1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Nimitz-osztály

Diskurzus a(z) 'Repülőgép-hordozók' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 5..

  1. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Az a legjobb hordozó, amit a kínaiak csinálnak. 500 km-enként egy sziget.... azt nem lehet elsüllyeszteni...
     
    blitzkrieg, endre and emel like this.
  2. Negan

    Negan Well-Known Member

    Mindha valami ilyesmit mondtak volna a japánok is 43környékén.....Igaz,nem sűlyedt el egy sziget se.Sőt,kiderült,hogy a kis japán gépek után elbirták a nagy B29est is.....
     
  3. zulu

    zulu Well-Known Member

    Hááát. Atlantis is elsüllyedt...
     
    Masztiff, svajcibeka and dudi like this.
  4. altx

    altx Well-Known Member

    jah...eleg egy kicsit nagyobb vihar meg nehany 2+meteres hullam es b@szhatjak az egeszet

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    blitzkrieg likes this.
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    A hordozónak meg van aza jó tulajdonsága,hogy mozog.Ez azért fontos mert két ugyan úgy védett dolog közül azt könnyebb védeni melyik mozog.Leegyszerűsítve ha egy ilyan szigetet tökéletesen úgy védesz(olyan eszközökkel és olyan számban) mint egy hordozócsoportot akkor szigetet nagyobb eséllyel fogják legyalázni.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Te most vagy te vagy én nem tudok számolni...

    3. CVW9 – CVN68 USS Nimitz (87-98, except brief period early 90 when on Constellation)

    VF-24 “Fighting Renegades” – NAS Lemoore: 12 F-14A (converting to B in 4/89)
    VF-211 “Fighting Checkmates” – NAS Miramar: 12 F-14A (converting to B 4/89)
    VA-146 “Blue Diamonds” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-146, F/A-18C 6/89)
    VA-147 “Argonauts” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-147, F/A-18C 7/89)
    VA-165 “Boomers” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-112 “Golden Hawks” – NAS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 8/89)
    VAQ-138 “Yellowjackets” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-33 “Screwbirds” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-2 “Red Falcons” – NAS North Island: 5 (of 6 authorized) SH-3H

    Miért hadoválsz 100-ról, amikor ez 80 db? A helikkel és tankerekkel együtt? Vegyük már észre. 48 db taktikai gép mellett van kb. 20 db support. A 10 db Viking az önálló, eltérő feladatkörű volt.

    Viszont nem is tudod a fenyegetési zónából kimozgatni és nem tudsz helyette másikat sem odaküldeni.
    Szóval annyira ez nem nagy előny. A II. vh alatt sokkal többet ért, de a mai CM és PGM-ek korában nagyon más a szitu.

    Viszont nem is tudod a fenyegetési zónából kimozgatni és nem tudsz helyette másikat sem odaküldeni.
    Szóval annyira ez nem nagy előny. A II. vh alatt sokkal többet ért, de a mai CM és PGM-ek korában nagyon más a szitu.
    Ez ami nem igaz. Mert nincs elég kísérőhajó. A történtet arról szólna, hogy egy CSG-ben ma nem 1 nagy vagy 2 nagy hajó lenne, hanem 1 nagy és mondjuk 2 kicsi.
     
    blitzkrieg likes this.
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Erre mit mondja?Leszerelték a Perryket és szarra se való LCS lett helyette.Most meg minden szarra romboló meg cirkáló kell.Így persze,hogy nincs elég hajó.
     
    pöcshuszár and fip7 like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hozzáteszem a DF-21 fenyegetés ellen egy fregatt semmit sem érne...
     
    endre likes this.
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem de ha nem kell elküldened 1 vagy 2 rombolót netán cirkálót a kötelékből tengeralattjárót hajkurászni akkor máris megvan az értelme, mert nem gyengül a hordozó légvédelme.Bár ha megnézek egy modern multi fregattot akkor azon is lehet olyan légvédelmi fegyverzete ami jó a DF-21 ellen.
     
    pöcshuszár likes this.
  10. Negan

    Negan Well-Known Member

    Jol számolsz.Ez a normál kapacitás,80 repülőeszköz.Ennyi még nagykinlódva el is fér a hangárban.De a Nagy Támadásra volt olyan terv,hogy felduzzasztják a géplétszámot.Ekkor már a gépek nem férnek el a hangárfedélzeten,egy részük a fedélzeten kap állóhelyet.Ki is próbálták,rövid távon működik a dolog.Hosszú távon persze nem,de úgy számoltak,hogy úgyis gyorsan lecsökkenti a létszámot a szovjet légvédelem.De ezt a forszirozott üzemmodot gyakorlatban nem használták,mivel a Nady Támadás elmaradt.
     
    blitzkrieg likes this.
  11. aquarell

    aquarell Well-Known Member

     
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem véletlenül kezdtek gondolkozni a FFG hajók visszavezetésében.
    Elvileg, akármennyire is furcsa a NAVY érdeklődött a FREMM iránt is. A FREMM darabja 5-600MEUR. Ha a NAVY-nek szükséges mennyiséget rendelnek bármelyik hajóépítő cégtől, biztos vagyok benne, hogy még 500M-alá is bemehetnek.
    Miközben egy DDG kb. 3x annyi. Az LCS meg 2x.
    Most gondoljunk bele, ha egy normál CSG jelenleg felállásából (1CG, 4DDG, +SSN) kiveszel 2 DDG-t, és pótolod mondjuk 2-3 FREMM kaliberű hajóval, meg mondjuk hozzácsapsz 1 LCS-t.
    Így a harccsoportot 1 Carrier + 1 CG + 2DDG +2-3FFG + 1LCS védené (+1 SSN).
    Az öbölháborúban az ARG-ket dedikáltan 1CG, 1DDG, és egy FFG alkotta (+1 SSN).
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Erre meg pont jó az LCS, meg az FFG.
     
  14. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Az ár csak nőni fog, 1,28 milliárd dollárral számolnak az első egység, 1,05 milliárddal a többinél. Ha minden a tervek szerint alakul.

    https://www.defensenews.com/naval/2...s-ffgx-could-be-awarded-sooner-than-expected/
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Háát csodálkoznék. Ha az olaszok, és a franciák kihozták 5 és 600M EUR-ból kisebb mennyiségben, akkor a FREMM hogy kerülhet 20 hajó blokkban történő beszerzése ennyivel többe. Mivel még nincs döntés, így szerintem a 1Mrd USD feletti összegek keretösszegek.
    De ebben a forrásban azt írják, hogy a 1,28Mrd USD-ben benne van a tervezés, tesztelés és az építés költsége is. Ráadásul az építés költségei drasztikusan csökkenthetők több hajó együttes gyártásával.
     
    blitzkrieg likes this.
  16. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Az első egységre ír 1,28-at, a másodikra 1,05-öt, kb az lesz szerintem a sztenderd ár (talán azt még sikerül lejjebb szorítani, mondjuk 900 millióra). Az ok szerintem az amerikai rendszerek. Ez nem egy olasz/francia FREMM lesz, hanem egy annak a vázán létrehozott, 100 %-ban amerikai rendszereket használó fregatt. A hazai rendszerek, mint pl a módosított SPY-6 AESA radarokat használó AEGIS biztosan nagyobb kapacitású, mint az európai párja, de gondolom drágább is. Jó összehasonlító alap lehet a japánok Akizuki- és Asahi-osztálya, amely hasonló méretű, és az AEGIS-hez hasonló japán ATECS rendszert használ, 32 cellás MK41 VLS, integrált és vontatott szonár, 900 millió-1 milliárd körüli darabáron.
     
    blitzkrieg likes this.
  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mire?
     
    fip7 likes this.
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miért lenne biztosan nagyobb kapacitású?
     
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Tengeralattjárót hajkurászni.
     

Ezen oldal megosztása