MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 546
113
Ha már betettem fényképet arról, hogy mekkora különbség van a 2x8 antennás, 2D-s, analóg öreg P-18 és a mai 7x24 antennás, kb 10-szer akkora felületű, 3D-s és AESA (Igen AESA VHF radar!) párja között, akkor nem állom meg, hogy - bár Molni valamilyen fura okból csak a mobil radarokra korlátozta az összehasonlítást, de - azért legyen itt a félmobil Nyebo-UE mérete is:

0_82a12_9533df1d_XL.jpg


A mellette álló emberke alapján látható mekkora gigantikus darab. Ez kifejezetten arra készült, hogy több száz (Igen több száz) km-ről szúrja ki a lopakodókat.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 138
59 707
113
Galcom

Én Molni-ban, Laiki-ban, és Alesmor Obraná-ban is azt tisztelem, hogy néha nem kevés munkával hajlandóak utána számolni annak amiről beszélnek. Előkeresnek forrásokat és diagramokat készítenek ha kell, szinte minden hozzászólásuk tele van tömény tudással.
Nem csak az emlékezetük és véleményük alapján osztják az észt, mint sokan mások vagy mondjuk én...
És ez elég jó dolog szerintem, kár, hogy Molni-nál könnyen szakad el a cérna :)
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
3
18
<blockquote rel="wolfram">
Csak egy kérdés. Tényleg az, azért, mert lusta vagyok átnézni hatezer oldalnyi infót... A Zaszlon ugye X-sávban működik? A Tor, Pancir, Buk radarja meg nekem úgy rémlik, hogy rövidebb hullámhosszon. Ez így van? Na most, a rövidebb hullámhossz, én úgy "tudom", ugyan jó a kis radarkeresztmetszetű, vagyis az azért kis keresztmetszetű, mert kis méretű (de nem feltétlenül az alacsony észlelhetőségű gépek ellen, hiszen azoknál ezekre a tartományokra eléggé rágyúrtak) tárgyak érzékelése esetén, viszont a kisebb hullámhossz (nagyobb frekvencia) csökkenti az észlelési távolságot. Tehát szerintem a Zaszlon, meg a fent nevezett rendszerek légvédelmi radarjának összemosása némiképp fals. De lehet, hogy tévedek, ezért is kérdezem. :)</blockquote>

A Zaszlon X sávú.

A Buk célkövető-megvilágító radarka szintén X sávú. A Tor célkövető radarja a C és az X sáv határán van. A Panzir célkövető radarja az X és a Ku sáv határán. Nincs érdemi különbség.
Viszont a Panzir felderítő radarja S sávú, ami pont hosszabb hullámot jelent. A Tor felderítő radarja szintén S sávú.
Az S-300 változatok közül a 30N6E1 tűzvezető radar X sávú. A 9S32 tűzvezető szintén X sávú. A 64N6 felderítő és a 9S15 felderítő S sávú.
A Patriot ANM-MPQ-53-asa C sávú. A THAAD AN/TRY-2-ese X sávban dolgozik. Az Aegis SPY-1 S sávú. A legújabba fejlesztés, az SPY-3 X sávú.

Gondolom ennyi azért elég ahhoz hogy lásd, nincs semmi baj a Zaszlon működési hullámhosszával. Alkalmas a feladatra.

A földi rendszerek ezek ellen a fegyverek ellen vannak optimalizálva a Zaszlon meg nem(a MIG-31 feladatköréből adódóan).És azt se felejtsük el,hogy mekkora egy Zaszlon és a hozzá tartozó rendszerek meg mekkora egy BUK radarja és a hozzá tartozó rendszerek.

A sima Zaszlon (nem az M) 1,1 méter átmérőjű. Konkrétan ez ma a legnagyobb vadászgép orrába épített radartányér. Ez neked a kicsi.

