MiG-25 Foxbat (Mikojan-Gurjevics)

Egyébként az urbánus legenda alapja_

77 FS "Gamblers" F-16C 91-0353 sporting a MiG-29 kill as well as five HARM shots achieved while the aircraft was part of the 78th EFS, 31st Air Expeditionary Wing at Aviano AB in Italy during Allied Force. The Yugoslavian MiG-29 was shot down by an AIM-120B AMRAAM on May 4th 99 by a pilot with the call sign "Dog".
 
r15_char_max.gif

Azt a törést a görbében hogyan lehet magyarázni? Mi okozza ezt? Ekkora törés után a gép hogyan gyorsul tovább?
 
Ez a maximál rezsim tolóerő-sebesség görbesora. 11 ezer méteren, illetve afölött jöhet szóba a Mach 1.5 sebesség a MiG-25-össel, azonban ez a sebesség a maximális rezsim felső határa. Afölött az első illetve második forszázs üzemmódra van szükség.
A 11 méteres és 20 ezer méteres maximál rezsimes görbén a törés azt fejezi ki, hogy a repülési sebesség felső határa maximál üzemmódon a Mach 1.5, illetve felülről közelítve (magasabb sebességről visszalassulva) utánégető nélkül a tolóerő a törés utáni értékekre zuhan vissza. Mach 1.5-nél illetve felette eleve utánégetés van, vagy az I. vagy II. rezsim, és vagy a második vagy a harmadik fúvócsőprofil dolgozik, így maximálra lehúzva a gázkart eleve nem a maximál rezsim úgynevezett egyes profilja áll be. Tehát az éles határ emiatt van.
 
Ez a maximál rezsim tolóerő-sebesség görbesora. 11 ezer méteren, illetve afölött jöhet szóba a Mach 1.5 sebesség a MiG-25-össel, azonban ez a sebesség a maximális rezsim felső határa. Afölött az első illetve második forszázs üzemmódra van szükség.
A 11 méteres és 20 ezer méteres maximál rezsimes görbén a törés azt fejezi ki, hogy a repülési sebesség felső határa maximál üzemmódon a Mach 1.5, illetve felülről közelítve (magasabb sebességről visszalassulva) utánégető nélkül a tolóerő a törés utáni értékekre zuhan vissza. Mach 1.5-nél illetve felette eleve utánégetés van, vagy az I. vagy II. rezsim, és vagy a második vagy a harmadik fúvócsőprofil dolgozik, így maximálra lehúzva a gázkart eleve nem a maximál rezsim úgynevezett egyes profilja áll be. Tehát az éles határ emiatt van.
Köszi, így már értem.
 
Mind a mai napig érvényes a MiG-25 Foxbat által negyven évvel ezelőtt felállított magassági rekord

37 km magasságba emelkedett? :eek:

Nem semmihttp://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2017-09-13&ttitle=Mind_a_mai_napig_%C3%A9rv%C3%A9nyes_a_MiG-25_Foxbat_%C3%A1ltal_negyven_%C3%A9vvel_ezel%C5%91tt_fel%C3%A1ll%C3%ADtott_magass%C3%A1gi_rekord
Nem statikus, dinamikus emelkedés, mint amit az F-15 Streak Eagle csinált. A Streak Eagle-nél az emelekdési idő rekorddöntés volt a cél. A MiG-25 tizenix km-en M3 vagy fölé is tud gyorsulni, tehát magasabb ballisztikus pályacsúcsot ért el, mint az F-15, de annál sokkal lasabban.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Wier
Nem statikus, dinamikus emelkedés, mint amit az F-15 Streak Eagle csinált. A Streak Eagle-nél az emelekdési idő rekorddöntés volt a cél. A MiG-25 tizenix km-en M3 vagy fölé is tud gyorsulni, tehát magasabb ballisztikus pályacsúcsot ért el, mint az F-15, de annál sokkal lasabban.

Nem tudom már pontosan melyik évben volt, talán 2003-ban, a kecskeméti repnapon egy F-15C olyan függőleges emelkedést csinált, hogy leesett az állam. Aki látta, szerintem nem felejti el.
 
Nem tudom már pontosan melyik évben volt, talán 2003-ban, a kecskeméti repnapon egy F-15C olyan függőleges emelkedést csinált, hogy leesett az állam. Aki látta, szerintem nem felejti el.
Ott voltam cirka 14 orsót tudtam megszámolni, utána már nem láttam a gépet. 4-5 km-ig felment szeritem.
 
Taszaron csinalta eloszor, nekem ott esett le az allam, bar hozza kell tenni, akkor meg mindentol. 2003-ban mar mas szemmel neztem, de a latvany azonos volt. Amugy a 25-os rekordjanal olvastam egy vegul nem hitelesitett 38200 metert is. A Je-266M amugy csak kullemeben hasonlitott a MiG-25P-re (szerintem az idezett cikk itt teved, mert a ket ujrahajtomuvezett MiG-25-os kozul nem az RB-bol atalakitott tesztgepet neveztek be az FAI-nal Je-266M-kent a magassagi rekordra, hanem a 710-es oldalszamu M-et), mivel ezen a gepen szinte minden korabban kritikus elemhez hozzanyultak. Szmercs-M radar, 30%-al erosebb hajtomuvek, szamos helyen a rozsdamentes acelt kivalto joval konyebb titan, uj hopelengator, stb stb. 1977-ben amugy a PVO mar nem kerte a MiG-25M-et, tullepett rajta, ez a gep kb 1975-tol mar csak a MiG sajat finanszirozasaban repult, majd a rekordok elerese utan foldre kerult. A masik peldany, az RB, megkapta a D-30F hajtomuveket es a MiG-25MP projektnevet. Lenyegesen jobb hatotavolsagot igert a dolog. Ebbol a parosbol lett vegul a MiG-31 es a D-30F6 egyuttese, de ez mar egy masik tortenet...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Jó kis visszaemlékezés volt a múltkor a fészbúkon, ahol egy svéd pilóta írta élményeit az SR-71-essel szembeni elfogásokkal kapcsolatban, Megemlítette, hogy mértek MiG-25PD-t Az SR-71-es mögött úgy, hogy elvben az is lövési pozícióba tudott kerülni mind a távolság, mind pedig a rendelkezésre álló időkeret tekintetében:

"...Once 56-74km southeast of Gotland and Öland, the "Baltic Express" turned onto a heading of about 265° and exited the area over the same point that it had entered.
Almost every time the SR-71 was about to leave the Baltic, a lone MiG-25 Foxbat belonging to the 787th IAP at Finow-Eberwalde in the German Democratic Republic was scrambled. [...] Arriving at its exit point, the "Baltic Express" was flying at about 22km and the lone MiG would reach about 19km in a left turn before rolling out and always completing its stern attack 3km behind its target. We were always impressed by this precision; it was always 22km and 3 km behind the SR-71. [this would seem to suggest that these were the parameters necessary for its weapons system to effect a successful intercept if the order to fire was ever given. This is interesting, since US Air Force intelligence specialists and SR-71 crewmembers believed that the only possibility of an interceptor successful engaging a Blackbird would be head on, a position given further credence by the fact that the DEF systems designed to tackle an airborne threat operating within the X-band (DEF A2) was forward-facing]. When the SR-71 detachment at Mildellhall was deactivated, the 787th IAP re-equipped with new MiG-29 Fulcrum, but even after the withdrawal, we believe that at least three Foxbats remained behind at Finow-Eberswalde, just in case the "Baltic Express" returned!..."


Kiemelés tőlem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre