MiG-25 Foxbat (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Egyébként az urbánus legenda alapja_

77 FS "Gamblers" F-16C 91-0353 sporting a MiG-29 kill as well as five HARM shots achieved while the aircraft was part of the 78th EFS, 31st Air Expeditionary Wing at Aviano AB in Italy during Allied Force. The Yugoslavian MiG-29 was shot down by an AIM-120B AMRAAM on May 4th 99 by a pilot with the call sign "Dog".
 
M

molnibalage

Guest
r15_char_max.gif

Azt a törést a görbében hogyan lehet magyarázni? Mi okozza ezt? Ekkora törés után a gép hogyan gyorsul tovább?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Ez a maximál rezsim tolóerő-sebesség görbesora. 11 ezer méteren, illetve afölött jöhet szóba a Mach 1.5 sebesség a MiG-25-össel, azonban ez a sebesség a maximális rezsim felső határa. Afölött az első illetve második forszázs üzemmódra van szükség.
A 11 méteres és 20 ezer méteres maximál rezsimes görbén a törés azt fejezi ki, hogy a repülési sebesség felső határa maximál üzemmódon a Mach 1.5, illetve felülről közelítve (magasabb sebességről visszalassulva) utánégető nélkül a tolóerő a törés utáni értékekre zuhan vissza. Mach 1.5-nél illetve felette eleve utánégetés van, vagy az I. vagy II. rezsim, és vagy a második vagy a harmadik fúvócsőprofil dolgozik, így maximálra lehúzva a gázkart eleve nem a maximál rezsim úgynevezett egyes profilja áll be. Tehát az éles határ emiatt van.
 
M

molnibalage

Guest
Ez a maximál rezsim tolóerő-sebesség görbesora. 11 ezer méteren, illetve afölött jöhet szóba a Mach 1.5 sebesség a MiG-25-össel, azonban ez a sebesség a maximális rezsim felső határa. Afölött az első illetve második forszázs üzemmódra van szükség.
A 11 méteres és 20 ezer méteres maximál rezsimes görbén a törés azt fejezi ki, hogy a repülési sebesség felső határa maximál üzemmódon a Mach 1.5, illetve felülről közelítve (magasabb sebességről visszalassulva) utánégető nélkül a tolóerő a törés utáni értékekre zuhan vissza. Mach 1.5-nél illetve felette eleve utánégetés van, vagy az I. vagy II. rezsim, és vagy a második vagy a harmadik fúvócsőprofil dolgozik, így maximálra lehúzva a gázkart eleve nem a maximál rezsim úgynevezett egyes profilja áll be. Tehát az éles határ emiatt van.
Köszi, így már értem.
 
M

molnibalage

Guest
Mind a mai napig érvényes a MiG-25 Foxbat által negyven évvel ezelőtt felállított magassági rekord

37 km magasságba emelkedett? :eek:

Nem semmihttp://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2017-09-13&ttitle=Mind_a_mai_napig_%C3%A9rv%C3%A9nyes_a_MiG-25_Foxbat_%C3%A1ltal_negyven_%C3%A9vvel_ezel%C5%91tt_fel%C3%A1ll%C3%ADtott_magass%C3%A1gi_rekord
Nem statikus, dinamikus emelkedés, mint amit az F-15 Streak Eagle csinált. A Streak Eagle-nél az emelekdési idő rekorddöntés volt a cél. A MiG-25 tizenix km-en M3 vagy fölé is tud gyorsulni, tehát magasabb ballisztikus pályacsúcsot ért el, mint az F-15, de annál sokkal lasabban.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Wier

Wier

Member
2017. március 24.
39
23
8
Nem statikus, dinamikus emelkedés, mint amit az F-15 Streak Eagle csinált. A Streak Eagle-nél az emelekdési idő rekorddöntés volt a cél. A MiG-25 tizenix km-en M3 vagy fölé is tud gyorsulni, tehát magasabb ballisztikus pályacsúcsot ért el, mint az F-15, de annál sokkal lasabban.

Nem tudom már pontosan melyik évben volt, talán 2003-ban, a kecskeméti repnapon egy F-15C olyan függőleges emelkedést csinált, hogy leesett az állam. Aki látta, szerintem nem felejti el.
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom már pontosan melyik évben volt, talán 2003-ban, a kecskeméti repnapon egy F-15C olyan függőleges emelkedést csinált, hogy leesett az állam. Aki látta, szerintem nem felejti el.
Ott voltam cirka 14 orsót tudtam megszámolni, utána már nem láttam a gépet. 4-5 km-ig felment szeritem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Taszaron csinalta eloszor, nekem ott esett le az allam, bar hozza kell tenni, akkor meg mindentol. 2003-ban mar mas szemmel neztem, de a latvany azonos volt. Amugy a 25-os rekordjanal olvastam egy vegul nem hitelesitett 38200 metert is. A Je-266M amugy csak kullemeben hasonlitott a MiG-25P-re (szerintem az idezett cikk itt teved, mert a ket ujrahajtomuvezett MiG-25-os kozul nem az RB-bol atalakitott tesztgepet neveztek be az FAI-nal Je-266M-kent a magassagi rekordra, hanem a 710-es oldalszamu M-et), mivel ezen a gepen szinte minden korabban kritikus elemhez hozzanyultak. Szmercs-M radar, 30%-al erosebb hajtomuvek, szamos helyen a rozsdamentes acelt kivalto joval konyebb titan, uj hopelengator, stb stb. 1977-ben amugy a PVO mar nem kerte a MiG-25M-et, tullepett rajta, ez a gep kb 1975-tol mar csak a MiG sajat finanszirozasaban repult, majd a rekordok elerese utan foldre kerult. A masik peldany, az RB, megkapta a D-30F hajtomuveket es a MiG-25MP projektnevet. Lenyegesen jobb hatotavolsagot igert a dolog. Ebbol a parosbol lett vegul a MiG-31 es a D-30F6 egyuttese, de ez mar egy masik tortenet...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Jó kis visszaemlékezés volt a múltkor a fészbúkon, ahol egy svéd pilóta írta élményeit az SR-71-essel szembeni elfogásokkal kapcsolatban, Megemlítette, hogy mértek MiG-25PD-t Az SR-71-es mögött úgy, hogy elvben az is lövési pozícióba tudott kerülni mind a távolság, mind pedig a rendelkezésre álló időkeret tekintetében:

"...Once 56-74km southeast of Gotland and Öland, the "Baltic Express" turned onto a heading of about 265° and exited the area over the same point that it had entered.
Almost every time the SR-71 was about to leave the Baltic, a lone MiG-25 Foxbat belonging to the 787th IAP at Finow-Eberwalde in the German Democratic Republic was scrambled. [...] Arriving at its exit point, the "Baltic Express" was flying at about 22km and the lone MiG would reach about 19km in a left turn before rolling out and always completing its stern attack 3km behind its target. We were always impressed by this precision; it was always 22km and 3 km behind the SR-71. [this would seem to suggest that these were the parameters necessary for its weapons system to effect a successful intercept if the order to fire was ever given. This is interesting, since US Air Force intelligence specialists and SR-71 crewmembers believed that the only possibility of an interceptor successful engaging a Blackbird would be head on, a position given further credence by the fact that the DEF systems designed to tackle an airborne threat operating within the X-band (DEF A2) was forward-facing]. When the SR-71 detachment at Mildellhall was deactivated, the 787th IAP re-equipped with new MiG-29 Fulcrum, but even after the withdrawal, we believe that at least three Foxbats remained behind at Finow-Eberswalde, just in case the "Baltic Express" returned!..."


Kiemelés tőlem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre