36
Ez legyen meg itt is...
Jó összeállítás!
Minden hátsó szándék nélküli kiegészítések:
A SAAB Draken (J35) a Mirage III NG
![]()
![]()
konstrukcióhoz hasonló kettős (nyilazású ) deltaszárnnyal készült, bár kacsa-szárny(Cannard) nélkül, ami kacsa-szárny kis méretéhez képest meglepően jelentős javulást tud eredményezni.
A Mirage III NG és "testvére" az "kacsával" utólag ellátott izraeli Kfir (ami Mirage V módosításával jött létre)
![]()
![]()
megegyezik abban, hogy az elöl elhelyezkedő (kacsa) aerodinamikai felületeket nem használják vezérsíkként. Ezzel a konstrukció jelentősen egyszerűbb, sok előnyös tulajdonságot hozva magával, cserébe sok egyébről (nagyobb manőverező képesség, ...) lemondva az egyszerűség és súlymegtakarítás oltárán.
Mindemellet mindkét esetben jelentősen jobb tulajdonságokkal rendelkeznek a kiinduló típusnál, igen egyszerű és szó szerint olcsó, ennek ellenére jelentős képesség-fokozó utólagos módosítással. A képen látható, hogy a Kfír delta-szárnya maradt az eredeti egyszeres nyilazású, ami mint minden repülőnél kompromisszum a(elsődleges) 2M körüli legnagyobb sebesség és az alacsonyabb magasságon és sebességen is jó kezelhetőség között.
A kettős deltaszárny jelentősen jobb ebből a szempontból, nem sokkal nagyobb tömeg, és nem sokkal bonyolultabb gyártás árán. A kettős delta előnyét eléték az izraeli tervezők a kacsaszárny alkalmazásával(nagyságrendileg). Mindkét megoldás összehangolt alkalmazása adja a legjobb megoldást.
A SAAB-nál vizsgálták is a J35 ilyen irányú továbbfejlesztését,
![]()
de elvetették (...a "Szamarak"! Szerintem.).
@Hpasp , @molnibalage .
Annó hallottam hogy a Mirage (Délibáb) , arról kapta a fantázia nevét hogy képes volt fals adatot adni az őt kereső - megvilágító radarnak. Az új Dvina videóban, illetve a pdf-es leírásban is szerepel ez a fajta zavarás.
"Zuhanyhiradó" szintjén az a tenyállás van, hogy ezt a technológiát továbbfejlesztették és integrált minden gépükbe a Franciák.
Ennek lehet valóság alapja? Mármint hogy ez a fajta zavarás a mai napig aktív használatban van? Lehet még hatásos?
![]()
Air Power
On this day: 55 years ago, test pilot Hervé Leprince-Ringuet made the maiden flight of the Dassault Mirage 5 at Melun-Villaroche, France (May 19, 1967). A total of 582 Mirage 5/50s were built....www.facebook.com
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..