MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Orosz gyártmányú gép? Szerintem még mindet a Szu gyártotta, az eredeti lengyelt meg a csehszlovák és NDK gépeket is.
Szovjet gyártmányú.Lengyelországban nagyjavították ukrán alkatrészek és javítási dokumentáció alapján. Az orosz RSzK MiG-et megkerülve.

Sajnos ami ukránokkal kapcsolatba kerül az mind gyenge minőség. (Lásd horvát MiG-21 javítása és modernizálása Ukrajnában)
 
ARdECA2.jpg

K-31el a hóna alatt.
 

Az ukránok megtámadták a bolgár-orosz felújítási szerződést.
A bolgár védelmi miniszter szerint az ukránok lépése egyszerű szabotázs akció volt, tekintve, hogy a fellebezést benyújtó ukrán cégnek nincs se liszence se képessége arra, hogy a szerződésben foglalt műveleteket végrehajtsa a bolgár gépeken.

Ukrinmash derails Bulgaria’s plan to overhaul MiG-29s
 
Az ukránok megtámadták a bolgár-orosz felújítási szerződést.
A bolgár védelmi miniszter szerint az ukránok lépése egyszerű szabotázs akció volt, tekintve, hogy a fellebezést benyújtó ukrán cégnek nincs se liszence se képessége arra, hogy a szerződésben foglalt műveleteket végrehajtsa a bolgár gépeken.

Ukrinmash derails Bulgaria’s plan to overhaul MiG-29s
Én Ukrajnát egy időre kb. kizárnám minden fegyerveszállítási lehetőségből. Amit a horvát MiG-29-szel és lengyel RD-33-kal műveltek, azok után keresennek más balekot...
 
A lengyeleknek idáig két olyan MiG-29-esük nullázódot le, amihez ilyen, vagy olyan módon volt köze az ukránoknak, ebből a hajtóművezéskor leégett gép egyértelműen az ukránok által nagyjavított RD-33-as miatt lett oda, a most lezuhant (totál zavaros a sztori, a pilóta ugyanis a gépben maradt, nem katapultált, eszméleténél volt, mikor rátaláltak, de eszméletét vesztette, mikor kórházba került, repülőtér közelében, leszállás közben történt az esemény, de két órán át keresték a gépet az erdőben, földnek csapódott, de ha minden igaz, nem gyulladt ki...) gép hajtóművét valószínű ismét ők buherálták (nincs rá jobb szó).

Amennyire én tudom, a lengyel An-26-osok ukrán nagyjavításában se volt sok köszönet.
 
Azt írják, hogy MiG-35 gépeket is vásárolnak az irakiak egy 7milliárd USD-s orosz-iraki fegyverüzlet kapcsán

:eek:
Az oszt igen!

Bár arról is olvastam régebben hogy a rakéták elleni védelemben a mig-35 lesz a legjobb az orosz gépek közül.
Célmegjelölő is lesz hozzá az tuti .AESA radar max 2 év múlva lesz persze az export verzió kérdéses .
Sisak kijelzőről nem hallani
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Alapvetően a 29-es a 90-es években leszerepelt az olyan elsővonalas légierőkkel szemben mint amit a NATO vagy az amerikaiak képviseltek(most ne menjünk bele,hogy neulla EW támogatást kaptak vagy hogy totális túlerőben volt az ellenfél).Az lenne a kérdésem,hogy pl egy Peru(vagy más olyan számára akik nem a NATO vagy amerika ellen készültek) számára a 90-es években mennyire számított potens típusnak a gép?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Alapvetően a 29-es a 90-es években leszerepelt az olyan elsővonalas légierőkkel szemben mint amit a NATO vagy az amerikaiak képviseltek(most ne menjünk bele,hogy neulla EW támogatást kaptak vagy hogy totális túlerőben volt az ellenfél).Az lenne a kérdésem,hogy pl egy Peru(vagy más olyan számára akik nem a NATO vagy amerika ellen készültek) számára a 90-es években mennyire számított potens típusnak a gép?
Annak számított szerintem.

A 3. világban levő gépek között a 29-es exort változata is olyan repteljesítménnyel és berendezésekkel bírt, ami sokkal nagyobb harcértékkel bír, mint az többi szolgálatban álló gép. (Leszámítva a hatósugár problémát.) Vesd össze, hogy mivel repkedett Argentína 1982-ben és a '90-es években is. Super Etendard, A-4 Skyhawk és régi Mirage vadászok. Brazília? F-5. Stb.

Ilyen gépekkel szemben a MiG-29 9.12 elég jó BVR képességgel bír, HOBS IR rakéta, ami nem AM, hanem már FM vezérléssel bírt és olyan repteljesítménnyel, ami zárójelbe tette a fenti régi gépeket és volt rajta infracsapda is és ritkább légtér esetén használhatónak tekinthető RWR.
 
Annak számított szerintem.

A 3. világban levő gépek között a 29-es exort változata is olyan repteljesítménnyel és berendezésekkel bírt, ami sokkal nagyobb harcértékkel bír, mint az többi szolgálatban álló gép. (Leszámítva a hatósugár problémát.) Vesd össze, hogy mivel repkedett Argentína 1982-ben és a '90-es években is. Super Etendard, A-4 Skyhawk és régi Mirage vadászok. Brazília? F-5. Stb.

Ilyen gépekkel szemben a MiG-29 9.12 elég jó BVR képességgel bír, HOBS IR rakéta, ami nem AM, hanem már FM vezérléssel bírt és olyan repteljesítménnyel, ami zárójelbe tette a fenti régi gépeket és volt rajta infracsapda is és ritkább légtér esetén használhatónak tekinthető RWR.

És olyan ellenfelek ellen ahol ugyan csak 4.gen.gépek voltak de nem létezett az a teljeskörű support(WW gépek,AWACS totális számbeli fölény stb)amivel az USAF rendelkezett?Tehát csak volt neki teszem azt egyenlő számú F-16 vagy Mirage-2000 stb.
 
És olyan ellenfelek ellen ahol ugyan csak 4.gen.gépek voltak de nem létezett az a teljeskörű support(WW gépek,AWACS totális számbeli fölény stb)amivel az USAF rendelkezett?Tehát csak volt neki teszem azt egyenlő számú F-16 vagy Mirage-2000 stb.
Ott is egészen más dimenziót képviselt volna. A probléma az, hogy nem igazán volt ilyen 3. világbeli helyszín, ahol ezek találkozhattak volna. A Mirage-2000 export sem '80-as években volt.

A '80-as évek végéig Indiába, Jugoszláviába, Kubába, Észak-Koreába, Irakba, Szíriába ment MiG-29 9.12 ami nem VSz állam, de ezek nagy részébe kb. egy század.

NATO-n kívül F-16 volt Izraelben, Pakisztánban. Egyiptomban, egy maréknyi Indonéziában, még kevesebb Szingapúrban és Venezuelában volt még.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Túlfutott és kigyuuladt egy indiai MiG-29K. Eloltották állítólag, de se a reptéri környezet, se a tűzoltók elhivatottsága nem valami bizalomgerjesztő...