Összefoglaló a légi harcászatról és légvédelmi eszközökről

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
Először is az USAF már nem mondja.
Egy 6. generációs gépen dolgoznak, a NGAD program keretében. Amelynél nem tudjuk, pontosan mik lesznek a prioritások.

Másodszor a dedikált Air Dominance feladatkör viszont olyan dolgokat követelhet meg, amely anno az F-35 esetében direkt nem lettek figyelembe véve, lásd szupercirkálás vagy nagy elérhető végsebesség. Ezek más célokra lettek beáldozva...

Oké legyen így.De akkor meg minek ágállnak az ellen ha azt mondom,hogy multirole képességben egy Rafale előbb jár a 4.gen. gépek közt mint az F-35 az 5.gen.gépek közt?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 348
35 610
113
Oké legyen így.De akkor meg minek ágállnak az ellen ha azt mondom,hogy multirole képességben egy Rafale előbb jár a 4.gen. gépek közt mint az F-35 az 5.gen.gépek közt?
  1. Min alapul az, hogy a Rafale előrébb van multirole terén, mint a többi 4. gen gép, mint mondjuk pl. egy EF Ty. T3B?
  2. Összesen kettő 5. gen gép van hadrendben nagy számban, de igazából egyáltalán. F-22A és F-35 család. Egy ilyen területen az összehasonlítgatás értelmetlen a halmaz mérete miatt.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
nem kötözködésképpen, de az F35 ugyan szupercirkálásban vagy stealth-ben valamivel gyengébb, mint az f22, viszont a DAS+EOTS+MADL miatt "situational awareness"-ben fényévekkel az f22 előtt jár...szóval nem biztos, hogy egy f35/f22 kötelék összecsapásból az utóbbi jönne ki győztesen...
Vagyis az F-22 két olyan dologban jobb az F-35-nél, amik eléggé döntőek abban hogy ki éli túl a légi harcot! A sebességi fölény és a jobb stealth-tulajdonságok birtokában (ő látja/detektálja előbb a másikat) a Raptorok pilótái dönthetik el, hogy lesz-e egyáltalán harc köztük. Ha ők vannak hátrányosabb helyzetben (pl. már kevesebb a keró) akkor inkább hátra arc és majd "Találkozunk még!! :hadonaszos::hadonaszos:" A Raptornak jelenleg egyetlen igazán hátrányos tulajdonsága van: kevés van belőle, a kb. 140 harcra alkalmas gép csak 70 géppárt jelent - azaz jelentene, ha 100% lenne a bevethetőségi arány. Viszont az USAF az utóbbi években még a 80%-nak is örült volna, szóval komoly konfliktus(ok) esetén a világnak nagyon korlátozott légterében tudnák a légi uralmat biztosítani. Ezért indított a Pentagon új légifölény-vadász programot (aminek csak a létezéséről tudunk, de egyetlen követelmény és paraméter nem ismert, csak a légi-uralom kivívása mint cél).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
  1. Min alapul az, hogy a Rafale előrébb van multirole terén, mint a többi 4. gen gép, mint mondjuk pl. egy EF Ty. T3B?
  2. Összesen kettő 5. gen gép van hadrendben nagy számban, de igazából egyáltalán. F-22A és F-35 család. Egy ilyen területen az összehasonlítgatás értelmetlen a halmaz mérete miatt.

A Rafale a 4.gen.gépek kategóriájaban a nagyon speciális feladatot leszámítva(pl MIG-31)minden ugyanolyan magas szinten tud ellátni mint bármelyik társa a 4. generacióban.Ugyanolyan nyugodt szívvel elküldheted felderíteni mint légifölénykedni,nem lesz az,hogy bármelyik szerepben alárendelt lenne bármelyik 4.gen géppel szemben.Az F-35 ezzel szemben ezt nem tudja mert az az USAF mondása,hogy nem tudja kiváltani az F-22-t.Persze ettől jobb gép mint a Rafale de az idei F1- es Ferrarit sem a tavalyi Mercedessel hasonlítod össze.
 

speziale

Well-Known Member
2016. február 25.
810
551
93
Vagyis az F-22 két olyan dologban jobb az F-35-nél, amik eléggé döntőek abban hogy ki éli túl a légi harcot! A sebességi fölény és a jobb stealth-tulajdonságok birtokában (ő látja/detektálja előbb a másikat) a Raptorok pilótái dönthetik el, hogy lesz-e egyáltalán harc köztük. Ha ők vannak hátrányosabb helyzetben (pl. már kevesebb a keró) akkor inkább hátra arc és majd "Találkozunk még!! :hadonaszos::hadonaszos:" A Raptornak jelenleg egyetlen igazán hátrányos tulajdonsága van: kevés van belőle, a kb. 140 harcra alkalmas gép csak 70 géppárt jelent - azaz jelentene, ha 100% lenne a bevethetőségi arány. Viszont az USAF az utóbbi években még a 80%-nak is örült volna, szóval komoly konfliktus(ok) esetén a világnak nagyon korlátozott légterében tudnák a légi uralmat biztosítani. Ezért indított a Pentagon új légifölény-vadász programot (aminek csak a létezéséről tudunk, de egyetlen követelmény és paraméter nem ismert, csak a légi-uralom kivívása mint cél).

Bocs, de ez miért is 2 olyan dolog, amitől az F22 automatikusan jobb?
Az f22 koncepciója anno arra épült, hogy rohadt nagy kinematikával hajigálja az ellenre az amraam-okat olyan távolságból, ahonnan azok nem érzékelik őt....és az ellen kb. azt érzékeli csak, hogy a "semmiből" potyognak rá az amraam-ok...

Viszont az F35-ön ott az EOTS meg a DAS...szóval az F35-őt egy F22 elég nehezen tudja a fenti módon meglepni...ráadásul simán benne van a pakliban, hogy az F35 a passzív érzékelői segítségével hamarabb kiszúrja az F22-őt, mint fordítva...elvégre ne feledjük, hogy az F35 is stealth...

ha pedig WVR-be kényszerülnek ott a sisakdisplay miatt az F35 elég nagy előnyben van
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
Bocs, de ez miért is 2 olyan dolog, amitől az F22 automatikusan jobb?
Az f22 koncepciója anno arra épült, hogy rohadt nagy kinematikával hajigálja az ellenre az amraam-okat olyan távolságból, ahonnan azok nem érzékelik őt....és az ellen kb. azt érzékeli csak, hogy a "semmiből" potyognak rá az amraam-ok...

Viszont az F35-ön ott az EOTS meg a DAS...szóval az F35-őt egy F22 elég nehezen tudja a fenti módon meglepni...ráadásul simán benne van a pakliban, hogy az F35 a passzív érzékelői segítségével hamarabb kiszúrja az F22-őt, mint fordítva...elvégre ne feledjük, hogy az F35 is stealth...

ha pedig WVR-be kényszerülnek ott a sisakdisplay miatt az F35 elég nagy előnyben van

Nincs IR rakétája stealth konfigban az F-35-nek...
 

speziale

Well-Known Member
2016. február 25.
810
551
93
Nincs IR rakétája stealth konfigban az F-35-nek...

