MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 536
79 661
113
Ott is egészen más dimenziót képviselt volna. A probléma az, hogy nem igazán volt ilyen 3. világbeli helyszín, ahol ezek találkozhattak volna. A Mirage-2000 export sem '80-as években volt.

A '80-as évek végéig Indiába, Jugoszláviába, Kubába, Észak-Koreába, Irakba, Szíriába ment MiG-29 9.12 ami nem VSz állam, de ezek nagy részébe kb. egy század.

NATO-n kívül F-16 volt Izraelben, Pakisztánban. Egyiptomban, egy maréknyi Indonéziában, még kevesebb Szingapúrban és Venezuelában volt még.

Szóval volt egy jelentős űr a 90-es években a NATO/volt VSZ országok és kevés kivételtől eltekintve a világ többi része közt ilyen téren?
 
M

molnibalage

Guest
Szóval volt egy jelentős űr a 90-es években a NATO/volt VSZ országok és kevés kivételtől eltekintve a világ többi része közt ilyen téren?
Igen. De ez mindig is így volt.

Legkorábban Izrael kezdte a felzárkózást a NATO/US szinthez. Az F-15 és F-16 beszerzéssel még több NATO állam elé is léptek. 1982-ben az F-15 BVR képessége minden európai vadászt levert, meg úgy alles zusammen. A legközelebb az 1983 utáni német F-4F-ek voltak, addig azok nem hordozhatták a Sparrow-ot. F-104ASA gépen kívül a brit F-4K-nak volt még BVR képessége a NATO-n belül, illetve francia Mirage F.1-nek. De ezek összeségében sehol nem voltak az F-15A-hoz képest. Persze ezekből sokkal több volt, mint a 24 db F-15A-ból Izraelben... (Svéd Viggen is BVR képes volt, de ők nem NATO tagok.)

A NATO államok közül többnek nem volt BVR képessége az AIM-120 + F-16AM (MLU)-ig vagy a F-18 Hornet rendszeresítésig, pl. spanyol Hornetek, de az első komoly olasz BVR vadász meg az EF Typhoon lett...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 408
63 460
113

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 595
25 870
113
Azóta kiderült,hogy nem katapultált, csak vészledobta a dekket és kiszállt. De nem értem, hogy egy repülőtér kifutópályájának tengelybeli környezete miért néz ki úgy mint egy építkezés vagy egy motocross pálya...
Borsodban a döngölt földút jobban néz ki. :eek::hadonaszos::)

Lehet, hogy a szerencsétlen pilóta hidegebb, keményebb levegőhöz volt szokva.
India nagy ország.

Ez, részemről, csak feltételezés. :)

Más.

Mindenesetre korlátozták a Tádzs Mahal látogatóinak számát, amelyek hét végeken akár 70 e főt is elérnek naponta.

Szerintem, régen - a kis jégkorszak miatt - hidegebb volt ott, jobban ment a munka meg élelem is több volt.

Nem heverték ki. :(
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 096
82 758
113
jnYWFZ5DB4Q.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 051
5 034
113
A fekete egyenruhában szemlét tartó egyén a jelenlegi szerb honvédeelmi miniszter, Alekszandar Vulin. A szakértelméről annyit, hogy annak idején még a kötelező sorkatonai szolgálattól is eltanácsolták. Ez itt Szerbiában nagy dolognak számított, hiszen ahogy egy közmondásuk is tartja: mindegy, hogy fiú vagy lány a születendő gyermek neme, csak menjen katonának.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Reppa

Well-Known Member
2010. június 4.
129
801
93
Milyen lealázó egy szerb,jó eséllyel éles harci tapasztalattal rendelkező katonának,pilótának egy ilyen idióta udvaribolondnak szalutálni. A nagynénis botrány után ott helyben köpném szemen és vetném le az egyenruhát....
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
nyugger és boki


Mit lehet erről a t-220 -ról hallani?
Már tudom hogy egyiptomnak szállítottak le belőle valahogy nem látom elterjedni az oroszoknál.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 096
82 758
113
nyugger és boki


Mit lehet erről a t-220 -ról hallani?
Már tudom hogy egyiptomnak szállítottak le belőle valahogy nem látom elterjedni az oroszoknál.

Oroszoknál nem is láthatod mert a MiG-35 még nincs rendszeresítve. Csak protók szinten van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 408
63 460
113
MiG-35 legutóbbi (én már csak így hívom) prototípusának felszállása. Ezúttal nem az unalomig ismert oldalra kifordulós manőverrel folytatja a gép, hanem rendesen fel is mennek függőlegesbe, mint a klasszikus 9.12-es/9.13-as, tehát könnyebb variánsoknál.


Lehet, hogy kicsit javítottak a tolóerőn is?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 451
11 450
113
MiG-35 legutóbbi (én már csak így hívom) prototípusának felszállása. Ezúttal nem az unalomig ismert oldalra kifordulós manőverrel folytatja a gép, hanem rendesen fel is mennek függőlegesbe, mint a klasszikus 9.12-es/9.13-as, tehát könnyebb variánsoknál.


Lehet, hogy kicsit javítottak a tolóerőn is?

Istenem, mennyire hiányzik egy kecskeméti repülőnap MiG-29 starttal!:eek::(

0:38-nál úgy pipál a hasa, mint itt Borsodba' a kisebbségi üzemeltetésű (olajat nem cserélünk, csak utántöltünk!) Ladák a lekötött/lelógatott kartercsővel:eek: