MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 308
113
A legszebb MiG-29-es változat, a 9.15-ös M:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 603
7 966
113
A legszebb MiG-29-es változat
6a93fe45981e6d95daa42165d346cae5.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 308
113
Nekem az UB sosem tetszett. A 9.12-es eleve "hiányosan felszerelt" de potyautassal azért megtoldott verziója. Ráadásul hozzánk akkor jöttek a 9.12-esek, mikor az oroszok már a 9.15-öst mutogatták, igaz, végül csak egy igen rövidke ideig. 1992-ben mutatkozott be a 9.15-ös, amit 1985-óta reszelgettek, hozzánk 1993 októberében jöttek az első 9.12-esek, november végén az utolsók, mire 1993 decemberével a 9.15-öst el is kaszálták a Szuhoj prominensei.
Kár volt, jó kis gép lett volna.
Az 1983-ban megjelent első 9.12-esek után két évvel már kész volt a 9.15-ös és a tengerészeti 9.31-es is, repülni azonban csak 1988-ban kezdtek. Lástzik, hogy eleve ez volt az eredeti koncepció, csak nem készültek el időre az igazán kurrens alrendszerek, így egy technológiailag valamivel "hagyományosabb" kivitelben került gyártásra a MiG-29-es.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 308
113
Ez az eredti 9.31-es se volt csúnya gép. Ugyanaz volt, mint a 9.15-ös, csak nagyobb fesztávval, ami még elegánsabb megjelenést adott neki a levegőben.
A mai MiG-29M2-esek, vagy MiG-35-ösök is ugyanezt a szárnyat örökölték, csak azzal az otromba nagy fékszárnnyal.
Az is érdekes, hogy ez a gép is ugyanúgy hajtja végre a Kobra manővert, mint a Super Hornetek, az intenzív belerántásra a gép ugrik egyet, majd a pilóta, vagy az FbW maga nyomja át a gépet. A Szu-27-esnél ezt a hatást a vízszintes vezérsík légellenállása adja, ami miatt a gép az intenzív állásszögnövelés során nem is változtatja meg a repülési magasságát.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun and fishbed
M

molnibalage

Guest
Nekem az UB sosem tetszett. A 9.12-es eleve "hiányosan felszerelt" de potyautassal azért megtoldott verziója. Ráadásul hozzánk akkor jöttek a 9.12-esek, mikor az oroszok már a 9.15-öst mutogatták, igaz, végül csak egy igen rövidke ideig. 1992-ben mutatkozott be a 9.15-ös, amit 1985-óta reszelgettek, hozzánk 1993 októberében jöttek az első 9.12-esek, november végén az utolsók, mire 1993 decemberével a 9.15-öst el is kaszálták a Szuhoj prominensei.
Kár volt, jó kis gép lett volna.
Az 1983-ban megjelent első 9.12-esek után két évvel már kész volt a 9.15-ös és a tengerészeti 9.31-es is, repülni azonban csak 1988-ban kezdtek. Lástzik, hogy eleve ez volt az eredeti koncepció, csak nem készültek el időre az igazán kurrens alrendszerek, így egy technológiailag valamivel "hagyományosabb" kivitelben került gyártásra a MiG-29-es.
Az UB-nél kevés ocsmányabb van. Nem 29-es, hanem gép. Teljesen gnóm lesz az egész gép.
A 9.12-es nálam a csúcs. Aztán a K. A többi nem tetszik. Az SzMT meg az aerodinamika elleni bűn.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 040
82 862
113
A "Novosti" című napilap ma reggel arról számolt be, hogy a következő hetekben négy MiG-29 vadászgépet szállítanak Szerbiába, amelyeket Fehéroroszország adományozott Szerbiának, és amelyeket közel két éve javítanak a baranovicsi fehérorosz 558. javító üzemben. A munkálatok a végéhez közelednek, a szállítás és átadás előkészületei folyamatban vannak...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 308
113
210202125554513151.jpg