Tény, hogy Buk célkövető-tűzvezető radarja nagyobb, de a kisugárzott teljesítmény kisebb. A Buk M1 9S35-ös radarja 70 km-ről derít és 60-ról követ, míg az M2 9S36-osa 100 km-ről derít és 95-ről követ egy Mig-21 méretű célt. Ehhez képest a HARM rakétát 20, illetve 25 km-ről nem csak követni tudját, de alá is a rakéta is befogja, ami amúgy egy vadászgép méretű célt 40-50 km-ról fog be. Az alap, nem modernizált Zaszlon egy 19 m2-es célt égháttérben 200, egy 5 m2-est 140 km-ről derít. Egy 0,1 m2-est elméletileg 54 km-ről lát meg. A Zaszlon-M ennek majdnem a dupláját tudja. A modernizált Zaszlon ha nem kapta meg az M antennáját, akkor a kettő között van.

A Pancir felderítő radarjának felülete 1,77x0,96 mméter, ami kicsit nagyobb, mint a Zaszlon antenna felülete de a kisugárzott energia az LPI elvárás miatt messze kisebb. Emiatt egy 1 m2-es némileg csökkentett észlelhetőségű vadász célt 47, míg egy 0,1 m2-es Harm rakétát 26 km-ről derít fel. Érdemes figyelni az arányokat és felszorozni Zaszlonra. A Pancir tűzvezető radarja egy 2 m2-es kis vadász célra 36, egy 0,1 m2-es manőverező robotrepülőre 20, míg egy szintén 0,1 m2-es de gyorsabb HARM rakétára 12 km-ről tud tüzet vezetni.

A Tor esetében a felderítő radar picit nagyobb, a tűzvezető radar viszont kisebb, mint a Zaszlon. A felderítő radar felderítési távolsága csak 25-km-re van belőve vadász cél esetén. Ezzel együtt 0,1 m2-es HARM rakétára, sőt az AMRAAM-al azonos átmérőjű, amúgy az AMRAAM-nál kisebb Hellfire rakétára (0,06 m2 radarkeresztmetszetet adnak meg rá az oroszok) is tudnak tüzet vezetni ésszerű távolságból (5-7 km).

Egyébként az ugye megvan, hogy a Buk PESA radarját pont a Mig-31 Zaszlon radarjából alakították ki?

Ennyit a légvédelmi összehasonlításokról.

De amit még nem említettem, hogy van egy nagy csomó CRAM rendszer és egy csomó tüzérségi megfigyelő radar. Ezek nem óriási radarokkal dolgoznak. Ha egy 81-82 mm-es aknavető gránát felderítése és pálya bemérése már a 80-as években sem okozott gondot az oroszoknak sem. Ha 105-155 mm űrméret közti tüzérségi lövedékek felderítése 600-900 m/s sebesség mellett sem probléma, Ha a kb. 500 +/-100 m/s-al érkező 122 mm-es Grad rakéta követése ugyanúgy ujjgyakorlat, mint a 800-1000 m/s sebességen érkező Szmercs, vagy közel ugyanilyen gyors Uragan követése, akkor talán a 180 mm átmérőjű, közel 4 méter hosszú AMRAAM észlelése sem az. Egy olyan radarnak, amit hangsúlyozom, hogy 3700 km/s sebességű, kis keresztmetszetű célok leküzdésére terveztek. </blockquote>

A fentiekbol kiindulva, szerinted egy modern felderito radar, mondjuk egy SPY-1D milyen tavolsagrol detektalna egy pont szembe kozeledo HARPOON raketat ? A raketa repulesi magassagat vegyuk 350 meternek ( valami oknal fogva ).

Lehet masoknak is tippelni es bar a konkret adatot nem mondom meg de azt igen hogy ki volt a legkozelebb.

:)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 281
84 014
113
Méret alatt nem a radar hanem a mögötte dolgozó számtec dolgok kapacitását és méretét értettem.Értelem szerűen azonos technikai színvonalon egy nagyobb számítógép valószínűleg jobb teljesítményű is.
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
3
18
Méret alatt nem a radar hanem a mögötte dolgozó számtec dolgok kapacitását és méretét értettem.Értelem szerűen azonos technikai színvonalon egy nagyobb számítógép valószínűleg jobb teljesítményű is.

Adoteljesitmeny, antenna hatasfok, jelfeldogozo sebesseg, a rendszer jel zaj viszonya, a kezelo szakertelme stb stb mind mind extran adnak vagy vesznek el a rendszer kepessegeibol.

Az automatizalas meg ma sem az erossege az oroszoknak meg a legucso felderito tuzvezeto rendszereiknel sem. A kijelzok mar LCD-k es nagyok de ez csak a megjelenites. Automatizalas meg nagyon le van maradva.

