Mirage III / Mirage 5 (Dassault,Franciaország) / Nesher, Dagger (IAI,Izrael)

KFIR_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szó esik róla DACT-ról, Kfiről, de annyira azért nem izgalmas, meg van benne katapultos sztori is. Csak akit nagyon érdekel.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ez legyen meg itt is...

Jó összeállítás!

Minden hátsó szándék nélküli kiegészítések:

A SAAB Draken (J35) a Mirage III NG

1280px-SAAB_J-35F_Draken_0012.jpg
dassault_mirage-3ng.gif

konstrukcióhoz hasonló kettős (nyilazású ) deltaszárnnyal készült, bár kacsa-szárny(Cannard) nélkül, ami kacsa-szárny kis méretéhez képest meglepően jelentős javulást tud eredményezni.

A Mirage III NG és "testvére" az "kacsával" utólag ellátott izraeli Kfir (ami Mirage V módosításával jött létre)
375px-Kfir_C-2_0007.jpg
dassault_mirage-3ng.gif


megegyezik abban, hogy az elöl elhelyezkedő (kacsa) aerodinamikai felületeket nem használják vezérsíkként. Ezzel a konstrukció jelentősen egyszerűbb, sok előnyös tulajdonságot hozva magával, cserébe sok egyébről (nagyobb manőverező képesség, ...) lemondva az egyszerűség és súlymegtakarítás oltárán.
Mindemellet mindkét esetben jelentősen jobb tulajdonságokkal rendelkeznek a kiinduló típusnál, igen egyszerű és szó szerint olcsó, ennek ellenére jelentős képesség-fokozó utólagos módosítással. A képen látható, hogy a Kfír delta-szárnya maradt az eredeti egyszeres nyilazású, ami mint minden repülőnél kompromisszum a(elsődleges) 2M körüli legnagyobb sebesség és az alacsonyabb magasságon és sebességen is jó kezelhetőség között.
A kettős deltaszárny jelentősen jobb ebből a szempontból, nem sokkal nagyobb tömeg, és nem sokkal bonyolultabb gyártás árán. A kettős delta előnyét eléték az izraeli tervezők a kacsaszárny alkalmazásával(nagyságrendileg). Mindkét megoldás összehangolt alkalmazása adja a legjobb megoldást.

A SAAB-nál vizsgálták is a J35 ilyen irányú továbbfejlesztését,


6fww5j-UserView-0.png


de elvetették (...a "Szamarak"! Szerintem.).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Jó összeállítás!

Minden hátsó szándék nélküli kiegészítések:

A SAAB Draken (J35) a Mirage III NG

1280px-SAAB_J-35F_Draken_0012.jpg
dassault_mirage-3ng.gif

konstrukcióhoz hasonló kettős (nyilazású ) deltaszárnnyal készült, bár kacsa-szárny(Cannard) nélkül, ami kacsa-szárny kis méretéhez képest meglepően jelentős javulást tud eredményezni.

A Mirage III NG és "testvére" az "kacsával" utólag ellátott izraeli Kfir (ami Mirage V módosításával jött létre)
375px-Kfir_C-2_0007.jpg
dassault_mirage-3ng.gif


megegyezik abban, hogy az elöl elhelyezkedő (kacsa) aerodinamikai felületeket nem használják vezérsíkként. Ezzel a konstrukció jelentősen egyszerűbb, sok előnyös tulajdonságot hozva magával, cserébe sok egyébről (nagyobb manőverező képesség, ...) lemondva az egyszerűség és súlymegtakarítás oltárán.
Mindemellet mindkét esetben jelentősen jobb tulajdonságokkal rendelkeznek a kiinduló típusnál, igen egyszerű és szó szerint olcsó, ennek ellenére jelentős képesség-fokozó utólagos módosítással. A képen látható, hogy a Kfír delta-szárnya maradt az eredeti egyszeres nyilazású, ami mint minden repülőnél kompromisszum a(elsődleges) 2M körüli legnagyobb sebesség és az alacsonyabb magasságon és sebességen is jó kezelhetőség között.
A kettős deltaszárny jelentősen jobb ebből a szempontból, nem sokkal nagyobb tömeg, és nem sokkal bonyolultabb gyártás árán. A kettős delta előnyét eléték az izraeli tervezők a kacsaszárny alkalmazásával(nagyságrendileg). Mindkét megoldás összehangolt alkalmazása adja a legjobb megoldást.

A SAAB-nál vizsgálták is a J35 ilyen irányú továbbfejlesztését,


6fww5j-UserView-0.png


de elvetették (...a "Szamarak"! Szerintem.).

Forrás?

https://www.simpleplanes.com/a/6fww5j/Saab-J35-Draken-MOD-Level-4
 
@Hpasp , @molnibalage .
Annó hallottam hogy a Mirage (Délibáb) , arról kapta a fantázia nevét hogy képes volt fals adatot adni az őt kereső - megvilágító radarnak. Az új Dvina videóban, illetve a pdf-es leírásban is szerepel ez a fajta zavarás.
"Zuhanyhiradó" szintjén az a tenyállás van, hogy ezt a technológiát továbbfejlesztették és integrált minden gépükbe a Franciák.
Ennek lehet valóság alapja? Mármint hogy ez a fajta zavarás a mai napig aktív használatban van? Lehet még hatásos?

Ez szerintem csak utólag találták ki. Az első Mirage néven futó gép a sorozatban a Mirage III volt, a hatvanas évek elejéntől gyártva. Tudtommal abban az időben nemigazán létezett ehhez fogható EW koncepció, s az akkori vadászgépekhez hasonlóan Mirage III sem bírt semmi ilyesmivel.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
 

Ha valakinek nem jelenne meg semmi, ez van a facebook linken:

"Ezen a napon: 55 évvel ezelőtt Hervé Leprince-Ringuet tesztpilóta teljesítette a Dassault Mirage 5 első repülését a franciaországi Melun-Villaroche-ban (1967. május 19.). Összesen 582 Mirage 5/50-es épült. Pakisztán, az egyik legnagyobb Mirage 5/50 vásárló, most a típus egyetlen megmaradt üzemeltetője."

280862972_2198743560263499_1140501251315036066_n.jpg