MOWAG Piranha

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 159
31 520
113
Naív megközelítés. Ha egy akna letépi a láncot, akkor a láncos nem megy tovább, de ha egy 8x8-asnak a kerekét akkor az még tovább mehet. Na, mekkora okosság ez nem?


Azt senki nem vitatja, hogy a láncos a jobb terepjáró. De az előnyei nem minden éghajlaton, nem minden terepviszonyok között mutatkoznak meg. Lehet olyan haderő, aki bevállalja azt, hogy esős felázott talajon jelentősen csökken a harcképessége, mert arrafelé nem számolnak ilyennel, vagy nagyon ritkán, de az országúti sebesség és a száraz időben jó terepjáró képesség fontos neki. Pl franciák Észak-Afrikában a NEXTER VBCI-vel nyomják, úgy, hogy mindenhol IFV-nek nevezik.

Az, hogy csak a láncosnak, az erős túlzás.

Nagy akna kell azt a láncot letépni.Ami a láncot letépi az a kerekest is kiüti nyugodj meg.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 159
31 520
113
Egy biztosított menetoszlop nemigen fog neked gyorsabban menni 30-40 km óránál országúton sem. Főleg nem ellenséges területen mert nagyon csúnyán orrba tudják őket baszni főleg ha harckocsi erőkkel kerülnek szembe ebben a helyzetben. A kerekesek mobilitása igazából védekező harcnál fog előjönni amikor gyorsan reagálva kell valahova felállnia a dandárnak.
Szóval nem, nem a kerekeseket küldöm előre, hacsak nincs saját harckocsi alegysége akkor viszont meg annál gyorsabban nem fog mozogni, mint ahogy a hk mozog támadásban.

Ki ne találd már,hogy nem 100-al szálguldozik egy oszlop.Oda van írva a gyártó honlapjára,hogy tud annyival menni...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and Wilson

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 194
7 062
113
A kerekes nagyobb átlagsebessége megfelelő talaj és útviszonyok esetén a gyors átcsoportosításoknál, elszakadásnál használható ki.
Ekkor tényleg lehet nyél gázzal közlekedni. A 100, vagy a feletti sebesség ilyenkor jól jöhet, ha vannak utak, és legifölény.
Az erőkkel való manőver a harc egyik legfontosabb eleme. A manőver nemcsak harci körülmények között létezik, a kedvező helyzet kialakítása nagyon gyors manővereket feltételez, így akár még kerekes GYHJ is szerepet kaphat egy haderő doktrinájában.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 194
7 062
113
Nagy akna kell azt a láncot letépni.Ami a láncot letépi az a kerekest is kiüti nyugodj meg.

A lánc a csapszeg vagy a csapszeg körüli fészek törés miatt tud sérülni. Ezek néhány centiméter vastag, erős anyagból vannak, a harcjármű tömegére (vonóerejére) méretezve.
Néha a használat során is elszakadnak.
Egy kerék elvesztését szokták szimulálni, az újabb kerekes járművek aknavédelme semmivel sem rosszabb, mint a láncosoké. (pl.: Boxer)


Ja, még mindig a láncost tartom előnyösebbnek. ;)
A kerekes halála a nagy tengelyterhelés, amiből következik a nagy talajnyomás. Egy Boxer 33-38 tonnával biztos, hogy nagyon sok helyen meg fog süllyedni.
Valójában az EU utakon sem közlekedhetne (közúton!) 33 tonnánál nagyobb harci tömeggel, mert a tandemtengelyes járművek 16,5 tonnás tengelyterhelése szerintem ennyit enged. Ha a tengelytávja nagyobb, akkor is max 38 tonna a megengedett össztömeg közúti forgalomban.
Milyen érdekes, hogy mindig pont ezeket a számokat adják meg mint maximális harci tömeg (Boxer).
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
2 855
9 364
113
Valójában az EU utakon sem közlekedhetne (közúton!) 33 tonnánál nagyobb harci tömeggel, mert a tandemtengelyes járművek 16,5 tonnás tengelyterhelése szerintem ennyit enged. Ha a tengelytávja nagyobb, akkor is max 38 tonna a megengedett össztömeg közúti forgalomban.
Milyen érdekes, hogy mindig pont ezeket a számokat adják meg mint maximális harci tömeg (Boxer).

Pardon, de közlekedhet attól még az EU utakon, de speciális engedéllyel. A nagy autódaruk között is van simán olyan, amelyik több, mint 43 tonnás (igaz 6 tengellyel).
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 159
31 520
113
A lánc a csapszeg vagy a csapszeg körüli fészek törés miatt tud sérülni. Ezek néhány centiméter vastag, erős anyagból vannak, a harcjármű tömegére (vonóerejére) méretezve.
Néha a használat során is elszakadnak.
Egy kerék elvesztését szokták szimulálni, az újabb kerekes járművek aknavédelme semmivel sem rosszabb, mint a láncosoké. (pl.: Boxer)


Ja, még mindig a láncost tartom előnyösebbnek. ;)
A kerekes halála a nagy tengelyterhelés, amiből következik a nagy talajnyomás. Egy Boxer 33-38 tonnával biztos, hogy nagyon sok helyen meg fog süllyedni.
Valójában az EU utakon sem közlekedhetne (közúton!) 33 tonnánál nagyobb harci tömeggel, mert a tandemtengelyes járművek 16,5 tonnás tengelyterhelése szerintem ennyit enged. Ha a tengelytávja nagyobb, akkor is max 38 tonna a megengedett össztömeg közúti forgalomban.
Milyen érdekes, hogy mindig pont ezeket a számokat adják meg mint maximális harci tömeg (Boxer).