Szemelyes tapasztalat.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 546
113
A fentiekbol kiindulva, szerinted egy modern felderito radar, mondjuk egy SPY-1D milyen tavolsagrol detektalna egy pont szembe kozeledo HARPOON raketat ? A raketa repulesi magassagat vegyuk 350 meternek ( valami oknal fogva ).

Lehet masoknak is tippelni es bar a konkret adatot nem mondom meg de azt igen hogy ki volt a legkozelebb.

:)

Az alacsony magasságú céloknál nem aradar képességei a meghatározóak, hanem a cél magassága. A Harpoon nem 350 méter magasan repül a célhoz közeledve, hanem jóval alacsonyabban. De a kérésednek megfelelően:
- Ha a radar magasságát 15-20 méternek tekintjük, a célpontét meg 350-nek, akkor a cél a radarhorizontot 81-83 km távolságon keresztezi.
- Ennyiről egy 0,1-0,2 m2 körüli radarkersztmetszetű célpontot az SPY-1D valószínűleg be is fog.
- Ha viszont a Harpoon magassága reálisabban 15 méter, akkor csak 28-30 km-ről lehet csak felderíteni.
- Amúgy meg a Harpoon tesz róla hogy felderítsék, mert aktív radart használ.

Persze az más eset, ha zavarják közben a radart.

Honnan van a konkrét info és ha te tudhatod, akkor mitől titkos?
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Helyes! Az F-15 már jobb közelítés, mint az F-16, de azért még mindig nem Mig-31. Ha már a szimulátorban próbálgatsz, akkor esetleg a Mig-31-et is ki lehetne próbálni.
Az már más kérdés, hogy mennyi köze van a szimulátornak a valósághoz, mert erősen kétlem, hogy Mig-31 pilóták, vagy mérnökök fejlesztették volna a programot.

Sajna 31-est nem lehet tesztelni DCS-ben egyelőre. Talán van valami mod amivel lehet repülni, de a hivatalosan csak AI által repülhető gépek flight modelje *khm* elég körülbelüli. :D

A Sasé viszont elvileg igen pontos, főleg a legutóbbi javítások után. Van valami szakértő pilótájuk aki rengeteg órát repült a géppel, és ő segíti a munkát.
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
4
18
Az már más kérdés, hogy mennyi köze van a szimulátornak a valósághoz, mert erősen kétlem, hogy Mig-31 pilóták, vagy mérnökök fejlesztették volna a programot.
</blockquote>

OFF.
A DCS- esetében ez azért nincs egészen így. Az Eagle Dynamics belarusz leányvállalatának a vezére, Alekszandr Podvojszkij egy ezredesi rendfokozatig jutott,tudomásom szerint már nyugállományú helikopterpilóta. A hadtudomány kandidátusa tudományos fokozatot is megszerezte. Civilként még mindig repül a Mi-8-as különböző változatain. Az UH-1 fejlesztésekor az USA-ban kipróbálta a gépet, vezette, függeszkedett vele, stb. Egy cikket is írt a tapasztalatairól:
http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=80711&d=1367647835

