Mirage F1 (Dassault)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 824
2 548
113
kv5c.jpg

owk0.JPG
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 081
82 628
113
Még egy cikk az uzletrol.
http://www.aereo.jor.br/2013/10/06/argentina-investira-us-2-bi-em-suas-forcas/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 490
76 277
113
Draken International announced on Nov. 27 that it has acquired 22 Mirage F1M and F1B fighters from Spain.

These jets were retired in February 2013 and stored in Albacete Air Base, Spain but being sold to Draken in September this year.

The company said in the press statement that those jets are “the best equipped and lowest time fighters of their kind available to the industry.” The F1s are equipped with an updated Cyrano IVM radar.


http://www.prweb.com/releases/2017/11/prweb14903127.htm
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
A Mirage F1 egy kifejezetten szép gép volt, de a régi Atar 9K hajtóművével a repülési teljesítménye kb a MiG-23MF szintjén mozgott.
Azt mindeki tudja, hogy az oroszok megpróbálkoztak az RD-33-as egy "kiegyenesített" változatával a dél-afrikai gépek modernizációjával, de ez megrendelés hiányában elmaradt.
Ez a hajtómű van most a JF-17-esekben, ennyi előnye a dolognak legalább volt.

Hanem, maguk a franciák is dolgoztak az ügyön, mégpedig akkor, mikor betört az F-16-os az európai piacra, tehát a 70-es évek kellős közepén.
Ez volt a Mirage F1/M53, ami nem volt más, mint a későbbi Mirage 2000-hez kifejleszett hajtóművel szerelt koncepció.
Az M53-as napjainkban igen erős, de már az F1-esbe is egy olyan verzió került, ami a későbbi RD-33-asnál nagyobb teljesítményű volt.

65506-a65b5613a307712b6366c238091f7ad8.jpg


Dassault-Mirage-F1E-M.53-prototype.jpg


imagejpg1_zps277d08cb.jpg



http://www.aviastar.org/air/france/dassault_mirage_f-1_m53.php

Mindenképpen egy nagyon érdekes gép lett volna.

Amúgy, csak a miheztartás végett, hogy a rozsdamentes acélból készült és változtatható szárnynyilazású MiG-23-as mennyivel nehezebb annál, mintha a Mirage F1-eshez hasonlóan inkább a jól mechanizált trapézszárnnyal oldották volna meg a rövidített fel/leszállás és a Mach 2 feletti repülési követelményeket, a legjobban az mutatja, hogy az Atar 9K tolóereje utánégetéssel sem éri el az R-29B-300 maximál rezsimű tolóerejét!

Amikor a szovjetek a MiG-23-as hajtóművét tesztelték, az R-27-300-as teljesítménye egyszerűen elégtelennek bizonyult (még akkor is, ha később az összes legyártott UB-ba ez került).
Komolyan felmerült az erősebb, jobb karakterisztikájú és gazdaságosabb Ljulka-féle AL-21F alkalmazása, minthogy épült is egy ilyen pédány, a 23-44-es prototípus.
Ekkor Tumanszkij-ék, elkerülendő a súlyos arcvesztést, kifejlesztették az amúgy valamivel kisebb és könnyebb(!) R-29-300-ast, illetve két hétre rá az R-29BD-300-ast, ami végül a MiG-23M és MF hajtóműve lett. Csak, hogy lássuk a dolog lényegét, amikor az R-29BD-300-as sorozatgyártása megkezdődött, a világ legnagyobb teljesítményű utánégetős hajtóműve volt, amit széria harcászati repülőgépbe beépítettek!
(Ezidőtájt az F-14-esek számára kifejlesztett P&W F401PW400-asok valamivel erősebbek voltak, de ezeket nem gyártották szériában, Az A12/SR-71-es család meg nem harcászati repülőgép kategória volt)

A Mirage F1/M53-as kb azt a teljesítményt tudta, amit a MiG-23ML család a valamivel könnyebb sárkánnyal és az erősebb R-35-300-asokkal képviselt.
Tehát az azonos célra, azonos paraméterekre tervezett koncepciók közül a variaszárny akkora nettó tömeg többletet jelentett, hogy még egy fogyókúra és egy nem sokkal korábban világrekorder tolóerejű hajtómű továbbfejlesztett variációja is csak egál szubszonikus paramétereket tudott volna biztosítani.

(azért azt tegyük hozzá, hogy 72 fokon a MiG-23ML gyorsulóképessége a hangsebesség közelében, kis magasságon már felülmúlta volna az M53-assal szerelt Mirage F1-est, de kisebb sebességeken nem lett volna meg az egyértelmű fölénye)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 440
11 364
113
A Mirage F1 egy kifejezetten szép gép volt, de a régi Atar 9K hajtóművével a repülési teljesítménye kb a MiG-23MF szintjén mozgott.
Azt mindeki tudja, hogy az oroszok megpróbálkoztak az RD-33-as egy "kiegyenesített" változatával a dél-afrikai gépek modernizációjával, de ez megrendelés hiányában elmaradt.
Ez a hajtómű van most a JF-17-esekben, ennyi előnye a dolognak legalább volt.

Hanem, maguk a franciák is dolgoztak az ügyön, mégpedig akkor, mikor betört az F-16-os az európai piacra, tehát a 70-es évek kellős közepén.
Ez volt a Mirage F1/M53, ami nem volt más, mint a későbbi Mirage 2000-hez kifejleszett hajtóművel szerelt koncepció.
Az M53-as napjainkban igen erős, de már az F1-esbe is egy olyan verzió került, ami a későbbi RD-33-asnál nagyobb teljesítményű volt.

65506-a65b5613a307712b6366c238091f7ad8.jpg


Dassault-Mirage-F1E-M.53-prototype.jpg


imagejpg1_zps277d08cb.jpg



http://www.aviastar.org/air/france/dassault_mirage_f-1_m53.php

Mindenképpen egy nagyon érdekes gép lett volna.

Amúgy, csak a miheztartás végett, hogy a rozsdamentes acélból készült és változtatható szárnynyilazású MiG-23-as mennyivel nehezebb annál, mintha a Mirage F1-eshez hasonlóan inkább a jól mechanizált trapézszárnnyal oldották volna meg a rövidített fel/leszállás és a Mach 2 feletti repülési követelményeket, a legjobban az mutatja, hogy az Atar 9K tolóereje utánégetéssel sem éri el az R-29B-300 maximál rezsimű tolóerejét!

Amikor a szovjetek a MiG-23-as hajtóművét tesztelték, az R-27-300-as teljesítménye egyszerűen elégtelennek bizonyult (még akkor is, ha később az összes legyártott UB-ba ez került).
Komolyan felmerült az erősebb, jobb karakterisztikájú és gazdaságosabb Ljulka-féle AL-21F alkalmazása, minthogy épült is egy ilyen pédány, a 23-44-es prototípus.
Ekkor Tumanszkij-ék, elkerülendő a súlyos arcvesztést, kifejlesztették az amúgy valamivel kisebb és könnyebb(!) R-29-300-ast, illetve két hétre rá az R-29BD-300-ast, ami végül a MiG-23M és MF hajtóműve lett. Csak, hogy lássuk a dolog lényegét, amikor az R-29BD-300-as sorozatgyártása megkezdődött, a világ legnagyobb teljesítményű utánégetős hajtóműve volt, amit széria harcászati repülőgépbe beépítettek!
(Ezidőtájt az F-14-esek számára kifejlesztett P&W F401PW400-asok valamivel erősebbek voltak, de ezeket nem gyártották szériában, Az A12/SR-71-es család meg nem harcászati repülőgép kategória volt)

A Mirage F1/M53-as kb azt a teljesítményt tudta, amit a MiG-23ML család a valamivel könnyebb sárkánnyal és az erősebb R-35-300-asokkal képviselt.
Tehát az azonos célra, azonos paraméterekre tervezett koncepciók közül a variaszárny akkora nettó tömeg többletet jelentett, hogy még egy fogyókúra és egy nem sokkal korábban világrekorder tolóerejű hajtómű továbbfejlesztett variációja is csak egál szubszonikus paramétereket tudott volna biztosítani.

(azért azt tegyük hozzá, hogy 72 fokon a MiG-23ML gyorsulóképessége a hangsebesség közelében, kis magasságon már felülmúlta volna az M53-assal szerelt Mirage F1-est, de kisebb sebességeken nem lett volna meg az egyértelmű fölénye)

Nekem is rettentő tetszik!

(Úgy látom, hogy abszolút közös vesszőparipánk a MiG-23 kontra F.1. Illetve az nekem is becsípődésem, - igaz én nem írtam róla - hogy inkább két hajtóművesnek kellett volna megépíteni: Egyszerűbb/talán könnyebb főfutóművek, talán kisebb/könnyebb függőleges vezérsík stb.)

Most nézegettem az első repülés adatait, s ez ad nálam felmentést a szovjetek felé a MiG-23-as "elkövetéséért".
A franciák szerencséje volt, hogy a varia előtt megépítették az F-1-est, így volt összehasonlítási alapuk, tapasztalatuk, hogy mekkora zsákutca (lehet) a variaszárny.
Csak az a pár év ennyit jelent...

MiG-23 első repülés: 1962
Üres tömeg: 10690 kg.
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig23.html

Mirage F.1 első repülés: 1966
Üres tömeg: 7400 kg (Bakker; 3 tonna mínusz!)
http://www.airwar.ru/enc/fighter/miragf1.html

Mirage G első repülés: 1967
Üres tömeg: 10200 kg (tehát a szovjet kg etalonja nem sokkal nehezebb, mint a eredeti francia:D)
http://www.airwar.ru/enc/xplane/mirageg.html

Mirage G.8 első repülés: 1971
Üres tömeg: 14740 kg!
http://www.airwar.ru/enc/xplane/mirageg8.html