A csőköteg végén található lapátokkal.Hogy is hajtják a kiáramló lőporgázok a csőköteget?
A lőporgázokat a deflektor kanalak a forgásra érintőlegesen terítik és a kiáramló gázok reakcióereje forgatja a csőköteget.
A csőköteg végén található lapátokkal.Hogy is hajtják a kiáramló lőporgázok a csőköteget?
Anno valahol volt erre egy jó képem, ahol látszanak ezek a lamellák.A csőköteg végén található lapátokkal.
A lőporgázokat a deflektor kanalak a forgásra érintőlegesen terítik és a kiáramló gázok reakcióereje forgatja a csőköteget.
Értem, csak nem tudtam, hogy vannak ilyen "lapátok", mert a képeken nem láttam még őket.Anno valahol volt erre egy jó képem, ahol látszanak ezek a lamellák.
@dudi
Egyszerű példa. A ventilátor álló levegőt perdít meg. De ez visszafelé is működik. Fújd meg és elkezd pörögni.
Az ágyú is ezt csinálja. Ha a gáz irányát megváltoztatod, akkor reakcióerő lesz belőle. Ha az merőleges irány, akkor pörögni fog, mert az nyomatékot jelent.
Sajnos ez is pocsék minőségű fotó, de talán látszik valamennyire a "lapátozás" a cső végén van a két perem között.Értem, csak nem tudtam, hogy vannak ilyen "lapátok", mert a képeken nem láttam még őket.
https://www.repulomuzeum.hu/Egyebek/GS-6-30/GS630.htmA GS-6-30-as nem gázelvételes, hanem lőporgáz hajtású.
A csőköteget a torkolatból távozó lőporgázok forgatják.
A lövedék távozásáig a csőből nincs gázelvétel.
Ugyanakkor a hajtás hatékonysága érdekében mindenképpen rövidebb a kaliberhossz, hogy a lövedékek távozása után is maradjon elég energiája a gáznak.
Naszóval,gázelvételes,gázdugattyús
Alulról a második képen látszik jól a különbség a repülőgépfedélzeti GS-6-30-as és a szintén 6x30mm-es, de hajófedélzeti AK-630–as kialakítása között.Sajnos ez is pocsék minőségű fotó, de talán látszik valamennyire a "lapátozás" a cső végén van a két perem között.
![]()
![]()
Balról a másodikon látszik nagyon jól az ívelt kivezetés.
![]()
![]()
Teljesen máshogy tudtam.Naszóval,gázelvételes,gázdugattyús
Ha jól értem a dugattyú is végül forgó mozgást generál, ha motorról is szó esik.Teljesen máshogy tudtam.
Annál is inkább, mert pl az AK-nál is a gázmotor kifelyezést használja az ember, ha nagyon fel akar vágni.Ha jól értem a dugattyú is végül forgó mozgást generál, ha motorról is szó esik.
Ahogy egy autóban is a dugattyúkból forgó mozgás lesz, ezt visszafelé is meg lehet csinálni sanszosan.
A revolveres ágyúnál is elvezető furat van, de hát ugye a revolveres töltéshez is végül forgatónyomaték kell.
Biztos nagy élmény lehet egy 30mm-es gázelvételes Gatling gépágyút takarítani.Alulról a második képen látszik jól a különbség a repülőgépfedélzeti GS-6-30-as és a szintén 6x30mm-es, de hajófedélzeti AK-630–as kialakítása között.
Az alkalmazott lőszertípuson (gyújtási mód a fő különbség) túl a lényegi eltérés a meghajtás és a hűtés módja között van.
A GS-6-30-asnál az egyszerűségre és a kis tömegre törekvés jegyében a léghűtésre és a torkolatgáz hajtásra esett a tervezők választása.
Az AK-630-as ezzel szemben vízhűtéses és - hasonlóan az amerikai Gatling fegyverekhez - motoros kényszerhajtású.
De nagy különbség, hogy ez se nem elektro-, se nem hidromotor, hanem a lőporgázok tényleges elvezetésével hajtott gázmotoros hajtási mód.
Az AK-630-ason - szemben a GS-6-30-assal (és GS-6-23-assal), nincs meg a csővégi deflektor.
Az AK-630-asból is készült léghűtéses változat, az AK-306-os, ahol a csőköteg a 630-assal azonos, csak szabadon van.
Ennek tűzgyorsasága lényegesen kisebb, mint a 630-asé.
A csőtorkolatnál egy csőszájfék van.Maga a fegyver gázelvételes működésű,ahogy a többi orosz gatling is,még a 7,62 is gázelvételes.Hogy legalább a hajóknál miért nem kényszerhajtásút csináltak,hát,fogalmam sincs.Teljesen máshogy tudtam.
A legvedelmis cikk meg becslest is ad erreOké, kezdjük elölről.
A GS-6-30-as gázelvezetéses.
Nekem egy MiG-27-est is repült orosz pilóta mesélte, hogy a fülkéből nézve a lövedékfolyamot, annak spirális képe volt.
Ezt nem tudtam mire vélni, de eszerint az ágyú szórásképe körkörös, ami valószínű a csőköteg forgó mozgásának és a nagy visszalökő erejének eredője lehet.
Viszont ami nagyon érdekes, az az, hogy az AK-630-asoknál is jól látni a hatalmas szórást.
És az messze nem csak a hajótest himbálózásának tudható be.
Ahogy egy autóban is a dugattyúkból forgó mozgás lesz, ezt visszafelé is meg lehet csinálni sanszosan.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..