1) asraam van hozzá. nyilván az aim-9x integrálása is csak akarat kérdése, nem műszaki korlát
2) nem az IR rakéta miatt van előnyben, hanem a sisakcélzója miatt...azzal nemcsak IR rakétát tud indítani
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
1) asraam van hozzá. nyilván az aim-9x integrálása is csak akarat kérdése, nem műszaki korlát
2) nem az IR rakéta miatt van előnyben, hanem a sisakcélzója miatt...azzal nemcsak IR rakétát tud indítani

De műszaki korlátja van a belsőteres integrációnak.Igen tud AMRAAM-ot is indítani épp csak annak kicsi az indítási szögtartománya így kb tök feleslegesa sisakcélzó használata ha dogfightban csak ARAAM-od van.Ha megközelítené az AIM-9X-et az AMRAAM dogfight képessége akkor már kihaltak volna az IR rakéták...
 

speziale

Well-Known Member
2016. február 25.
810
551
93
De műszaki korlátja van a belsőteres integrációnak.Igen tud AMRAAM-ot is indítani épp csak annak kicsi az indítási szögtartománya így kb tök feleslegesa sisakcélzó használata ha dogfightban csak ARAAM-od van.Ha megközelítené az AIM-9X-et az AMRAAM dogfight képessége akkor már kihaltak volna az IR rakéták...

egy Loal képes rakéta berakása mégis milyen műszaki korlátot jelentene az F35 számára?
 

speziale

Well-Known Member
2016. február 25.
810
551
93
Mondj még egy okot ami miatt nincs a belső fegyvertérbe integrálva a Sidewinder.

Az, hogy az USA miért nem integrálta nagyon sok oka lehet...de szerintem a legesélyesebb az, hogy ők mennek inkább 4 amraam-al, minthogy 2 amraamot beáldozzanak IR rakétára...

de ha az asraam integrálása megoldható volt, akkor az aim-9x-é is az
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
Az, hogy az USA miért nem integrálta nagyon sok oka lehet...de szerintem a legesélyesebb az, hogy ők mennek inkább 4 amraam-al, minthogy 2 amraamot beáldozzanak IR rakétára...

de ha az asraam integrálása megoldható volt, akkor az aim-9x-é is az

Lehet az 3+1 is nem kell felsben.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 348
35 610
113
A Rafale a 4.gen.gépek kategóriájaban a nagyon speciális feladatot leszámítva(pl MIG-31)minden ugyanolyan magas szinten tud ellátni mint bármelyik társa a 4. generacióban.Ugyanolyan nyugodt szívvel elküldheted felderíteni mint légifölénykedni,nem lesz az,hogy bármelyik szerepben alárendelt lenne bármelyik 4.gen géppel szemben.Az F-35 ezzel szemben ezt nem tudja mert az az USAF mondása,hogy nem tudja kiváltani az F-22-t.Persze ettől jobb gép mint a Rafale de az idei F1- es Ferrarit sem a tavalyi Mercedessel hasonlítod össze.
  • GBU-28 féle bombát igen speciális célok ellen nem képes hordozni. Az USAF-nál is csak az F-15E képes erre vadász méretben. Ezért is létezik az F-15E és nincs csak F-16I szerű buffolt USAF F-16. És ezért van izraeli F-15I.

  • A Rafale repülési teljesítmény a egyik legátlagosabb a 4. gen között, csak a Gripen nyápicabb nála. Ha megpakolod, akkor még tovább romlik. Emiatt demózik szinte végig a nagysebességű tartományban, mert azzal ezt el lehet fedni. Erőben a fasorban nincs az F-15C , EF Ty, vagy az F110-es hajtóműves F-15E legacy gépekhez képest.

    A gép elektronikailag elvileg egy mesterdarab, a kabin ergonómia terén sem egy F-16C. De ettől a gép mérete és a tolóerő miatt megvannak a korlátai hatósugár + teljesítmény terén, ha elkezded megpakolni. Egy EF Ty-hoz képest BVR-ban részlegesen alárendelt, mert annyival dinamikusabban repült az. A szomorú igazság az, hogy drop tank nélküli CFT-s F-15E GE F110-zel csuklóból lenyomná.

  • Az F-35 az F-22-hez képest elmaradt légiharc terén, mert hiszen jelenleg csak 4 db, később majd 6 db rakéta fér el belső térben. De melyik részét nem érted annak, hogy az area denial és újgenerációs SAM-ek ellen tervezték..? Ami ellen az F-22 olyan sok dologra érdemben nem képes?
Nincs IR rakétája stealth konfigban az F-35-nek...
Mert nem is kell.

