1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Northrop Grumman B-2 Spirit

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

  2. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Test
    6 pcs AV-1..6 (1989..93)

    Block 10
    10 pcs AV-7..16 (1994-96)
    takeoff weight is limited to 138,350 kg or less,
    no terrain-following radar
    can not deliver any of precision-guided weapons
    carries only Mk-84 2,000-pound conventional bombs or gravity nuclear weapons

    Block 20
    3 pcs AV-17..19 (1996), upgr AV-12..16 (1996..97)
    takeoff weight increased to 152,600 kilograms
    has a terrain-following capability
    DMS can run from 1 to 3 bands
    includes a GPS receiver, but astronomy - inertia remains as undisturbed backup
    strategic mission planning system (SMDPS), can only be used for nuclear the main task and can only be used for the local base of the B-2
    B61 nuclear bombs, cluster bombs, and some models of precision-guided weapons

    Block 30
    2 pcs AV-20..21 (1997), upgr AV-1..19 (1997..2000)
    all edges removal and replacement aircraft, including a leading edge and wing control surfaces
    Improved use RAM coating
    60 meters terrain following flight ability
    DMS increased band 4
    Allow the unit re-planning task in flight
    integrates Air Force Mission Support System (AFMSS), allows the B-2 at US military bases around the world to take off operations,
     
    wolfram, fishbed, svajcibeka and 4 others like this.
  3. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Ha már B-2, imhol egy 1979-es Northrop tanulmány...
    [​IMG]
    három támadási profil közül...
    - kis magasság, szubszonikus
    - nagy magasság, szubszonikus
    - nagy magasság, szuperszonikus
    ... az első kettőt vizsgálták komolyabban


    [​IMG]
    Látszik hogy a tervezéskor a P-14 (Tall King), illetve a P-15AMU (Squat Eye) lokátorokat tartották a fő ellenfélnek.
    [​IMG]

    A két koncepció sebesség-repülési magasság diagramja, a B-52-vel összehasonlítva.
    A csupaszárny B-2 HA változatnak 60 ezer láb a csúcsmagassága, miközben a B-2 LA sebessége nagyobb (0.9Mach)
    [​IMG]
    A kis magasságra tervezett gép repülési profilja, és kialakítása
    [​IMG]
    [​IMG]

    A nagy magasságra tervezett gép repülési profilja, és kialakítása

    [​IMG]
    [​IMG]

    És a végére a lopakodás...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    molnibalage, wolfram, endre and 4 others like this.
  4. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Egy koncepció a meg nem valósult B-2 LAP-ról.
    [​IMG]
     
    wolfram, endre, fishbed and 2 others like this.
  5. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Egy az OAF-ről szóló beszámoló...
    [​IMG]
    [​IMG]

    LPI térképező radar megállapítja a GPS helyi aktuális eltérését, és ez alapján pontosítja a JDAM célzását.

    [​IMG]

    és akkor a célok...

    [​IMG]
    [​IMG]

    És a végére az OAF legnehezebb célja, ami már a Thanh Hoa Vietnámi hídra emlékeztette a bevetés tervezőket.
    Először egy F-15E dobott rá 2db GBU-15 2510lb TV irányítású bombát, de a híd állva maradt.
    Másodszor egy F-117A dobott 2db 2000lb BLU-109 Have Void bombát, hasonlóan eredménytelenül.
    Harmadszorra jött a B-2A dobott 8db GAM-ot, a képen látható eredménnyel...

    [​IMG]
     
    wankel, wolfram, endre and 2 others like this.
  6. jani22

    jani22 Well-Known Member

  7. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    jani22 and fishbed like this.
  8. wankel

    wankel Well-Known Member

  9. wankel

    wankel Well-Known Member

    jani22, fishbed and gacsat like this.
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Maradt három. Nem nagy ügy. Nagy ügy a 747 esete, aminek leállt mind a négy az ósün fölött. Vagy az óriás Eerbasz, ami 300 kmt vitorlázott az Azori szkig.
     
  11. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Mindkét pilóta megsérült? Jobbulást!

    Ez esetben a gép cafat.

    https://edition.cnn.com/2018/10/23/politics/air-force-b-2-bomber-emergency-landing/index.html
     
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

  13. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Nézd, ha a pilóták sérülnek, akkor általában az őket körülvevő kasztni is sérül. Jó, lehet, hogy nem cafat a masina, de nem érthető, hogy 1 hajtómű leállásnál, hogy sérülnek meg a vezetők.

    Lehet, hogy megverte őket a parancsnokuk. :D
     
    fip7 and gacsat like this.
  14. jani22

    jani22 Well-Known Member

  15. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ez így nem igaz, és nem 1 hajtómű leállásnál sérülnek, hanem a kényszerleszállásnál. Akkor felléphet olyan erőhatás, amit a gép és a futóműve elvisel, ám a székükbe szíjazott pilóták már megsérülhetnek.
    /Mellesleg a B-2-vel még működő hajtóművek esetén sem egyszerű a leszállás, a földközelben jelentkező párnahatás miatt./
     
  16. tiz

    tiz Member

    A CNN cikkben egyértelműen leírják, hogy a pilóták nem sérültek meg.

    Ellenben:
    • leállt a 4-es hajtómű
    • leállt az elektromos rendszer (ezt sikerült útközben életre kelteniük)
    • kezdett elmenni a kabinnyomás (ezért kellett oxigén a pilótáknak leszállás után)
    Ha jól tipplek, a pilótákra leginkább előléptetés vár, ennyi problémával letenni ezt a gépet elég nagy mutatvány.
     
    Phoenix, jani22, fip7 and 1 other person like this.
  17. formosa1

    formosa1 Active Member

    De lehet , hogy az előléptetés mellé 1 "plecsnit" is kapnak, hogy nem törték össze ezt a ritka és méregdrága gépet.
     
  18. jani22

    jani22 Well-Known Member


    Én ebből kiszállok, mert igen nyomod és nem is érdekel a nyomorod "formosa1". :)

    Oxigén hiány nem oly egyszerű /1*ű/.

    A gép ki lesz vonva a forgalomból, akár cafat, akár 1 hajtómű, akár nincs hozzá oxigénhiányos pilóta, vagy bármi.

    Valójában miért is baj ez számodra?

    Csak egy hírt hoztam, és akkor ...
    :)
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És ezt mi a búbánatból vezetted le...?
     
    formosa1 likes this.
  20. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Rosszul fogalmaztam, a javítás idejére vonják ki.
     

Ezen oldal megosztása