Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
már általam korábban lefordított és ide illetve a légiharc topikba betett orosz elemzés következő része.....

Légiharc Ukrajna felett 2022. március 3-án és 4-én.

A 2022. februári hadműveletek során az Orosz Fegyveres Erők nagyszámú cirkálórakétát vetettek be "stratégiai" ellenséges célpontok ellen, és a frontvonal légierejét nagymértékben bevetették Ukrajna szervezett légvédelmének visszaszorítására. Az áttekintés I. része - Repülés az orosz-ukrán háborúban.


3P-14 missile at Kiev


3P-14 rakéta Kijevnél

A március 3-án Kijev felett lelőtt orosz 3P-14 rakéta roncsai. Valószínűleg ez az egyetlen hiteles eset, amikor az ukrán légvédelem lelőtt egy cirkálórakétát .

Miután 2022 februárjában a hadműveletek során legyőzték Ukrajna fő légvédelmi erőit, az orosz légierő március elején elkezdte aktívan támogatni erőit a levegőből. Valójában ekkorra a látszólag elégtelen erőkkel indított orosz "villámháború" minden hadműveleti irányban kudarcot vallott, kivéve talán a déli részen. A harcok kezdtek elhúzódó jelleget ölteni, és a közvetlen légi támogatás különösen fontossá vált.

Március 3-án reggel az orosz hadsereg 49 földi és 13 légi repülőgép, valamint 53 drón megsemmisítéséről számolt be.

Március 3-án az összes ukrán média arról számolt be, hogy az ukrán légvédelem lelőtt egy orosz Szu-30-as bombázót Irpen városa felett, továbbá egy Szu-34-est a DNR-fronton lévő Volnovakha közelében és egy ismeretlen vadászgépet Belgorod-Dnyisztrovszkij felett. Az általában komolyan vehető https://aviation-safety.net/ weboldal a ruszofóbia hullámán azonnal felveszi ezeket a "veszteségeket" az adatbázisába, kizárólag fotó- és videó bizonyítékokkal nem alátámasztott ukrán állítások alapján.

Sőt, ha az elsődleges forrásokba mélyedünk, a Belgorod-Dnyisztrovszkij feletti repülőgép esete így néz ki. A város polgármestere a Facebookon jelenti: "A helyzet nem nyugodt. Egy belenkei katonai egység elleni támadási kísérletet rögzítettek! A támadást visszaverték! Úgy tűnik, hogy a gépet lelőtték!!!" Következő üzenet tőle - "Sürgős információ, egy ejtőernyős kiugrott a lezuhant gépből! Aki látta, jelentse a call centerben!!!"

További megerősítés nincs, sem szemtanúk, sem fotók a roncsokról, az ukrán sajtó azonban már felkapta: "Belgorod-Dnyisztrovszkij felett lelőttek egy orosz gépet. A pilóta katapultált, keresik. Az AFU katonai parancsnoksága megismétli, és a túlkapások hosszú listáját már hozzáadták.

Az egyetlen látszólag megerősített, március 3-án lelőtt repülőgép az Irpin város felett eltalált gép. Bár azt állították, hogy Szu-30-as volt, valójában egy Szu-25 N07 RF-91961-es lőtte le, amely Makarov város közelében zuhant le, amelynek roncsairól másnap fotók jelentek meg
Szu-25 N06 RF-91961 lelőtték 2022-03-03-án Irpen felett.


Su-25 N06 RF-91961 shotdown 2022-03-03 over Irpen



A március 3-án Irpen felett lelőtt és Makarov közelében lezuhant Szu-25 N07 RF-91961 roncsai.


Tail of Su-25 N07 RF-91961 at Makarov


A Szu-25 N07 RF-91961 fara Makarovnál.A Szu-25-ös farka, farokszám 07



A helyzet március 4-én drámaian megváltozott - az ukrán hadsereg által állított 4 lezuhant gépből legalább hármat valóban megerősítettek. Csernihiv közelében az ukránok lelőttek egy N04-es orosz Szu-25-ös támadógépet, amelynek pilótája belehalt a lőtt sebekbe - a földön vette fel a harcot, vagy még a levegőben lőtték le.


Ru-Su-25-N04-Lost-2022-03-04-near-Chernigov-01.jpg


A két orosz Szu-25-ös egyikét lelőtték Csernyihiv térségében, N04-es repülőgép.
A Szu-25 N04 lezuhant pilótájának felszerelése.


Su-25 N08 RF-93026 shotdown near Volnovakha 2022-03-04


Ugyanezen a napon egy másik Szu-25-öst is lelőttek Volnovakha közelében az 54. AFU gépesített dandár légvédelmi tüzérei.
A Szu-25 N08 RF-93026-ot március 4-én lőtték le Volnovakha felett.


Ru-Mi-17-Lost-2022-03-04-Volnovaha-02.jpg


A pilóta sorsa ismeretlen, de egy Mi-17-es kutató-mentő helikoptert és az abban Lévő SAR csapatottt a közelben lelőttek, miközben megpróbálták a mentést végrehajtani.
A lezuhant Mi-17-es kutató-mentő helikopter, amely megpróbálja kimenekíteni a lezuhant Szu-25 N08 pilótáját.


Reutin-Ivan-001.jpg


A legénység és a SAR-csapat tagjai közül csak ketten maradtak életben - az egyik pilóta (Ivan Reutin főhadnagy) és a SAR-kapitány (a vezetéknevét nem tudtam megfejteni). Van egy ukrán videó arról, ahogy a foglyokat egy kisteherautóval viszik, és egyértelmű, hogy mindkettőjüket brutálisan megverték a szó szoros értelmében - mindkettőjük arca véres volt, és a kezük meg volt kötözve. A foglyokat megfélemlíteni próbáló, üvöltő, hisztérikus ukránok hátterében mindkét tiszt nagyon méltóságteljesen viselkedik, a SAR-ember egyértelműen lábsérülést szenvedett.
Az elfogott Mi-17-es pilóta, Ivan Reutin főhadnagy és a mentőcsapat sebesült kapitánya. Mindkettőjüket megverték.

Van egy fotó is, amelyen ugyanezek a tisztek térdre ereszkedve állnak a fallal szemben. A SAR-tisztnek legalább még egy sebe van, a pilótának pedig lábáig égett a ruhája.


Ru-Mi-17-Lost-2022-03-04-Volnovaha-01.jpg



A nap végére az ukrán parancsnokság három lelőtt Szu-25-ösről (mindegyik megerősítve) és három lelőtt helikopterről (legalább egy Mi-17-es megerősítve) számolt be. Így a megsemmisített orosz repülőgépek száma 39-re, a helikoptereké pedig 40-re emelkedett. Ismét ez volt az első nap a háborúban, amikor az AFU által állított "győzelmek" nagymértékben hitelesek voltak. Az orosz légiközlekedés valós veszteségei akkoriban körülbelül 10 repülőgép és helikopter voltak (az Ukrajna által bejelentett 80-ból).

Az Ukrán Légierő a maga részéről azt állította, hogy Szu-25-ös és Szu-24M típusú repülőgépeivel csapásokat mért Kijev, Szumi, Csernyihiv és Harkiv térségében.

Az orosz védelmi minisztérium közölte, hogy az ellenségeskedések kezdete óta 65 irányító és kommunikációs pontot, 56 ukrán SAM-rakétát és 59 radart semmisítettek meg. A repülőgépek számát tekintve nem történt változás - ugyanaz a 49 repülőgép a földön és 13 a levegőben, egy UAV-vel bővült, így 54 drónt használnak.

Amint láthatjuk, az orosz légiközlekedés veszteségei március 4-én meglehetősen súlyosak voltak. Az orosz légierő igazi fekete napja azonban 2022. március 5-e volt, de erről majd a következő részben lesz szó.
"

. "Így a megsemmisített orosz repülőgépek száma 39-re, a helikoptereké pedig 40-re emelkedett"
Mi??
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
már általam korábban lefordított és ide illetve a légiharc topikba betett orosz elemzés következő része.....

Légiharc Ukrajna felett 2022. március 3-án és 4-én.

