Mistral LHD osztály (Franciaország)

Te jó ég!

Az üzemanyag problémát már az elôzetes egyeztetések során meg kellett volna oldani, de legkésöbb a mûszaki tervek elfogadásánál.
Van it még probléma a nyugati üzemeltetési kultúra meghonosításával!

A franciák meg hagyták. Ez aranyos....
 
Miért érzem ezt az "üzemképtelenséget" bulvárszagúnak. Ha valóban az üzemanyaggal van probléma vagy egyáltalán a dízelgenerátorokkal, akkor gondolom azt az oroszok, végső esetben tudják helyettesíteni a sajátjukkal.
 
Kicsit túlfújta a sajtó ezt a dolgot, február 14-15-én lesz kozos ulése a francia-orosz Misztral bizottságnak, ott mondják majd el milyen uzemanyag kell a hajókra, egyébként az oroszok biztos megoldják ezt is, Február 1-én hivtalosan-unnepélyesen is megkezdték a Misztral építését (az építést még 2011 végén elkezdték az eloleg érkezése után)
http://ria.ru/defense_safety/20130131/920691475.html
Már új BMP(úszó) építétését is kihirdetik a Misztralra pályázat útján idén. Szóval minden megy a terv szerint.....
http://ria.ru/defense_safety/20130131/920572307.html
 
Január 1-tol akarták bevezetni az EURO 3-mat , de elhalasztották.... :)
 
Az eltero uzemeltetesi kulturanak ez csak az elso kopogtatasa volt az ajton es valszeg  lesz meg tobb is , nagy resze a tenyleges hasznalat alatt.

 

 
 
@borisz

Nem a gázolajjal van probléma, hanem annak a tárolásával, szállításával, mert a meglévő rendszerbe nem "ereszthetik" bele a jobb minőségűt.

47642 said:
Ha valóban az üzemanyaggal van probléma vagy egyáltalán a dízelgenerátorokkal, akkor gondolom azt az oroszok, végső esetben tudják helyettesíteni a sajátjukkal.

Minden bizonnyal tudnák saját generátorokkal helyettesíteni, de ahhoz valószínűleg át kéne tervezni a hajót, illetve azzal párhuzamosan a hajóhoz igazítani az orosz generátorokat, ami idő és pénz (meg kérdés, hogy per pillanat mennyire vannak készen a Mistralok, mert azért lehet cinkes lenne visszabontani egy motorcseréhez a hajót).

@boki

Valóban, Sojgu vagy Rogozin ki is jelentette, hogy ki fogják fizetni és át fogják venni a két Mistralt (csak ezt sikerült kihagynom :) ), minden bizonnyal üzemeltetni is fogják (legfeljebb némi átalakítást kell eszközölni vagy a hajón, vagy a kiszolgáló oldalon), a nagy kérdés azonban a licenszbe építendő másik két hajó sorsa, ott elég ellentétes nyilatkozatok látnak napvilágot (legalábbis az angol nyelvű orosz sajtóban).
 
Nem vagyok russzofób, de ez nekem ilyen: "megvettem a know how-t, kell a fenének a másik kettő story. :-)
 
Szerintem itt "nem akarás" van a háttérben. A gázolaj ugyanis nem olyan iszonyat bonyolult anyag, amit ne lehetne megfelelő minőségben legyártani! Még Oroszországban is menne. Különösen bugyuta dolog a dermedéspontra hivatkozni! Ezt a járműtechnikában a CFPP jelzőszám mutatja meg, ami a szűrők "eltömődését" jelző mutató, valójában a paraffin kiválás intenzitására utal. Egy tengeren lebegő hajóban nehogy már ne lehessen megoldani a gázolaj fagypont fölött tartását, mikor több milliárd köbkilométer fagypont feletti hőmérsékletű tengervízen úszik a hajó! És még a fagypont sem gond, lsd. téli gázolaj az autókban) A gázolaj szilárd szennyezőit-mint problémát-  a szűrők gyakoribb cseréjével könnyen meg lehet oldani... Más van itt a háttérben!
 
<a title="torsen profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/torsen/">torsen</a>

Úgy hívják,hogy orosz hadiipari lobbi!
 
Ma hivatalosan is megkezdték a 2. orosz Mistral (Szevasztopol)  építését a franciák. 2015-ben kell átadniuk az oroszoknak.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Az oroszok állítják, hogy miattuk nem fognak késni a Mistral-ok
Köszi, tényleg a Balti Hajógyárban épülnek a részelemek, csúnyán benéztem. Kihúzogatva a hírben.

Mondjuk érdekes ez a Rogozin vs. Boriszov. Rogozin nyilván pontosan tisztában van az aktuális helyzettel, de azért a védelmi miniszter helyettesre ez a kijelentés szintén meg kellene, hogy álljon. Szerintem. Azt nem tudom persze, hogy ezzel a területtel foglalkozik-e, de akkor meg minek nyilatkozik saját magukra nézve kellemetlenül, ha nincs pontosan képben?
 
Két érdekcsoport Borisov vs Rogozin. Míg Rogozin haditechnikai eszkozoket  csak Oo-ban gyártatna. Addig Boriszov kulfoldon is rendeltetne.. Rogozin minden honapban meglátogat egy-egy hadietchnikai gyárat és felugyeli az állami megrendelések betartását, míg Boriszov inkább egy irodista-tisztségviselo , aki megjelenik itt-ott egy-egy átadáson, alá irkálja a hivatalos papirokat.....stb
 
A "Vlagyivosztok"  építése képekben:

 

660591_original.jpg


660982_original.jpg


661234_original.jpg
 
Ma vízre bocsátották az 1. orosz Mistral (Vlagyivosztok) tat részét a Balti hajogyárban(Szent Pétervár) . Majd július 25-én kellene megérkeznie Fo.-ba. Tehát mint látjuk Rogozinnak volt igaza........

 

945849299.jpg