Mistral LHD osztály (Franciaország)

Amúgy az oroszok példul a Szuhoj esetében használnak/használtak CATIA-t - konkrétabban a polgári repülőgépeket tervező részlegnél.

Superjet kötődésű esettanulmány a Siemenstől:
"NX™ software from Siemens PLM Software
is used to design and manufacture the
Sukhoi Superjet 100’s airframe, while
Catia® software from Dassault Systèmes
Corporation is used to develop and produce
the aircraft’s systems. "
http://www.plm.automation.siemens.com/CaseStudyWeb/dispatch/viewResource.html?resourceId=27227
 
<i>Moszkva és Párizs előzetes megállapodásra jutott a Misztral-ügy rendezéséről, ami valószínűleg azzal végződik, hogy Franciaország kártérítést fog fizetni a szerződés nem-teljesítése miatt.

A Ria Novosztyi egy a két ország közti haditechnikai együttműködésben érintett forrásra hivatkozva azt írja, hogy létrejött egy előzetes megállapodás a gyártó és a megrendelő közt, ami jelentős kompenzáció kifizetésével fogja lezárni a régóta húzódó ügyet. A kártérítés mértékéről azonban egyelőre nem sikerült megállapodásra jutniuk, az összegről júliusban is tovább zajlanak az egyeztetések.

Oroszország és Franciaország állami tulajdonú vállalatai 2011-ben írtak alá szerződést két Misztral típusú helikopter-hordozó hajó gyártására. Francois Hollande francia elnök közvetlen az első hajó elkészülte után bejelentette, hogy az ukrán helyzetre hivatkozva elhalasztják az átadást. Az ukrán helyzet azonban csak ürügy volt; Washington nyomásgyakorlással kényszerítette Franciaországot a szerződésbontásra, hogy így hátráltassa az orosz haditengerészet modernizálását. A NATO főtitkára hivatalos ajánlatot tett Franciaországnak a hajók felvásárlására, a kormány azonban nem mert egyértelmű nemet mondani Moszkvának sem, és hivatalos csatornákon hónapokon át csak a hajók átadásának határozatlan idejű elhalasztásáról volt szó, nem szerződésbontásról.

A szerződés végleges felbontása esetén Franciaország 1,3 milliárd dollár befektetett összeget kell visszafizessen, emellett jelentős anyagi- és presztízsveszteséget szenved el, mert a hajók fenntartása – kikötőben állomásoztatás esetén is – havonta több millió euró, a gyártó pedig további megrendelésektől eshet el. Az ügy egyértelművé tette, hogy Franciaország nem tud eleget tenni szerződéses kötelezettségeinek, ha a konkurencia részéről nyomásgyakorlás éri.</i>
 
"A francia védelmi miniszter szerint Párizs meghozta a végső döntést arról, hogy nem adja át az orosz megrendelésre gyártott Misztral helikopter-hordozó hajókat Oroszországnak.

Jean-Yves Le Drian ezt egy Washingtonban tartott sajtótájékoztatón jelentette ki. A védelmi miniszter azt is hozzátette, hogy:

“reméli, Washington végül beleegyezik és megveszi a hajókat.”

A francia kormány annak ellenére döntött a hajók át nem adásáról, hogy az szerződésszegés, és ennek megfelelően hatalmas kártérítést kell fizetnie Oroszországnak. A védelmi miniszter a sajtótájékoztatón elismerte, hogy Franciaországot ez a döntés 1,2 milliárd dollár megfizetésére kötelezi.

Le Drian szerint a hajók át nem adása Oroszország “ukrán válságban betöltött szerepéhez” köthető. A szerződésszegésről azonban már az átadás elhalasztásakor tudható volt, hogy az amerikai nyomásgyakorlására történik: Washington ugyanis az első hajó átadásának idején felszólította a NATO főtitkárát, hogy az tegyen hivatalos ajánlatot Párizsnak a hajók felvásárlására, ami meg is történt. A NATO éves költségvetése azonban nem elegendő a két hajó megvásárlására és Franciaország kompenzálására, így azokat – a nyugati tömb részéről – egyedül az önmagát a dollár korlátlan nyomtatásából finanszírozó Egyesült Államok tudná megvenni.

