MiG-27 Flogger -D , -J (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
A csőköteg végén található lapátokkal.
A lőporgázokat a deflektor kanalak a forgásra érintőlegesen terítik és a kiáramló gázok reakcióereje forgatja a csőköteget.
Anno valahol volt erre egy jó képem, ahol látszanak ezek a lamellák.

@dudi
Egyszerű példa. A ventilátor álló levegőt perdít meg. De ez visszafelé is működik. Fújd meg és elkezd pörögni.
Az ágyú is ezt csinálja. Ha a gáz irányát megváltoztatod, akkor reakcióerő lesz belőle. Ha az merőleges irány, akkor pörögni fog, mert az nyomatékot jelent.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 313
76 927
113
Anno valahol volt erre egy jó képem, ahol látszanak ezek a lamellák.

@dudi
Egyszerű példa. A ventilátor álló levegőt perdít meg. De ez visszafelé is működik. Fújd meg és elkezd pörögni.
Az ágyú is ezt csinálja. Ha a gáz irányát megváltoztatod, akkor reakcióerő lesz belőle. Ha az merőleges irány, akkor pörögni fog, mert az nyomatékot jelent.
Értem, csak nem tudtam, hogy vannak ilyen "lapátok", mert a képeken nem láttam még őket.
 
M

molnibalage

Guest
Értem, csak nem tudtam, hogy vannak ilyen "lapátok", mert a képeken nem láttam még őket.
Sajnos ez is pocsék minőségű fotó, de talán látszik valamennyire a "lapátozás" a cső végén van a két perem között.

gsh623-4.jpg

images


Balról a másodikon látszik nagyon jól az ívelt kivezetés.

message-editor%2F1617231023818-tula_state_museum_of_weapons_79-54-1.jpg


1920px-Izhmash_museum-14.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 002
30 905
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 172
61 007
113
Sajnos ez is pocsék minőségű fotó, de talán látszik valamennyire a "lapátozás" a cső végén van a két perem között.

gsh623-4.jpg

images


Balról a másodikon látszik nagyon jól az ívelt kivezetés.

message-editor%2F1617231023818-tula_state_museum_of_weapons_79-54-1.jpg


1920px-Izhmash_museum-14.jpg
Alulról a második képen látszik jól a különbség a repülőgépfedélzeti GS-6-30-as és a szintén 6x30mm-es, de hajófedélzeti AK-630–as kialakítása között.
Az alkalmazott lőszertípuson (gyújtási mód a fő különbség) túl a lényegi eltérés a meghajtás és a hűtés módja között van.
A GS-6-30-asnál az egyszerűségre és a kis tömegre törekvés jegyében a léghűtésre és a torkolatgáz hajtásra esett a tervezők választása.
Az AK-630-as ezzel szemben vízhűtéses és - hasonlóan az amerikai Gatling fegyverekhez - motoros kényszerhajtású.
De nagy különbség, hogy ez se nem elektro-, se nem hidromotor, hanem a lőporgázok tényleges elvezetésével hajtott gázmotoros hajtási mód.
Az AK-630-ason - szemben a GS-6-30-assal (és GS-6-23-assal), nincs meg a csővégi deflektor.
Az AK-630-asból is készült léghűtéses változat, az AK-306-os, ahol a csőköteg a 630-assal azonos, csak szabadon van.
Ennek tűzgyorsasága lényegesen kisebb, mint a 630-asé.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
M

molnibalage

Guest
Teljesen máshogy tudtam.
Ha jól értem a dugattyú is végül forgó mozgást generál, ha motorról is szó esik.
Ahogy egy autóban is a dugattyúkból forgó mozgás lesz, ezt visszafelé is meg lehet csinálni sanszosan.
A revolveres ágyúnál is elvezető furat van, de hát ugye a revolveres töltéshez is végül forgatónyomaték kell.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 313
76 927
113
Ha jól értem a dugattyú is végül forgó mozgást generál, ha motorról is szó esik.
Ahogy egy autóban is a dugattyúkból forgó mozgás lesz, ezt visszafelé is meg lehet csinálni sanszosan.
A revolveres ágyúnál is elvezető furat van, de hát ugye a revolveres töltéshez is végül forgatónyomaték kell.
Annál is inkább, mert pl az AK-nál is a gázmotor kifelyezést használja az ember, ha nagyon fel akar vágni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 313
76 927
113
Alulról a második képen látszik jól a különbség a repülőgépfedélzeti GS-6-30-as és a szintén 6x30mm-es, de hajófedélzeti AK-630–as kialakítása között.
Az alkalmazott lőszertípuson (gyújtási mód a fő különbség) túl a lényegi eltérés a meghajtás és a hűtés módja között van.
A GS-6-30-asnál az egyszerűségre és a kis tömegre törekvés jegyében a léghűtésre és a torkolatgáz hajtásra esett a tervezők választása.
Az AK-630-as ezzel szemben vízhűtéses és - hasonlóan az amerikai Gatling fegyverekhez - motoros kényszerhajtású.
De nagy különbség, hogy ez se nem elektro-, se nem hidromotor, hanem a lőporgázok tényleges elvezetésével hajtott gázmotoros hajtási mód.
Az AK-630-ason - szemben a GS-6-30-assal (és GS-6-23-assal), nincs meg a csővégi deflektor.
Az AK-630-asból is készült léghűtéses változat, az AK-306-os, ahol a csőköteg a 630-assal azonos, csak szabadon van.
Ennek tűzgyorsasága lényegesen kisebb, mint a 630-asé.

Biztos nagy élmény lehet egy 30mm-es gázelvételes Gatling gépágyút takarítani.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 002
30 905
113
Teljesen máshogy tudtam.
A csőtorkolatnál egy csőszájfék van.Maga a fegyver gázelvételes működésű,ahogy a többi orosz gatling is,még a 7,62 is gázelvételes.Hogy legalább a hajóknál miért nem kényszerhajtásút csináltak,hát,fogalmam sincs.
Mindenesetre a gázelvételes üzemmód magában csökkenti a torkolati sebességet,plusz a gázrendszer miatti a csőrezgés is rontja a löszabatosságot.
Komolyan nem értem,hogy legalább hajókon miért nem használnak kölső kényszerhajtást,hisz ott azért volna rá hely is,meg energia is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 172
61 007
113
Oké, kezdjük elölről.
A GS-6-30-as gázelvezetéses.

Nekem egy MiG-27-est is repült orosz pilóta mesélte, hogy a fülkéből nézve a lövedékfolyamot, annak spirális képe volt.
Ezt nem tudtam mire vélni, de eszerint az ágyú szórásképe körkörös, ami valószínű a csőköteg forgó mozgásának és a nagy visszalökő erejének eredője lehet.
Viszont ami nagyon érdekes, az az, hogy az AK-630-asoknál is jól látni a hatalmas szórást.
És az messze nem csak a hajótest himbálózásának tudható be.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Oké, kezdjük elölről.
A GS-6-30-as gázelvezetéses.

Nekem egy MiG-27-est is repült orosz pilóta mesélte, hogy a fülkéből nézve a lövedékfolyamot, annak spirális képe volt.
Ezt nem tudtam mire vélni, de eszerint az ágyú szórásképe körkörös, ami valószínű a csőköteg forgó mozgásának és a nagy visszalökő erejének eredője lehet.
Viszont ami nagyon érdekes, az az, hogy az AK-630-asoknál is jól látni a hatalmas szórást.
És az messze nem csak a hajótest himbálózásának tudható be.
A legvedelmis cikk meg becslest is ad erre