MiG-27 Flogger -D , -J (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Érdekes, hogy a magyar pilótaszlengben a kattintás, mint katapultálás, a civil félrehallás (Topi videója nyomán) miatt hogyan evolválódott "pattintássá" majd ebből dobbantássá. :)

De nem is ez az érdekes. A videó már nem új, anno itt a HTKA-n is megvitattuk. Akkor is azt mondtam, amit most is, hogy szerintem itt a MiG-27-esek egy specifikus tulajdonsága bosszulta meg magát.
Ez egy váltztatható szárnnyilazású gép, ahol mind a fel-, mind pedig leszállásnál a botott jobban kell húzni, mert a kereszttengely vonalában a teljes fesztáv mentén kitérített fékszárny még felszálló helyzetben is komoly bólintó nyomatékot generál.
Leszállásnál meg pláne.
Itt a felszállásnál azt látjuk, hogy a hajtómű vagy bepomázsol, vagy idegen anyagot szív be, de az biztos, hogy a kritikus pillanatban elmegy a tolóerő.
Csakhogy a MiG-27-esen ott van a kabin két oldalán a jókora páncéllemez, ez az alváltozat sokkal inkább orrnehéz, mint a többi 23-as leszármozott. Pedig nincs is radarja.
Hanem a tolóerő is kisebb és a fentiekkel együtt elmondható, hogy az összes MiG-23-as családtag közül ennek van a legnagyobb nekifutási úthossza.

És itt kezdődik a baj.
Ez egy géppár felszállás, ahol a bal kísérő a vezér emelkdését követi le, ez határozza meg a hajtóműleállás magasságát is, ami nem történt éppen túl magasan.
Itt megy el a tolóerő, de a bot húzva van, miközben a gép erőteljesen merül és szemmel láthatóan veszít a sebességéből is. Nagyon közel vagyunk a kis magasságú áteséshez. Csak a katapultálás segíthet, de a pilóta - véleményem szerint - amint lenyúlt a katapult fogantyújához és elengedte a botot, az azonnal középhelyzetbe ugrott és a gép egyből orravágódott.
És itt véget is ért a történet.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Érdekes, hogy a magyar pilótaszlengben a kattintás, mint katapultálás, a civil félrehallás (Topi videója nyomán) miatt hogyan evolválódott "pattintássá" majd ebből dobbantássá. :)

De nem is ez az érdekes. A videó már nem új, anno itt a HTKA-n is megvitattuk. Akkor is azt mondtam, amit most is, hogy szerintem itt a MiG-27-esek egy specifikus tulajdonsága bosszulta meg magát.
Ez egy váltztatható szárnnyilazású gép, ahol mind a fel-, mind pedig leszállásnál a botott jobban kell húzni, mert a kereszttengely vonalában a teljes fesztáv mentén kitérített fékszárny még felszálló helyzetben is komoly bólintó nyomatékot generál.
Leszállásnál meg pláne.
Itt a felszállásnál azt látjuk, hogy a hajtómű vagy bepomázsol, vagy idegen anyagot szív be, de az biztos, hogy a kritikus pillanatban elmegy a tolóerő.
Csakhogy a MiG-27-esen ott van a kabin két oldalán a jókora páncéllemez, ez az alváltozat sokkal inkább orrnehéz, mint a többi 23-as leszármozott. Pedig nincs is radarja.
Hanem a tolóerő is kisebb és a fentiekkel együtt elmondható, hogy az összes MiG-23-as családtag közül ennek van a legnagyobb nekifutási úthossza.

És itt kezdődik a baj.
Ez egy géppár felszállás, ahol a bal kísérő a vezér emelkdését követi le, ez határozza meg a hajtóműleállás magasságát is, ami nem történt éppen túl magasan.
Itt megy el a tolóerő, de a bot húzva van, miközben a gép erőteljesen merül és szemmel láthatóan veszít a sebességéből is. Nagyon közel vagyunk a kis magasságú áteséshez. Csak a katapultálás segíthet, de a pilóta - véleményem szerint - amint lenyúlt a katapult fogantyújához és elengedte a botot, az azonnal középhelyzetbe ugrott és a gép egyből orravágódott.
És itt véget is ért a történet.

Ohh, bakker.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
22485521941_b1cb0a7b24_h.jpg

7d2d5990ebeadb791a07efb58e1674ed.jpg

e62ffe2d97333708a5f40e55389a4137.jpg

2d780c14b1f5e24e4cbf842151fbd060.jpg

MiG-27_%2812142274433%29.jpg

Indiai Bahadur
emt9fr8uuaifndf.jpeg

media-handler.php

photo.jpg

iafs-mig-27-decommissioned-from-air-force.jpg

maxresdefault.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
2d780c14b1f5e24e4cbf842151fbd060.jpg


Valahogy nincs meg az a célpont, amit H-29-es S-8-as rakéták keverékével kéne semlegesíteni.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
2d780c14b1f5e24e4cbf842151fbd060.jpg


Valahogy nincs meg az a célpont, amit H-29-es S-8-as rakéták keverékével kéne semlegesíteni.
Dehogyis nincs. Konkrét aktív közvetlenül veszélyes) haditechnikai eszköz(ök), amit(amiket) távolabbról kell megsemmisíteni és ha ezek semlegesítve vannak, akkor jöhet a takarítás a már kevésbé veszélyes, vagy már egyáltalán nem veszélyes eszközökre, élőerőre, stb. Nagyon sok ilyen jellegű támadást csináltak már vadászbombázók.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
T

Törölt tag 1945

Guest
2d780c14b1f5e24e4cbf842151fbd060.jpg


Valahogy nincs meg az a célpont, amit H-29-es S-8-as rakéták keverékével kéne semlegesíteni.

