MiG-29 beszerzés története

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 081
113
Én úgy tudom nem helyett, hanem mellett. Taszáron egy 21-es századot fegyvereztek volna át Szu-25-re.
Nem. A taszáriak maradtak volna a Néphadsereg Honi Légvédelmi Repülőcsapatai alárendeltségében, ahol a 21-eseket átfegyverezték volna a pápai három század 23-asaira, amint bejön a 29-es 1988-ban.
A szintén taszáron operáló Szu-22-esek, akik a Csapatrepülő Parancsnoksághoz tartoztak, elköltöztek volna Börgöndre, a két századnyi Szu-25-össel, melyek már a betonossá alakított reptérre kerültek volna.
Később, mikor látszott, hogy Börgönd felfejlesztése tolódik, illetve nincs is három századnyi 23-as Pápán, a 25-ösök állomáshelye is Taszárra módosult volna, és akkor a Honi Légvédelem redukálja le a jelenlétét.
Felmerült az is, hogy végül az eredeti, 1978-as koncepció valósul meg "kis kitérővel" és a pápai MiG-23MF-ek költöznek Taszárra, mivel a 29-esek 1988-89-es megérkezésében azért még bíztak.
Szu-25-re fiatalokat raktak volna, konkrétan, a SzU-ba kiküldöttek közül negyedik évre maradók lettek volna az első Szu-25 hajózók. Hárman jöhettek szóba, belőlük egy leszerelt, kettő a Szu-22-esre került, mikor látszott, hogy a 25-ösből semmi se lesz.
Az összes MiG-21-est Kecskeméten vonták volna össze.

Az egészből csak egy furcsa részlet valósult meg. Ugyanis, mivel 1989-ben a Gerecse következtében végül mindenhol megszüntették a harmadik (kiképző) századokat, a MiG-21PF-ek jutottak csak el Kecskemétre, de szanálásra, nem dolgozni.
Illetve, nem sokra rá a legtöbb UM is oda került, mert rájöttek, hogy azért egy utóképző század valahol mégis kell. Így egyedül ott volt egy "posztgraduális" harmadik század, tapasztalatlan frissdiplomás hajózókkal, az oktatóikkal, meg a kb zéró harcértékű UM-ekkel.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 087
26 669
113
A Szu-9 és Szu-11 nem került valóban exportra, viszont a Szu-25 annaál inkább került exportálásra.


https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sukhoi_Su-25_operators

(Állitólag nálunk is rendszeresitésre került volna a Szu-22 helyet, csak se pénz se VSZ mire megtörtént volna a váltás.)
Valahogy így:
Négy század alakult volna Taszáron a negyedik egy egy pilótanélküli harceszközszázad (Tu–143 Rejsz?) lett volna, aminek a személyi állományát részben ki is képezték vezetői szinten, hogy majd megszervezze az alakulatot.

A börgöndi CsRP reptér úgy jött, hogy eredetileg a szovjetek négy új repülőteret szerettek volna 86 és 90 között kiépíttetni a délnyugati támadás irányába: Siófok, Martfű, Nagyszénás és Jánoshalma amely utóbbira települt volna a 101. felderítő ezred egy század Szu-22-vel és két század Szu-25-el. Mi erre inkább Börgöndöt tűztük ki, mint reálisnak tűnő elképzelést (ahol úgyis ott volt a CsRP), majd amikor kiderült, hogy nincs pénz gépbeszerzésre a szovjetek egészen Kádárig mentek hisztizve, mi az, hogy visszamondtuk a csatarepülő beszerzést és nekünk huszonegy (sic!) katonai repülőtér kell a feladatok ellátására! Kádár meg csak annyit mondott, hogy tudomásul vesszük a felmerült kritikákat.
forrás

Szóval ez úgy volt, hogy a teljesen irreális szovjet tervek ellensúlyozására születtek, azokhoz képest sokkal, de sokkal reálisabb, de ugyanúgy finanszírozhatatlan tervek, amikből aztán nem is lett semmi.
Tehát:
  • 2 szd Szu-25
  • 1 szd Tu-143
és
  • 2 szd Mig-23
 
  • Tetszik
Reactions: ZsoltHun
Status
Not open for further replies.