• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 673
5 480
113
Erre vártak, várnak.


A Liberty technológiai partnere, a CISDI megkapja a pénzügyi támogatást a dunaújvárosi acélműben megvalósuló nagyberuházáshoz – tájékoztatott közleményében a vállalatcsoport. A CISDI Engineering és a Kínai Export- és Hitelbiztosító Társaság (Sinosure) között elvi hitelbiztosítási megállapodás született.

A Liberty Steel Group a GFG Alliance része, amely a Sanjeev Gupta és családja tulajdonában lévő globális vállalkozások és befektetések hálózata.

A megállapodás 1,3 milliárd eurós összegre vonatkozik, és utat nyit a Liberty évi hárommillió tonnás elektromos ívkemencés létesítményének finanszírozása, azaz a berendezések exportja és telepítése előtt Dunaújvárosban

– írják a közleményben. Az elvi megállapodás megkönnyíti azoknak a további támogatásoknak és garanciáknak a megszerzését, amelyek alapján véglegesítik a beruházás tőkeszerkezetét.

Új szintre emelik a magyar acélipart
Az új létesítmény üzembe helyezésével az egyre elavultabbá váló szénalapú acélgyártási módszereket a legújabb, fenntartható acélgyártási technológiával váltják fel.

A két új, 150 tonna kapacitású ívkemence (EAF) a korszerűsített, másodlagos kohászati létesítménnyel együtt képes lesz az acélhulladék újrahasznosítására, valamint a redukciós vaspellet közvetlen fölhasználására

– ismertették a közleményben. Az így előállított kiváló minőségű acéllemezeket a meleghengermű dolgozza majd fel. Az új üzem a korábbi technológiával összevetve lehetővé teszi, hogy a gyártás közvetlen szén-dioxid-kibocsátását mintegy 80 százalékkal csökkenthessék.

Az 1,3 milliárd euró értékű beruházási csomag magában foglalja a meglévő meleghengermű és horganyzósor korszerűsítését, valamint új gyártósorok telepítését, amelyek a védelmi és autóipari termelés magyarországi gyártóbázisait szolgálják majd ki.

A bejelentés egybeesik a CISDI képviselőinek Liberty Dunaújvárosban tett látogatásával. „A CISDI tovább folytatja a már megkezdett műszaki és megvalósíthatósági tanulmányok készítését, mielőtt az új, zöldacélgyártásra alkalmas ultramodern acélműgyártási műszaki specifikációját véglegesíti” – írják.

A látogatás során a CISDI és a Liberty szakértői a svájci NPT és a német RCG szakembereivel együttműködve tervezik a termelő berendezések optimális elrendezését, valamint a technológia működtetéséhez szükséges áram-, gáz-, víz- és gőzellátási segédberendezéseket.

Zöldacélüzemmé válhat a dunaújvárosi gyár
Thomas Gangl, a Liberty Steel Europe vezérigazgatója kijelentette: „Fontos mérföldkőhöz érkeztünk, amely megalapozza, hogy a Liberty dunaújvárosi gyára a fenntartható acélgyártási technológiák terén élenjáró, modern zöldacélüzemmé váljon.” Elmondta, hogy a projekt a tervezett ütemben halad.

Fábián Gergely iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkár hozzátette, hogy folyamatosan követi a zöldacélprojekt haladását, amely beruházás nemzetgazdasági szempontból stratégiai fontosságú.

Az üzemben a CISDI legmodernebb elektromos ívkemencéje, öntőüst, vákuumos gázmentesítés, lemezöntő és mesterségesintelligencia-alapú vezérlőrendszer kerül beépítésre, amely „világszínvonalra emeli az üzem hárommillió tonnás termelési kapacitásait jelentős szén-dioxid-kibocsátás-megtakarítás mellett” – ismertette XIAO Peng, a CISDI elnöke.

A Sinosure Shanxi részéről HE Zhigang hozzátette: „Ez a beruházás azért is fontos, mert egyben a magyar acélipar szén-dioxid-mentesítését és modernizációját támogató fejlett kínai technológia bemutatója is lesz. A Liberty Dunaújváros és a CISDI együttes erőfeszítése aláhúzza a Kína és Magyarország közötti erősödő együttműködést, és megmutatja, hogy a fenntartható acélgyártási technológiákba történő beruházás milyen hatalmas potenciális előnyökkel jár.”
Ez egy elvi megállapodás, még közel sem végleges.

Amúgy nekem kicsit furcsa, hogy egyre nagyszabásúbb terveket jelentenek be, közben meg már a dolgozók fizetése is akadozik a hírek szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 677
94 333
113
Ez egy elvi megállapodás, még közel sem végleges.

Amúgy nekem kicsit furcsa, hogy egyre nagyszabásúbb terveket jelentenek be, közben meg már a dolgozók fizetése is akadozik a hírek szerint.
Persze. De nem dolgoznának ezen, ha nem lenne vele tervük. Az államnak van, szerzett egy indiai szakmai befektetőt és most kínai pénzt. 500 mrd HUF nem tudom, mikorra térül meg, de ez legyen más gondja. Azon se csodálkoznék, ha a kínaiak résztulajdont szereznének.
Sztem a privatizáció óta nem volt ilyen sansz, hogy legyen ebből vmi.

Évek óta idén nyáron most először volt egységes bruttó 43.000 alapbéremelés, egy egyszeri bonuszkifizetéseek, Gyakorlatilag a semmire, nem sok, de jelképes, mert így ahogy most áll nem mehet tovabb. Először rombolni fognak, hogy lehessen jövőt építeni.

Nemcsak új az Unióban elfogadott, drasztikus CO2 kibocsátás csökkentéssel (-80%) megvalósuló új zöldacél lesz, de korszerűsítik a meleghengerműt, a gyártósorokat, növelik a kapacitást hogy az autóipar számára is megfelelő acélt tudjanak előállítani.
Gyakorlatilag minden megújulna, ami már túl szép is, hogy igaz legyen.

Lapunk úgy értesült, hogy a megbeszéléseken a felek megállapodtak arról is, hogy a tanulmány kiterjed a meleghengermű 3 millió tonna kapacitásnövelő projekt befejezésére, és új berendezések (horganyzósor, festősor, tábladaraboló sorok, új profilgyártó, hasítósor) telepítésére, valamint a meglévő horganyzósor minőségének javítására is. A szakemberek vizsgálják a második elektrokemence telepítésének lehetőségét is, a gyár logisztikai feladatai és az energiarendszer fejlesztése mellett.

Ilyen előrelépésre évtizedek óta remény sem volt.

A veszteséges és Uniós előírásoknak nem megfelelő kokszolók leállítása az átmenet része. Feneketlen kútba már nem tesznek pénzt. A minimum három hónapos egy műszak és állásidő most fáj, de ha ez az átmenet ára vállalható. A kokszoloból kikerült emberek átképzésére dobott pár százmilliót a kormány a kormány. Ettől függetlenül a külsős cégek nagy részét biztos keményen érinti a leállás, és a törzsgárda is szenved fizukiesést. De mi az alternatíva?? A csőd. A Liberty nélkül már a felszámolás útján lenne a Dunaferr,

Nem lesz gyors átment, ennyi pénz ekkora átállás évek.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 673
5 480
113
Persze. De nem dolgoznának ezen, ha nem lenne vele tervük. Az államnak van, szerzett egy indiai szakmai befektetőt és most kínai pénzt. 500 mrd HUF nem tudom, mikorra térül meg, de ez legyen más gondja. Azon se csodálkoznék, ha a kínaiak résztulajdont szereznének.
Sztem a privatizáció óta nem volt ilyen sansz, hogy legyen ebből vmi.

Évek óta idén nyáron most először volt egységes bruttó 43.000 alapbéremelés, egy egyszeri bonuszkifizetéseek, Gyakorlatilag a semmire, nem sok, de jelképes, mert így ahogy most áll nem mehet tovabb. Először rombolni fognak, hogy lehessen jövőt építeni.

Nemcsak új az Unióban elfogadott, drasztikus CO2 kibocsátás csökkentéssel (-80%) megvalósuló új zöldacél lesz, de korszerűsítik a meleghengerműt, a gyártósorokat, növelik a kapacitást hogy az autóipar számára is megfelelő acélt tudjanak előállítani.
Gyakorlatilag minden megújulna, ami már túl szép is, hogy igaz legyen.

Lapunk úgy értesült, hogy a megbeszéléseken a felek megállapodtak arról is, hogy a tanulmány kiterjed a meleghengermű 3 millió tonna kapacitásnövelő projekt befejezésére, és új berendezések (horganyzósor, festősor, tábladaraboló sorok, új profilgyártó, hasítósor) telepítésére, valamint a meglévő horganyzósor minőségének javítására is. A szakemberek vizsgálják a második elektrokemence telepítésének lehetőségét is, a gyár logisztikai feladatai és az energiarendszer fejlesztése mellett.

Ilyen előrelépésre évtizedek óta remény sem volt.

A veszteséges és Uniós előírásoknak nem megfelelő kokszolók leállítása az átmenet része. Feneketlen kútba már nem tesznek pénzt. A minimum három hónapos egy műszak és állásidő most fáj, de ha ez az átmenet ára vállalható. A kokszoloból kikerült emberek átképzésére dobott pár százmilliót a kormány a kormány. Ettől függetlenül a külsős cégek nagy részét biztos keményen érinti a leállás, és a törzsgárda is szenved fizukiesést. De mi az alternatíva?? A csőd. A Liberty nélkül már a felszámolás útján lenne a Dunaferr,

Nem lesz gyors átment, ennyi pénz ekkora átállás évek.
Én nem vagyok ilyen optimista. Ez a cég mindenkinek megígér mindent. Három helyen egyszerre biztosan nem fognak egy komplett új acélművet felépíteni, mindegyiket dollár milliárdokért.

A Liberty honlapján hasonlóan grandiózus tervek vannak ugyanis az Ostravai és Galati üzem korszerüsítésére is. MIndkét céget 2019-ben vásárolták meg, és csak a tervekig jutottak.


Közben meg egy júniusi hír:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Aladeen

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 677
94 333
113
Én nem vagyok ilyen optimista. Ez a cég mindenkinek megígér mindent. Három helyen egyszerre biztosan nem fognak egy komplett új acélművet felépíteni, mindegyiket dollár milliárdokért.

A Liberty honlapján hasonlóan grandiózus tervek vannak ugyanis az Ostravai és Galati üzem korszerüsítésére is. MIndkét céget 2019-ben vásárolták meg, és csak a tervekig jutottak.


Közben meg egy júniusi hír:
Egyébként az nekünk jó hír is lehet, ha egy másik egysége megy a levesbe, a román meg beragadt De az idő majd megoldja, merre megyünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66