A 2022. februári hadműveletek során az Orosz Fegyveres Erők nagyszámú cirkálórakétát vetettek be "stratégiai" ellenséges célpontok ellen, és a frontvonal légierejét nagymértékben bevetették Ukrajna szervezett légvédelmének visszaszorítására. Az áttekintés I. része - Repülés az orosz-ukrán háborúban.


3P-14 missile at Kiev


3P-14 rakéta Kijevnél

A március 3-án Kijev felett lelőtt orosz 3P-14 rakéta roncsai. Valószínűleg ez az egyetlen hiteles eset, amikor az ukrán légvédelem lelőtt egy cirkálórakétát .

Miután 2022 februárjában a hadműveletek során legyőzték Ukrajna fő légvédelmi erőit, az orosz légierő március elején elkezdte aktívan támogatni erőit a levegőből. Valójában ekkorra a látszólag elégtelen erőkkel indított orosz "villámháború" minden hadműveleti irányban kudarcot vallott, kivéve talán a déli részen. A harcok kezdtek elhúzódó jelleget ölteni, és a közvetlen légi támogatás különösen fontossá vált.

Március 3-án reggel az orosz hadsereg 49 földi és 13 légi repülőgép, valamint 53 drón megsemmisítéséről számolt be.

Március 3-án az összes ukrán média arról számolt be, hogy az ukrán légvédelem lelőtt egy orosz Szu-30-as bombázót Irpen városa felett, továbbá egy Szu-34-est a DNR-fronton lévő Volnovakha közelében és egy ismeretlen vadászgépet Belgorod-Dnyisztrovszkij felett. Az általában komolyan vehető https://aviation-safety.net/ weboldal a ruszofóbia hullámán azonnal felveszi ezeket a "veszteségeket" az adatbázisába, kizárólag fotó- és videó bizonyítékokkal nem alátámasztott ukrán állítások alapján.

Sőt, ha az elsődleges forrásokba mélyedünk, a Belgorod-Dnyisztrovszkij feletti repülőgép esete így néz ki. A város polgármestere a Facebookon jelenti: "A helyzet nem nyugodt. Egy belenkei katonai egység elleni támadási kísérletet rögzítettek! A támadást visszaverték! Úgy tűnik, hogy a gépet lelőtték!!!" Következő üzenet tőle - "Sürgős információ, egy ejtőernyős kiugrott a lezuhant gépből! Aki látta, jelentse a call centerben!!!"

További megerősítés nincs, sem szemtanúk, sem fotók a roncsokról, az ukrán sajtó azonban már felkapta: "Belgorod-Dnyisztrovszkij felett lelőttek egy orosz gépet. A pilóta katapultált, keresik. Az AFU katonai parancsnoksága megismétli, és a túlkapások hosszú listáját már hozzáadták.

Az egyetlen látszólag megerősített, március 3-án lelőtt repülőgép az Irpin város felett eltalált gép. Bár azt állították, hogy Szu-30-as volt, valójában egy Szu-25 N07 RF-91961-es lőtte le, amely Makarov város közelében zuhant le, amelynek roncsairól másnap fotók jelentek meg
Szu-25 N06 RF-91961 lelőtték 2022-03-03-án Irpen felett.


Su-25 N06 RF-91961 shotdown 2022-03-03 over Irpen



A március 3-án Irpen felett lelőtt és Makarov közelében lezuhant Szu-25 N07 RF-91961 roncsai.


Tail of Su-25 N07 RF-91961 at Makarov


A Szu-25 N07 RF-91961 fara Makarovnál.A Szu-25-ös farka, farokszám 07



A helyzet március 4-én drámaian megváltozott - az ukrán hadsereg által állított 4 lezuhant gépből legalább hármat valóban megerősítettek. Csernihiv közelében az ukránok lelőttek egy N04-es orosz Szu-25-ös támadógépet, amelynek pilótája belehalt a lőtt sebekbe - a földön vette fel a harcot, vagy még a levegőben lőtték le.


Ru-Su-25-N04-Lost-2022-03-04-near-Chernigov-01.jpg


A két orosz Szu-25-ös egyikét lelőtték Csernyihiv térségében, N04-es repülőgép.
A Szu-25 N04 lezuhant pilótájának felszerelése.


Su-25 N08 RF-93026 shotdown near Volnovakha 2022-03-04


Ugyanezen a napon egy másik Szu-25-öst is lelőttek Volnovakha közelében az 54. AFU gépesített dandár légvédelmi tüzérei.
A Szu-25 N08 RF-93026-ot március 4-én lőtték le Volnovakha felett.


Ru-Mi-17-Lost-2022-03-04-Volnovaha-02.jpg


A pilóta sorsa ismeretlen, de egy Mi-17-es kutató-mentő helikoptert és az abban Lévő SAR csapatottt a közelben lelőttek, miközben megpróbálták a mentést végrehajtani.
A lezuhant Mi-17-es kutató-mentő helikopter, amely megpróbálja kimenekíteni a lezuhant Szu-25 N08 pilótáját.


Reutin-Ivan-001.jpg


A legénység és a SAR-csapat tagjai közül csak ketten maradtak életben - az egyik pilóta (Ivan Reutin főhadnagy) és a SAR-kapitány (a vezetéknevét nem tudtam megfejteni). Van egy ukrán videó arról, ahogy a foglyokat egy kisteherautóval viszik, és egyértelmű, hogy mindkettőjüket brutálisan megverték a szó szoros értelmében - mindkettőjük arca véres volt, és a kezük meg volt kötözve. A foglyokat megfélemlíteni próbáló, üvöltő, hisztérikus ukránok hátterében mindkét tiszt nagyon méltóságteljesen viselkedik, a SAR-ember egyértelműen lábsérülést szenvedett.
Az elfogott Mi-17-es pilóta, Ivan Reutin főhadnagy és a mentőcsapat sebesült kapitánya. Mindkettőjüket megverték.

Van egy fotó is, amelyen ugyanezek a tisztek térdre ereszkedve állnak a fallal szemben. A SAR-tisztnek legalább még egy sebe van, a pilótának pedig lábáig égett a ruhája.


Ru-Mi-17-Lost-2022-03-04-Volnovaha-01.jpg



A nap végére az ukrán parancsnokság három lelőtt Szu-25-ösről (mindegyik megerősítve) és három lelőtt helikopterről (legalább egy Mi-17-es megerősítve) számolt be. Így a megsemmisített orosz repülőgépek száma 39-re, a helikoptereké pedig 40-re emelkedett. Ismét ez volt az első nap a háborúban, amikor az AFU által állított "győzelmek" nagymértékben hitelesek voltak. Az orosz légiközlekedés valós veszteségei akkoriban körülbelül 10 repülőgép és helikopter voltak (az Ukrajna által bejelentett 80-ból).

Az Ukrán Légierő a maga részéről azt állította, hogy Szu-25-ös és Szu-24M típusú repülőgépeivel csapásokat mért Kijev, Szumi, Csernyihiv és Harkiv térségében.

Az orosz védelmi minisztérium közölte, hogy az ellenségeskedések kezdete óta 65 irányító és kommunikációs pontot, 56 ukrán SAM-rakétát és 59 radart semmisítettek meg. A repülőgépek számát tekintve nem történt változás - ugyanaz a 49 repülőgép a földön és 13 a levegőben, egy UAV-vel bővült, így 54 drónt használnak.

Amint láthatjuk, az orosz légiközlekedés veszteségei március 4-én meglehetősen súlyosak voltak. Az orosz légierő igazi fekete napja azonban 2022. március 5-e volt, de erről majd a következő részben lesz szó.


