MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Ezt a Kopót Boris Safanov után keresztelték el, aki Polikarpov I-16-osával 17 légigyőzelmet elérve lett két Arany Csillagos hős. :)

ahscqymx2ksg307z67ko.jpg
 
Ezt a Kopót Boris Safanov után keresztelték el, aki Polikarpov I-16-osával 17 légigyőzelmet elérve lett két Arany Csillagos hős. :)

ahscqymx2ksg307z67ko.jpg

Majdnem így történt, Hurricane-el és P-40-el repülve is ért el további légigyőzelmeket, 25-41 között írják, de többségben megegyeznek a 30+-ban. Állítólag a 30. győzelmet elérve kapta a második Arany Csillagot - három nappal halála előtt (akkor már a Kittyhawk-al repült, aminek az oroszok szerint túl kényes motorja volt, így mivel halála körülményei ismeretlenek, abban sem biztosak, hogy lelőtték, vagy motorhiba miatt halt meg).
 
2026 után jon a Mig-31 váltótípusa, a 21. század elfogó-vadászgépe(Mig-41). Addig a Mig-31 BM lesz szolgálatban. Jovore a hírek szerint érkezik a K- 37M a géphez
 
190 db-ból több mint száz üzemképes ...., hogy az SR 71, és az U-2-ből mennyi lehet bevethető állományban? Kíváncsi vagyok.
 
hogy az SR 71, és az U-2-ből mennyi lehet bevethető állományban? Kíváncsi vagyok.

SR-71 lassan nincs 20 éve és az U-2 nem értem, hogy hogyan jön ide. Régen más feladatköre van, mint árepülni ellensége terület felett.

Még hagyományos vadász gépek is simán képesek ma már lelőni mindenféle erőlködés nélkül, ha felvállalja a pilóta azt, hogy olyan magasságba felmegy, ahol kattintáskor magassági ruha nélkül meghal.

13-14 km magasan bármelyik vadász két légiharcrakétával felgyorsít M1.8 közelébe és elindul felfelé. Azonos magasságra is simán felmennek, de még ez sem kell. A magassági difit ekkora sebességnél simán áthidalja a rakéta. Mivel az U-2 lassú ezért az elfogó gép ott és akkor kezdi meg ezt a gyorsító szakaszt, amkior jólesik neki...
 
Molni!
Nem értem az egész koncepciót sem az oroszok sem az USA részéről. Az SR-71 és az U-2 is fegyvertelen felderítő tudomásom szerint. Ezért nem értem, miért kell az oroszoknak rendszerben tartani egy nagy magasságú elfogóvadászt, amikor már az idő túl lépett rajtuk. Mind a két fél rendelkezik jóval modernebb megoldásokkal. Pl.: laser és űrtechnikával. Valami oka lehet, hogy rendszerben kívánja tartani a száz feletti gépállományt. Sőt fejleszteni akarják.
 
Mert a helyzetet nem érted. :)

A MiG-31 nem atz SR-71 és U-2 miatt lett kifejlesztve. Az, hogy a gép képes nagy sebességre az részben a MiG-25 aerodinamikai koncepciójának öröksége másrészt egyszerűen a hajtóműve annyira erős.

A MiG-13 alapfeladata a B-1 és az azokról vagy másról indított Tomahawk és AGM-86 vadászat a lett volna. A nagy sebesség pusztán a reakcióidő javulásához és a gyors átpozícionálásnál nem hátrány, de tudtommal a MiG-31 leggazdaságosab sebessége bőven szubszonikus tartományban van. A gép elsődleges feladata az hosszútávú őrjáratozás volt. Nem véletlenül volt a Szu-24M után a Hidegháború alatt az egyetlen olyan típus, aminek legalább flottaszinten egy része (mind?) légiutántölthető volt. (Ez volt az első vadászgép, ami az északi-sark felett járt.)
 
Mekkora része egyébként? Ma mekkora része? Ezt soha nem tudtam kinyomozni és azt sem, hogy mennyi tanker volt a '80-as évek végén ehhez a két géphez.
 
Mekkora része egyébként? Ma mekkora része? Ezt soha nem tudtam kinyomozni és azt sem, hogy mennyi tanker volt a '80-as évek végén ehhez a két géphez.

A Mig-31 BSz/M verziok nem légiutántolthetok. Ha jól emlékszem kb 20 darab épult.
 
Mekkora része egyébként? Ma mekkora része? Ezt soha nem tudtam kinyomozni és azt sem, hogy mennyi tanker volt a '80-as évek végén ehhez a két géphez.

1974 és 1986 között harminckilenc Su-24 Fencer típussal felszerelt frontbombázó erő állt fel. Az egyenként, átlagosan harminc Su-24-essel felszerelt frontbombázó ezred, mint alacsonytámadó nukleáris csapásmérő erő, komoly kihívás elé állította a NATO légvédelmét. Az akkori Kínai Népköztársaság légvédelemről, meg ne is beszéljünk.

Közép és kelet-Európában többek között két Szu-24-es hadsereg(!) állomásozott! Ennek az erőnek a fenntartása meghaladta a Szovjetunió gazdasági lehetőségeit, ezért 1987-től megkezdték a leszervezését.

A Su-24-esek közül, a hetvenes években tervezett és 1982-től szállított Su-24M Fencer-D változat volt csak alkalmas légutántöltésre. A harminckilenc Fencer frontbombázó ezred közül, tizenkettő használt légi után tölthető Fencer-D változatot. Saját UAPZ konténerről, illetve később IL-78-asról volt után tölthető a levegőben. De ez utóbbiak külön haderőnemnél szolgáltak és sokad rendű feladatuk lett volna csak a Szu-24-esek etetése egy világháború esetén.

Hogy a topic témája is legyen:
A MiG-31-esnek csak az utolsó két változata volt légi után tölthető, de ezek gyártása gyakorlatilag csak a Hidegháború befejeződésével egy időben kezdődött meg.

Ma már csak a légi után tölthető Szu-24M áll hadrendben. A MiG-31-esek közül viszont repül még pár korszerűsített, de nem után tölthető változat. Ezek száma elenyésző.
 
Mekkora része egyébként? Ma mekkora része? Ezt soha nem tudtam kinyomozni és azt sem, hogy mennyi tanker volt a '80-as évek végén ehhez a két géphez.
Az alapváltozat a Zaszlon kapcsán ismeretes események miatt lett megbütykölve (előtte nem volt utántölthető, viszont vihetett két méretes póttartályt), ezek lettek a B-k, ekkor már légi utántöltési képességgel. A BSZ-ek esete ugyanez, csak légi utántöltés lehetősége nélkül. Ebből a két verzióból van a legtöbb a legyártott kb. 500 darabból, a maradékot a DZ változat jelenti, ezek szintén utántölthetőek a levegőben. Számomra csak az nem világos, hogy a típus modernizálása keretében a BSZ-ekből miért nem csinálnak az oroszok BM-et a BSZM-ek helyett, hiszen az utántölthetőség kialakítása megoldható lenne.
Az én szerény becslésem szerint a jelenleg repülő 31-esek közül kb. 90-100 darab utántölthető (B, BM és DZ verziók), vagyis kb. 30-40 darab lehet, ami nem rendelkezik ezzel a képességgel, ez például a Boriszovszkij-Hotyilovó és a permi bázis össz. 5 századnyi gépének nagyobb részét jelenti, kb. 3 századot.

Az utántöltőket a Szu-24 és MiG-31 típusokhoz a Midasok jelentik és jelentették elsősorban, bár előbbiek egymást is töltögethették az UPAZ konténerrel. Ez utóbbi volt a gyakoribb azért is, mert az első Midas 1983-ban szállt fel. Az 1980-as évek végére az Il-78-asokból max. (de tényleg nagyon maximum) 2 tucat példány lehetett. Előtte is voltak utántöltők a szovjeteknél (Tu-16 és a Mjasziscsev "Bölénye"), de ezek elsősorban a bombázókat itatták, mondhatni kizárólag. Ezekből darabszámot saccolni sem merek, bocsi.
 
Itthon, a légterünkben a kunmadarasiak ha jól tudom, csak az UPAZ-os töltést nyomatták, ide külön Il-78-as érkezésről, akár csak alkalmi szinten is, én nem tudok. Ez persze nem jelent semmit.
 
Eredetileg a MiG-31-esekhez, amelyek korábban nem voltak utántölthetők, kettő darab PTB-2000-es tartályt lehetett függeszteni. Ezt a típust igencsak nagy ritkán a Szu-24-esek is megkapták, a törzs alá.

019628.jpg


Amikor a 31-eseket elkezdték átalakítani utántölthetővé, illetve elkezdték leszállítani az első, már eleve utántölthető példányokat, akkor a szovjet/orosz légierőből kivonták a 2000 literes tartályokat. Az már csak a modernizált BSzM-ek egyéni szoc. problémája, hogy nekik így akkor se tartály, se töltőcsonk...
 
Tehát akkor a modernizált példányok nem utántölthetőek vagy csak egy részük nem utántölthető?