Mirage 2000 (Dassault)

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
615
113
 
Ma reggel Tajvanon lezuhant egy Mirage 2000-5 .  A két pilota sikeresen katapultált.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy francia Mirage, egy másik cabrióvá vált
French Mirage F-1CRs intercept IL-20 over the Baltic.

forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=48&t=96508&sid=6bb0bb82165c5af5a0fd79ac9e6f6d24




Mirage F1 Cabriolet

www.sudouest.fr/2013/06/05/un-mirage-transforme-en-cabriolet-1074666-3.php

pics-aeronef.discutfree.com/t22p890-dassault-mirage-f1
 
Brazília idén decemberig kivonja a Mirage 2000 gépeket a hadrendbol.:
http://www.globalpost.com/dispatch/news/afp/130805/brazil-air-force-retire-mirage-fleet-years-end
 
http://www.livefistdefence.com/2013/10/1st-upgraded-indian-mirage-2000-flies.html
 
Mindenki szabadulna a Mirage 2000-ektől.
Hosszú évek óta újra és újra erről lehet olvasni.
Mik az okai?
Még hadiipari mércével is vastagon fog a Dassault ceruzája a terméktámogatásnál?
Akkor érthetetlen az üzletpolitikája, mert így csak kiírja magát a piacról, hiszen a csalódott vevők/alkalmazók lecserélik pl. F-16-osokra.
Vagy abban bízott/bízik, hogy a Rafale-ra fogják lecserélni a 2000-es üzemeltetők?
A még mindig aláírásra váró indiai üzletet leszámítva nem úgy tűnik...
Túl rövid az élettartam? A javításközi üzemidő? Az alkatrészek/rendszerek megbízhatósága?
Strukturális hibák?
Műszaki problémák?
Érthetetlen. Hisz - bár minden porcikájában újra van tervezve - de mégiscsak a Mirage III -al felhalmozott mérhetetlen mennyiségű tapasztalat alapján tervezték, s nem a 2000-el kellett feltalálniuk a meleg vizet!
Kicsi a teherbírása? Egy ilyen "kompakt" szerkezetű, kis felületi terhelésű sárkánynak!?
Kicsi az integrált fegyverek skálája? Ami van, az elavult, megbízhatatlan?
Akkor miért nem bővítették a választékot?
Rosszul értelmezett nemzeti büszkeségből?

Elkényelmesedtek?

Vagy ez mind együtt?

Még a végén a MiG-21-es is túléli :-)
 
Igazából szerintem a baj a pénzzel van...Költséges egy masina...Például mikor mi is szemeztünk vele a tenderünk kapcsán, akkor a gép fogyasztásába kötöttek bele a legtöbben, képességeihez mérten drága típus...
 
Hali
A Mirage-2000-el több probléma is akad: egyrészt nem egy olcsó tipus, és ha drága a vételár, akkor ugye drága a pótalkatrész is (lásd, mekkora a különbség pl. egy Opel egy Merci és egy Porsche önindítója között). Ráadásul a világszerte elterjedt korai 2000-es változatok eléggé specializáltak, vagy elsősorban vadászok, vagy csapásmérők, magyarán egy-feladatosak, másra csak korlátozottan alkalmazhatóak. Ha egy légierő többféle feladatra akarja használni, akkor többféle tipusváltozatot kell belőle rendszeresíteni, és ez már húzós költség egy többfeladatos géphez képest.
ML
 
Meg aztán nézegettem egy két dolgot és a legtöbb helyen pusztán csak arról van szó ( ahol csere lesz ), hogy kirepülték az idejüket...
 
Nem tudom láttátok-e a Vadászpilóták (Les Chevaliers du ciel) c. francia filmet, de én annak hatására teljesen beleszerettem ebbe a repülőbe. Vélhetően nem ez korunk legjobb vadászgépe, de talán a legszebb (oké, ez szubjektív).

Ennek kapcsán az érdekelne, hogy vajon manőverező légi harcban hogyan teljesítene a gép. Tudom, hogy a deltaszárny ezen a téren hátrányt jelent, de olvastam, hogy a franciáknak ennek ellenére sikerült egy jól manőverezhető géppé tenni a típust. Viszont pl. a hajtómű teljesítményét kissé gyengének (tömegét meg nagynak) érzem a gép tömegadataihoz képest. Ezzel kapcsolatban van valami véleményetek?

A másik dolog, ami eszembe jutott, hogy a franciák vajon miért nem csinálnak olyan upgrade-et a típushoz, amilyet pl. az amcsik szoktak a gépeikhez (F16), vagy amilyet a Mirage F1-hez is csináltak. Az utolsó, Mirage 2000-9 verzió elvileg már igen fejlett elektronikailag, és egy jobb hajtóművel abszolút versenyképes lehetne a többi nem osonós típussal. Tartanak tőle, hogy konkurencia lenne a Rafale-nek?
 
  • Tetszik
Reactions: Mark1993 and ZeiG
Dassault_Mirage_2000_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Ennek kapcsán az érdekelne, hogy vajon manőverező légi harcban hogyan teljesítene a gép.

Kicsivel az F-16C alatt van repteljesítményben, de elvileg az Hornet és SH felett. Nagy átmenetei forduló szögsebességre képes és a látszólag primitív hajtómű meglepően jól teljesít. Nem esélytelen a 4. gen gépek ellen.

A másik dolog, ami eszembe jutott, hogy a franciák vajon miért nem csinálnak olyan upgrade-et a típushoz, amilyet pl. az amcsik szoktak a gépeikhez (F16), vagy amilyet a Mirage F1-hez is csináltak.
Csináltak. Említesz te is, indiaiaknak meg rekordárasan 40 M USD+ áron / gép.

Tartanak tőle, hogy konkurencia lenne a Rafale-nek?
Sanszosan igen, de azért minden upgrade ellenér sem lesz egy M-2k soha Rafale.
 
Jó koncepciónak indult, ez lett volna az európai F-16-os és a kezdetekben egészen sikeres volt.
Nagyon nem. Azon a Mirage F.1 indult, M-2k akkor még gyak. fel sem szállt, mikor a kérdés eldőlt...
https://www.youtube.com/watch?v=PkrtxDdaWuM
 
Nem azért mert egyazon időben indultak volna hanem szerkezeti tömegben, az egy hajtóműben, árban (legalábbis kezdetekben) a nagy darabszámú koncepcióban, relatív egyszerűségben.
 
Relatív egyszerűség? A francia vasak arról híresek, hogy feleslegesen túl vannak bonyolítva. Nem véletlenü van az, hogy a Tajvan és az egyik arab állam is inkább leállította vagy le akarta állítani az M-2k flottájukat, mert 4-5-ször nagyobb fajlagos repóra költsége van szerintük, mint az F-16-nak, ami egyszerűen döbbenetes.

Kérdezd meg Kővárit arról, hogy az Airbus orrfutója mennyire agyon van bonyolítva a Boeinghez képest. A Rafale kabinlétrája elektromotorral nyitható, mert a kézi nem volt jó nekik, stb...
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and borisz