MiG-31- A világ leggyorsabb harci repülőgépének titkai
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt már a H-101-nél is mondták.Állítólag a Kinzsal rakéta 10millió $.
Aztán kiderül, hogy Rubelben van árazva! LOLEzt már a H-101-nél is mondták.
Ezek a számok úgy jöhetnek ki, hogy kiszámolják, egy amerikai fegyvercég kb mennyiért szállítaná darabját.
Most találtam egy orosz oldal augusztusi bejegyzésében. Lehet, hogy csak nekem újdonság.
Korlátlan képfeltöltés, képtárolás, képmegosztás - www.kepfeltoltes.eu
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltéswww.kepfeltoltes.eu
A képen állítólag a MiG-31D egyik szériapéldánya látható 79M6 Kontakt műholdelhárító rakétával.
Az eredeti MiG-31D gépek sárkánya eltért a széria MiG-31DZ, vagy egyéb szériagépektől.Most találtam egy orosz oldal augusztusi bejegyzésében. Lehet, hogy csak nekem újdonság.
Korlátlan képfeltöltés, képtárolás, képmegosztás - www.kepfeltoltes.eu
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltéswww.kepfeltoltes.eu
A képen állítólag a MiG-31D egyik szériapéldánya látható 79M6 Kontakt műholdelhárító rakétával.
Most találtam egy orosz oldal augusztusi bejegyzésében. Lehet, hogy csak nekem újdonság.
Korlátlan képfeltöltés, képtárolás, képmegosztás - www.kepfeltoltes.eu
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltéswww.kepfeltoltes.eu
A képen állítólag a MiG-31D egyik szériapéldánya látható 79M6 Kontakt műholdelhárító rakétával.
Nem tudom, hogy a hölgy él tévedésben, vagy a fordítás során csúszott-e el valami, de a 31-esen repülő sturman - operatorokat nem a krasznodari A. K. Szerov Repülőtiszti Főiskolán (régebben: КВВАУЛ, 2008-tól: КВВАИ) képzik, hanem a Sagolban található Cseljabinszki Vöröszászló Navigátorképző Főiskolán (ЧВВАКУШ). A sturman - operatorokkal (néha nevezik őket ljotcsik - operatoroknak is, de ettől még nem lesznek pilóták) szemben nem elvárás, hogy tudják vezetni a gépet amin repülnek, nem is kapnak pilóta képzést, bár a 31-es összes változata irányítható a hátsó kabinból is. (Arról több történetet hallottam, hogy lelkes sturmanok fű alatt a hosszú útvonalakon megtanulták vezetni a gépet a pilótájuktól, de ez nyilvánvalóan nem jelenti azt, hogy fel- és leszállni is képesek lennének vele.) Ezzel szemben viszont a 31-es pilóták sincsenek kiképezve az RP-31AM Zaszlony kezelésére, ami teljes mértékben a sturman - operatorok feladata, akárcsak a fegyver- és navigációs rendszerek kezelése. A Goncsaján a személyzet két tagja nem képes ellátni egymás feladatait. Részben azért, mert nincsenek kiképezve rá, részben pedig azért, mert a megfelelő kezelőszerveik sincsenek meg hozzá. Szóval a hölgy álomvilágban él.Jekatyerina Rahimova hadnagy, az első nő, aki az Orosz Légi és Űr Erők történetében MiG-31 BM-en repül. Navigátor/ fegyverrendszer operátor beosztásban. Ő is, ahogyan sok magyar vadászpilóta, Krasznodarban végzett, de ő már az 5 éves rendszerű képzésben. A legfőbb célja, hogy átülhessen az első kabinba és "hajó parancsnokká" váljon. Az oroszoknál a MiG-31-esen repülő gépparancsnok pilótákat hajó parancsnoknak ("komangyir korablja") szokták hívni. A videóban elmeséli a repülés előtti gépátvétel során elvégzett ellenőrzések sajátosságait. Például, hogy milyen hangot kell adjon a fékernyő gondola, ha megkopogtatják. Magáról a MiG-31-es típusról azt mondja el, hogy a géphez viszonyítva kicsi a szárnyfelülete, és a törzs-szárny kapcsolat is "kicsi". Ezek miatt pedig különleges odafigyelést követel a gépparancsnoktól, a repülőgép vezetése. Jekatyerina apja is repült (azt nem mondta el, hogy mivel), és ő akkor lett a repülés szerelmese, amikor az apja 6 éves korában elvitte az egyik MAKSZ-ra. Akkor határozta el, hogy vadászpilóta akar lenni. A polgári repülés nem vonzotta, és jelenleg sem vonzza. Beszél még a gépátvétel során kialakult rituálékról, például a gép megsimogatásáról, hogy "van e kedve/nincs e kedve". Szerinte ezekből is látható, hogy a katonai pilóták babonás emberek, de mindezen égi romantika mellett, ez egy nagyon nagy felelősséggel járó és veszélyes hivatás. Jekatyerina moszkvai származású, de az otthonától több ezer kilométerre, az orosz Távol-Keleten lévő "tengermelléki terület" egyik MiG-31-es alakulatához lett beosztva a végzését követően. Nem úgy tűnik, mintha nagyon bánkódna miatta.
Длинноволосая красотка покоряет небо Приморья за штурвалом истребителя МИГ-31 » Новости Владивостока и Приморского края - Вести: Приморье
Защита воздушных границ - дело не только мужское. Приморское небо патрулируют и девушки. В одном из подразделений служит единственная в крае штурман истребителя МИГ-31. Первым делом — самолёты. А небо — родимый дом не только для пилотов, но и для лётчиц. Штурман боевого корабля МиГ-31БМ Екатеринаvestiprim.ru