• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 586
5 288
113
a kérdés az ívkemencék elektromos olvasztók hogy állnak beépítéstanilag? gondolom kisebbek telepítésével már haladnak.

oxigénes kemencéről is szó volt az meg a molon mullik hogy gyárt hidrogént.
1 db kemencéről van szó, ami az áram mellett földgáz/oxigén égőket is használ. Amikor bejelentették arról volt szó, hogy egy kész kemencét vettek meg, és hogy idén tavaszra kész lehet.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 375
4 016
113
https://libertysteelgroup.com/hu/ujabb-megallapodast-kotott-a-liberty-dunaujvaros-es-a-cisdi-china/
Nem értem miért hozza be ezt a politikai agymenést a Portfolio...Ez a május 16-i hír (nincs egy hónapja) volt az utolsó amit kiadott a Liberty Dunaújváros az új elektromos ívkemence beszerzésével kapcsolatban. Ekkor írt alá a Liberty Shanghaiban egy megvalósíthatósági tanulmányról szóló megállapodást a Chisdi China-van. A szándék tehát megvan a Liberty Dunaújváros részéről a kérdés csak az mikorra épül meg az új elektromos ívkemence, ez innentől már csakis a Liberty Dunaújvároson múlik. Az elavult kohók életben tartása sosem volt távlati terv már csak az EU normák miatt sem. A gyár kohó részlege jelenlegi piaci környezetben pedig veszteséges. A Duna furnace szekciója ezek szerint részben leépítésre/átszervezésre kerül (a tudást/képességet azonban nem akarják teljesen elveszíteni), a gazdaságosan üzemelő Duna rolling megy tovább. Az állam eddig is csak az új tulajdonos termelés beindításáig segédkezett a gyár életbentartásában elkerülendő, hogy szélnek menjen a jól képzett munkaerő. Viszont továbbra is rajta tartja a szemét és nemzetgazdasági okokból nem engedi, hogy bezárják.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and geseft

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
1 667
5 105
113
mit játszák a tudatlant köztudott volt hogy zöld acélt akarnak elektromos kemencékkel ívkemencékkel stb...
a jelenlegi kokszkészlet és még amennyit lekokszolnak a folyamatos leállás miatt kitart egy darabig pláne hogy olvasztókemencék leállásával ami korábbi hír és terv is volt átépítésük . amúgy is feleslegessé vállik egy része tehát a megmaradó olvasztóegységek tovább lesznek táplálhatóak. tehát van kokszkészlet.

a kérdés az ívkemencék elektromos olvasztók hogy állnak beépítéstanilag? gondolom kisebbek telepítésével már haladnak.

oxigénes kemencéről is szó volt az meg a molon mullik hogy gyárt hidrogént.
Nem értem mi köze a koksznak az acélhoz? A vaskohászathoz elengedhetetlen, azt semmi nem is fogja kiváltani, de az acélkemencékhez nem kell.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 753
34 947
113
Nem értem mi köze a koksznak az acélhoz? A vaskohászathoz elengedhetetlen, azt semmi nem is fogja kiváltani, de az acélkemencékhez nem kell.
Azok a kokszolok arra szolgáltak hogy a fekete szenet elkokszositottak és ezzel fűtötték a kemenceket hogy meglegyen a kellő hőfok az olvasáshoz
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 586
5 288
113
Nem értem mi köze a koksznak az acélhoz? A vaskohászathoz elengedhetetlen, azt semmi nem is fogja kiváltani, de az acélkemencékhez nem kell.
Jelenleg Dunaújvárosban olyan LD konverterben gyártják az acélt, amihez nyersvasra van szükség. Koksz nélkül nincs nyersvas, nyersvas nélkül nincs acél.

Az új elektro kemencéhez nem kell majd nyersvas, viszont azt nem lehet tudni hogy abból mikor lesz valami. 8 hónap kellett ahhoz, hogy szerződést írjanak alá arról, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készítenek. Ez vagy óriási dilettantizmusra utal, vagy arra, hogy nincs komoly szándék a megvalósítására, és csak az időt húzzák.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
1 667
5 105
113
Jelenleg Dunaújvárosban olyan LD konverterben gyártják az acélt, amihez nyersvasra van szükség. Koksz nélkül nincs nyersvas, nyersvas nélkül nincs acél.

Az új elektro kemencéhez nem kell majd nyersvas, viszont azt nem lehet tudni hogy abból mikor lesz valami. 8 hónap kellett ahhoz, hogy szerződést írjanak alá arról, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készítenek. Ez vagy óriási dilettantizmusra utal, vagy arra, hogy nincs komoly szándék a megvalósítására, és csak az időt húzzák.
Értem, csak nem vaskohászatról volt szó, hanem acélról. Szóval nem akarnak nagyolvasztót üzemeltetni?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 753
34 947
113
Értem, csak nem vaskohászatról volt szó, hanem acélról. Szóval nem akarnak nagyolvasztót üzemeltetni?
1000 tonnahoz kell 25 tonna koksz ha szenacelt akarsz gyártani. Ez egy teherautó ha uszalyal hozzák a kokszot ha a koksznal maradnának havi 1 uszály a szenet eddig is hozni kellett külföldről mert nincs kokszolhato fekete szemünk. A koszuzemek azért lettek Dunaújvárosban hogy a kokszolhato barnaszenunk tudjuk lekokszolni majd azzal fűteni a kóhokat persze miután megszűnt a bányászat a kokszolok maradtak és mivel voltak és olcsó volt az ukrán fekete szén kokszoltak még mert egyszerűbb volt mint az összes kohot máshol gyártott kokszal ellatni
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 586
5 288
113
Értem, csak nem vaskohászatról volt szó, hanem acélról. Szóval nem akarnak nagyolvasztót üzemeltetni?
Nem akarnak. Viszont annak a kemencének a megvalósítása amivel nagyolvasztó nélkül tudnának acélt gyártani, nem halad. A Libertynek van vasműve Romániában, lehet hogy onnan akarják hozni az alapanyagot a hengerműnek.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 753
34 947
113
Többek között ezért zuhant be a koksz ára az utóbbi időben annak ellenére hogy az ukrán kokszgyarak és szénbányák nem üzemelnek. A kohok jelentős részét leszedték a kokszfutesrol.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 586
5 288
113
1000 tonnahoz kell 25 tonna koksz ha szenacelt akarsz gyártani. Ez egy teherautó ha uszalyal hozzák a kokszot ha a koksznal maradnának havi 1 uszály a szenet eddig is hozni kellett külföldről mert nincs kokszolhato fekete szemünk. A koszuzemek azért lettek Dunaújvárosban hogy a kokszolhato barnaszenunk tudjuk lekokszolni majd azzal fűteni a kóhokat persze miután megszűnt a bányászat a kokszolok maradtak és mivel voltak és olcsó volt az ukrán fekete szén kokszoltak még mert egyszerűbb volt mint az összes kohot máshol gyártott kokszal ellatni
A kokszoló üzem évi kapacitása 900 ezer tonna. Szerintem el vagy tévedve a nagyságrenddel.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 753
34 947
113
A kokszoló üzem évi kapacitása 900 ezer tonna. Szerintem el vagy tévedve a nagyságrenddel.
Igen mert azzal fűtötték a nagyolvasztot és a többit. Koksz futesuek voltak. Ahhoz kellett a mennyiség nem az acél otvozojenek. Érted az kerekitesi hiba. Egy uszály koksz egész hónapra elég erre a célra ahhoz nem kellenek ekkora kokszolok minek?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Rferi66

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
1 667
5 105
113
Nem akarnak. Viszont annak a kemencének a megvalósítása amivel nagyolvasztó nélkül tudnának acélt gyártani, nem halad. A Libertynek van vasműve Romániában, lehet hogy onnan akarják hozni az alapanyagot a hengerműnek.
Az baj. Szerintem stratégiai fontosságú volna megtartani.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 266
92 820
113
Sajnos a Magyar állam képtelen bármi olyat normálisan működtetni, ahol valódi verseny van. Szerintem a stratégiai cégeknek magyar tulajdonban kellene lenni.
Csak mondom, a Vasmű addig volt nyereséges, amíg állami tulajdonban volt. Sőt kiemelt fizetést és extra nyugdíjat biztosított a dolgozóknak. Csapatsportágakban az élvonal csúcsára tette az újvárosi sportot Nemcsak élsportot, hanem kiemelten az utánpótlást is finanszírozta.

Aztán a 2004-es privatizáció után kezdődött a Dunaferr züllése mint cég, ami magával vitte a várost is
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Nber

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 586
5 288
113
Csak mondom, a Vasmű addig volt nyereséges, amíg állami tulajdonban volt. Sőt kiemelt fizetést és extra nyugdíjat biztosított a dolgozóknak. Csapatsportágakban az élvonal csúcsára tette az újvárosi sportot Nemcsak élsportot, hanem kiemelten az utánpótlást is finanszírozta.

Aztán a 2004-es privatizáció után kezdődött a Dunaferr züllése mint cég, ami magával vitte a várost is
A privatizáció előtt komolyan veszteséges volt a cég.

Persze könnyen lehet, hogy pont azért volt veszteséges, mert kiemelt fizetést adott, és mindent szponzorált, amire a politikusok megkérték. :)

A kilencvenes években állami cégnél dolgoztam, ott is állandóan jöttek a vezérigazgatóhoz a kérések hogy éppen mit kell támogatni.

Ez a linkelt cikk erősen elfogultan ír róla, és a Fidesz által kinevezett vezetést hibáztatja, viszont sok adat is van benne.


 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 266
92 820
113
A privatizáció előtt komolyan veszteséges volt a cég.

Persze könnyen lehet, hogy pont azért volt veszteséges, mert kiemelt fizetést adott, és mindent szponzorált, amire a politikusok megkérték. :)

A kilencvenes években állami cégnél dolgoztam, ott is állandóan jöttek a vezérigazgatóhoz a kérések hogy éppen mit kell támogatni.

Ez a linkelt cikk erősen elfogultan ír róla, és a Fidesz által kinevezett vezetést hibáztatja, viszont sok adat is van benne.


A privatizáció előtt papíron lett hirtelen veszteséges pont azért, hogy áron tudják az ukrán -orosz maffiának privatizálni.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 586
5 288
113
A privatizáció előtt papíron lett hirtelen veszteséges pont azért, hogy áron tudják az ukrán -orosz maffiának privatizálni.
Jól mondod, a privatizáció előtt szállt el a veszteség nagyon, vagyis 2001-2002-ben, amikor Fideszes volt a vezetés. A privatizáció 2003-ban kezdődött, és 2004-ben zárult le.

Egyébként ha elolvasod a cikket, a korábbi szoci vezetést sem dícséri.

Sajnos magyarországon a politika kifizető helynek tekinti az állami vállalatokat. Ott ahol valamilyen monopólium van, ott ez tud működni, ahol viszont piaci verseny van, ott ez előbb vagy utóbb bedönti a céget. Ez történt a Malévval is.