A szimulátoros körökben sokszor le lett már tárgyalva, hogy az Eagle Dynamics alapvetően professzionális katonai felhasználók számára gyárt programokat.A professzionális szimulátorokat készítő CSTS Dinamika nevű szintén moszkvai céggel is együttműködik. Aztán a titkosnak minősített rendszereket kivéve kiadják a programot a civil közönségnek is. Lásd pl DCS:A-10C. Eredetileg az USA nemzeti gárda számára készítette az ED, majd később a titkosnak nyilvánított rendszerek kivételével kiadták a civileknek. A Ka-50 ugyanez. Ott például a besugárzásjelző lett titkosnak minősítve, ezért nincs is a DCS-ben repülhető Kamovon. A Kamov modul fejlesztésének külsős főtanácsadója Alekszandr Rudih volt, aki 2000-2001-ben Csecsenföldön részt vett pilótaként a Kamov Ka-50 harci alkalmazásában. Megkapta az Oroszország Hőse kitüntetést is ez.A Belsimtek Mi-8-asa eredetileg a fehérorosz fegyveres erők részére készült. Utána kiadták a civileknek.
MiG-31. Szintén a Belsimtek alkotása a DCS:MiG-15. A MiG-15 modul project managere Alekszandr Csicsilanov, MiG-31-es pilótaként fejezte be az aktív szolgálatát. Igaz MiG-15-ösön nem repült.
DCS: fejlesztéspolitika: noha akadnak ott komoly múlttal rendelkező katonák, és repműszakiak is a fejlesztők,cégvezetők között, attól még világossá tették, hogy nem lesz PAK-FA, de MiG-31 modul sem belátható időn belül. Mert azt vallják,hogy minél részletesebben, és élethűbben van modellezve egy repülőgép,helikopter viselkedése, működése, annál jobb. Viszont az újabb vagy különlegesebb típusok esetében nem jutnak olyan infókhoz, ami szükséges a magas szintű modellezéshez (vagy jutnak, de nem adhatják ki civileknek). Pontosan ezért fejlesztenek második VH-s gépeket a szimulátorhoz, és régebbi sugárhajtású típusokat(F-86,MiG-15). Mert ezek esetében kb korlátlanul hozzáférnek a szükséges adatokhoz,és az ezek alapján készült programot civileknek is kiadhatják. Nem sok légierő repüli már például az Fw-190-est (egy sem).
Egy két külső 3rd party fejlesztő esetében is találhatunk komoly pilótamúlttal bíró szakembert Az első 3rd party fejlesztésű modul a MiG-21 volt. A modul készítését az MH egy nyugállományú katonája által alapított cég, a Beczl Studio végezte. A gép repülési modelljét egy szerb MiG-21-es pilóta, Novak Djordjijevic készítette. A Beczl studio szétcseszése, és a helyette létrehozott leatherneck simulations esete már egy külön történet... Ahogy az is, hogy a repülőgépek, helikopterek viselkedésének pontos modellezésére való törekvés a DCS-ben nem járt együtt például a légiharc rakéták viselkedésének magas szintű modellezésével. Ez sajnos nagyon hosszúra sikeredett, de még van egy videó, ahol a Belsimtek vezére, és a MiG-15 modul project menedzsere beszélnek a saját pilótamúltjukról is. Természetesen ezzel nem akarom azt mondani, hogy bármely civilek számára elérhető szimulátor tökéletesen visszaad mindent ugyanúgy, ahogy például egy valós légi harc. A videó orosz nyelvű:
https://www.youtube.com/watch?v=SoegcyoyXeQ

ON
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
3
18
<blockquote rel="kalapacs">
A fentiekbol kiindulva, szerinted egy modern felderito radar, mondjuk egy SPY-1D milyen tavolsagrol detektalna egy pont szembe kozeledo HARPOON raketat ? A raketa repulesi magassagat vegyuk 350 meternek ( valami oknal fogva ).

Lehet masoknak is tippelni es bar a konkret adatot nem mondom meg de azt igen hogy ki volt a legkozelebb.

:)

Az alacsony magasságú céloknál nem aradar képességei a meghatározóak, hanem a cél magassága. A Harpoon nem 350 méter magasan repül a célhoz közeledve, hanem jóval alacsonyabban. De a kérésednek megfelelően:
- Ha a radar magasságát 15-20 méternek tekintjük, a célpontét meg 350-nek, akkor a cél a radarhorizontot 81-83 km távolságon keresztezi.
- Ennyiről egy 0,1-0,2 m2 körüli radarkersztmetszetű célpontot az SPY-1D valószínűleg be is fog.
- Ha viszont a Harpoon magassága reálisabban 15 méter, akkor csak 28-30 km-ről lehet csak felderíteni.
- Amúgy meg a Harpoon tesz róla hogy felderítsék, mert aktív radart használ.

Persze az más eset, ha zavarják közben a radart.

Honnan van a konkrét info és ha te tudhatod, akkor mitől titkos?</blockquote>


A kerdes nem elmeleti hanem gyakorlati alapokon nyugszik.
Az altalad megadott 81-83 km messze nem fedi a valosagot. ( kevesebb ) pedig egy igen potens radarrendszerrol beszelunk.
A Harpoon csak a vegfazisban hasznalja a sajat radarjat programtol fuggoen vagy pop up keres visszasulyed vagy eppen a terminal szakaszban kapcsol csak be.
Attol hogy en tudom meg nem jelenti azt hogy ez nem titkos info adat. A ketto miert zarna ki egymast ?
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Ok. Csak azért merült fel bennem ez, mert ő az akinek esetleg ilyen gyakorlati infója lehetne.
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
3
18
Ok. Csak azért merült fel bennem ez, mert ő az akinek esetleg ilyen gyakorlati infója lehetne.

US NAVY ?

Voltunk vagyunk paran magyarok de nem sokan. Foleg inkabb a m agyar leszarmazottak jellemzoek zero nyelvtudassal es total amerikanizalt szemlyiseggel a dolog jo es rossz oldalaval egyarant.

Magyarul beszelo magat magyarnak tarto szemelyel osszesen ottel talalkoztam. Ket ARMY/AIRFORCE egy NAVY.

Ket tiszt tobbi altiszt ( tiszthelyettes ) Az egyik ARMY-s kollega 4,5 ev alatt lett private bol sergant ami igen igen ritka nagy teljesitmeny. Mondjuk volt katonai eloelete 3 ev. A magyar egyenruhat cserelte fel az amerikaira.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Ebben sajnos nem tudok segíteni neked. Talán a nálam aktívabb fórumozók közül valaki.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 546
113
<blockquote rel="laiki"><blockquote rel="kalapacs">
A fentiekbol kiindulva, szerinted egy modern felderito radar, mondjuk egy SPY-1D milyen tavolsagrol detektalna egy pont szembe kozeledo HARPOON raketat ? A raketa repulesi magassagat vegyuk 350 meternek ( valami oknal fogva ).

Lehet masoknak is tippelni es bar a konkret adatot nem mondom meg de azt igen hogy ki volt a legkozelebb.

:)

Az alacsony magasságú céloknál nem aradar képességei a meghatározóak, hanem a cél magassága. A Harpoon nem 350 méter magasan repül a célhoz közeledve, hanem jóval alacsonyabban. De a kérésednek megfelelően:
- Ha a radar magasságát 15-20 méternek tekintjük, a célpontét meg 350-nek, akkor a cél a radarhorizontot 81-83 km távolságon keresztezi.
- Ennyiről egy 0,1-0,2 m2 körüli radarkersztmetszetű célpontot az SPY-1D valószínűleg be is fog.
- Ha viszont a Harpoon magassága reálisabban 15 méter, akkor csak 28-30 km-ről lehet csak felderíteni.
- Amúgy meg a Harpoon tesz róla hogy felderítsék, mert aktív radart használ.

Persze az más eset, ha zavarják közben a radart.

Honnan van a konkrét info és ha te tudhatod, akkor mitől titkos?</blockquote>


A kerdes nem elmeleti hanem gyakorlati alapokon nyugszik.
Az altalad megadott 81-83 km messze nem fedi a valosagot. ( kevesebb ) pedig egy igen potens radarrendszerrol beszelunk.
A Harpoon csak a vegfazisban hasznalja a sajat radarjat programtol fuggoen vagy pop up keres visszasulyed vagy eppen a terminal szakaszban kapcsol csak be.
Attol hogy en tudom meg nem jelenti azt hogy ez nem titkos info adat. A ketto miert zarna ki egymast ?</blockquote>

Ezzel mit szeretnél elérni? Bizonyítani, vagy cáfolni?

