MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 810
67 021
113
Összehasonlító fotó a MiG-31M és a normál MiG-31-es törzse szélessége közti különbségről:

file.php
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Most találtam egy orosz oldal augusztusi bejegyzésében. Lehet, hogy csak nekem újdonság.


A képen állítólag a MiG-31D egyik szériapéldánya látható 79M6 Kontakt műholdelhárító rakétával.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 571
36 911
113
Most találtam egy orosz oldal augusztusi bejegyzésében. Lehet, hogy csak nekem újdonság.


A képen állítólag a MiG-31D egyik szériapéldánya látható 79M6 Kontakt műholdelhárító rakétával.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 810
67 021
113
Most találtam egy orosz oldal augusztusi bejegyzésében. Lehet, hogy csak nekem újdonság.


A képen állítólag a MiG-31D egyik szériapéldánya látható 79M6 Kontakt műholdelhárító rakétával.
Az eredeti MiG-31D gépek sárkánya eltért a széria MiG-31DZ, vagy egyéb szériagépektől.
Köztes átmenetet képeztek a DZ és az M között, mivel a DZ törzsét és szárnyát, de az M LERX-ét kapták meg. Illetve, módosult a szárnyvég a nagymagasságú repülésekhez.
Két prototípus készült belőlük:

 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 090
50 301
113
Most találtam egy orosz oldal augusztusi bejegyzésében. Lehet, hogy csak nekem újdonság.


A képen állítólag a MiG-31D egyik szériapéldánya látható 79M6 Kontakt műholdelhárító rakétával.
339MiG_31D_79M6_Kontakt.jpg
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 851
10 929
113
Jekatyerina Rahimova hadnagy, az első nő, aki az Orosz Légi és Űr Erők történetében MiG-31 BM-en repül. Navigátor/ fegyverrendszer operátor beosztásban. Ő is, ahogyan sok magyar vadászpilóta, Krasznodarban végzett, de ő már az 5 éves rendszerű képzésben. A legfőbb célja, hogy átülhessen az első kabinba és "hajó parancsnokká" váljon. Az oroszoknál a MiG-31-esen repülő gépparancsnok pilótákat hajó parancsnoknak ("komangyir korablja") szokták hívni. A videóban elmeséli a repülés előtti gépátvétel során elvégzett ellenőrzések sajátosságait. Például, hogy milyen hangot kell adjon a fékernyő gondola, ha megkopogtatják. Magáról a MiG-31-es típusról azt mondja el, hogy a géphez viszonyítva kicsi a szárnyfelülete, és a törzs-szárny kapcsolat is "kicsi". Ezek miatt pedig különleges odafigyelést követel a gépparancsnoktól, a repülőgép vezetése. Jekatyerina apja is repült (azt nem mondta el, hogy mivel), és ő akkor lett a repülés szerelmese, amikor az apja 6 éves korában elvitte az egyik MAKSZ-ra. Akkor határozta el, hogy vadászpilóta akar lenni. A polgári repülés nem vonzotta, és jelenleg sem vonzza. Beszél még a gépátvétel során kialakult rituálékról, például a gép megsimogatásáról, hogy "van e kedve/nincs e kedve". Szerinte ezekből is látható, hogy a katonai pilóták babonás emberek, de mindezen égi romantika mellett, ez egy nagyon nagy felelősséggel járó és veszélyes hivatás. Jekatyerina moszkvai származású, de az otthonától több ezer kilométerre, az orosz Távol-Keleten lévő "tengermelléki terület" egyik MiG-31-es alakulatához lett beosztva a végzését követően. Nem úgy tűnik, mintha nagyon bánkódna miatta.

 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Jekatyerina Rahimova hadnagy, az első nő, aki az Orosz Légi és Űr Erők történetében MiG-31 BM-en repül. Navigátor/ fegyverrendszer operátor beosztásban. Ő is, ahogyan sok magyar vadászpilóta, Krasznodarban végzett, de ő már az 5 éves rendszerű képzésben. A legfőbb célja, hogy átülhessen az első kabinba és "hajó parancsnokká" váljon. Az oroszoknál a MiG-31-esen repülő gépparancsnok pilótákat hajó parancsnoknak ("komangyir korablja") szokták hívni. A videóban elmeséli a repülés előtti gépátvétel során elvégzett ellenőrzések sajátosságait. Például, hogy milyen hangot kell adjon a fékernyő gondola, ha megkopogtatják. Magáról a MiG-31-es típusról azt mondja el, hogy a géphez viszonyítva kicsi a szárnyfelülete, és a törzs-szárny kapcsolat is "kicsi". Ezek miatt pedig különleges odafigyelést követel a gépparancsnoktól, a repülőgép vezetése. Jekatyerina apja is repült (azt nem mondta el, hogy mivel), és ő akkor lett a repülés szerelmese, amikor az apja 6 éves korában elvitte az egyik MAKSZ-ra. Akkor határozta el, hogy vadászpilóta akar lenni. A polgári repülés nem vonzotta, és jelenleg sem vonzza. Beszél még a gépátvétel során kialakult rituálékról, például a gép megsimogatásáról, hogy "van e kedve/nincs e kedve". Szerinte ezekből is látható, hogy a katonai pilóták babonás emberek, de mindezen égi romantika mellett, ez egy nagyon nagy felelősséggel járó és veszélyes hivatás. Jekatyerina moszkvai származású, de az otthonától több ezer kilométerre, az orosz Távol-Keleten lévő "tengermelléki terület" egyik MiG-31-es alakulatához lett beosztva a végzését követően. Nem úgy tűnik, mintha nagyon bánkódna miatta.

Nem tudom, hogy a hölgy él tévedésben, vagy a fordítás során csúszott-e el valami, de a 31-esen repülő sturman - operatorokat nem a krasznodari A. K. Szerov Repülőtiszti Főiskolán (régebben: КВВАУЛ, 2008-tól: КВВАИ) képzik, hanem a Sagolban található Cseljabinszki Vöröszászló Navigátorképző Főiskolán (ЧВВАКУШ). A sturman - operatorokkal (néha nevezik őket ljotcsik - operatoroknak is, de ettől még nem lesznek pilóták) szemben nem elvárás, hogy tudják vezetni a gépet amin repülnek, nem is kapnak pilóta képzést, bár a 31-es összes változata irányítható a hátsó kabinból is. (Arról több történetet hallottam, hogy lelkes sturmanok fű alatt a hosszú útvonalakon megtanulták vezetni a gépet a pilótájuktól, de ez nyilvánvalóan nem jelenti azt, hogy fel- és leszállni is képesek lennének vele.) Ezzel szemben viszont a 31-es pilóták sincsenek kiképezve az RP-31AM Zaszlony kezelésére, ami teljes mértékben a sturman - operatorok feladata, akárcsak a fegyver- és navigációs rendszerek kezelése. A Goncsaján a személyzet két tagja nem képes ellátni egymás feladatait. Részben azért, mert nincsenek kiképezve rá, részben pedig azért, mert a megfelelő kezelőszerveik sincsenek meg hozzá. Szóval a hölgy álomvilágban él.
Egyébként az említett alakulat a Vlagyivosztok melletti Centralnaja Uglovaján települt 22. gárda vadászrepülő ezred, mely két századba szervezett 24 db MiG-31BSzM változatú Goncsaja mellett egy harmadik századdal is rendelkezik, amibe 2 db Szu-30M2, 3 db Szu-30SzM, és 12 db Szu-35Sz tartozik. Az ezred élete manapság elég pörgős, mert az mellett, hogy Centralnaja Uglovaján 31-essel készültséget adnak, 2 éles +1 tartalék 31-esük kitelepült Dzemgibe, és onnan ad készültséget az SzVO-ban részt vevő 23. IAP. légvédelmi feladatának kiváltására. De a szuhojos század sem unatkozik! A Szu-30-asok a 23. vadászrepülő ezred és a 150. gárda vegyes repülőezred hasonló típusú gépeivel rotációban Jasznijba települnek ki, és onnan adnak készültséget. (Kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy jelenleg a teljes Orosz Távol-Kelet vadászlégvédelmét a 22. GvIAP. adja!) A Szu-35Sz-ek egy része pedig a 23. IAP. gépeivel együtt az SzVO-ban vesz részt. Állítólag már gépveszteségük is volt, a lelőtt gép pilótája pedig fogságaba esett.