MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
A lengyeleknek idáig két olyan MiG-29-esük nullázódot le, amihez ilyen, vagy olyan módon volt köze az ukránoknak, ebből a hajtóművezéskor leégett gép egyértelműen az ukránok által nagyjavított RD-33-as miatt lett oda, a most lezuhant (totál zavaros a sztori, a pilóta ugyanis a gépben maradt, nem katapultált, eszméleténél volt, mikor rátaláltak, de eszméletét vesztette, mikor kórházba került, repülőtér közelében, leszállás közben történt az esemény, de két órán át keresték a gépet az erdőben, földnek csapódott, de ha minden igaz, nem gyulladt ki...) gép hajtóművét valószínű ismét ők buherálták (nincs rá jobb szó).

Amennyire én tudom, a lengyel An-26-osok ukrán nagyjavításában se volt sok köszönet.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
Azt írják, hogy MiG-35 gépeket is vásárolnak az irakiak egy 7milliárd USD-s orosz-iraki fegyverüzlet kapcsán

:eek:
Az oszt igen!

Bár arról is olvastam régebben hogy a rakéták elleni védelemben a mig-35 lesz a legjobb az orosz gépek közül.
Célmegjelölő is lesz hozzá az tuti .AESA radar max 2 év múlva lesz persze az export verzió kérdéses .
Sisak kijelzőről nem hallani
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 786
8 388
113
223526.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
Alapvetően a 29-es a 90-es években leszerepelt az olyan elsővonalas légierőkkel szemben mint amit a NATO vagy az amerikaiak képviseltek(most ne menjünk bele,hogy neulla EW támogatást kaptak vagy hogy totális túlerőben volt az ellenfél).Az lenne a kérdésem,hogy pl egy Peru(vagy más olyan számára akik nem a NATO vagy amerika ellen készültek) számára a 90-es években mennyire számított potens típusnak a gép?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Alapvetően a 29-es a 90-es években leszerepelt az olyan elsővonalas légierőkkel szemben mint amit a NATO vagy az amerikaiak képviseltek(most ne menjünk bele,hogy neulla EW támogatást kaptak vagy hogy totális túlerőben volt az ellenfél).Az lenne a kérdésem,hogy pl egy Peru(vagy más olyan számára akik nem a NATO vagy amerika ellen készültek) számára a 90-es években mennyire számított potens típusnak a gép?
Annak számított szerintem.

A 3. világban levő gépek között a 29-es exort változata is olyan repteljesítménnyel és berendezésekkel bírt, ami sokkal nagyobb harcértékkel bír, mint az többi szolgálatban álló gép. (Leszámítva a hatósugár problémát.) Vesd össze, hogy mivel repkedett Argentína 1982-ben és a '90-es években is. Super Etendard, A-4 Skyhawk és régi Mirage vadászok. Brazília? F-5. Stb.

Ilyen gépekkel szemben a MiG-29 9.12 elég jó BVR képességgel bír, HOBS IR rakéta, ami nem AM, hanem már FM vezérléssel bírt és olyan repteljesítménnyel, ami zárójelbe tette a fenti régi gépeket és volt rajta infracsapda is és ritkább légtér esetén használhatónak tekinthető RWR.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
Annak számított szerintem.

A 3. világban levő gépek között a 29-es exort változata is olyan repteljesítménnyel és berendezésekkel bírt, ami sokkal nagyobb harcértékkel bír, mint az többi szolgálatban álló gép. (Leszámítva a hatósugár problémát.) Vesd össze, hogy mivel repkedett Argentína 1982-ben és a '90-es években is. Super Etendard, A-4 Skyhawk és régi Mirage vadászok. Brazília? F-5. Stb.

Ilyen gépekkel szemben a MiG-29 9.12 elég jó BVR képességgel bír, HOBS IR rakéta, ami nem AM, hanem már FM vezérléssel bírt és olyan repteljesítménnyel, ami zárójelbe tette a fenti régi gépeket és volt rajta infracsapda is és ritkább légtér esetén használhatónak tekinthető RWR.

És olyan ellenfelek ellen ahol ugyan csak 4.gen.gépek voltak de nem létezett az a teljeskörű support(WW gépek,AWACS totális számbeli fölény stb)amivel az USAF rendelkezett?Tehát csak volt neki teszem azt egyenlő számú F-16 vagy Mirage-2000 stb.
 