Le Drian azonban azt is hozzátette, hogy nehéz új vevőt találni a Misztraloknak, mert azok orosz szabvány szerint épültek, és a teljes átalakításuk csak tovább növelné a gyártás költségeit. Így most leginkább az a kérdés, hogy Washington hajlandó-e kompenzálni Franciaországot cserébe azért, hogy a francia költségvetés 1,2 milliárd dollár veszteséget kellett elszenvedjen az amerikai érdek kiszolgálása miatt."
 
index.hu
"Korábban már eldöntött kérdésnek tánt, hogy Franciaország nem szállítja le az orosz haditengerészetnek a 2011-ben megrendelt két Mistral-osztályú helikopterhordozót. Hétfőn azonban Francois Hollande elnök újságíróknak azt állította, „még gondolkozik” az ügyön."
:D
 
Amikor azt hiszem, hogy nem tudnak már meglepni...
Én már csak azért drukkolok az átadás mellett mert a két egység benne van a CMANO-ban és nem hiszem, hogy patchel kiveszik.
 
Az oroszok már kuldik az embereiket Fo-ba, hogy kiszereljék az orosz navigációs és irányítási rendszereket a Mistralokból.
 
1154262263.jpg
 
A fraciák teljes kártalanítást fizetnek, mit mondjak igazán megérte nekik!

http://index.hu/kulfold/2015/07/31/franciaorszag_oroszorszag_mistral_hadihajo_kartalanitas/
 
Valószínűleg majd lebartelozzák egymás között valamivel, amibe nem szól bele az USA. Az oroszok vajon belementek abba, hogy eladható a hajó bárkinek?
 
Ráadásul ezek a hajók speciálisan orosz igényekre átalakítottak így mielőtt értékesíteni tudnák őket a franciák vagy visszaalakítják a két hajót*vagy a leendő vásárló elmegy az oroszokhoz és szépen befejezteti velük.Ez nem csak annyiból áll,hogy Szása "felcsavarozza a radart"hanem meg kell vásárolni hozzájuk az orosz elektronikát,berendezéseket és gépparkot és persze ki kell fizetni őket a munkadíj mellett.

*Ez a gyakorlatban azt jelenti,hogy le kéne bontani a fél hajót és újraépíteni mert pl a hangárfedélzet méretei sem azonosak a francia haditengerészetnek átadott hajókkal.
 
Akkor ez nagy szívás a franciák részéről. Mondjuk rendesen alájuk pakolt a nagy szövetséges. Minek a franciáknak ellenség, ha van nekik ilyen szövetséges.
 
Kártérítést kap Moszkva Párizstól a felbontott Mistral-szerződés miatt
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
India talán megvehetné, Brazíliánál nagyon kérdéses lehet anyagilag. Szerintem a vége az lesz, hogy elsüllyesztik vagy lebontják. (Tényleg, most, hogy elvileg megtörténik a kártérítés, orosz engedély nélkül is lebonthatják őket, ugye?)
 
Azért azokat az orosz rendszereket töviről hegyire átvizsgálták szerintem az amerikaiak. És röhögnek a markukba washingtonban.
Az a két hajó ott fog elrohadni a kikötőben mint az ukránok szlávája. Apropó azzal mi újság, bontják már?
 
Semmilyen fegyverrendszer vagy ahhoz tatozó elektronika nem volt még beépítve.
 
Ha jól emlékszem, navigációs rendszerek igen, meg voltak orosz winchesterek a hajókon. Azokat a franciák talán le is foglalták.
 
Pár üres winyóval nem egy sokra az ember,navigációból pedig csak az volt benne szerinte ami ahhoz elég,hogy eljussanak a hajóval Oroszországban.