MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Érdekes korai R-40T/TD rakéta rávezető konténer, ami az IR vezérlésű R-40-esek repülésközbeni adatkapcsolatát tette lehetővé.
Egy R-33-as helyét vette igénybe addig, amíg a feladatkörét az orr alól kiengedhető és a Zaszlon radarral egybeintegrált 8TK hőpellengátort el nem kezdték beépíteni a gépekbe:


54712348114_f49d1d1cbb_b.jpg
 
MiG-31-es bdmutatórepülése a kanadai Abbotsford-ban, 1991-ben

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A 31-es bemutatópilótája az a 2006-ban elhunyt Valerij Menyickij volt, aki 1992-ben a 9.15-ös MiG-29M-el is bemutatót repült Farnboroughban, illetve 1986 nyarán hazánban is járt a kiskunlacházi 14. Gárda vadászrepülő ezrednél, hogy előadást tartson az éppen ekkor az alakulatnál rendszersítés alatt álló 9.13-asokról, de végül bemutatót is repült az ezred állományának.
 
de végül bemutatót is repült az ezred állományának.
Aminek számos magyar PG-s alkalmazott is tanúja volt. Ennek megfelelően a sztori lehet, hogy 1988-as (vagy többször is megesett), de a lényegen nem változtat: miközben 1988 nyarán Farnboroughban először látta Kvocsur bemutatórepülése során a civil közönség légibemutatón (ezt azért tegyük hozzá) a Harang manővert egy vadászgéptől, addigra már pár magyar PG-s műszaki megcsodálhatta ezt a lachazi beton felett is.
Azért a MiG-21-eseken alapuló légierőt kiszolgáló katonai-ipari javítókomplexum embereinek (pedig ők aztán láthattak sok csodát) ez komoly látványosság lehetett akkoriban.
Ami fix: Valerij Menyickij tartott bemutatót 29-essel Lacházán.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Na akkor van itt jópár érdekesség!
Először is, a MiG-31K kabinja már nem zöld, mint a klasszik DZ, vagy a felújított BM/BSzM-é, hanem szürke, mint a MiG-31M-é volt.
A botkormány is a MiG-29 / MiG-35-ről van.
Az első kabin műszerfala a BM szimpla MFD-je helyett három darab MFD, mint a MiG-29K / M2 / MiG-35-ösé.
Új a HUD is.
Elsőre azt hittem, hogy egy kísérő MiG-35-ösből van videózva, de a frontszélvédő páncélüvege alapján ez bizony egy 31-es kabin.

Ezek után én már azt sem tartom kizártnak - főleg a speciális fegyverzet nagy mérete és tömege miatt - hogy a MiG-31K már Fly by Wire kormányzású.