Láttál már Abrams alatt robbanni annyi robbanóanyagot ami felrepitette a járművet vagy 5 méter magasra?Tovább ment...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 159
31 520
113
A lánc a csapszeg vagy a csapszeg körüli fészek törés miatt tud sérülni. Ezek néhány centiméter vastag, erős anyagból vannak, a harcjármű tömegére (vonóerejére) méretezve.
Néha a használat során is elszakadnak.
Egy kerék elvesztését szokták szimulálni, az újabb kerekes járművek aknavédelme semmivel sem rosszabb, mint a láncosoké. (pl.: Boxer)


Ja, még mindig a láncost tartom előnyösebbnek. ;)
A kerekes halála a nagy tengelyterhelés, amiből következik a nagy talajnyomás. Egy Boxer 33-38 tonnával biztos, hogy nagyon sok helyen meg fog süllyedni.
Valójában az EU utakon sem közlekedhetne (közúton!) 33 tonnánál nagyobb harci tömeggel, mert a tandemtengelyes járművek 16,5 tonnás tengelyterhelése szerintem ennyit enged. Ha a tengelytávja nagyobb, akkor is max 38 tonna a megengedett össztömeg közúti forgalomban.
Milyen érdekes, hogy mindig pont ezeket a számokat adják meg mint maximális harci tömeg (Boxer).

Kit érdekel ez háborúban(a tengelyterhelés)?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 194
7 062
113
Pardon, de közlekedhet attól még az EU utakon, de speciális engedéllyel. A nagy autódaruk között is van simán olyan, amelyik több, mint 43 tonnás (igaz 6 tengellyel).
Igaz. Útvonalengedéllyel közlekedhet. De az már milyen gáz, hogy a kerekes harcjárművek csak engedéllyel mehetnek közútra békeidőben. Egyébként a szélessége is meghaladja a 2,55-t, úgyhogy lehet, hogy feleslegesen rugózok ezen, mindenképp útvonalengedély kell hozzá.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 159
31 520
113
Igaz. Útvonalengedéllyel közlekedhet. De az már milyen gáz, hogy a kerekes harcjárművek csak engedéllyel mehetnek közútra békeidőben. Egyébként a szélessége is meghaladja a 2,55-t, úgyhogy lehet, hogy feleslegesen rugózok ezen, mindenképp útvonalengedély kell hozzá.

Kb bárhová mwgadják nekik ahová menni akarnak.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 651
3 685
113
A kerekes nagyobb átlagsebessége megfelelő talaj és útviszonyok esetén a gyors átcsoportosításoknál, elszakadásnál használható ki.
Ekkor tényleg lehet nyél gázzal közlekedni. A 100, vagy a feletti sebesség ilyenkor jól jöhet, ha vannak utak, és legifölény.
Az erőkkel való manőver a harc egyik legfontosabb eleme. A manőver nemcsak harci körülmények között létezik, a kedvező helyzet kialakítása nagyon gyors manővereket feltételez, így akár még kerekes GYHJ is szerepet kaphat egy haderő doktrinájában.


Meg hát ugye hibrid háború, vagyis lázadók, félkatonai bandák, stb. tehát nem a harckocsikkal, nehézfegyverzettel rendelkező rendes katonai egységek elleni gyorsabb és nagyobb távolságban történő reagálás. Szerintem.


Egy kerék elvesztését szokták szimulálni, az újabb kerekes járművek aknavédelme semmivel sem rosszabb, mint a láncosoké. (pl.: Boxer)

Biztosat ugyan nem merek állítani, de nekem az jött le eddig, hogy jellemzően a modern, már az MRAP-szempontok alapján tervezett kerekeseknek (V-alakú és/vagy dupla fenéklemez, stb.) jobb az aknavédettségük, mint a legeslegújabb (pl. a Puma) láncosok kivételével úgy általában a láncosoknak.

Láttál már Abrams alatt robbanni annyi robbanóanyagot ami felrepitette a járművet vagy 5 méter magasra?Tovább ment...


Hááát, állítólag Afgánban az egyik lengyel Patria (cirka 25-30 tonna) alatt robbant IED hatására a gép nem csak felemelkedett, hanem át is fordult, és csak az a katona halt meg, aki a toronyban a nyitott toronyajtóban állt....

Szóval tovább ugyan nem ment, de túlélték benne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 159
31 520
113
És ha kereke lett volna, akkor nem ment volna tovább ....o_O
Nem a sérülés állóság a döntő, hisz gumihevederes lesz a legtöbb IFV. Terepjáró képesség, az a lánc előnye!
Biztos,hogy nem mert a gumikat egy olyan robbanás széttépi.Gondolj már bele,megemelt vagy 5 méter magasra egy 70 tonnás harckocsit...
Az még messze van mire gumilánctalp lesz.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 194
7 062
113
Biztos,hogy nem mert a gumikat egy olyan robbanás széttépi.Gondolj már bele,megemelt vagy 5 méter magasra egy 70 tonnás harckocsit...
Az még messze van mire gumilánctalp lesz.
Gumiheveder elérhető minden 40-42 tonna alatti harcjárműhöz. Van. Az aknák, IED-k hatékonysága eltérő, de egy negyven éves tank nem biztos, hogy vedettebb, mint egy Boxer, vagy Patria AMV. Nem tudjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 194
7 062
113
A lassan az nem jelenleg.Olvas vissza jelenleg 42 tonna teherbírású a legerősebb gumilánctalp.
Ne mond. Kettő nehezebb van, Lynx és Puma. Utobbihoz akarnak. Egyénlént a gumihevederrel gyorsabb es gazdaságosabb lesz a lánctalp, javul a pozicíója a kerékkel szemben. Úgyhogy szurkolj neki, hogy beválljon.