M

molnibalage

Guest
És olyan ellenfelek ellen ahol ugyan csak 4.gen.gépek voltak de nem létezett az a teljeskörű support(WW gépek,AWACS totális számbeli fölény stb)amivel az USAF rendelkezett?Tehát csak volt neki teszem azt egyenlő számú F-16 vagy Mirage-2000 stb.
Ott is egészen más dimenziót képviselt volna. A probléma az, hogy nem igazán volt ilyen 3. világbeli helyszín, ahol ezek találkozhattak volna. A Mirage-2000 export sem '80-as években volt.

A '80-as évek végéig Indiába, Jugoszláviába, Kubába, Észak-Koreába, Irakba, Szíriába ment MiG-29 9.12 ami nem VSz állam, de ezek nagy részébe kb. egy század.

NATO-n kívül F-16 volt Izraelben, Pakisztánban. Egyiptomban, egy maréknyi Indonéziában, még kevesebb Szingapúrban és Venezuelában volt még.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
Ott is egészen más dimenziót képviselt volna. A probléma az, hogy nem igazán volt ilyen 3. világbeli helyszín, ahol ezek találkozhattak volna. A Mirage-2000 export sem '80-as években volt.

A '80-as évek végéig Indiába, Jugoszláviába, Kubába, Észak-Koreába, Irakba, Szíriába ment MiG-29 9.12 ami nem VSz állam, de ezek nagy részébe kb. egy század.

NATO-n kívül F-16 volt Izraelben, Pakisztánban. Egyiptomban, egy maréknyi Indonéziában, még kevesebb Szingapúrban és Venezuelában volt még.

Szóval volt egy jelentős űr a 90-es években a NATO/volt VSZ országok és kevés kivételtől eltekintve a világ többi része közt ilyen téren?
 
M

molnibalage

Guest
Szóval volt egy jelentős űr a 90-es években a NATO/volt VSZ országok és kevés kivételtől eltekintve a világ többi része közt ilyen téren?
Igen. De ez mindig is így volt.

Legkorábban Izrael kezdte a felzárkózást a NATO/US szinthez. Az F-15 és F-16 beszerzéssel még több NATO állam elé is léptek. 1982-ben az F-15 BVR képessége minden európai vadászt levert, meg úgy alles zusammen. A legközelebb az 1983 utáni német F-4F-ek voltak, addig azok nem hordozhatták a Sparrow-ot. F-104ASA gépen kívül a brit F-4K-nak volt még BVR képessége a NATO-n belül, illetve francia Mirage F.1-nek. De ezek összeségében sehol nem voltak az F-15A-hoz képest. Persze ezekből sokkal több volt, mint a 24 db F-15A-ból Izraelben... (Svéd Viggen is BVR képes volt, de ők nem NATO tagok.)

A NATO államok közül többnek nem volt BVR képessége az AIM-120 + F-16AM (MLU)-ig vagy a F-18 Hornet rendszeresítésig, pl. spanyol Hornetek, de az első komoly olasz BVR vadász meg az EF Typhoon lett...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 796
113
Azóta kiderült,hogy nem katapultált, csak vészledobta a dekket és kiszállt. De nem értem, hogy egy repülőtér kifutópályájának tengelybeli környezete miért néz ki úgy mint egy építkezés vagy egy motocross pálya...
Borsodban a döngölt földút jobban néz ki. :eek::hadonaszos::)

Lehet, hogy a szerencsétlen pilóta hidegebb, keményebb levegőhöz volt szokva.
India nagy ország.

Ez, részemről, csak feltételezés. :)

Más.

Mindenesetre korlátozták a Tádzs Mahal látogatóinak számát, amelyek hét végeken akár 70 e főt is elérnek naponta.

Szerintem, régen - a kis jégkorszak miatt - hidegebb volt ott, jobban ment a munka meg élelem is több volt.

Nem heverték ki. :(
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 043
4 995
113
A fekete egyenruhában szemlét tartó egyén a jelenlegi szerb honvédeelmi miniszter, Alekszandar Vulin. A szakértelméről annyit, hogy annak idején még a kötelező sorkatonai szolgálattól is eltanácsolták. Ez itt Szerbiában nagy dolognak számított, hiszen ahogy egy közmondásuk is tartja: mindegy, hogy fiú vagy lány a születendő gyermek neme, csak menjen katonának.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz