MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 105
87 226
113
Orosz gyártmányú gép? Szerintem még mindet a Szu gyártotta, az eredeti lengyelt meg a csehszlovák és NDK gépeket is.
Szovjet gyártmányú.Lengyelországban nagyjavították ukrán alkatrészek és javítási dokumentáció alapján. Az orosz RSzK MiG-et megkerülve.

Sajnos ami ukránokkal kapcsolatba kerül az mind gyenge minőség. (Lásd horvát MiG-21 javítása és modernizálása Ukrajnában)
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
ARdECA2.jpg

K-31el a hóna alatt.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 971
10 991
113

Az ukránok megtámadták a bolgár-orosz felújítási szerződést.
A bolgár védelmi miniszter szerint az ukránok lépése egyszerű szabotázs akció volt, tekintve, hogy a fellebezést benyújtó ukrán cégnek nincs se liszence se képessége arra, hogy a szerződésben foglalt műveleteket végrehajtsa a bolgár gépeken.

Ukrinmash derails Bulgaria’s plan to overhaul MiG-29s
 
M

molnibalage

Guest
Az ukránok megtámadták a bolgár-orosz felújítási szerződést.
A bolgár védelmi miniszter szerint az ukránok lépése egyszerű szabotázs akció volt, tekintve, hogy a fellebezést benyújtó ukrán cégnek nincs se liszence se képessége arra, hogy a szerződésben foglalt műveleteket végrehajtsa a bolgár gépeken.

Ukrinmash derails Bulgaria’s plan to overhaul MiG-29s
Én Ukrajnát egy időre kb. kizárnám minden fegyerveszállítási lehetőségből. Amit a horvát MiG-29-szel és lengyel RD-33-kal műveltek, azok után keresennek más balekot...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113
A lengyeleknek idáig két olyan MiG-29-esük nullázódot le, amihez ilyen, vagy olyan módon volt köze az ukránoknak, ebből a hajtóművezéskor leégett gép egyértelműen az ukránok által nagyjavított RD-33-as miatt lett oda, a most lezuhant (totál zavaros a sztori, a pilóta ugyanis a gépben maradt, nem katapultált, eszméleténél volt, mikor rátaláltak, de eszméletét vesztette, mikor kórházba került, repülőtér közelében, leszállás közben történt az esemény, de két órán át keresték a gépet az erdőben, földnek csapódott, de ha minden igaz, nem gyulladt ki...) gép hajtóművét valószínű ismét ők buherálták (nincs rá jobb szó).

Amennyire én tudom, a lengyel An-26-osok ukrán nagyjavításában se volt sok köszönet.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Azt írják, hogy MiG-35 gépeket is vásárolnak az irakiak egy 7milliárd USD-s orosz-iraki fegyverüzlet kapcsán

:eek:
Az oszt igen!

Bár arról is olvastam régebben hogy a rakéták elleni védelemben a mig-35 lesz a legjobb az orosz gépek közül.
Célmegjelölő is lesz hozzá az tuti .AESA radar max 2 év múlva lesz persze az export verzió kérdéses .
Sisak kijelzőről nem hallani
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 105
87 226
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 509
86 763
113
Alapvetően a 29-es a 90-es években leszerepelt az olyan elsővonalas légierőkkel szemben mint amit a NATO vagy az amerikaiak képviseltek(most ne menjünk bele,hogy neulla EW támogatást kaptak vagy hogy totális túlerőben volt az ellenfél).Az lenne a kérdésem,hogy pl egy Peru(vagy más olyan számára akik nem a NATO vagy amerika ellen készültek) számára a 90-es években mennyire számított potens típusnak a gép?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Alapvetően a 29-es a 90-es években leszerepelt az olyan elsővonalas légierőkkel szemben mint amit a NATO vagy az amerikaiak képviseltek(most ne menjünk bele,hogy neulla EW támogatást kaptak vagy hogy totális túlerőben volt az ellenfél).Az lenne a kérdésem,hogy pl egy Peru(vagy más olyan számára akik nem a NATO vagy amerika ellen készültek) számára a 90-es években mennyire számított potens típusnak a gép?
Annak számított szerintem.

A 3. világban levő gépek között a 29-es exort változata is olyan repteljesítménnyel és berendezésekkel bírt, ami sokkal nagyobb harcértékkel bír, mint az többi szolgálatban álló gép. (Leszámítva a hatósugár problémát.) Vesd össze, hogy mivel repkedett Argentína 1982-ben és a '90-es években is. Super Etendard, A-4 Skyhawk és régi Mirage vadászok. Brazília? F-5. Stb.

Ilyen gépekkel szemben a MiG-29 9.12 elég jó BVR képességgel bír, HOBS IR rakéta, ami nem AM, hanem már FM vezérléssel bírt és olyan repteljesítménnyel, ami zárójelbe tette a fenti régi gépeket és volt rajta infracsapda is és ritkább légtér esetén használhatónak tekinthető RWR.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 509
86 763
113
Annak számított szerintem.

A 3. világban levő gépek között a 29-es exort változata is olyan repteljesítménnyel és berendezésekkel bírt, ami sokkal nagyobb harcértékkel bír, mint az többi szolgálatban álló gép. (Leszámítva a hatósugár problémát.) Vesd össze, hogy mivel repkedett Argentína 1982-ben és a '90-es években is. Super Etendard, A-4 Skyhawk és régi Mirage vadászok. Brazília? F-5. Stb.

Ilyen gépekkel szemben a MiG-29 9.12 elég jó BVR képességgel bír, HOBS IR rakéta, ami nem AM, hanem már FM vezérléssel bírt és olyan repteljesítménnyel, ami zárójelbe tette a fenti régi gépeket és volt rajta infracsapda is és ritkább légtér esetén használhatónak tekinthető RWR.

És olyan ellenfelek ellen ahol ugyan csak 4.gen.gépek voltak de nem létezett az a teljeskörű support(WW gépek,AWACS totális számbeli fölény stb)amivel az USAF rendelkezett?Tehát csak volt neki teszem azt egyenlő számú F-16 vagy Mirage-2000 stb.
 
M

molnibalage

Guest
És olyan ellenfelek ellen ahol ugyan csak 4.gen.gépek voltak de nem létezett az a teljeskörű support(WW gépek,AWACS totális számbeli fölény stb)amivel az USAF rendelkezett?Tehát csak volt neki teszem azt egyenlő számú F-16 vagy Mirage-2000 stb.
Ott is egészen más dimenziót képviselt volna. A probléma az, hogy nem igazán volt ilyen 3. világbeli helyszín, ahol ezek találkozhattak volna. A Mirage-2000 export sem '80-as években volt.

A '80-as évek végéig Indiába, Jugoszláviába, Kubába, Észak-Koreába, Irakba, Szíriába ment MiG-29 9.12 ami nem VSz állam, de ezek nagy részébe kb. egy század.

NATO-n kívül F-16 volt Izraelben, Pakisztánban. Egyiptomban, egy maréknyi Indonéziában, még kevesebb Szingapúrban és Venezuelában volt még.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Túlfutott és kigyuuladt egy indiai MiG-29K. Eloltották állítólag, de se a reptéri környezet, se a tűzoltók elhivatottsága nem valami bizalomgerjesztő...