MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
OFF

Anno az F-15 és F-111 wiki oldal frissítését terveztem, de letettem róla, inkább csak betettem a linkbe a két HTKA-s írásoma. Ha valakinek van ereje betenni azokat megvágva és szerkesztve...

ON
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 752
113
mig25-31.gif

A D30F hajtóművel szerelt MiG-25P tesztrepülőgépről tudna valaki fényképet prezentálni, mert én nem találtam:-(
Ha igen, előre is köszönöm!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Nem is fogsz. Két dolgot nem fogsz találni, legalábbis egy jó ideig. De lehet hogy soha. Az egyik a MiG-25M egyetlen példányának repülése, erről bármi fotó. Ez a gép ugye a Je-255M, amivel Alexander Fedotov megrepülte az azóta is érvényes magassági világrekordot. Ebben a gépben repült kizárólag a Tumanszkij R-15BF2-300, ami a MiG-25-ös gépcsalád R-15-öseitől abban különbözött, hogy nem 5 hanem 6 fokozatú volt a kompresszora, kőkemény 4.5 helyett majdnem 5-ös nyomásviszonnyal bírt (emlékeztetőül, a MiG-21bisz R-25-ösében 9.8, a jóval későbbi F-16C/D block 50-esekben meg 31-33 körüli ez az érték), míg a gép maga többek között titán szerkezeti elemek felhasználásával és modernizált radarral lett továbbfejlesztve.
Khodinkában volt/van(?) kiállítva, rém pocsék állapotban.
Felismerhető a kék 710-s oldalszámról és a csak ezen a gépen látható fix profilú külső fúvócsövekről.
MiG-25M_Je-155M_02.jpg


pn_w0327.jpg


1_18.jpg


Később ez a fix profilozásra való áttérés zajlott le a MiG-31 proto és szériagépek között is.

És a másik ilyen kvázi-lehetetlen igény a MiG-25-ös D-30F6-ossal szerelve.
Tudod mit? Tovább megyek, Valószínű ugyanez a példány szolgált később az Al-41F tesztpéldányának is.
20 év alatt mindösszesen egyetlen fotót találtam az Al-41F-ről, ami nem az Al-31FP-t mutatja tévesen (ez terjedt el ugyanis az interneten, még most is copy paste az akkori fotósorozat).
Sőt, hogy pontosítsak, ez nem is az Al-41F, hanem annak 1985-ben megépült elődje, a "20-as gyártmány"
file.php


Ami már változtatható kétáramúsági fokú volt, csak nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez is repült MiG-25-ösben, ami azért szép, mert a repülő próbapad MiG-25-ös egyik hajtóműve 11 tonnát tolt utánégetéssel, míg a másik hajtóműve utánégetés nélkül, azzal pedig több mint 18-at! :)
Erről sincs sehol se egy darab fotó.

Magáról a szériára szánt Al-41F-ről annyi van, amit az egyszeri sajtóbemutatón a fúvócsöveiről lehetett látni 1999-ben.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
Az f-35-ös hajtóművének a továbbfejlesztése, az aktuális sasban volt róla egy fél mondat, ezért érdeklődtem róla. Aktuális magyar leírást, meg, hogy hol tartanak vele nem találtam.
http://htka.hu/2013/03/01/keszul-a-jovo-sugarhajtomuve/
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 126
113
Az f-35-ös hajtóművének a továbbfejlesztése, az aktuális sasban volt róla egy fél mondat, ezért érdeklődtem róla. Aktuális magyar leírást, meg, hogy hol tartanak vele nem találtam.
http://htka.hu/2013/03/01/keszul-a-jovo-sugarhajtomuve/

Ja, hogy az ADVENT. Az elvileg ("csak") kétáramú lesz és igazából az YF120 továbbfejlesztése, persze nyilván az F135 tapasztalatait is felhasználják.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 126
113
Bár ez itt kissé off, de :
http://www.geaviation.com/military/engines/advent/
http://www.defenseindustrydaily.com/the-advent-of-a-better-jet-engine-03623/
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
Adaptív háromáramú, a kísérleti verzió már fékpadon üzemel. Ez jelentősen csökkentett fogyasztás mellett nagyobb tolóerőt biztosít. Mivel mérete nem változik a jelenlegi F135-öshöz képest, így a mostani F-35-ösökbe is beépíthető lesz.
Idézve az Aranysas 2015/2-es számából.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 126
113
Adaptív háromáramú, a kísérleti verzió már fékpadon üzemel. Ez jelentősen csökkentett fogyasztás mellett nagyobb tolóerőt biztosít. Mivel mérete nem változik a jelenlegi F135-öshöz képest, így a mostani F-35-ösökbe is beépíthető lesz.
Idézve az Aranysas 2015/2-es számából.

Akkor azt ott szerintem elírták... Háromáramú hajtóműről még nem hallottam és értelmét sem látom. De Allesmor, ha majd erre jár, akkor kijavít, amennyiben szükséges (ő a hajtóműszaki itt).
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 126
113
Akkor azt ott szerintem elírták... Háromáramú hajtóműről még nem hallottam és értelmét sem látom. De Allesmor, ha majd erre jár, akkor kijavít, amennyiben szükséges (ő a hajtóműszaki itt).

Ja, közben sikerült értelmeznem a HTKA-s cikket, nos én úgy tudom, hogy a hűtésre használt levegőáramot (ami tudtommal nem egy új megközelítés, mert régebben is használták) eddig nem számolták bele a hajtómű "áramlási fokozataiba".
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 752
113
Nem is fogsz. Két dolgot nem fogsz találni, legalábbis egy jó ideig...

Köszönöm a várakozásaimat messze felülmúló válaszod!
Pár mondatban:
MiG-25M. Emlékeztem rá újságcikkből. Laikusként vélelmezem, hogy 4.5-ről 5-re emelt nyomásviszony <i>annál</i> a hajtóműnél, <i>arra</i> a feladatra nem ujjgyakorlat volt, hanem komoly mérnöki teljesítmény. /Csak mert kíváncsi vagyok a válaszodra ;-) /
Írod, valószínűnek tartod azt, hogy a AL-41F hajtóművet is ebbe a gépbe építették.
Feltételezem, hogy ilyenkor speciális műszerezéssel, kábelezéssel "gazdagítják" a gépet. A sárkányszerkezet azon része, ami a hajtóművet fogadja, az valamilyen kevésbé szofisztikált /hiszen itt nem téma pl. az élettartam, szervizelhetőség stb./, viszont viszonylag univerzális kialakítású konstrukció?
Vagy specifikusan a fejlesztés alatt levő hajtóműhöz terveznek egy törzshátsórészt?
Az elképzelhető, hogy - előbb utóbb - a tesztgép mindkét hajtóműve D30F volt a tesztek alatt? /Már csak a hajtómű külső méretekből fakadó erősen aszimmetrikus kialakítás miatt is./
Abból indulok ki, hogy maga az "alaphajtómű" már üzembiztos, ismert erőmű lehetett a polgári használatból.

S végül a döbbenet.
40 éves történetről beszélünk! Azóta mondhatni számos kísérleti gépről, kialakításról kerültek nyilvánosságra képek, videók.
Elég csak erre gondolni:
http://www.secretprojects.co.uk/forum/index.php?topic=13938.0
Ez a D-30F kísérleti integráció mitől olyan titkos az oroszoknak ennyi év után!?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 910
113
Szerintem, az emlékeim alapján általában mindig nagyobb, több hajtóműves repülőgépeken (pl. IL-76 szállító) próbálják ki az új hajtóműveket, mivel ott kisebb a rizikó faktor. Érdekes, hogy itt egy vadászgépben próbálták, de gondolom sok minden másra voltak kíváncsiak, amit csak ebben a konfigban tudtak megoldani.