- Van egy állításod, hogy "kevesebb" de nem mondod meg, hogy mennyi.
- Titkos, de te valahogy tudod. Miért zárja ki a kettő egymást? Mondjuk azért, mert kötve hiszem, hogy az amcsi haditengerészt pilótája/radarkezelője/fegyverzeti tisztje, vagy olyan tisztje lennél, aki látja a Harpoonal végzett gyakorlatokon a képernyőt. Van egy olyan érzésem, hogy ha az lennél, akkor nem ide irogatnál.
- Mint említettem, a Harpoon jellemzően nem 350 méteren repülget. Ez egy elég értelmetlen magasság tartós repülésre. Ha hatótávot akar növelni, akkor sokkal magasabban, ha meg felderítési távolságot akar csökkenteni, akkor sokkal alacsonyabban kell repülnie. Az általam ismert nem titkos adatok szerint a Harpoonak nincs olyan repülési profilja, hogy tartósan 350 méteren közlekedik. Ha meg alacsonyabban volt, akkor amiatt kevesebb a felderítési távolság és nem a radar képességei miatt.
- Nem tudjuk a körülményeket sem. Tengeren a hullámzás érdemben befolyásolja az alacsonyan repülő célok felderíthetőségét.
- Az is eléggé befolyásolhatja, ha egy Growler kicsit besegít a Harpoonak zavarással.
- 350 méterre legfeljebb felugorhat a robot (bár alapesetben egy légvédelem hatókörén kívül lévő gép megadja a céladatot és a hajók mozgása van annyira lassú, hogy jó néhány perces adat mellett sem kerül ki a cél a robot radarjának szögtartományából). Ha viszont felugrik, akkor egyrészt definíció szerint radarhorizont fölött van, másrészt működteti is az aktív radarját. Azt szeretnéd állítani, hogy a Harpoon mini radarja távolabbról látja a hajót, mint az SPY-1D a robotot, amelynek ráadásul tudja az irányát is, mert ordít a besugárzásjelző? Nagyjából még a távolságát is tudja, mert azonosítja a Harpoon radarját és az ismert kisugárzott jelerősségből kb. megvan a távolság is. Én is tudom, hogy a Harpoon csak akkor használja a radarját, amikor már elég közel van ahhoz, hogy a meglássa a hajót és már radarhorizont fölé került. De ilyenkor bizony a hajó radarja is rálát a rakétára és a besugárzásjelője is bejelez, amivel a radar keresése szűkíthető.
- Ha a Harpoon radarhorizont alól emelkedett fel akár 350 méterre is, de nem ezen a magaságon repült tartósan, akkor naná, hogy csak akkor veszi észre a radar, amikor felemelkedik. De nem a radarkeresztmetszete, vagy a radar képességei miatt, hanem a repülési profilja miatt.
- Egyáltalán levegőből indították azt a Harpoont? Mert ha másik hajóról, amely közvelenül rálátott az SPY-1D-t működtetőre, akkor persze, hogy csak indítás után látja a radar, amikor a gyorsító rakétával felemelkedik akár pont 350 méter magasra is. De ez megint nem a radarról ad érdemi információt.
- Ha meg levegőből indították, de egyszeűen az indítás volt közelebb, a radar a hordozó repülőgéptől elkülönülten csak indítás után láthatta a rakétát véletlenül pont 350 méteren, az megint nem túl releváns.
- Egyébként meg az SPY-1D-nek több üzemmódja van. Normálisan van egy nagy hatótávolságú kereső üzemmódja, amin igen távolról látszik egy Harppon méretű cél, ha elég magasabb van. De van megnövelt impulzus ismétlődési fekvenciás üzemmódja is, aminél a PRF a futásidő miatt korlátoza a hatótávot. Ezt szokták nagyon alacsony magasságú célok ellen használni, mert gyorsabb a reakció. Láttam erre az üzemmódra 40 és 45 tengeri mérföldet is hatótávként, tehát ezen üzemmódon valószínűleg csak 74-83 km-ig érzékel a radar. Általában a távolfelderítő üzemmód megy, de elképzelhető olyan helyzet, hogy már befogtak egy másik célt, vagy rakéta rávezetés miatt csak magas PRF-es üzemmódban működik a radar.

Szóval vagy leírod rendesen a körülményeket (aztán ki-ki elhiszi, hogy igaz-e vagy sem, tudhatod-e, vagy sem, ha tudhatod, akkor irogathatsz-e ide erről, vagy sem, mert ugye "titkos" és nem adsz meg forrást), vagy amit állítasz az "nesze semmi fogd meg jól".

Csak csendben megjegyzem, hogy a hírek szerint ballisztikus elfogási teszteken kisebb radarkersztmetszetű és nagy sebességű célokat messze távolabbról érzékelt ugyanez a radar.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Nem lehet, hogy kalapacs rosszul adta meg a mértékegységet és az a 350 méter valójában 350 ft akart lenni?
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
3
18
"- Van egy állításod, hogy "kevesebb" de nem mondod meg, hogy mennyi.
- Titkos, de te valahogy tudod. Miért zárja ki a kettő egymást? Mondjuk azért, mert kötve hiszem, hogy az amcsi haditengerészt pilótája/radarkezelője/fegyverzeti tisztje, vagy olyan tisztje lennél, aki látja a Harpoonal végzett gyakorlatokon a képernyőt."

Igazad van. Csak voltam. Mar civil vagyok. Illetve tartalekos.

"- Mint említettem, a Harpoon jellemzően nem 350 méteren repülget. Ez egy elég értelmetlen magasság tartós repülésre. Ha hatótávot akar növelni, akkor sokkal magasabban,"

Az hogy te valamit nem tudsz az nem jelenti azt hogy nem letezik. A Harpoon egy programozhato egyseg amin sokmindent be tudsz programozni. Tobbek kozott akar azt is hogy az egesz szakaszon akar tobb szaz meter magasan repuljon a celig. Ritkan van ertelme de a kepesseg adott. De ezt csak a szakma kedveert emlitettem.
Az adott esetben NEM repult a Harpoon 350 metren . Csak azert adtam meg ezt a magassagot hogy ne zavarjon be a tippelesben a fold gorbulete. Hogy joooo hosszu legyen az elmeleti radar horizont.

Erre mondtad hogy szerinted 81-83 Km en latna meg. Hat nem annyi volt. Egyszer se ! Messze nem.


" Az általam ismert nem titkos adatok szerint a Harpoonak nincs olyan repülési profilja, hogy tartósan 350 méteren közlekedik. "

Szent kaka ! Altalad ismert titkos adatok !!! Esetleg megkerdezhetem milyen szintu a security clearance ed ?
Amit ismerhetsz az biztos nem titkos mert ami titkos arra vigyaznak. pl a Harpoonrol egy Burke on a 300-340 fos szemelyzetbol csak ket "rate" rendelkezik infoval.

Gondolom a titkos dolgokat vagod annyira hogy megtudod mondani melyik ez a ket "rate" vagy legalabb azt hogy mi az a "rate"

"- Nem tudjuk a körülményeket sem. Tengeren a hullámzás érdemben befolyásolja az alacsonyan repülő célok felderíthetőségét."

Es tudod mi az az OFF Boresight kovetes ?

"- Az is eléggé befolyásolhatja, ha egy Growler kicsit besegít a Harpoonak zavarással. "

Nem kell a mese. Ment itt a nagy szamhaboru hogy melyik raketat honnan lehet AWACS el vagy MIG 31 el felderiteni. Erre tettem fel a kerdest. Growler nem volt benne. Csak szimplan szerettem volna erzekeltetni a valosagot ami nem egyszeruen a radarhorizont !!!

"- Egyébként meg az SPY-1D-nek több üzemmódja van."

Nem mondod !!!??? Lattam mar SPY-t kozelrol egyaltalan ? A neten elerheto anyagokon kivul tudsz mast is rola ? Tudod ami a neten fellelheto az cca 20 de inkabb meg regebbi rendszerekre vonatkozik. Most dolgozik a DoD hogy lecserelje a SPY-t de meg igy is eszmeletlen mit tud .

"Szóval vagy leírod rendesen a körülményeket (aztán ki-ki elhiszi, hogy igaz-e vagy sem, tudhatod-e, vagy sem, ha tudhatod, akkor irogathatsz-e ide erről, vagy sem, mert ugye "titkos" és nem adsz meg forrást), vagy amit állítasz az "nesze semmi fogd meg jól".


Adtam egy lehetoseget hogy kicsit kezzelfoghatobb adathoz jussal olyan temaban amihez valoszinu soha nem szagoltal es nem is fogsz. Nem konkretumot ( elore jeleztem ) hanem csak egy sacc per kabet. Hogy miert az gondolom ertheto. Ha nem elmagyarazom. Erre jossz itt a Ki elhiszi ki nem" dologgal.

Legyen !

Higyjetek abban amiben akartok. A valosag latom csak zavart okoz.


"Csak csendben megjegyzem, hogy a hírek szerint ballisztikus elfogási teszteken kisebb radarkersztmetszetű és nagy sebességű célokat messze távolabbról érzékelt ugyanez a radar. "

Ha tudnad milyen tudatlansagot tukroz ez a hozzaszolasod, biztos elszegyelned magad.