aki engem bombáz, azt én is megagyalnám.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 430
113
Pont a mobilitása miatt kell a helikopter.
Ha a tűzvezető rendszer és a fegyverzet alkalmas rá,van értelme az ilyen fajta tűznemnek.Lásd az SAAF hajitó bombázó módszerét,növelt repeszhatású közelségi gyújtós bombákkal.Persze csak területcélok ellen.
Hogy aztán ezek a ruszki helik fel vannak e rá készitve,és a rakéták milyenek,azt nemtudom.Gyanitom,hogy nem.
NIRnek ma is van értelme,csak nem minden helyzetben.
BMS,DIRCM és egyébb korszerű rendszerek nélkül korszerű fegyverek jelenlétében a helik használhatósága korlátozott,az biztos.
Itt látszik,hogy az orosz helikopter fegyverzet már elavult.Nincs stand off fegyverük.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az egész cirkusz arról szól, hogy Golovensky őrnagy 43. OMSChap néven nevezte el az egységét, Kozlov százados pedig v. 59882 néven, ami valójában ugyanaz, mint a 43. OMSChap. Ráadásul egyszer sem említették, hogy ugyanannak a kétüléses Szu-30SM repülőgépnek a legénységéről van szó, mert a beavatatlanok számára az egész úgy néz ki, mint két lezuhant pilóta és következésképpen mint két lezuhant orosz gép amelyet az ukrán légvédelm lőtt le.
A második pilóta a lezuhant Szu-30-as legénységéből Andrej Kozlov százados volt. Az ukránok megpróbálták azt a látszatot kelteni, hogy két különböző lezuhant gép pilótái voltak

Kozlov-Andrej-captured-2022-03-05.jpg


Úgy tűnik, a két pilótát a fogság után együtt tartották, mert "összejöttek", és együtt kezdték el a szokásos "fehér bika mesét" - az Ukrán Légvédelmi Erők rádiófelderítő repüléseiről. Elvileg érthető ,hogy a fogságba esett pilóták ezt mondják - "nem bombáztam senkit, szinte békés felderítő vagyok". Az igazság azonban az, hogy a 43. MPCG a rádiós felderítésre régi, kifejezetten erre a célra tervezett Szu-24MR felderítőgépeket használ, a lezuhant Szu-30SM pedig nem kifejezetten erre a célra van felszerelve, és inkább a felderítés által azonosított célpontok leküzdésére alkalmas.


Aleksej-Hasanov-KIA-2022-03-05-001.jpg
П

Nyilvánvaló, hogy az ukrajnai bemutatón az elfogott pilóták kénytelenek "énekelni a fülemülét" a "bűnös parancsokról", az "ukrán civilek otthonainak bombázásáról" és más propagandisztikus eretnekségről, amiért valójában ezt a sajtótájékoztatót szervezték.

Az ukrán légvédelmi rendszert is kötelező volt minden "szónok" számára dicsérni, a "minket szegény embereket vak cicaként küldtek a vágóhídra", "mi vagyunk a hús" stb. szellemében. Itt persze némi ellentmondás történt a szervezőkkel - a pilótáknak megengedték, hogy azt meséljék, hogy csak az ukrán légvédelmi erők felderítésében vettek részt, aztán hirtelen, ugyanezen pilóták számára a háború 11. napján kiderül, hogy Ukrajnának van egy méltó légvédelmi ereje, amely, úgy tűnik, mindvégig olyan csendes volt, mint egér a seprű alatt. Ellentmondás, de a logika úgy tűnik nemcsak az ukrán propaganda tömegfogyasztójának, hanem a "show" szervezőinek is nehéz feladvány

A március 5-én elhunyt Alekszej Haszanov alezredes temetésével kapcsolatban cikkek és gyászjelentések jelentek meg a hálózat orosz szegmensében. A legvalószínűbb, hogy ő volt a 31. IAP parancsnokhelyettese Millerovóban, és feltételezhetően ő repült a Szu-30SM-ekkel. Így valószínűleg lesz még egy le nem lőtt Szu-30-as.
Alekszej Haszanov alezredes, aki március 5-én halt meg Ukrajnában.

A három modern harci repülőgép mellett három helikopter elvesztését is megerősítették. Kijev térségében, Kazarovicsi közelében MANPADS-ok lőttek le egy Mi-24-es (vagy Mi-35-ös) harci helikoptert, amelynek legénységéből a földön történt robbanásból ítélve senki sem élte túl.

A Mi-24 vagy Mi-35 helikopter pillanatokkal a rakétacsapás előtt. Egy lángokba borult helikopter zuhanás közben felrobban a földön.
Mi-24 or Mi-35 before missile strike and after fall at land

Mi-24 vagy Mi-35 a rakétacsapás előtt és a földre esés után

Délen az ukrán hadsereg szerint négy helikoptert lőttek le, ebből kettőt megerősítettek.