A korábbi arcvesztéses fiaskó után (MiG-29SzMT), ez már egy ténylegesen új gyártású MiG-29M2 vagy MiG-35, ami az algériai légierő számára készült.
Bár véleményem szerint, a felségjel és a lajstrom ezen a képen kissé photoshopnak tűnik, annyira elüt a gép többi részétől. Ez tűnhet a készítő kissé túltolt HDR utómunkája miatt is, de az is lehet, hogy tényleg csak egy montázs. Bár ez utóbbinak sok értelmét nem látom.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 780
85 980
113
210202125554513151.jpg


A korábbi arcvesztéses fiaskó után (MiG-29SzMT), ez már egy ténylegesen új gyártású MiG-29M2 vagy MiG-35, ami az algériai légierő számára készült.
Bár véleményem szerint, a felségjel és a lajstrom ezen a képen kissé photoshopnak tűnik, annyira elüt a gép többi részétől. Ez tűnhet a készítő kissé túltolt HDR utómunkája miatt is, de az is lehet, hogy tényleg csak egy montázs. Bár ez utóbbinak sok értelmét nem látom.
RSzK MiG photoshop képet rakna ki ? :) Algéria még a MAKSZ-2019-en írt alá 14-16 darab MiG-29M/M2 vásárlásáról szerződést.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 876
12 636
113
210202125554513151.jpg


A korábbi arcvesztéses fiaskó után (MiG-29SzMT), ez már egy ténylegesen új gyártású MiG-29M2 vagy MiG-35, ami az algériai légierő számára készült.
Bár véleményem szerint, a felségjel és a lajstrom ezen a képen kissé photoshopnak tűnik, annyira elüt a gép többi részétől. Ez tűnhet a készítő kissé túltolt HDR utómunkája miatt is, de az is lehet, hogy tényleg csak egy montázs. Bár ez utóbbinak sok értelmét nem látom.

Vagy matrica.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
210202125554513151.jpg


A korábbi arcvesztéses fiaskó után (MiG-29SzMT), ez már egy ténylegesen új gyártású MiG-29M2 vagy MiG-35, ami az algériai légierő számára készült.
Bár véleményem szerint, a felségjel és a lajstrom ezen a képen kissé photoshopnak tűnik, annyira elüt a gép többi részétől. Ez tűnhet a készítő kissé túltolt HDR utómunkája miatt is, de az is lehet, hogy tényleg csak egy montázs. Bár ez utóbbinak sok értelmét nem látom.
.
.
Ne zárjuk ki, hogy eléggé durván utódolgozták a képet, amitől a felségjelzés is torzult, igy hogy a felségjelzés jobban nézzen ki, visszatették rá az eredeti képről? Szóval hogy fotosopp, de a gép az, aminek látszik?
.
Nekem a képen az is gyanús, hogy a gép semmiféle füstöt nem húz, pedig mintha felszállás közben lenne, és a főfutó burkolata még csak most záródik, ha jól látom.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 876
12 636
113
.
.
Ne zárjuk ki, hogy eléggé durván utódolgozták a képet, amitől a felségjelzés is torzult, igy hogy a felségjelzés jobban nézzen ki, visszatették rá az eredeti képről? Szóval hogy fotosopp, de a gép az, aminek látszik?
.
Nekem a képen az is gyanús, hogy a gép semmiféle füstöt nem húz, pedig mintha felszállás közben lenne, és a főfutó burkolata még csak most záródik, ha jól látom.

Igen, még nem zárta be teljesen az aknákat.
Egyébként a lajstrom is fura
 
M

molnibalage

Guest
210202125554513151.jpg


A korábbi arcvesztéses fiaskó után (MiG-29SzMT), ez már egy ténylegesen új gyártású MiG-29M2 vagy MiG-35, ami az algériai légierő számára készült.
Bár véleményem szerint, a felségjel és a lajstrom ezen a képen kissé photoshopnak tűnik, annyira elüt a gép többi részétől. Ez tűnhet a készítő kissé túltolt HDR utómunkája miatt is, de az is lehet, hogy tényleg csak egy montázs. Bár ez utóbbinak sok értelmét nem látom.
Kb. olyan, mintha painttel csinálta volna valaki...