Orosz kommentelő R-33 ról beszél, tömege 493 kg, 120 km távolsággal..... csak fordítottam...::))Honnan tudod, hogy T és nem R ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Orosz kommentelő R-33 ról beszél, tömege 493 kg, 120 km távolsággal..... csak fordítottam...::))Honnan tudod, hogy T és nem R ?
R-40T-t indítanak felismerhetően (0:50-kor ott a feje, az R-33 nem így és nem onnan indul), aztán megy a másik. Egyébként BM(Sz)-eket mutatnak előtte és utána is, azokra meg R-40-et függeszteni kihívás lehet.Honnan tudod, hogy T és nem R ?
Az ER HMZ-je sanszosan nagyobb, mert az orr kialakítása jobb aerodinamikailag, mnit az infrást ET-é.Mikor az R-27ET ről beszéltem, mint legnagyobb hatótávolságú ISMERT AA nem radaros rakéta, nyilván valóan benéztem, valamiért ez nem ugrott fel lelki szemeim előtt...
Megmondom őszintén, hogy ez sanszosan így van, nem tudom a frankó adatokat arra nézve, hogy a két infrás rakéta közül melyik nagyobb hatótávolságú, az R-40T, vagy az R-27 növelt hatótávolságú ET-je. Eddig alapértelmezésben mindig azt vettem mikor írtam erről a témáról, hogy az ismert és rendszerben lévő nem radarosok közül az R-27ET a legnagyobb hatótávolságú, ezzel hogy most szembesültem, ezek az R-40T-k még rendszerben vannak, most elbizonytalanodtam. Baszott nagy ez a rakéta...Az ER HMZ-je sanszosan nagyobb, mert az orr kialakítása jobb aerodinamikailag, mnit az infrást ET-é.
Ja, és az R-27ET és ER közötti összehasonlítást tettem meg azonos sebesség esetén. Egy M2.0-2.8-cel rohangáló 25-ösről vagy 31-esről az R-40R-nek van esélye felülmúlni a R-27ER, de közepes magasságon vagy 10 km és szubszonikus módban igen valószínű, hogy az R-27ER jobb. Egyrészt az kombinált vezérlése miatt loftolhat jobban robotpilótával, másrészt a dual thrust miatt, ami minél kisebb induló sebesség és minél kisebb magasság van, annál több előnyt ad.Megmondom őszintén, hogy ez sanszosan így van, nem tudom a frankó adatokat arra nézve, hogy a két infrás rakéta közül melyik nagyobb hatótávolságú, az R-40T, vagy az R-27 növelt hatótávolságú ET-je. Eddig alapértelmezésben mindig azt vettem mikor írtam erről a témáról, hogy az ismert és rendszerben lévő nem radarosok közül az R-27ET a legnagyobb hatótávolságú, ezzel hogy most szembesültem, ezek az R-40T-k még rendszerben vannak, most elbizonytalanodtam. Baszott nagy ez a rakéta...
Érdekes, a videó elején a MiG-31BMSZ-hez "talicskázott" R-73-as rakéták mellett a péká R-77-ről is beszél. Hotyilovón (ha minden igaz) csak BMSZ-ek vannak. Nem értem, miért nem ragaszkodnak a légi utántölthetőséghez.
- Nem tudni, hogy mostani a felvétel, így nem kell elbizonytalanodni.
- Valószínű nem, az utolsó R-40T lövészetek valamikor 2012-ben lehettek
- R-40T volt csak a 31-eshez, R nem nagyon. Az valószínű a MiG-25-ösökkel ment nyugdíjba
- Éleslövészeteken az R-60 mellé legtöbször az R-40T-ket lődözték el, mivel az R-33-as drága. R-40-essel is tudtak kvázi BVR célleküzdést gyakorolni.
- Előtte-utána BM/BMSz-elk láthatók, de ez a kabinjelenet nem belőlük készült. Ezek már nem tudják hordozni az R-40-est.
- Az R-40-es készleteket utoljára a távol-keleti haditengerész 31-eseknél tárolták.
Mert ahhoz nem elég hogy tankolható gépük van, tankerből is nyilván több kellene, na meg a légitankoláshoz szükséges plusz repült időkre is plusz pénz-fedezetre lenne szükség. Az utóbbi két évben viszont eléggé megzuhant Ivánék katonai költségvetése.Érdekes, a videó elején a MiG-31BMSZ-hez "talicskázott" R-73-as rakéták mellett a péká R-77-ről is beszél. Hotyilovón (ha minden igaz) csak BMSZ-ek vannak. Nem értem, miért nem ragaszkodnak a légi utántölthetőséghez.
Mivel az M-program régebbi, így kizárt, hogy ez lenne az oka.Mert ahhoz nem elég hogy tankolható gépük van, tankerből is nyilván több kellene, na meg a légitankoláshoz szükséges plusz repült időkre is plusz pénz-fedezetre lenne szükség. Az utóbbi két évben viszont eléggé megzuhant Ivánék katonai költségvetése.
Az F-pole os komment a hidegháborús gépekre vonatkozik. Ha nem képesek rá az orosz gépek, az eszméletlen nagy hátrányt jelent. Ezt az F-15-ös írásbál is megjegyeztem, hogy az IAF harci beszámolóiban az F-15-tel nyoma sincs az F-pole-nak. Az USAF 1991-es SV-nál meg mindig ez volt az eljárás.Ahol mechanikusan is ki lehet téríteni a radart, ott nyilván van rá lehetőség, ebben pl. az Irbisz ahogy mondtam egyértelmű nagy előrelépés. Eleve nagy azimuth irányszög, még ki is forgatva, több mint elég ahhoz biztosan, hogy ne kelljen a cél felé repüljél SARH rakéta rávezetése közben sem. Nem butaság ez... A régi megoldásra meg írtam, bár bonyolultabb, de lehet több lépcsőben felállt géppároknál akár indítás után a kifordulás, és távolabbról, nagyobb biztonságban lévő, mögötted elhelyezkedő társ világít alá. BVR-ben védekező félként, sok gyakorlással meglepően jól működhet ez is.
Hogy birod mindezt leírni minden szemelyeskedés nélkül?
- Nem tudni, hogy mostani a felvétel, így nem kell elbizonytalanodni.
- Valószínű nem, az utolsó R-40T lövészetek valamikor 2012-ben lehettek
- R-40T volt csak a 31-eshez, R nem nagyon. Az valószínű a MiG-25-ösökkel ment nyugdíjba
- Éleslövészeteken az R-60 mellé legtöbször az R-40T-ket lődözték el, mivel az R-33-as drága. R-40-essel is tudtak kvázi BVR célleküzdést gyakorolni.
- Előtte-utána BM/BMSz-elk láthatók, de ez a kabinjelenet nem belőlük készült. Ezek már nem tudják hordozni az R-40-est.
- Az R-40-es készleteket utoljára a távol-keleti haditengerész 31-eseknél tárolták.
Melyik 31-es változatnak volt szükséges konténerre az R-40 alkalmazásához?
- Nem tudni, hogy mostani a felvétel, így nem kell elbizonytalanodni.
- Valószínű nem, az utolsó R-40T lövészetek valamikor 2012-ben lehettek
- R-40T volt csak a 31-eshez, R nem nagyon. Az valószínű a MiG-25-ösökkel ment nyugdíjba
- Éleslövészeteken az R-60 mellé legtöbször az R-40T-ket lődözték el, mivel az R-33-as drága. R-40-essel is tudtak kvázi BVR célleküzdést gyakorolni.
- Előtte-utána BM/BMSz-elk láthatók, de ez a kabinjelenet nem belőlük készült. Ezek már nem tudják hordozni az R-40-est.
- Az R-40-es készleteket utoljára a távol-keleti haditengerész 31-eseknél tárolták.
Bocsi, de az "M-program" alatt azt értem, amikor a B és BSZ verziókat BM és BMSZ verziókra modernizálják, nem a MiG-31M-et.A BMSz-ek a nem utántölthető gépekből kerültek kialakításra. Ezeknél valami okból kifolyólag az utólagos "becsövezést" (amit amúgy az összes DZ-nél is utólag alakítottak ki) már nem végezték el. Illetve -erről nincs infóm - talán készült eleve utántölthető változat is.
Az M-programot ne keverjük ide, az egy teljesen más gép.
Az csak hasonlít a MiG-31-esekere, amikről most beszélünk, de mind strukturálisan, mind avionikában, fegyverzetben, hajtóműben, kormányvezérlő rendszerben eltérő volt.
Mindegyiknek és egyiknek sem: a "konténert" nem függesztik a gépre, hanem be van építve az orr alatt, behúzhatóan.Melyik 31-es változatnak volt szükséges konténerre az R-40 alkalmazásához?
Én olyan fotót láttam, ahol az egyik R-33 helyén egy roppant furán kinéző cucc volt. Otthon van róla valahol képem offline, majd megpróbálom megkeresni.Bocsi, de az "M-program" alatt azt értem, amikor a B és BSZ verziókat BM és BMSZ verziókra modernizálják, nem a MiG-31M-et.
Mindegyiknek és egyiknek sem: a "konténert" nem függesztik a gépre, hanem be van építve az orr alatt, behúzhatóan.
molni
A Mig-31 BM/BSzM flotta 2028-ig lesz hadrendben. Utána <b>tervezik</b> a Mig-41-et hadrendbe állítani.
Osszesen 100-124 gép lesz modernizálva/marad hadrendben. (Pénztol fuggoen) A tobbi 31-es szétvágásra kerul.
<b>2015-os(dec.31) adatok:</b>
Aktyubinszk: 2 Mig-31 BSzM (voros oldalszámú 24,25)
Szavaszlejka: 8 Mig-31BSzM (kék oldalszámú 81-88)
5 Mig-31BM (kék 91-95)
Moncsegorszk: 14 Mig-31BM (kék 01-10,kék 12-16)
Kanszk: 22 Mig-31BM (voros 01-04,06-08,10-12,17-24,27,29,37,38)
Khotyilovo: 16 Mig-31 BSzM (voros 31,33-39,50,52,53,55,57,59,61,62)
2 Mig-31BM (voros 32,40,51)
Centralnaja Uglovaja : 3 Mig-31 BSzM (kék 94-96)
Osszesen 29 drb Mig-29BSzM és 43 drb Mig-31BM