Mondj még egy okot ami miatt nincs a belső fegyvertérbe integrálva a Sidewinder.
Pazarlás. Az AIM-120 network elv szerint soha nem lesz olyan, hogy egy esetleges 5-6 km-re levő cél ellen ne tudna ráfordulni egy AIM-120. Meg ugye lesz CUDA.

dudi, 2 mm--re vagy attól, hogy ignorba csapjalak, annyira idegesítő az a pattogás, amit 0 tudással előadsz itt. Lehet, hogy szárazföldi haderőben lövészként otthon vagy, de amit itt összehordtál az utóbbi napokban az minősíthetetlen. Csak azért nem vagy ott, hogy a szárazföldi topikokban olvassalak, ha úgy adódik.

Az, hogy az USA miért nem integrálta nagyon sok oka lehet...de szerintem a legesélyesebb az, hogy ők mennek inkább 4 amraam-al, minthogy 2 amraamot beáldozzanak IR rakétára...

de ha az asraam integrálása megoldható volt, akkor az aim-9x-é is az
Még ez sem. Nem látják értemét egy AIM-9X-nek, ha van helyette AIM-120.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
2 412
7 630
113
For the record: amennyire én tudom, az ASRAAM belső elhelyezése is le lett véve a listáról. Csak szárny alatti rögzítés van már a tálcán:

Régi eset, ahol még maketten demózták az ASRAAM belső integrációt:



Új koncepció, ASRAAM csak a két szélső szárny alatti pilonon:


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
  • GBU-28 féle bombát igen speciális célok ellen nem képes hordozni. Az USAF-nál is csak az F-15E képes erre vadász méretben. Ezért is létezik az F-15E és nincs csak F-16I szerű buffolt USAF F-16. És ezért van izraeli F-15I.

  • A Rafale repülési teljesítmény a egyik legátlagosabb a 4. gen között, csak a Gripen nyápicabb nála. Ha megpakolod, akkor még tovább romlik. Emiatt demózik szinte végig a nagysebességű tartományban, mert azzal ezt el lehet fedni. Erőben a fasorban nincs az F-15C , EF Ty, vagy az F110-es hajtóműves F-15E legacy gépekhez képest.

    A gép elektronikailag elvileg egy mesterdarab, a kabin ergonómia terén sem egy F-16C. De ettől a gép mérete és a tolóerő miatt megvannak a korlátai hatósugár + teljesítmény terén, ha elkezded megpakolni. Egy EF Ty-hoz képest BVR-ban részlegesen alárendelt, mert annyival dinamikusabban repült az. A szomorú igazság az, hogy drop tank nélküli CFT-s F-15E GE F110-zel csuklóból lenyomná.

  • Az F-35 az F-22-hez képest elmaradt légiharc terén, mert hiszen jelenleg csak 4 db, később majd 6 db rakéta fér el belső térben. De melyik részét nem érted annak, hogy az area denial és újgenerációs SAM-ek ellen tervezték..? Ami ellen az F-22 olyan sok dologra érdemben nem képes?
Mert nem is kell.


Pazarlás. Az AIM-120 network elv szerint soha nem lesz olyan, hogy egy esetleges 5-6 km-re levő cél ellen ne tudna ráfordulni egy AIM-120. Meg ugye lesz CUDA.

dudi, 2 mm--re vagy attól, hogy ignorba csapjalak, annyira idegesítő az a pattogás, amit 0 tudással előadsz itt. Lehet, hogy szárazföldi haderőben lövészként otthon vagy, de amit itt összehordtál az utóbbi napokban az minősíthetetlen. Csak azért nem vagy ott, hogy a szárazföldi topikokban olvassalak, ha úgy adódik.


