Mirage F1 (Dassault)

Nekem is rettentő tetszik!

(Úgy látom, hogy abszolút közös vesszőparipánk a MiG-23 kontra F.1. Illetve az nekem is becsípődésem, - igaz én nem írtam róla - hogy inkább két hajtóművesnek kellett volna megépíteni: Egyszerűbb/talán könnyebb főfutóművek, talán kisebb/könnyebb függőleges vezérsík stb.)

Most nézegettem az első repülés adatait, s ez ad nálam felmentést a szovjetek felé a MiG-23-as "elkövetéséért".
A franciák szerencséje volt, hogy a varia előtt megépítették az F-1-est, így volt összehasonlítási alapuk, tapasztalatuk, hogy mekkora zsákutca (lehet) a variaszárny.
Csak az a pár év ennyit jelent...

MiG-23 első repülés: 1962
Üres tömeg: 10690 kg.
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig23.html

Mirage F.1 első repülés: 1966
Üres tömeg: 7400 kg (Bakker; 3 tonna mínusz!)
http://www.airwar.ru/enc/fighter/miragf1.html

Mirage G első repülés: 1967
Üres tömeg: 10200 kg (tehát a szovjet kg etalonja nem sokkal nehezebb, mint a eredeti francia:D)
http://www.airwar.ru/enc/xplane/mirageg.html

Mirage G.8 első repülés: 1971
Üres tömeg: 14740 kg!
http://www.airwar.ru/enc/xplane/mirageg8.html

Ezek nem pontos adatok.
Az emelőhajtóműves MiG-21PD, más néven a 92-es típus, megint más néven a 23-31-es projekt volt a MiG iroda első, kimondott STOL projektje, ez 1966 június 16-án repült először.
Ez már a 23-as kód alatt futott. Érdekessége, hogy a 31-es utótagot kapta meg, de ez csak azért volt, mert bár a munkát később kezdték el rajta, mint a 23-01-esen, azonban előbb sikerült a levegőbe emelkedni vele. Hiszen ez egy MiG-21PFM sárkányon alapult, ami már javában létezett. Ez csak egy átalakítás volt, nem új konstrukció.

Az emelőhajtóműves, deltaszárnyú 23-01-es első repülése 1967 április 3-án volt, míg az első változtatható szárnyállású prototípus, a 23-11/1-es tervezési munkálatai 1965-ben kezdődtek és ez a gép kék 231-es oldalszámmal csak 1967 május 26-án repült először, Zsukovszkijban.
Mind a MiG-21PD (23-31-es), mind a MiG-23PD (23-01-es), mind pedig a MiG-23-as (23-11/1-es) szerepelt a híres, 1967-es Domogyedovó-i légiparádén.

Lényegében a franciákkal haladtak fej-fej mellett, úgy a dátumok, mind a technológiák tekintetében (a Dassault Balzac, a nyolc emelőhajtóműves Mirage III-as is 1965-ben repült először), de 1962-ben még biztosan nem repült MiG-23-as. Sőt, még csak nem is létezett.
 
El is csodálkoztam egy pillanatra, hogy már 1962-ben?
Végül is a szovjet órák a leggyorsabbak...
...aztán nem gondoltam tovább a dolgot, csak folytattam az elkövetést:confused::eek:
 
Dél-afrikai Mirage F-1-es a 2001-es MAKSz-on, Zsukovszkijban. Érdekes az RD-33-as hajtómű és az R-73-as rakéta.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A program nem vált sikeressé, de a "kiegyensített" RD-33-as verzió tovább él a pakisztáni-kínai JF-17-sekben.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kapcsolódóan jó kis képanyag a Draken-hez került Mirage F1-esekről:
 
A Mirage F1 fighter that belongs to Airborne Tactical Advantage Company crashed near Luke Air Force Base on Feb . 10.

The base issued a statement saying that the pilot ejected safely and Fox News reports that the pilot suffered minor injuries.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
  • Szomorú
Reactions: fishbed
A Mirage F1 fighter that belongs to Airborne Tactical Advantage Company crashed near Luke Air Force Base on Feb . 10.

The base issued a statement saying that the pilot ejected safely and Fox News reports that the pilot suffered minor injuries.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Az ATAC Mirage F1 gépe üzemanyag-hiány miatt zuhant le...

"A Mirage F1 from Airborne Tactical Advantage Company had crashed near Luke Air Force Base on Feb . 10 after having low fuel pressure, according to a preliminary report from the National Transportation Safety Board.

The engine flame out and the pilot could not restart the engine. Unable to reach Luke Air Force Base, the pilot steered the aircraft to a desert area before ejecting."
 
Iraki Mirage F1 KH-29-es rakétával:

j98xn80u18p81.jpg
 
Mirage F1E a Mirage 2000-es M-53-as hajtóművével:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed