MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 715
85 697
113
<blockquote>H-31 indítás -Mig-29UB
Mikor tették alkalmassá erre a mezei UB gépeket?</blockquote>

Ez a decemberben átadott új Mig-29UB(9-53) lesz szerintem.
180629.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Ez akkor már lényegében akkor olyan, mint az F-15B/D vagy F-16D, stb. ahol a kétüléses gép is teljes értékű harci változat?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez akkor már lényegében akkor olyan, mint az F-15B/D vagy F-16D, stb. ahol a kétüléses gép is teljes értékű harci változat?

Csapásmérőnek esetleg, de vadásznak nem, ebben sincs komoly lokátor, ugyanúgy, mint az ős UB-ben (hasonlítsd össze az orrát a vadász-változattal). De legalább légitankolható, kicsit helyretették a hatótávját ha már csapásmérőnek szánják....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 715
85 697
113
Ez akkor már lényegében akkor olyan, mint az F-15B/D vagy F-16D, stb. ahol a kétüléses gép is teljes értékű harci változat?

Tulajdonképpen majdnem ugyanaz mint az M2, csak kiképzo változat. Az SzMT kiképzo változata.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ha még nem volt, most majd lesz, avagy 9.13-as 29-esek és a GoPro Örményországból:

https://www.youtube.com/watch?v=lesJzn-3ABE
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ma hallottam, hogy a nemrég az ukránokkal közösen modernizált lengyel N019NE radar az egyik 29-esükben 180 km-ről fogott be egy célt repülő F-16-ost. Ez lengyel légierős infó, olyantól, aki a programon dolgozott. Érdekes.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 339
51 664
113
Vári Gyula 10+ évvel ezelőtti interview-ban elmondta, hogy egy egy jobb darab, a mi alap Mig-29 eseink közül is, simán fogott be és KÖVETETT földháttérben lévő légi célt, tán Mig-21-est, de erre már nem emlékszem biztosan. Én arra is azt mondtam, hogy az NEM annyira szar, mint divat volt szidni, s Vári mester is többször elismerően nyilatkozott amúgy a nagyvas avionikájáról is...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Idehaza a nem upgradelt, szigorúan export változatú radarból az a példány, amit önszorgalomból a lehető legjobban szabályoztak be, a legjobb alkatrészekből, (sajnos a legtöbb náció felől az az infó, hogy jókora volt a szórás a flottán belül) képes volt 85 km-ről célt befogni. Tehát nem detektálni, hanem be is fogni. Igaz, fegyver nem volt hozzá, amivel le is küzdhette volna.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
A maga idejében koránt sem volt annyira trágya a 29-es elektronikája mint amire a 90-es évek konfliktusai engednek következtet.Igazából pl a Jugoszláv légi háborúból semmit nem lehet levonni tanulságként ilyen téren mert volt olyan szerb pilóta aki azt nyilatkozta,hogy felszállás után minden elektronikai rendszer meghalt rendszerese a NATO EW-nek köszönhetően.
Ők pedig azért voltak ilyen hatékonyak mert az utolsó csavarig ismerték a típust a németeknek köszönhetően.
 
M

molnibalage

Guest
Vári Gyula 10+ évvel ezelőtti interview-ban elmondta, hogy egy egy jobb darab, a mi alap Mig-29 eseink közül is, simán fogott be és KÖVETETT földháttérben lévő légi célt, tán Mig-21-est, de erre már nem emlékszem biztosan. Én arra is azt mondtam, hogy az NEM annyira szar, mint divat volt szidni, s Vári mester is többször elismerően nyilatkozott amúgy a nagyvas avionikájáról is...
Nem 10 éve volt, az aibase blogon volt egy írás és An-26 volt a cél és nem földháttérben. "Apró" különbségek...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 339
51 664
113
Idehaza a nem upgradelt, szigorúan export változatú radarból az a példány, amit önszorgalomból a lehető legjobban szabályoztak be, a legjobb alkatrészekből, (sajnos a legtöbb náció felől az az infó, hogy jókora volt a szórás a flottán belül) képes volt 85 km-ről célt befogni. Tehát nem detektálni, hanem be is fogni. Igaz, fegyver nem volt hozzá, amivel le is küzdhette volna.
Igy van, én is így tudom, nagy volt a szórás, de a legjobbakra 90km körüli értéket mondott. Export, alap gépek, csak egy kis babrálás, meg szerencsés gyártási széria kellett hozzá, én is így tudom.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 339
51 664
113
<blockquote>Vári Gyula 10+ évvel ezelőtti interview-ban elmondta, hogy egy egy jobb darab, a mi alap Mig-29 eseink közül is, simán fogott be és KÖVETETT földháttérben lévő légi célt, tán Mig-21-est, de erre már nem emlékszem biztosan. Én arra is azt mondtam, hogy az NEM annyira szar, mint divat volt szidni, s Vári mester is többször elismerően nyilatkozott amúgy a nagyvas avionikájáról is...
Nem 10 éve volt, az aibase blogon volt egy írás és An-26 volt a cél és nem földháttérben. "Apró" különbségek...</blockquote>
Aha, amiről én beszélek, az videó volt, kb. akkori tv2-n, még 15 kg val könnyebb volt ő is, s ha jól rémlik, valamelyik világbajnoki címe után készítették vele a riportot és kb. 10 évvel ezelőtti.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Én nem értem. A földháttérben elfogást még a MiG-21MF-ek ellen is vizsgálták, mikor az átvételi, illetve rendszerbeállító berepülések zajlottak 94 kora tavaszától kezdve...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 339
51 664
113
Emlékszem rá én is, igen, nagy szórások voltak, de egy egy jobban sikerült beállítás után, némelyik radar simán korrekt értékeket hozott. Nagyon nem volt ám az a sportrepülő a "nagyvas", a maga idejében, amit állítottak róla sokan... Emlékszem Vári Cocára, mikor kérdezgették többen, hogy nem volt nehéz nyerni? Aztán kiszakadt belőle, hogy "Áhh, jó fasszal nem nehéz baszni :p"