Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
T. GrGLy!
Talán elkerülte figyelmedet a Június 28-i hozzászólásom:
"A hibák listáját böngészve egyesek könnyen kiküszöbölhetők /pl. a padlólemez, rögzítési pontok és a csörlő teherbírása etc./, bár figyelni kell a súlynövekedésre. Más hibákat azonban /alacsony hasmagasság, szűkös utastér és ajtó etc./ meg kell szokni! No de ennyiért...?!?"
Néhány forrás a fenti és más hibákról, késésekről:
http://www.bild.de/politik/2010/soldat/modernster-helikopter-der-welt-hat-viele-maengel-11556734.bild.html
http://www.zeit.de/politik/deutschland/2010-02/bundeswehr-nh90-hubschrauber
http://www.upi.com/Business_News/Security-Industry/2010/02/25/Germany-not-happy-with-NH90-helicopter/UPI-28161267127259/
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/alapveto_hianyossagokkal_kuzd_az_nh90_helikopter/
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/2440433/2011/06/01/Nieuwe-helikopter-onder-de-maat.dhtml
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Alternativet-som-kan-erstatte-skandalehelikopteret-NH90-6965597.html
http://www.abc.net.au/news/2010-05-19/defence-grounds-new-chopper-fleet/832330
Mihez kellett volna hasonlítanom...?!? - Piratvitorla szerint a Huey-hoz, a Sea Stallion-hoz vagy a Chinook-hoz! - Röhej...!!!
Az S-70 1979-ben állt szolgálatba, de azóta továbbfejlesztették. Oszama likvidálásakor pl. az egyik "lopakodó Black Hawk" megsérült, melyet az amik gondosan felrobbantottak.
Szerinted részint azért, hogy senki se lássa az elavult technikát...?!?
Ui: A Black Hawk lopakodó változatáról azóta sem tudunk semmit!
Még szerencse! - Mert igy nem lehet összehasonlítani a "csudajó" NH90-el...!!!
Nekem úgy tűnik (túlzottan nem ástam bele magam), hogy mind az NH90-nel, mind az AW101-gyel, mind a Sikorsky S-92-vel bőven akadnak (akadtak?) gondok... És így hirtelen belegondolva, ebben a kategóriában gyakorlatilag csupán ez a három, valóban újnak nevezhető típus létezik jelenleg. Akkor most melyik a legjobb a 3 közül, vagyis melyiknek a "legkisebbek" a problémái?
http://www.defensenews.com/article/20120904/DEFREG01/309040001/Plagued-by-Delays-NH90-Helos-Head-Afghanistan-Air-Base
Y
Nekem is ez a fő problémám, hisz mi is itt csücsülünk Európában! Ja, és nekünk is kellene néhány helikopter! Az NH90 TTH árát forintban viszont már nem merem leírni, mert kiég a monitor...!!!
Tisztelt GrGLy!
Kénytelen voltam általánosságokat írni, mert helyenként a forrás sem írt a konkrét elvárásokról.
Természetesen az USA, az USA igényeknek megfelelő gépet fejleszt. Melynek exportja /akár módosításokkal együtt is/ már tiszta haszon.
Ezzel szemben Európában a sok kis ország különböző igényei nagyon megdrágítják a fejesztést! A közös gyártás meg.... - Hááát...!
Már megszokhattuk /-Meg lehet szokni?!?-/, hogy a közös európai gyártású gépek drágábbak. Civilben is az Airbus drágább a Boeingnél. Katonai típusok esetén ez a különbség már-már kétszeres, mely 1 lélektani határt közelít: Amely fölött nincs vásárló, csak a bukás! Mert hiába integrálod 1 új gépbe a "csillagrombolót", ha nem lesz, aki megvegye...!!! Hibalistával meg pláne nem...!!!
Az NH90 TTH árát forintban viszont már nem merem leírni, mert kiég a monitor...!!!
Szerintem tehát az ár a legnagyobb hibája az NH90-nek és a többi összeurópai csodamasinának...!!! /Mert így nehéz vetsenyezni a vásárlók kegyeiért..../