Simán lehet akár egy légvédelmi TÁS, melynek tűzvezető lokátorát a H-29-esekkel támadják, a maradék indítóállványokat meg az egyik blokkba töltött Sz-5K1 rakétákkal. A TÁS megközelítése közben a másik blokkból meg mehetnek a rádiólokátor elleni (PRL) Sz-5P-1 rakéták adott időközönként egymás után.
 
M

molnibalage

Guest

Azért van benne egy elég furcsa érvelés, hogy a szovjet ágyú nagyobb tömegű löveget indított útjára, ezért egyesek szerint üti a GAU-8-ast.
Szerintem ez marhaság, mert ez 20 mm és eszement tűzgyorsasággal is el lehetne érni. Ettől melyik harckocsit hatna meg akár hátulról a 20 mm?

A tűzgyorsaság egyetlen szerepe, hogy kompenzálja a lőtáv és szórás hatását, hogy elég találat legyen a célon, a találati valószínűség növelése.
Senkit nem érdekel a sok kisebb energiájú lövedék, ha a kevesebb, de magasabb átütésű valójában több sérülést okoz.
 
M

molnibalage

Guest
Helló, ha a MiG-27-es GS–6–30 ágyújára gondosz, az 30 mm-es!
Nem, a példára. Hogy azt mondja, hogy egyesek szerint a szovjet hatcsövű üti az Avengert, merthogy nagyobb tömegű lövedéket lő ki.

Amit írtam, az egy gondolatkísérlet volt. Hogy akkor képzeljünk el egy olyan gá-t, ami 20 mm űrméretben nagyobb tömeget lő.
Ettől még nem lesz jobb...
Ráadásul kegyesen még a szórást is kihagytam a képletből.
Mert okkal van a hajókon 2xAK-630 miközben a jenki Phalanx CIWS és a Goalkeeper is egy csőköteget használ és messze kisebb tűzgyorsasággal.

Ha olyan relatíve kis szórású ágyúd van, mint a GAU-8 és olyan átütő ereje van, hogy ha 3-4 átmegy akkor kill, akkor nem kell eszement 10000 RoF...
Mert a pontosság x nagyobb torkolati energia jobb, mint locsolni szanaszét a kisebb torkolati energiájú lövedékeket, nagyobb tömegben...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 542
113
Nem, a példára. Hogy azt mondja, hogy egyesek szerint a szovjet hatcsövű üti az Avengert, merthogy nagyobb tömegű lövedéket lő ki.

Amit írtam, az egy gondolatkísérlet volt. Hogy akkor képzeljünk el egy olyan gá-t, ami 20 mm űrméretben nagyobb tömeget lő.
Ettől még nem lesz jobb...
Ráadásul kegyesen még a szórást is kihagytam a képletből.
Mert okkal van a hajókon 2xAK-630 miközben a jenki Phalanx CIWS és a Goalkeeper is egy csőköteget használ és messze kisebb tűzgyorsasággal.

Ha olyan relatíve kis szórású ágyúd van, mint a GAU-8 és olyan átütő ereje van, hogy ha 3-4 átmegy akkor kill, akkor nem kell eszement 10000 RoF...
Mert a pontosság x nagyobb torkolati energia jobb, mint locsolni szanaszét a kisebb torkolati energiájú lövedékeket, nagyobb tömegben...
Orosz gázelvételes,ez csökkenti a torkolati energiát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Orosz gázelvételes,ez csökkenti a torkolati energiát.
A GS-6-30-as nem gázelvételes, hanem lőporgáz hajtású.
A csőköteget a torkolatból távozó lőporgázok forgatják.
A lövedék távozásáig a csőből nincs gázelvétel.
Ugyanakkor a hajtás hatékonysága érdekében mindenképpen rövidebb a kaliberhossz, hogy a lövedékek távozása után is maradjon elég energiája a gáznak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 817
113
A GS-6-30-as nem gázelvételes, hanem lőporgáz hajtású.
A csőköteget a torkolatból távozó lőporgázok forgatják.
A lövedék távozásáig a csőből nincs gázelvétel.
Ugyanakkor a hajtás hatékonysága érdekében mindenképpen rövidebb a kaliberhossz, hogy a lövedékek távozása után is maradjon elég energiája a gáznak.
Hogy is hajtják a kiáramló lőporgázok a csőköteget?