MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 028
68 644
113

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
985
3 519
93
Rég látott MiG-29KR és KUBR gépek, melyek ezúttal a sarkörre települtek:

Helló,

egyébként ez az anya repülőterük, így nem települtek sehova. :) De jó videó.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
985
3 519
93
A múltkor írtam, hogy a MiG-29Sz tudott R-77 rakétát alkalmazni
Helló,

mind a 15 darab, amit 1992. tavaszán leszállított a gyár. Ezek a 9.13Sz gépek a fejlesztés egyik irányát képviselték:
9.12 -> 9.13 -> 9.13Sz

Mivel közben megszűnt körülöttük az ország, és leállt a gyártás, így a gyakorlatban sem speciális, a lehetőségeiket kihasználó kiképzés, sem fegyverzet nem volt rájuk a kilencvenes években. Ekkoriban egyetlen gyakorlati képességük annyi volt, hogy gyári új gépként repülhetőek voltak a kilencvenes években is. Ez lett a vesztük is, mert mire lejárt a hosszabbítható naptári üzemidejük, elfogyott a pénz és az akarat a nagyjavításra, így kettő kivételével ott rozsdásodtak el a repterek sarkaiban az ezredforduló után.

s01.jpg


Mindössze kettő érte meg a tízes éveket. Egy Lipeckben kiképző gépként, egy meg Örményországban a helyi orosz légvédelmi század kötelékében.

S03.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 583
86 871
113
Helló,

mind a 15 darab, amit 1992. tavaszán leszállított a gyár. Ezek a 9.13Sz gépek a fejlesztés egyik irányát képviselték:
9.12 -> 9.13 -> 9.13Sz

Mivel közben megszűnt körülöttük az ország, és leállt a gyártás, így a gyakorlatban sem speciális, a lehetőségeiket kihasználó kiképzés, sem fegyverzet nem volt rájuk a kilencvenes években. Ekkoriban egyetlen gyakorlati képességük annyi volt, hogy gyári új gépként repülhetőek voltak a kilencvenes években is. Ez lett a vesztük is, mert mire lejárt a hosszabbítható naptári üzemidejük, elfogyott a pénz és az akarat a nagyjavításra, így kettő kivételével ott rozsdásodtak el a repterek sarkaiban az ezredforduló után.

s01.jpg


Mindössze kettő érte meg a tízes éveket. Egy Lipeckben kiképző gépként, egy meg Örményországban a helyi orosz légvédelmi század kötelékében.

S03.jpg
Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 028
68 644
113
Miért maradt ezeknél a kopoltyú? A 80-as évek közepén már meg volt nekik a kopoltyú nélküli 29-es nemhogy a 90-es években. Senki nem mondja nekem, hogy új gyártású gépek lévén olyan nagy dolog lett volna kopoltyú nélkül gyártani őket akkor, amikor új gerinccel meg tudták csinálni. Még a 29M új LERX-formájával sem kellett volna megépíteni, csak simán hagyják ki a kopoltyút és a hozzá kellő bonyolult és nehéz mechanikát. Mehetett volna a helyére kerozin ahogy a MIG-29M-nél.
Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.

Gerinctartályt módosítani, új profilú LERX-et kialakítani semmi ahhoz képest, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező levegőbeömlő rendszert utólag átfaragják.
A MiG-29M-nél más a beömlő, a szívócsatorna, hiányzik a kopoltyúk felöl a másodlagos légcsatorna, a kopoltyúvezérlés kompletten, de van egy tartály, annak csövezése kompletten kiépítve, meg ezek miatt máshogy vannak a merevítő bordák is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 583
86 871
113
Lényegében pont a legkomplexebb változtatást kéred számon rajtuk.

Gerinctartályt módosítani, új profilú LERX-et kialakítani semmi ahhoz képest, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező levegőbeömlő rendszert utólag átfaragják.
A MiG-29M-nél más a beömlő, a szívócsatorna, hiányzik a kopoltyúk felöl a másodlagos légcsatorna, a kopoltyúvezérlés kompletten, de van egy tartály, annak csövezése kompletten kiépítve, meg ezek miatt máshogy vannak a merevítő bordák is.
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 015
12 943
113
Semmit nem kellett volna csinálni, csak az M beömlőit rárakni (ami kész volt), kivenni mindent ami a kopoltyúhoz kell és beépíteni oda a tartályokat. Nem kellett volna újraalkotni a merevítőbordák szerkezetét, csak berakni a kivett kopoltyúk (és minden hozzájuk tartozó részegység) helyére két tartályt. Ha nagyon olcsójánoskodnak, akkor nem integrált tartályokat használnak és akkor tényleg szinte semmit nem kell alakítani.

Mérnök úr, kérem...
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
903
4 033
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egerekre "vadásztam" délelőtt a repcében és pont a fejem felett repült át a Szerb légierő MiG-29-ese, észanyugat felé, vagyis felétek.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed