Mirage III / Mirage 5 (Dassault,Franciaország) / Nesher, Dagger (IAI,Izrael)

The last Swiss Mirage flight...

WB_Mirage_640.jpg
 
Canard;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Arhiv Spin teszt;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
PAF Mirage-5 Jet Crashes During Training Mission, Pilot Ejects Safely

The news follows the loss on 21 May of a Mirage 5 fighter operated by the Pakistan Air Force, which was on a routine operational training mission from Shorkot Rafiqui Air Base when it crashed near Chak 412 JB Cheemian Wali in Shorkot tehsil, Jhang, 12 km away from the airbase.


The pilot of the Mirage successfully ejected using his Martin-Baker PRM6 ejection seat.

Martin-Baker-7721st-life-saved-Martin-Baker.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Mirage 5 Rose-III

ROSE : Retrofit of Strike Element
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Az öreg pakisztáni Mirage-ok még mindig repülnek, pedig a gyártó több mint húsz éve nem támogatja már azokat. Múltkor olvastam róluk, hogy kilencvenes évekbe európai cégekkel fáradásos teszteket végeztettek a típuson, ami alapján a Mirage III/5 törzs élettartamát 8000 repült órában határozták meg. Míg a szárnyak csak összesen 2250 repült óráig használhatóak, többszöri nagyjavítás mellett.

Ezért vásárolták fel a fél világ Mirage III/5-ös készletét (pl. ausztrál, francia, libanoni, líbiai, stb…), mert ezekből elsősorban a szárnyakat cserélgetik, a meglévő korszerűsített pakisztáni Mirage repülőgép törzseken. Hiába kevés repült órások a líbiai példányok, illetve alig repültek a libanoni példányok, a pakisztániaknak elsősorban a szárnyak kellenek. Pl a 76 darab átvett líbiai Mirage 5-ösből, csak tíz kétüléses és felderítő repülőgép törzset terveztek újra repülőképessé tenni.

Így a hatvanas évek végén és hetvenes évek első felében gyártott, később korszerűsített pakisztáni Mirage még mindig repülnek, míg a 20-25 évvel későbbi, Kínából beszerzett F-7P MiG-21-es klónokat már ki kellett vonniuk az aktív szolgálatból.

pakmir.jpg