Még ez sem. Nem látják értemét egy AIM-9X-nek, ha van helyette AIM-120.

Akkor a BVR-re legi harcra Raptornak minek van?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
  • GBU-28 féle bombát igen speciális célok ellen nem képes hordozni. Az USAF-nál is csak az F-15E képes erre vadász méretben. Ezért is létezik az F-15E és nincs csak F-16I szerű buffolt USAF F-16. És ezért van izraeli F-15I.

  • A Rafale repülési teljesítmény a egyik legátlagosabb a 4. gen között, csak a Gripen nyápicabb nála. Ha megpakolod, akkor még tovább romlik. Emiatt demózik szinte végig a nagysebességű tartományban, mert azzal ezt el lehet fedni. Erőben a fasorban nincs az F-15C , EF Ty, vagy az F110-es hajtóműves F-15E legacy gépekhez képest.

    A gép elektronikailag elvileg egy mesterdarab, a kabin ergonómia terén sem egy F-16C. De ettől a gép mérete és a tolóerő miatt megvannak a korlátai hatósugár + teljesítmény terén, ha elkezded megpakolni. Egy EF Ty-hoz képest BVR-ban részlegesen alárendelt, mert annyival dinamikusabban repült az. A szomorú igazság az, hogy drop tank nélküli CFT-s F-15E GE F110-zel csuklóból lenyomná.

  • Az F-35 az F-22-hez képest elmaradt légiharc terén, mert hiszen jelenleg csak 4 db, később majd 6 db rakéta fér el belső térben. De melyik részét nem érted annak, hogy az area denial és újgenerációs SAM-ek ellen tervezték..? Ami ellen az F-22 olyan sok dologra érdemben nem képes?
Mert nem is kell.


Pazarlás. Az AIM-120 network elv szerint soha nem lesz olyan, hogy egy esetleges 5-6 km-re levő cél ellen ne tudna ráfordulni egy AIM-120. Meg ugye lesz CUDA.

dudi, 2 mm--re vagy attól, hogy ignorba csapjalak, annyira idegesítő az a pattogás, amit 0 tudással előadsz itt. Lehet, hogy szárazföldi haderőben lövészként otthon vagy, de amit itt összehordtál az utóbbi napokban az minősíthetetlen. Csak azért nem vagy ott, hogy a szárazföldi topikokban olvassalak, ha úgy adódik.


Még ez sem. Nem látják értemét egy AIM-9X-nek, ha van helyette AIM-120.

Áruld el,hogy mi a tévedésem.Áruld el,hogy miért van egy F-22-n IR rakéta amikor felesleges!Áruld el,hogy miért van paritásban indítási szögtartományban egy AMRAAM egy AIM-9X-el!

Network elv?Mit ér a network elv egy olyan szituban amikor csak kevés gép van ott?Mert elvnek marha jó,hogy nem lehet olyan szitu,hogy kelljen az IR a baj csak az,hogy ez azt feltételezi,hogy sok gép van egy helyen.Ez meg nyilvanvalóan szituácio függő dolog.Mert ha csak kevés gép van akkor marhára nincs garantálva,hogy teljesül az amiről az elv szól.
Mit is mondd a Pentagon?Túl nagy a Csendes-óceani hadszintér gép meg kevés van még a NAVY-vel együtt is...

CUDA meg egyszer valamikor lesz...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 348
35 610
113
Akkor a BVR-re legi harcra Raptornak minek van?
Dudi, te vagy nem figyelsz, vagy buta vagy.
Bocsánat, de nem tudom szebben megfogalmazni. Már kb. HÁROMSZOR magyaráztam el.

https://forum.htka.hu/threads/Összefoglaló-a-légi-harcászatról-és-légvédelmi-eszközökről.387/page-177#post-787547

Észrevennéd végre azt, hogy mikor kezdték tervezni és építeni az F-22-őt...? '80-as évek közepe.
Amikor az F-22-őt megalkották, akkor nem gondolták azt, hogy olyan szintű légi helyzetkép alkotás lesz, mint ma. Ezért konzervatívan megtartották a belső teres AIM-9-et, mert elfért. Ha ma terveznék, akkor lehet, hogy lehagynák róla onnan és mást építenének be oda. Pl. üzemanyagot. Az F-35-nél mit látsz? Hogy nem számoltak ezzel. Mert nincs értelme. Ha 20-25 km-en belül DAS-t max. a viszonylag ritka 7-8 km-en levő felhő blokkolja ki, akkor nem tudod meglepni az F-35A-t. Mert látszik ilyen kis távolságról a támadó gép. Ha nem tudnak meglepni, akkor semmi értelme a HOBS SR IR AAM-nek ---> Nem kell.

De az F-22 ezen korszak előtt született.
Felfognád végre azt, hogy te az elmúlt 10-15 éve fejlesztései kapcsán jelenti ki, hogy mi nem kell és miért nem jó az F-22?
Mert b*meg a gép nem tudja elveszteni a plusz fegyvertért utólag azért.

Az megvan, hogy ez nem az első eset...?
Az F-111 gépeknél a belső teret csak az FB-111 használta ki, a RAAF a felderítő palettájával és az F-111F. A többi gépet ott volt és semmi nem volt benne. Az a belső tér még annak az öröksége, hogy az F-111B-n oda ment volna 2 db AIM-54 és sokat spóroltak ezzel a légellenálláson.
A Raptornak is ilyen irreleváns öröksége az, hogy van rajta AIM-9. Ezzel legalább tud air policy-t adni, ha kell. Mára ennyi relevanciája van. Az F-35-nél ezért ment külső függesztésre. AP letudva ezzel.

Mi lenne, ha figyelnél az emberre, megjegyeznél összefüggéseket és néha esetleg gondolkodnál is egy picit?

Áruld el,hogy mi a tévedésem.Áruld el,hogy miért van egy F-22-n IR rakéta amikor felesleges!Áruld el,hogy miért van paritásban indítási szögtartományban egy AMRAAM egy AIM-9X-el!

Network elv?Mit ér a network elv egy olyan szituban amikor csak kevés gép van ott?Mert elvnek marha jó,hogy nem lehet olyan szitu,hogy kelljen az IR a baj csak az,hogy ez azt feltételezi,hogy sok gép van egy helyen.Ez meg nyilvanvalóan szituácio függő dolog.Mert ha csak kevés gép van akkor marhára nincs garantálva,hogy teljesül az amiről az elv szól.
Mit is mondd a Pentagon?Túl nagy a Csendes-óceani hadszintér gép meg kevés van még a NAVY-vel együtt is...

CUDA meg egyszer valamikor lesz...
Lásd fent. Azért bazdmeg, mert a gép alapjait 1986 táján fektették le. Akkor úgy gondolták, hogy kell.
Ha meg számbeli hátrányban vagy, akkor pont az, hogy közel sem mész az ellenhez, mert abból csak baj van.

Nem tűnik fel neked, hogy az SR IR AAM az anakronizmus?
Bocsánat, de minden lövész ennyire gondolkodásra képtelen buta egyén? Ha igen, akkor megtette a fene a Z2026-ot. Kb. 3 db információt képtelen vagy összeilleszteni. huszadjára sem sikerült.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
Dudi, te vagy nem figyelsz, vagy buta vagy.
Bocsánat, de nem tudom szebben megfogalmazni. Már kb. HÁROMSZOR magyaráztam el.

https://forum.htka.hu/threads/Összefoglaló-a-légi-harcászatról-és-légvédelmi-eszközökről.387/page-177#post-787547

