Mirage III / Mirage 5 (Dassault,Franciaország) / Nesher, Dagger (IAI,Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 793
8 423
113
KFIR_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
M

molnibalage

Guest

Szó esik róla DACT-ról, Kfiről, de annyira azért nem izgalmas, meg van benne katapultos sztori is. Csak akit nagyon érdekel.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 032
14 131
113
Ez legyen meg itt is...

Jó összeállítás!

Minden hátsó szándék nélküli kiegészítések:

A SAAB Draken (J35) a Mirage III NG

1280px-SAAB_J-35F_Draken_0012.jpg
dassault_mirage-3ng.gif

konstrukcióhoz hasonló kettős (nyilazású ) deltaszárnnyal készült, bár kacsa-szárny(Cannard) nélkül, ami kacsa-szárny kis méretéhez képest meglepően jelentős javulást tud eredményezni.

A Mirage III NG és "testvére" az "kacsával" utólag ellátott izraeli Kfir (ami Mirage V módosításával jött létre)
375px-Kfir_C-2_0007.jpg
dassault_mirage-3ng.gif


megegyezik abban, hogy az elöl elhelyezkedő (kacsa) aerodinamikai felületeket nem használják vezérsíkként. Ezzel a konstrukció jelentősen egyszerűbb, sok előnyös tulajdonságot hozva magával, cserébe sok egyébről (nagyobb manőverező képesség, ...) lemondva az egyszerűség és súlymegtakarítás oltárán.
Mindemellet mindkét esetben jelentősen jobb tulajdonságokkal rendelkeznek a kiinduló típusnál, igen egyszerű és szó szerint olcsó, ennek ellenére jelentős képesség-fokozó utólagos módosítással. A képen látható, hogy a Kfír delta-szárnya maradt az eredeti egyszeres nyilazású, ami mint minden repülőnél kompromisszum a(elsődleges) 2M körüli legnagyobb sebesség és az alacsonyabb magasságon és sebességen is jó kezelhetőség között.
A kettős deltaszárny jelentősen jobb ebből a szempontból, nem sokkal nagyobb tömeg, és nem sokkal bonyolultabb gyártás árán. A kettős delta előnyét eléték az izraeli tervezők a kacsaszárny alkalmazásával(nagyságrendileg). Mindkét megoldás összehangolt alkalmazása adja a legjobb megoldást.

A SAAB-nál vizsgálták is a J35 ilyen irányú továbbfejlesztését,


6fww5j-UserView-0.png


de elvetették (...a "Szamarak"! Szerintem.).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 600
74 608
113
Jó összeállítás!

Minden hátsó szándék nélküli kiegészítések:

A SAAB Draken (J35) a Mirage III NG

1280px-SAAB_J-35F_Draken_0012.jpg
dassault_mirage-3ng.gif

konstrukcióhoz hasonló kettős (nyilazású ) deltaszárnnyal készült, bár kacsa-szárny(Cannard) nélkül, ami kacsa-szárny kis méretéhez képest meglepően jelentős javulást tud eredményezni.

A Mirage III NG és "testvére" az "kacsával" utólag ellátott izraeli Kfir (ami Mirage V módosításával jött létre)
375px-Kfir_C-2_0007.jpg
dassault_mirage-3ng.gif


megegyezik abban, hogy az elöl elhelyezkedő (kacsa) aerodinamikai felületeket nem használják vezérsíkként. Ezzel a konstrukció jelentősen egyszerűbb, sok előnyös tulajdonságot hozva magával, cserébe sok egyébről (nagyobb manőverező képesség, ...) lemondva az egyszerűség és súlymegtakarítás oltárán.
Mindemellet mindkét esetben jelentősen jobb tulajdonságokkal rendelkeznek a kiinduló típusnál, igen egyszerű és szó szerint olcsó, ennek ellenére jelentős képesség-fokozó utólagos módosítással. A képen látható, hogy a Kfír delta-szárnya maradt az eredeti egyszeres nyilazású, ami mint minden repülőnél kompromisszum a(elsődleges) 2M körüli legnagyobb sebesség és az alacsonyabb magasságon és sebességen is jó kezelhetőség között.
A kettős deltaszárny jelentősen jobb ebből a szempontból, nem sokkal nagyobb tömeg, és nem sokkal bonyolultabb gyártás árán. A kettős delta előnyét eléték az izraeli tervezők a kacsaszárny alkalmazásával(nagyságrendileg). Mindkét megoldás összehangolt alkalmazása adja a legjobb megoldást.

A SAAB-nál vizsgálták is a J35 ilyen irányú továbbfejlesztését,


6fww5j-UserView-0.png


de elvetették (...a "Szamarak"! Szerintem.).

Forrás?

https://www.simpleplanes.com/a/6fww5j/Saab-J35-Draken-MOD-Level-4
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
@Hpasp , @molnibalage .
Annó hallottam hogy a Mirage (Délibáb) , arról kapta a fantázia nevét hogy képes volt fals adatot adni az őt kereső - megvilágító radarnak. Az új Dvina videóban, illetve a pdf-es leírásban is szerepel ez a fajta zavarás.
"Zuhanyhiradó" szintjén az a tenyállás van, hogy ezt a technológiát továbbfejlesztették és integrált minden gépükbe a Franciák.
Ennek lehet valóság alapja? Mármint hogy ez a fajta zavarás a mai napig aktív használatban van? Lehet még hatásos?

Ez szerintem csak utólag találták ki. Az első Mirage néven futó gép a sorozatban a Mirage III volt, a hatvanas évek elejéntől gyártva. Tudtommal abban az időben nemigazán létezett ehhez fogható EW koncepció, s az akkori vadászgépekhez hasonlóan Mirage III sem bírt semmi ilyesmivel.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 600
74 608
113
M

molnibalage

Guest
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 600
74 608
113

Ha valakinek nem jelenne meg semmi, ez van a facebook linken:

"Ezen a napon: 55 évvel ezelőtt Hervé Leprince-Ringuet tesztpilóta teljesítette a Dassault Mirage 5 első repülését a franciaországi Melun-Villaroche-ban (1967. május 19.). Összesen 582 Mirage 5/50-es épült. Pakisztán, az egyik legnagyobb Mirage 5/50 vásárló, most a típus egyetlen megmaradt üzemeltetője."

280862972_2198743560263499_1140501251315036066_n.jpg