MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

A Mig-31 utodjának szánt repulogép fejlesztése 2017-ben kezdodik. Az elso gépek szállítása 2025-ben kezdodik.

Viktor Bondarev tábornok , az orosz légiero parancsnoka.

Ehh, be volt b@xva. Nem tudja a dátumot?
 
Kívánságlistája mindenkinek lehet, nekem is van elég régen. Úgy kezdődik: lottó ötös, Cindy Crawford...stb. És...?!
 
<blockquote rel="emel">Kívánságlistája mindenkinek lehet, nekem is van elég régen. Úgy kezdődik: lottó ötös, Cindy Crawford...stb. És...?!

Cindy Crawford 48 éves. </blockquote>

Kisebb eséllyel szalad el ifjú titánunk elől :)
 
emel
De legalább bölcs vagy, mármint a korod szerint és az is valami.
Azért úgy látom, hogy itt nem a legfiatalabb korosztály szerepel.
Különben kíváncsi leszek a MiG-31 váltótípusára, hogy sebességben (esetleg hiperszonikus), vagy manőverező képességben lépnek előre, az avionika egyértelmű. Nem hiszem, hogy lopakodó lenne.
Úgy látszik a következő időpont 2020 után 2025 lesz.
 
@ghostrider

Az már a II. állami fegyverfejlesztési csomag része lesz :)

Az I. csomag 2011-2020
II. csomag 2016-2025
 
Mondjuk én eltudnék képzelni egy J-20-hoz hasonló gépet utódnak.
Eleve egy kínai Mig-31 ként kezelem a J-20-at, de szerintem az oroszok el szeretnék érni majd az előd képességeit. És nem is biztos, hogy fontos szempont nekik a lopakodás. Ha lesz belső fegyvertér az is inkább a kisebb közegellenállás miatt lesz, mint néhány régi USA gépen. Ráadásul nem tudom, hogy a "lopakodó" anyagok, hogy bírják a 3 Mach+ sebességgel járó hőterhelést.
Én egy 4.5 genes J-20 szerű gépet építenék a helyükben.
 
Az ötödik generációs repülőgépek alap képességei:
1. Kiváló manőverező képesség,
2. Tartós szuperszónikus cirkáló sebesség, utánégető nélkül,
3. Belső fegyvertér,
4. Hálózat alapú hadviselési képesség,
5. Alacsony észlelhetőség;

Szerintem az alacsony észlelhetőség nem sokáig fog főszerepet játszani, maximum alacsony fejlettségű ellenséggel szemben. Nem ez lesz a jövő fő fejlődési iránya, ezért a MiG-31 utódjánál más prioritások lesznek, amitől még bőven megüti az 5. generációs szintet. Attól függ a fejlesztés, hogy mik lesznek a fő követelmények

Mi van meg alapvetően:
1. Tartós szuperszónikus sebesség,
2. Részleges hálózat alapú hadviselési képesség,
3. PESA lokátor;

Mit kellene fejleszteni:
1. Manőverező képesség,
2. Belső fegyvertér,
3. Nagyobb sebesség (esetleg hiperszónikus) és gyakorlati csúcs
magasság (akár 40-80km hiperszónikus sebesség esetén),
4. Teljes hálózat alapú hadviselési képesség + szenzorfúzió,
5. Fejlett AESA lokátor;
(Még fiatal koromban én is rajzolgattam futurisztikus hiperszónikus repülőgépeket, a kor adott ismeretei alapján).
 
Egy kevés info a MiG-41 -rol (Mig-31 váltotípusa)
http://militaryrussia.ru/blog/topic-790.html
 
Hát szerintem ettől nagyon messze lesz a rendszeresített váltótípus, így első ránézésre.
 
Ha a rajzra gondolsz még 1992-bol van, szovjet tervek szerint.
Kicsit leporolják az oreg projektet, kis változtatás, modernizálás és már kész az uj Mig-41 :)
 
Nem sejtettem, hogy már 22 éves a rajz, hát a kinézetén van mit változtatniuk. Nem féltem őket, repülőgépet tudtak és tudnak tervezni, a gyártástechnológia a kritikus keresztmetszet.
 
ghostrider

Szerintem amiben lehetne javítani a mai repülőgépen, azok a következő dolgok:
1. Könnyebb sárkányszerkezet
2. Növelt szárnyfelület
3. Belső fegyvertér
4. AESA radar
5. Jobb adatfeldolgozás
6. Jobb hálózat alapú képességek
7. Nagyobb hatótávolság elfogó sebességen

Ezek a mai technológiával szerintem könnyen kivitelezhetőek.