Mirage F1 (Dassault)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 969
113
Nekem is rettentő tetszik!

(Úgy látom, hogy abszolút közös vesszőparipánk a MiG-23 kontra F.1. Illetve az nekem is becsípődésem, - igaz én nem írtam róla - hogy inkább két hajtóművesnek kellett volna megépíteni: Egyszerűbb/talán könnyebb főfutóművek, talán kisebb/könnyebb függőleges vezérsík stb.)

Most nézegettem az első repülés adatait, s ez ad nálam felmentést a szovjetek felé a MiG-23-as "elkövetéséért".
A franciák szerencséje volt, hogy a varia előtt megépítették az F-1-est, így volt összehasonlítási alapuk, tapasztalatuk, hogy mekkora zsákutca (lehet) a variaszárny.
Csak az a pár év ennyit jelent...

MiG-23 első repülés: 1962
Üres tömeg: 10690 kg.
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig23.html

Mirage F.1 első repülés: 1966
Üres tömeg: 7400 kg (Bakker; 3 tonna mínusz!)
http://www.airwar.ru/enc/fighter/miragf1.html

Mirage G első repülés: 1967
Üres tömeg: 10200 kg (tehát a szovjet kg etalonja nem sokkal nehezebb, mint a eredeti francia:D)
http://www.airwar.ru/enc/xplane/mirageg.html

Mirage G.8 első repülés: 1971
Üres tömeg: 14740 kg!
http://www.airwar.ru/enc/xplane/mirageg8.html

Ezek nem pontos adatok.
Az emelőhajtóműves MiG-21PD, más néven a 92-es típus, megint más néven a 23-31-es projekt volt a MiG iroda első, kimondott STOL projektje, ez 1966 június 16-án repült először.
Ez már a 23-as kód alatt futott. Érdekessége, hogy a 31-es utótagot kapta meg, de ez csak azért volt, mert bár a munkát később kezdték el rajta, mint a 23-01-esen, azonban előbb sikerült a levegőbe emelkedni vele. Hiszen ez egy MiG-21PFM sárkányon alapult, ami már javában létezett. Ez csak egy átalakítás volt, nem új konstrukció.

Az emelőhajtóműves, deltaszárnyú 23-01-es első repülése 1967 április 3-án volt, míg az első változtatható szárnyállású prototípus, a 23-11/1-es tervezési munkálatai 1965-ben kezdődtek és ez a gép kék 231-es oldalszámmal csak 1967 május 26-án repült először, Zsukovszkijban.
Mind a MiG-21PD (23-31-es), mind a MiG-23PD (23-01-es), mind pedig a MiG-23-as (23-11/1-es) szerepelt a híres, 1967-es Domogyedovó-i légiparádén.

Lényegében a franciákkal haladtak fej-fej mellett, úgy a dátumok, mind a technológiák tekintetében (a Dassault Balzac, a nyolc emelőhajtóműves Mirage III-as is 1965-ben repült először), de 1962-ben még biztosan nem repült MiG-23-as. Sőt, még csak nem is létezett.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 551
12 415
113
El is csodálkoztam egy pillanatra, hogy már 1962-ben?
Végül is a szovjet órák a leggyorsabbak...
...aztán nem gondoltam tovább a dolgot, csak folytattam az elkövetést:confused::eek:
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 104
9 409
113

Kapcsolódóan jó kis képanyag a Draken-hez került Mirage F1-esekről:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 977
80 637
113
A Mirage F1 fighter that belongs to Airborne Tactical Advantage Company crashed near Luke Air Force Base on Feb . 10.

The base issued a statement saying that the pilot ejected safely and Fox News reports that the pilot suffered minor injuries.



 
  • Szomorú
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 977
80 637
113
A Mirage F1 fighter that belongs to Airborne Tactical Advantage Company crashed near Luke Air Force Base on Feb . 10.

The base issued a statement saying that the pilot ejected safely and Fox News reports that the pilot suffered minor injuries.




Az ATAC Mirage F1 gépe üzemanyag-hiány miatt zuhant le...

"A Mirage F1 from Airborne Tactical Advantage Company had crashed near Luke Air Force Base on Feb . 10 after having low fuel pressure, according to a preliminary report from the National Transportation Safety Board.

The engine flame out and the pilot could not restart the engine. Unable to reach Luke Air Force Base, the pilot steered the aircraft to a desert area before ejecting."
 

hayate

Well-Known Member
2012. december 3.
343
1 750
93
Iraki Mirage F1 KH-29-es rakétával:

j98xn80u18p81.jpg