MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 557
18 446
113
Ezt a Kopót Boris Safanov után keresztelték el, aki Polikarpov I-16-osával 17 légigyőzelmet elérve lett két Arany Csillagos hős. :)

ahscqymx2ksg307z67ko.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezt a Kopót Boris Safanov után keresztelték el, aki Polikarpov I-16-osával 17 légigyőzelmet elérve lett két Arany Csillagos hős. :)

ahscqymx2ksg307z67ko.jpg

Majdnem így történt, Hurricane-el és P-40-el repülve is ért el további légigyőzelmeket, 25-41 között írják, de többségben megegyeznek a 30+-ban. Állítólag a 30. győzelmet elérve kapta a második Arany Csillagot - három nappal halála előtt (akkor már a Kittyhawk-al repült, aminek az oroszok szerint túl kényes motorja volt, így mivel halála körülményei ismeretlenek, abban sem biztosak, hogy lelőtték, vagy motorhiba miatt halt meg).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 521
84 796
113
2026 után jon a Mig-31 váltótípusa, a 21. század elfogó-vadászgépe(Mig-41). Addig a Mig-31 BM lesz szolgálatban. Jovore a hírek szerint érkezik a K- 37M a géphez
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
190 db-ból több mint száz üzemképes ...., hogy az SR 71, és az U-2-ből mennyi lehet bevethető állományban? Kíváncsi vagyok.
 
M

molnibalage

Guest
hogy az SR 71, és az U-2-ből mennyi lehet bevethető állományban? Kíváncsi vagyok.

SR-71 lassan nincs 20 éve és az U-2 nem értem, hogy hogyan jön ide. Régen más feladatköre van, mint árepülni ellensége terület felett.

Még hagyományos vadász gépek is simán képesek ma már lelőni mindenféle erőlködés nélkül, ha felvállalja a pilóta azt, hogy olyan magasságba felmegy, ahol kattintáskor magassági ruha nélkül meghal.

13-14 km magasan bármelyik vadász két légiharcrakétával felgyorsít M1.8 közelébe és elindul felfelé. Azonos magasságra is simán felmennek, de még ez sem kell. A magassági difit ekkora sebességnél simán áthidalja a rakéta. Mivel az U-2 lassú ezért az elfogó gép ott és akkor kezdi meg ezt a gyorsító szakaszt, amkior jólesik neki...
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Molni!
Nem értem az egész koncepciót sem az oroszok sem az USA részéről. Az SR-71 és az U-2 is fegyvertelen felderítő tudomásom szerint. Ezért nem értem, miért kell az oroszoknak rendszerben tartani egy nagy magasságú elfogóvadászt, amikor már az idő túl lépett rajtuk. Mind a két fél rendelkezik jóval modernebb megoldásokkal. Pl.: laser és űrtechnikával. Valami oka lehet, hogy rendszerben kívánja tartani a száz feletti gépállományt. Sőt fejleszteni akarják.
 
M

molnibalage

Guest
Mert a helyzetet nem érted. :)

A MiG-31 nem atz SR-71 és U-2 miatt lett kifejlesztve. Az, hogy a gép képes nagy sebességre az részben a MiG-25 aerodinamikai koncepciójának öröksége másrészt egyszerűen a hajtóműve annyira erős.

A MiG-13 alapfeladata a B-1 és az azokról vagy másról indított Tomahawk és AGM-86 vadászat a lett volna. A nagy sebesség pusztán a reakcióidő javulásához és a gyors átpozícionálásnál nem hátrány, de tudtommal a MiG-31 leggazdaságosab sebessége bőven szubszonikus tartományban van. A gép elsődleges feladata az hosszútávú őrjáratozás volt. Nem véletlenül volt a Szu-24M után a Hidegháború alatt az egyetlen olyan típus, aminek legalább flottaszinten egy része (mind?) légiutántölthető volt. (Ez volt az első vadászgép, ami az északi-sark felett járt.)
 
M

molnibalage

Guest
Mekkora része egyébként? Ma mekkora része? Ezt soha nem tudtam kinyomozni és azt sem, hogy mennyi tanker volt a '80-as évek végén ehhez a két géphez.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 521
84 796
113
Mekkora része egyébként? Ma mekkora része? Ezt soha nem tudtam kinyomozni és azt sem, hogy mennyi tanker volt a '80-as évek végén ehhez a két géphez.

A Mig-31 BSz/M verziok nem légiutántolthetok. Ha jól emlékszem kb 20 darab épult.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
979
3 470
93
Mekkora része egyébként? Ma mekkora része? Ezt soha nem tudtam kinyomozni és azt sem, hogy mennyi tanker volt a '80-as évek végén ehhez a két géphez.

1974 és 1986 között harminckilenc Su-24 Fencer típussal felszerelt frontbombázó erő állt fel. Az egyenként, átlagosan harminc Su-24-essel felszerelt frontbombázó ezred, mint alacsonytámadó nukleáris csapásmérő erő, komoly kihívás elé állította a NATO légvédelmét. Az akkori Kínai Népköztársaság légvédelemről, meg ne is beszéljünk.

Közép és kelet-Európában többek között két Szu-24-es hadsereg(!) állomásozott! Ennek az erőnek a fenntartása meghaladta a Szovjetunió gazdasági lehetőségeit, ezért 1987-től megkezdték a leszervezését.

A Su-24-esek közül, a hetvenes években tervezett és 1982-től szállított Su-24M Fencer-D változat volt csak alkalmas légutántöltésre. A harminckilenc Fencer frontbombázó ezred közül, tizenkettő használt légi után tölthető Fencer-D változatot. Saját UAPZ konténerről, illetve később IL-78-asról volt után tölthető a levegőben. De ez utóbbiak külön haderőnemnél szolgáltak és sokad rendű feladatuk lett volna csak a Szu-24-esek etetése egy világháború esetén.

Hogy a topic témája is legyen:
A MiG-31-esnek csak az utolsó két változata volt légi után tölthető, de ezek gyártása gyakorlatilag csak a Hidegháború befejeződésével egy időben kezdődött meg.

Ma már csak a légi után tölthető Szu-24M áll hadrendben. A MiG-31-esek közül viszont repül még pár korszerűsített, de nem után tölthető változat. Ezek száma elenyésző.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
Mekkora része egyébként? Ma mekkora része? Ezt soha nem tudtam kinyomozni és azt sem, hogy mennyi tanker volt a '80-as évek végén ehhez a két géphez.
Az alapváltozat a Zaszlon kapcsán ismeretes események miatt lett megbütykölve (előtte nem volt utántölthető, viszont vihetett két méretes póttartályt), ezek lettek a B-k, ekkor már légi utántöltési képességgel. A BSZ-ek esete ugyanez, csak légi utántöltés lehetősége nélkül. Ebből a két verzióból van a legtöbb a legyártott kb. 500 darabból, a maradékot a DZ változat jelenti, ezek szintén utántölthetőek a levegőben. Számomra csak az nem világos, hogy a típus modernizálása keretében a BSZ-ekből miért nem csinálnak az oroszok BM-et a BSZM-ek helyett, hiszen az utántölthetőség kialakítása megoldható lenne.
Az én szerény becslésem szerint a jelenleg repülő 31-esek közül kb. 90-100 darab utántölthető (B, BM és DZ verziók), vagyis kb. 30-40 darab lehet, ami nem rendelkezik ezzel a képességgel, ez például a Boriszovszkij-Hotyilovó és a permi bázis össz. 5 századnyi gépének nagyobb részét jelenti, kb. 3 századot.

Az utántöltőket a Szu-24 és MiG-31 típusokhoz a Midasok jelentik és jelentették elsősorban, bár előbbiek egymást is töltögethették az UPAZ konténerrel. Ez utóbbi volt a gyakoribb azért is, mert az első Midas 1983-ban szállt fel. Az 1980-as évek végére az Il-78-asokból max. (de tényleg nagyon maximum) 2 tucat példány lehetett. Előtte is voltak utántöltők a szovjeteknél (Tu-16 és a Mjasziscsev "Bölénye"), de ezek elsősorban a bombázókat itatták, mondhatni kizárólag. Ezekből darabszámot saccolni sem merek, bocsi.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 968
113
Itthon, a légterünkben a kunmadarasiak ha jól tudom, csak az UPAZ-os töltést nyomatták, ide külön Il-78-as érkezésről, akár csak alkalmi szinten is, én nem tudok. Ez persze nem jelent semmit.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 968
113
Eredetileg a MiG-31-esekhez, amelyek korábban nem voltak utántölthetők, kettő darab PTB-2000-es tartályt lehetett függeszteni. Ezt a típust igencsak nagy ritkán a Szu-24-esek is megkapták, a törzs alá.

019628.jpg


Amikor a 31-eseket elkezdték átalakítani utántölthetővé, illetve elkezdték leszállítani az első, már eleve utántölthető példányokat, akkor a szovjet/orosz légierőből kivonták a 2000 literes tartályokat. Az már csak a modernizált BSzM-ek egyéni szoc. problémája, hogy nekik így akkor se tartály, se töltőcsonk...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Tehát akkor a modernizált példányok nem utántölthetőek vagy csak egy részük nem utántölthető?