Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
11 fő változata volt (A, ATZ, BKP, M, P, PZs, PP, PRTBV, PSz, RVK, TZ) + Mi-22-ként Mi-AJa) 1959-1980 között gyártották, 926 db készült belőle. Sokáig, a 12.000 kg hasznos terhelésével az egyik legnagyobb (zártterű)sorozatban gyártott szállító helikopter volt.
A főrotor meghajtása, a reduktor
![]()
![]()
Ezen a képen jól látható, hogy mennyivel nagyobb az utód Mi-26.
![]()
![]()
A ciklikus lapátállítás lényege, hogy egy teljes kör alatt a lapátok szöge folyamatosan változik.A szovjet finommechanikai termékek engem mindig lenyűgöznek,a 2 piros alkatrész csak a múzeumi darabhoz van,kitámasztani a lapátokat?
Az elektromos vezeték a lapáthoz gondolom a fűtésé,ill látok pici hidraulikus munkahengereket minden lapát tövénél,cuki harmonika gumi borítással,azok állítják a lapátok szögét?
Mindegyik lapáthoz van egy-egy,esetleg nem minden lapátnak ua a szög kellhet különböző manőverekhez?
A szovjet finommechanikai termékek engem mindig lenyűgöznek,a 2 piros alkatrész csak a múzeumi darabhoz van,kitámasztani a lapátokat?
Az elektromos vezeték a lapáthoz gondolom a fűtésé,ill látok pici hidraulikus munkahengereket minden lapát tövénél,cuki harmonika gumi borítással,azok állítják a lapátok szögét?
Mindegyik lapáthoz van egy-egy,esetleg nem minden lapátnak ua a szög kellhet különböző manőverekhez?
Nem lennék meglepve, ha egy-két felvétel nálunk készült volna. Dunai átkelés, vagy a csákvári deszantolás. Gyanúsak a helyszínek.
Emlitettem,hogy a vietek Mi6 helikkel hurcolászták a vadászgépeket
![]()
![]()
MiG21-t üresen hurcolászták,az lerakás után elöbb fel kellett késziteni a bevetésre.MiG17 azonben feltöltve vitték,az lerakás,ellenőrzés után felszállhatott.
Túlzottan azért nem volt annyira általános a módszer,de alkalmazták.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..