasságban képes nagy sebességgel repülni fegyverzettel esélyt ad arra,hogy ő döntse el mikor harcol a 29-es ezt nem tudja és hiába modernebb a Fulcrum mert még így is használhatatlanul elavult.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Senki nem beszél arról,hogy a Foxbat egy nagy durranás lenne(mint ahogy ezt már le is írtam)de nagyobb eséllyel száll végzi el a feladatát mint egy 9.12-es 29-es.
 
M

molnibalage

Guest
Nem ez a lényeg hanem az,hogy egy 29-es bármennyivel modernebb mint a Foxbat reménytelen elavult volt(9.12)a nyugati gépekkel szemben de a Foxbattal ellentétben még elmenekülni is esélytelen ha úgy alakul.A 25-ös azon képessége,hogy nagy magasságban képes nagy sebességgel repülni fegyverzettel esélyt ad arra,hogy ő döntse el mikor harcol a 29-es ezt nem tudja és hiába modernebb a Fulcrum mert még így is használhatatlanul elavult.
Látom továbbra sem sikerül felfogni. A 25-ös abban a magassában semmivel sem menekült jobban, mint bármilyen más gép. Te abból vezeted le a 25-ös menekülési képességeit, hogy éppen az volt ott. Egy 23-as vagy 29-es is megpattant volna, ha éppen az van ott. Még a 25-ös nagyobb tüzelőanyag készlete sem feltétlen aboszlút előny, mert a fajlagos fogyasztása borzalmas itt még.

MSC 28 ezer lábon repült, ami 8,5 km. Ezen a magasságon nézzed már meg a 23-as csúcssebességét. Ennyivel jobban gyorsul is. Allesmor is leírta, hogy hol kezdi jól érezni magát a 25-ös.

Tényleg ilyen nehéz megérteni? Nem értem, hogy neked mi a buli abban, hogy folyamatosan fullba tolod...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Nem az F-18 lelövéséből indulok ki hanem abból,hogy egy halom alkalommal próbáltak MIG-25-öt elfogni a no fly zónában eredménytelenül=az van amit leírtam tehát a 25-ös képes eldönteni mikor harcol mikor nem.A 29-es ezzel szemben ezt nem tudja mert nagy sebességgel pár perc után porzik a tank egész egyszerűen nincs elég kerozinja nem hogy a meneküléshez de még a gyors odajutáshoz sem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Meddig tart olyan magasságra megtervezni a bevetést ami jó a 25-ösnek?Hát kb semeddig.
 
M

molnibalage

Guest
Nem az F-18 lelövéséből indulok ki hanem abból,hogy egy halom alkalommal próbáltak MIG-25-öt elfogni a no fly zónában eredménytelenül=az van amit leírtam tehát a 25-ös képes eldönteni mikor harcol mikor nem.A 29-es ezzel szemben ezt nem tudja mert nagy sebességgel pár perc után porzik a tank egész egyszerűen nincs elég kerozinja nem hogy a meneküléshez de még a gyors odajutáshoz sem.
10-11 km-en még a 4. gen gépek is számottevő ideig tudnak M1.4-M1.6 sebességgel repülni korlátozott légiharc fegyverezzttel. Bármelyik - a gyengébbek kedvéért BÁRMELYIK - vadászgép, ha ekkora sebességnél a DLZ szélén visszafordul, akkor az őt üldöző pilóta legfeljebb az öklét rázhatja a célpont felé. A különbség az, hogy a MiG-25 12 km felett tovább és magasabb sebességet képes tartani. Ennyi. Ettől vadászok elleni harcra nem SEMMIVEL lesz alkalmasabb. Mi kéne ahhoz? Mit csinál a Raptor? Igen, bizony aktív radaros rakéta. Mert a 25-ös még F-pole manőverre sem képes tudtommal, tehát indítás után nem tudja a DLZ/NEZ-t összenyomni, míg az F-15/F-18 igen. (SARH korszakot tételezzünk fel, de ARH-nál is kell, ha MCU/MCG-t akarsz.)

Meddig tart olyan magasságra megtervezni a bevetést ami jó a 25-ösnek?Hát kb semeddig.
És melyik részét nem érted, hogy 10 km alatt a gép reteljesítménye gyenge és lenyomáják? Az R-40 HMZ-je is mérete ellenére az AIM-7F/M-ét sem éri el kis magasságon a kurvanagy légellenállása miatt.

Ezt is kb. huszadjára magyarázom. Dudi, te egyszerűen nem figyelsz és nem emlékszel semmire. Neked sajnos felesleges bármit írni, a jelek szerint egyszerűen fejlődésképtelen vagy. Kár.
 
M

molnibalage

Guest
Meddig tart olyan magasságra megtervezni a bevetést ami jó a 25-ösnek?Hát kb semeddig.
Olyan magassára tervezés nem lehetséges, ezt nem vagy képes felfogni. 12 km felett száguoldozva vagy nem tudja a célokat leküzdeni a földháttér miatt vagy simán belerohan a felé indított rakétába. (1982 IAF is ezt csinálta...) Ha meg ez alá megy, akkor leszedi még egy F-5-ös is. A MiG-25 arra jó, hogy HAVCAP erőforáss szükősség setén szétbontakozva megpróbáljon lelőni AWACS-ot, de erre is csak iszonyatos veszteségekkel képes vagy sehogy, mert itt meg hatósugár gondok vannak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Milyen F-22?Hip volt a 90-es meg 2000-es évek elején Raptor?

Pont az a lényeg a 9.12-es 29-es nem képes nagy magasságban nagy sebességgel repülni mert annyira kevés benne a kerozin egyszerűen már a nagy sebességű odaúton porzana a tank nem hogy visszafelé.
És igen arról beszélek,hogy a DLZ szélén visszafordul a 25-ös és nagy sebességgel elhúz netán újra próbálkozik ha van esélye.
Ellenben a Folcrummal ami oda sem érne a DLZ szélére nem,hogy ott ő neki álljon nagysebességgel mmenekülni.Sőt a Foxbat képes arra,hogy ezy hibát kihasználjon(nem nagy esély de na még is valami)ami a 29-es nek csak álom.Arra is kíváncsi,hogy mennyivel szűkül le az a tartomány amikor van értelme utána lőni egy menekülő gépnek ha az 0,8-0,9Mach helyett 1,5-2,0Machal távolodik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Olyan magassára tervezés nem lehetséges, ezt nem vagy képes felfogni. 12 km felett száguoldozva vagy nem tudja a célokat leküzdeni a földháttér miatt vagy simán belerohan a felé indított rakétába. (1982 IAF is ezt csinálta...) Ha meg ez alá megy, akkor leszedi még egy F-5-ös is. A MiG-25 arra jó, hogy HAVCAP erőforáss szükősség setén szétbontakozva megpróbáljon lelőni AWACS-ot, de erre is csak iszonyatos veszteségekkel képes vagy sehogy, mert itt meg hatósugár gondok vannak.
Mite tudnál használni egy 9.12-es Folcrumot pl egy AF alatt az eredmény esélyével a NATO légierő ellen?Hát kb semmire még arra sem mint egy Foxbatot...
Ezt magyaráztam egész délután.