Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
36
Ez legyen meg itt is...
Jó összeállítás!
Minden hátsó szándék nélküli kiegészítések:
A SAAB Draken (J35) a Mirage III NG
konstrukcióhoz hasonló kettős (nyilazású ) deltaszárnnyal készült, bár kacsa-szárny(Cannard) nélkül, ami kacsa-szárny kis méretéhez képest meglepően jelentős javulást tud eredményezni.
A Mirage III NG és "testvére" az "kacsával" utólag ellátott izraeli Kfir (ami Mirage V módosításával jött létre)
megegyezik abban, hogy az elöl elhelyezkedő (kacsa) aerodinamikai felületeket nem használják vezérsíkként. Ezzel a konstrukció jelentősen egyszerűbb, sok előnyös tulajdonságot hozva magával, cserébe sok egyébről (nagyobb manőverező képesség, ...) lemondva az egyszerűség és súlymegtakarítás oltárán.
Mindemellet mindkét esetben jelentősen jobb tulajdonságokkal rendelkeznek a kiinduló típusnál, igen egyszerű és szó szerint olcsó, ennek ellenére jelentős képesség-fokozó utólagos módosítással. A képen látható, hogy a Kfír delta-szárnya maradt az eredeti egyszeres nyilazású, ami mint minden repülőnél kompromisszum a(elsődleges) 2M körüli legnagyobb sebesség és az alacsonyabb magasságon és sebességen is jó kezelhetőség között.
A kettős deltaszárny jelentősen jobb ebből a szempontból, nem sokkal nagyobb tömeg, és nem sokkal bonyolultabb gyártás árán. A kettős delta előnyét eléték az izraeli tervezők a kacsaszárny alkalmazásával(nagyságrendileg). Mindkét megoldás összehangolt alkalmazása adja a legjobb megoldást.
A SAAB-nál vizsgálták is a J35 ilyen irányú továbbfejlesztését,
de elvetették (...a "Szamarak"! Szerintem.).
@Hpasp , @molnibalage .
Annó hallottam hogy a Mirage (Délibáb) , arról kapta a fantázia nevét hogy képes volt fals adatot adni az őt kereső - megvilágító radarnak. Az új Dvina videóban, illetve a pdf-es leírásban is szerepel ez a fajta zavarás.
"Zuhanyhiradó" szintjén az a tenyállás van, hogy ezt a technológiát továbbfejlesztették és integrált minden gépükbe a Franciák.
Ennek lehet valóság alapja? Mármint hogy ez a fajta zavarás a mai napig aktív használatban van? Lehet még hatásos?
Air Power
On this day: 55 years ago, test pilot Hervé Leprince-Ringuet made the maiden flight of the Dassault Mirage 5 at Melun-Villaroche, France (May 19, 1967). A total of 582 Mirage 5/50s were built....www.facebook.com