therob said
<a title="Profile" rel="nofollow">sondor961</a>
Az utóbbi évtizedekben nem sok új fejlesztésű katonai eszköz valósult meg költség és időhatáron belül. Az, hogy előjönnek bizonyos hibák szerintem megszokott, főleg ha új technológiákat próbálnak ki. Meg persze az Európában a bürokrácia miatt is csúsznak a fejlesztések. Szerintem az NH90 az F-35-höz hasonlóan sikerre van ítélve. Szép számban rendeltek belőle és ha kedvezőek lesznek a tapasztalatok vele például Afganisztánban, akkor biztos lesz még rá megrendelő.
Magánvélemény, de szerintem pont fordítva. Akinek volt/van rá szüksége az már "törzsmegrendelő" (fansziák, digó, németek, oranje-k, ausszik, kiwik). Na, most egyrészt, ahol nem menekültek ebből a "törzsből" az S70 család felé (pl norvégok, dánok), ott megy a csökkentés (fanszik, németek). Az új jelölteknél a szintén fejlett, de olcsóbb S70 még mindig halálos veszély.
Másrészt a tengerészeti verziót (aminek a gép eredetileg részben készült - NATO Frigate Helicopter, NFH) az hááát hogy is mondjam...
A norvégok és az ausszik bőven kifejtették a problémáikat (pl nevetségesen rövid futószárak - amik azért a tengerészetnél életbe vágóak).
Amondó vagyok, hogy az NH90 szép gép, fejlett gép, de a tehetősebb nyugati törzsvevők mellé be-be csusszan egy-két tehetősebb "idegen" vevő (pl arabok, akiknek a sz@rt is el lehet adni drágán és így talán tudják kompenzálni az európai országok csökkentéseit) oszt' jó napot kérem aláccsan....
A piac meg megmarad az S70-es családnak, Puma leszármazottaknak, az AW gépeinek. És a még tervekben létező (vagy éppen kialakuló) török/indonéz/koreai/japán/stb tervek eredményei is beleköphetnek a levesbe. (Ahova pedig ezek egyike se juthat, azok a népek meg úgyis agyig rakják a kosarukat a ruszkiknál.)
ui: A civil piac meg szintén necces... Szerintem ott a bevált Cougar, AW gépeken túl az S70, S76 és S92 mellett nem nagyon rúghat hol labdába...