GrGLy!
talán azért hasonlítják össze, mert pl a svédek az NH90 késlekedése miatt, az S70 valamelyik változatát választották. Ugyan a tehertér belterében valóban jelentős különbség van, de pl a szállítható tömegben már nem. Ha valaki közepes szállítógépet szeretne beszerezni, akkor bizony elég tág határok között válogathat az S70-től Mi-171-ig., vagy a Merlinig.
A repülésben az oroszokat kivéve nem nagyon használnak metrikus szabványokat pl az Airbus sem (bár minden méretet és nyomatékot megad SI mértékegységben, de ma már a Boeing is), ezeken a repülőkön, bizony angolszász mértékegységű szerszámokat kell használni és az összes kötőelem is az. Ahogy megnézem az NH90 hajtóművét, kizártnak tartom, hogy ott metrikus szabványokat használtak volna. Nem is nagyon kell, mert minden nyugati-európai üzemeltetőnek kb 70 éve nincs is másmilyen szerszáma, kiszolgáló eszköze. Ettől függetlenül, nem csak az S70, de az NH90 esetében is elég sok csak oda gyártott kiszolgáló eszközt és szerszámot meg kell venned.
TG
talán azért hasonlítják össze, mert pl a svédek az NH90 késlekedése miatt, az S70 valamelyik változatát választották. Ugyan a tehertér belterében valóban jelentős különbség van, de pl a szállítható tömegben már nem. Ha valaki közepes szállítógépet szeretne beszerezni, akkor bizony elég tág határok között válogathat az S70-től Mi-171-ig., vagy a Merlinig.
A repülésben az oroszokat kivéve nem nagyon használnak metrikus szabványokat pl az Airbus sem (bár minden méretet és nyomatékot megad SI mértékegységben, de ma már a Boeing is), ezeken a repülőkön, bizony angolszász mértékegységű szerszámokat kell használni és az összes kötőelem is az. Ahogy megnézem az NH90 hajtóművét, kizártnak tartom, hogy ott metrikus szabványokat használtak volna. Nem is nagyon kell, mert minden nyugati-európai üzemeltetőnek kb 70 éve nincs is másmilyen szerszáma, kiszolgáló eszköze. Ettől függetlenül, nem csak az S70, de az NH90 esetében is elég sok csak oda gyártott kiszolgáló eszközt és szerszámot meg kell venned.
TG