Lelőttek egy RF-13017 Mi-35-öst Nyikolajev térségében. Hogy mi történt a legénységgel, nem világos.
Mi-35M RF-13017 shot down near Nikolaev
О
Mi-35M RF-13017 lelőtték Nyikolajev közelében A Mi-35M RF-13017 roncsai. A helikopter típusa könnyen azonosítható X alakú farokrotorjáról.

Mi-8AMTSh RF-91165-öt lőttek le Odessza térségében. A legénység sorsa ismeretlen.

A március 5-én Odessza térségében lelőtt Mi-8AMTSh RF-91165 hátsó gémje.
Mi-8 RF-91165 shot down at Odessa region
Х

A lelőtt Mi-8AMTSh RF-91165 általános képe
Mi-8 RF-91165 shot down 5 march


Ez a helikopter 2018-ban más színösszeállítású volt.
Mi-8 RF-91165 2018-ban
Mi-8 RF-91165 at 2018
М
Mi-8 RF-91165 néhány évvel a háború előtt, más festésben.
" Így valószínűleg lesz még egy le nem lőtt Szu-30-as." ?
Márminthogy lelőtt?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 837
113
Na hogy én is posztolja egy kis propagandát... vagy inkább agyhalott újságírást:

https://www.nytimes.com/2022/03/22/world/europe/ukraine-air-force-russia.html

NYT ukrán légierőről. Olyan gyöngyszem megszólalások vannak, hogy:

“I don’t do any checks,” said Andriy, a Ukrainian Air Force pilot who as a condition of granting an interview was not permitted to give his surname or rank. “I just take off.”

Ahha. Szóval a legalapabb procedure nincs végrehajtva, amivel megakadályozhatjuk az értékes technika elveszítését (pl lecsekkolod fékszárny felszálló poziban van-e meg ilyesmik, amúgy úgy be vagy tanítva mint a kiskutya) - hanem mint valami szar filmben durr bele hajrá égre fel! Meg a kis faszom, ilyet bármely pilóta előad repül is azonnal, csak ki az ajtón...

Aztán.... Instead, Top Gun-style aerial dogfights, rare in modern warfare, are now raging above the country.
Ahha ismét. Nem tudom, de a Szu-35 R-77-1+PESA kombó ellen az a 80-as éveket képviselő légierő elnézést, de teret sem hagy ilyesmire... ha meg igen az egész ruszki pilóta és vezetési állományt ki kell rúgni. Egyik oldalnak van egy 4+ gen BVR gépe AWACS támogatással, a másik bohóckodik R-27 félaktív szarral. Dogfight, persze...

Kb. eddig bírtam, aztán fel is adtam. És ez újságírás... mintha az angliai csata pátoszos baromságait próbálnák átvinni a jelen helyzetre. Egy ilyen (egykor) patinás lapban.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Na hogy én is posztolja egy kis propagandát... vagy inkább agyhalott újságírást:

https://www.nytimes.com/2022/03/22/world/europe/ukraine-air-force-russia.html

NYT ukrán légierőről. Olyan gyöngyszem megszólalások vannak, hogy:

“I don’t do any checks,” said Andriy, a Ukrainian Air Force pilot who as a condition of granting an interview was not permitted to give his surname or rank. “I just take off.”

Ahha. Szóval a legalapabb procedure nincs végrehajtva, amivel megakadályozhatjuk az értékes technika elveszítését (pl lecsekkolod fékszárny felszálló poziban van-e meg ilyesmik, amúgy úgy be vagy tanítva mint a kiskutya) - hanem mint valami szar filmben durr bele hajrá égre fel! Meg a kis faszom, ilyet bármely pilóta előad repül is azonnal, csak ki az ajtón...

Aztán.... Instead, Top Gun-style aerial dogfights, rare in modern warfare, are now raging above the country.
Ahha ismét. Nem tudom, de a Szu-35 R-77-1+PESA kombó ellen az a 80-as éveket képviselő légierő elnézést, de teret sem hagy ilyesmire... ha meg igen az egész ruszki pilóta és vezetési állományt ki kell rúgni. Egyik oldalnak van egy 4+ gen BVR gépe AWACS támogatással, a másik bohóckodik R-27 félaktív szarral. Dogfight, persze...

Kb. eddig bírtam, aztán fel is adtam. És ez újságírás... mintha az angliai csata pátoszos baromságait próbálnák átvinni a jelen helyzetre. Egy ilyen (egykor) patinás lapban.
Az 1930 előtt volt.
 
M

molnibalage

Guest
egy olyan elemzésre, hogy az ukri légvédelem vs orosz légierő összecsapása hogy a túróba nem lett egyoldalú....... szóval ennyi
Olyan kevés adat van, hogy nincs mit elemezni. A sok rövid felvételből kb. olyan, mintha egy szívózálon keresztül nézve akarnád megmondani, hogy mit történik.

Amikor azt látod, hogy tüzérséggel lőnek szét egy TÁS szerűségben uki Sz-300-at, akkor azért sejthető, hogy elég nagy a káosz, meg azt, hogy már nincs mélység, ahova lehetne hátrálni ezekkel. De nem a légierő csapja szét.

Az elemzésem a kevés videó alapján az, hogy az orosz papírtigris. Vagy egy csomó úgy egész jó platformja, amihez normális fegyverzet úgy tűnik nincs.
Szart sem ér a Szu-34, ha továbbra is FAB-ozgatás megy MANPAD és IR SHORAD zónában.

Meg a NIR mini BM.ként használata, mert normális fegyverzet és DIRCM az nincs a heliken stb.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Olyan kevés adat van, hogy nincs mit elemezni. A sok rövid felvételből kb. olyan, mintha egy szívózálon keresztül nézve akarnád megmondani, hogy mit történik.

Amikor azt látod, hogy tüzérséggel lőnek szét egy TÁS szerűségben uki Sz-300-at, akkor azért sejthető, hogy elég nagy a káosz, meg azt, hogy már nincs mélység, ahova lehetne hátrálni ezekkel. De nem a légierő csapja szét.

Az elemzésem a kevés videó alapján az, hogy az orosz papírtigris. Vagy egy csomó úgy egész jó platformja, amihez normális fegyverzet úgy tűnik nincs.
Szart sem ér a Szu-34, ha továbbra is FAB-ozgatás megy MANPAD és IR SHORAD zónában.

Meg a NIR mini BM.ként használata, mert normális fegyverzet és DIRCM az nincs a heliken stb.
nagyjából én is ezt látom...... amit viszont figyelmeztető jelként érzek orosz oldalról, hogy szinte minden konvojukban van légvédelmi fedezet, mint ha előre kalkuláltak volna azzal, hogy nem lesz totális légi fölényük, vagy legalábbis bizonytalanok ilyen irányban..... (elnézést ha ezt ide írom, de az ukrán topic alkalmatlanná vált bárminemű érdemi hozzászólásra @Tcat)
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
M

molnibalage

Guest
nagyjából én is ezt látom...... amit viszont figyelmeztető jelként érzek orosz oldalról, hogy szinte minden konvojukban van légvédelmi fedezet, mint ha előre kalkuláltak volna azzal, hogy nem lesz totális légi fölényük, vagy legalábbis bizonytalanok ilyen irányban..... (elnézést ha ezt ide írom, de az ukrán topic alkalmatlanná vált bárminemű érdemi hozzászólásra @Tcat)
Ez a csapatlégvédelem szerkezetéből is adódik, amit írtam a HTÖ-ben is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 430
113
Olyan kevés adat van, hogy nincs mit elemezni. A sok rövid felvételből kb. olyan, mintha egy szívózálon keresztül nézve akarnád megmondani, hogy mit történik.

Amikor azt látod, hogy tüzérséggel lőnek szét egy TÁS szerűségben uki Sz-300-at, akkor azért sejthető, hogy elég nagy a káosz, meg azt, hogy már nincs mélység, ahova lehetne hátrálni ezekkel. De nem a légierő csapja szét.

Az elemzésem a kevés videó alapján az, hogy az orosz papírtigris. Vagy egy csomó úgy egész jó platformja, amihez normális fegyverzet úgy tűnik nincs.
Szart sem ér a Szu-34, ha továbbra is FAB-ozgatás megy MANPAD és IR SHORAD zónában.

Meg a NIR mini BM.ként használata, mert normális fegyverzet és DIRCM az nincs a heliken stb.
Anno a ZMNE egyetemi lapban volt egy elemzés a Beeka volgyrol.Kerestem,de sajnos nincs fent a neten.A zsidók is tüzérséggel nyitottak, konkrétan kazettás fejreszu sorozatvetokkel.
Tocskanak,Iszlandetnek van ARM változata.
73ban több SAM lett HK ágyúk áldozata,mint a harci gépeke.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ez a csapatlégvédelem szerkezetéből is adódik, amit írtam a HTÖ-ben is.
részben egyet is értek veled, mindaddig amíg azt látom hogy a konvojokban van Tunguzka és a Kamaz alvázas verziója, esetleg TOR rendszer, de amikor tömegével látni hogy BUK rendszerek is, sőt konvojban még talán S 300-at is, az már kicsit elgondolkodtató..... csak kérdés: nem lehetséges, hogy az ukri Tocska rakéták miatt vonultatták fel ezeket? (még 1x bocsi a topic ferdítésért)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
részben egyet is értek veled, mindaddig amíg azt látom hogy a konvojokban van Tunguzka és a Kamaz alvázas verziója, esetleg TOR rendszer, de amikor tömegével látni hogy BUK rendszerek is, sőt konvojban még talán S 300-at is, az már kicsit elgondolkodtató..... csak kérdés: nem lehetséges, hogy az ukri Tocska rakéták miatt vonultatták fel ezeket? (még 1x bocsi a topic ferdítésért)
Az S-300 nem csapatlégvédelem, ha a konvojban van, akkor azt szállítják telepítésre, nem konvojvédelem céljából van ott.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 430
113
Szvsz. a megszállt területek légvédelme.
Melyik S300?Merthogy a V,az csapatlegvrfelem.Viszont területvédelmi rendszer,a konvolyban csak vonul.Legvedelmet települési pontból adhat,animal váltásával viszont kísérheti a csapatokat.De ez nem közvetlen kíséret.Es erre a fajta kísérő teruletvedelemre a P változat is alkalmas.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
mert normális fegyverzet és DIRCM az nincs a heliken
Szerintem a Kamov KA-52-eseken van...
9zJ9y8yR1cg.jpg

A típus topikjában van róla videó is.
Fegyverzetnél meg mi lenne az elvárásod? o_O
Van gépágyú, NIR, Strum/Ataka ATGM, Igla stb....
Ennél többet a nyugati helik sem tudnak, szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg
M

molnibalage

Guest
Szerintem a Kamov KA-52-eseken van...
9zJ9y8yR1cg.jpg

A típus topikjában van róla videó is.
Fegyverzetnél meg mi lenne az elvárásod? o_O
Van gépágyú, NIR, Strum/Ataka ATGM, Igla stb....
Ennél többet a nyugati helik sem tudnak, szerintem.
Ehhez képest NIR-eztek ezek is...
Akkor azokon sanszosan nem volt...

APWKS szerű rakétát, ami ismereve a nagyméretű orosz NIRT, akár 7-8 km-re is elmehet.
Mondjuk a jenki nem szarozott, COIN-ba 1 emberre is indítottak AGM-114-et...

Az, hogy ezen az egy képen van nem jelent semmit.
Pontosan azt mutatja meg ez a lövöldözés, hogy amit parádén máshol látsz, nem általános képesség.
Mit láttnuk a harctéri képeken?

A hk-kban 40 éves hk lőszer...
A Szu-34 FAB-ozgat...
NIR fűmagként szórása.

stb.

A jenkinél meg lehet, hogy leharcolt az F-16C külsőre és olajtálca fogja már a vén gép csöpögését a földön, de ott van rajta a 4 záras SDB, AIM-120C-7, stb.
Nem csak egy máz. Amit látsz valahol, az fénysebességgel elterjed és gyártják is a fegyvert és a berendezést. Nem az, hogy 10+ év alatt nem jutnak egyről a kettőre.