A MiG-25-öt az amerikaiak sokáig csak elmosódott felvételeken látták – rettegtek tőle, és meg voltak győződve, hogy mindent lepipál, amit ki tudnak állítani ellene. Aztán jött a Szovjetunióból kiábrándult Viktor Beljenko, és egy csapásra lerombolta a gép legendáját.
telex.hu
Köszönjük telex, ennyi marhaságot egy ilyen rövid írásban...
Írtam nekik, de gondolom végtelen önbizalmukat és tökéletességüket úgysem hatja majd meg.
Kiváló HTT alapanyag ez a nem is tudom micsoda.
-----------------
Kedves Flachner Balázs!
A cikk témája a MiG-25, de minden illusztrációként betett kép a MiG-31-et mutatja...
Ez még csak a kisebbik baj, mert a cikk tévedéssekkel van tele.
"Pusztán ezek alapján viszont eléggé respektálták a szovjet gépet, olyannyira, hogy a legendás SR-71 Blackbirdöket a MiG-25-ösök fenyegetése miatt nem is merték a Szovjetunió légterébe küldeni."
Az U-2 lelövését követően elnöki rendelet tiltotta a Szovjetunió és a Varsói Szerződés légterében az ember vezette gépekkel az be/átrepüléseket. Amúgy a MiG-25-nek se volt sok esélye, az SR-71-re az első komoly veszélyt egyes területeken az Sz-200V Vega jelentette. Emiatt volt az, hogy az 1986-os El Dorado Canyon eredményének fotózását is tisztes távolságban tette ettől a légvédelmi rendszertől.
tervezési hibákkal teli repülőt
Ezt a téveszmét honnan tetszett szedni? Vagy hallgatnák, hogy mik ezek a tervezési hibák...?
A hajtóművek sem sikerültek olyan jól, mint az SR-71-nél, leginkább a hajtómű elejéről hiányzó kúpok miatt, így Mach 2,8 fölött egészen konkrétan akkora erő hatott rájuk, hogy megsemmisítették saját magukat
Ez is tévedés. Először is M3.0 feletti sebességnél volt szükséges különleges átvizsgálás, de szó sem volt megsemmisítésről. Ez is a korai változatok legendájából jön, ahol a módszer a szovjeteknél az volt, hogy X óra után akkor is szétszerelték a hajtóművet, ha első látásra semmi baja nem volt. Ha nem találtak komoly problémát, akkor emeltek a nagyjavítások közötti óraszámon fokozatosan. Csak nem Quora-n tetszett olvasni ezt a téveszmét? Mert ott találkoztam többször a "destroyed szóval a téma és a hajtómű kapcsán.
Annak ellenére, hogy kiderült, a MiG-25 nem igazán jelent fenyegetést az amerikaiakra, a szovjetek azért legyártottak belőle több mint 1200 darabot, és ha másra nem is, propagandára remekül fel tudták használni, hogy övék a világ második leggyorsabb repülőgép a világon
Ez is úgy bugyutaság, ahogy van. A MiG-25-tel lehetséges volt leváltani a korábbi honi légvédelmi elfogó vadász típusok egy részét, A Szu-9 a 170-es évek közepére eltűnt, a Szu-11 a '80-as évekre.
A Tu-128-ból igen kis mennyiség készült, A Jak-28 gyártása is befejeződött. A Szovjet Honi Légvédelem (PVO) a '80-as években a MiG-25, MiG-31, kevés Szu-15 és a töredék maradék más gépre alapozott.
A MiG-25 felderítő változata a proxy konfliktusokban egy ideig fejfájást okozott. Izrael a MIM-23 HAWK + F-15 kombinációval volt csak képes lelőni egyet vagy kettőt.
Az amerikaiak ennek nyomán alkották meg a mai napig szolgálatban lévő F-15-öt, a szovjetek pedig a MiG-25-öt alakították át alaposan, így pedig megszületett a szintén mai napig használatos MiG-31, ami valósággá tette azt, amit annak idején az elődje csak megígért.
Ez is úgy tévedés, ahogy van.
https://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/
Első pillantásra az F-15 kialakítása hasonlít a MiG-25-re, azonban tüzetesebb vizsgálat után egyértelmű válik, hogy fals az a sok helyen olvasható sztereotípia, hogy a MiG-25 aerodinamikájának másolásáról van szó. . A MiG-25 és az Eagle tervezési tartománya
alapvetően eltér. A MiG-25 12 km + magasságban történő szuperszonikus elfogásra és tartós szuperszonikus repülésre lett tervezve, míg az jenki vas közepes magasságban, transzszonikus sebesség-tartományban zajló manőverező légi harcra. Ennek megfelelően a végeredmény is merőben eltérő vadászgépeket eredményezett. Az F-15 végleges formája igen hosszú vajúdás után született meg, kezdetben szó sem volt olyan koncepcióról, ami a
legkisebb mértékben is hasonlított volna a szovjet vadászgépre. Számtalan alapforma kipróbálása után, de csak a NASA végső finomítása után alakult ki az első pillantásra hasonlónak tűnő forma és nem úgy, hogy több száz forma kipróbálása után kétségbeesésükben „hasukra csaptak” és lemásoltak egy alapformát. Ez amúgy sem működne...
Sokszor ajánlottam fel az indexnek és most a telexnek azt, hogy lektorálnám a katonai repüléssel és légvédelemmel kapcsolatos írásokat, de valahogy nem érzem a hajlandóságot a minőségi írásra.
Helyette folyamatosan tévedésektől és sztereotip butaságoktól hemzsegő írások jelennek meg a katonai repülés terén. Nem értem én ezt.
Üdv
Molnár Balázs