Észrevennéd végre azt, hogy mikor kezdték tervezni és építeni az F-22-őt...? '80-as évek közepe.
Amikor az F-22-őt megalkották, akkor nem gondolták azt, hogy olyan szintű légi helyzetkép alkotás lesz, mint ma. Ezért konzervatívan megtartották a belső teres AIM-9-et, mert elfért. Ha ma terveznék, akkor lehet, hogy lehagynák róla onnan és mást építenének be oda. Pl. üzemanyagot. Az F-35-nél mit látsz? Hogy nem számoltak ezzel. Mert nincs értelme. Ha 20-25 km-en belül DAS-t max. a viszonylag ritka 7-8 km-en levő felhő blokkolja ki, akkor nem tudod meglepni az F-35A-t. Mert látszik ilyen kis távolságról a támadó gép. Ha nem tudnak meglepni, akkor semmi értelme a HOBS SR IR AAM-nek ---> Nem kell.

De az F-22 ezen korszak előtt született.
Felfognád végre azt, hogy te az elmúlt 10-15 éve fejlesztései kapcsán jelenti ki, hogy mi nem kell és miért nem jó az F-22?
Mert b*meg a gép nem tudja elveszteni a plusz fegyvertért utólag azért.

Az megvan, hogy ez nem az első eset...?
Az F-111 gépeknél a belső teret csak az FB-111 használta ki, a RAAF a felderítő palettájával és az F-111F. A többi gépet ott volt és semmi nem volt benne. Az a belső tér még annak az öröksége, hogy az F-111B-n oda ment volna 2 db AIM-54 és sokat spóroltak ezzel a légellenálláson.
A Raptornak is ilyen irreleváns öröksége az, hogy van rajta AIM-9. Ezzel legalább tud air policy-t adni, ha kell. Mára ennyi relevanciája van. Az F-35-nél ezért ment külső függesztésre. AP letudva ezzel.

Mi lenne, ha figyelnél az emberre, megjegyeznél összefüggéseket és néha esetleg gondolkodnál is egy picit?


Lásd fent. Azért bazdmeg, mert a gép alapjait 1986 táján fektették le. Akkor úgy gondolták, hogy kell.
Ha meg számbeli hátrányban vagy, akkor pont az, hogy közel sem mész az ellenhez, mert abból csak baj van.

Nem tűnik fel neked, hogy az SR IR AAM az anakronizmus?
Bocsánat, de minden lövész ennyire gondolkodásra képtelen buta egyén? Ha igen, akkor megtette a fene a Z2026-ot. Kb. 3 db információt képtelen vagy összeilleszteni. huszadjára sem sikerült.

Jajj értem,egy olyan csodás utópiaban gondolkoznak ahol minden optimális.Nézz fel az égre télen Észak-Németországban vagy bárhol ami Északabbra van és rájössz,hogy mennyire tiszta.Nem csak a Közel-Keletből áll ám a világ.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 348
35 610
113
Jajj értem,egy olyan csodás utópiaban gondolkoznak ahol minden optimális.Nézz fel az égre télen Észak-Németországban vagy bárhol ami Északabbra van és rájössz,hogy mennyire tiszta.Nem csak a Közel-Keletből áll ám a világ.
Mond, te hülye vagy? De tényleg...
Pont felhőben nem működik az IR rakéta. Igen, a DAS sem, de akkor meg miről beszélsz?
A radar meg igen és a stealth meg mindenhol.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 466
21 980
113
Mond, te hülye vagy? De tényleg...
Pont felhőben nem működik az IR rakéta. Igen, a DAS sem, de akkor meg miről beszélsz?
A radar meg igen és a stealth meg mindenhol.

A felhőt a meglepésre írtam a DAS ellenében nem az IR ellenében.Senki nem harcol a felhő közepében mert nem lát,ez teljesen egyertelmű, de a DAS elől a megközelítés szakaszában nagyon jól használható.Most én is írjam,hogy ilyen 1×1 dolgot nem tudsz összerakni fejben?