Nem hittel ebben a skyranger esetében sem, de megmutattam, hogy működik a dolog csupán EO alapon is.
Az EO célkövetés különben nem túl bonyolult dolog. Szoftveresen megoldható az egész. A befogott cél képét folyamatosan elemzi a computer. Ráhúz a képre egy mátrixot. Az ágyút aszerint mozgatja, hogy a kép középpontjából melyik szomszédos mátrix kockába mozdul el a célpont képe. A sebességet meg aszerint határozhatja meg, hogy hány kockával mozdul arrébb. A közeledést, távolodást meg azzal, hogy növekszik, vagy csökken a célpont képének nagysága. Ez egy egyszerű képelemzés semmi több.
De persze ez lehet bonyolultabb is. Mehet akár radar nélkül is...
Gondolj csak arra, hogy erre egy Brimstone rakéta fejébe épített optika képes. Ugyebár tud optikailag képes követni mozgó célt.
Az meg, hogy milyen kis célokat milyen távolságból képes követni, az csupán az optikán múlik. Ha az optika képes akkora nagyításra, hogy már 1 pixelnek látszik a célpont, akkor onnantól megvalósítható az optikai célkövetés. A cél helyét, ugyebár az elején a befogásnál a hálózatból a radaros járműtől kapja meg x/y/z koordinátákkal, egészen pontosan.
Mondok egy másik triviális példát.
A telefonod picsa kis optikája képes célkövetésre. Ráadásul nem csak 1 pontot képes követni, hanem egyszerre többet.
Mutatom: