Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Más téma, MIG-29+AGM-88 HARM:
FbZX5_KXkAEGsOC

FbZWd2WXEAAlmBY
cf-lg-adcb4ec3-47e0-49b0-8011-39b7e3eebf2d.jpg

Basszus, egy 600 dolláros túra GPS van oda függesztve, az jobb navigáció mint ami be van építve.
Hasonlót az orosz Ka52-ben is láttam...
Várom a pillanatot amikor andoroidos telefon és google maps lesz valamelyik félnek felcelluxozva.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
cf-lg-adcb4ec3-47e0-49b0-8011-39b7e3eebf2d.jpg

Basszus, egy 600 dolláros túra GPS van oda függesztve, az jobb navigáció mint ami be van építve.
Hasonlót az orosz Ka52-ben is láttam...
Várom a pillanatot amikor andoroidos telefon és google maps lesz valamelyik félnek felcelluxozva.
tegnap láttam, csak nem raktam be. Egy Szu-25ös bal visszapillantóján.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
cf-lg-adcb4ec3-47e0-49b0-8011-39b7e3eebf2d.jpg

Basszus, egy 600 dolláros túra GPS van oda függesztve, az jobb navigáció mint ami be van építve.
Hasonlót az orosz Ka52-ben is láttam...
Várom a pillanatot amikor andoroidos telefon és google maps lesz valamelyik félnek felcelluxozva.
Eről jut eszembe.Ahol a búr/izraeli atomprogram érdekességeiről olvastam,más érdekességeket is találtam.
Dél Afrika állitólag egy olyan LandNav nevű rendszert használt a 80as évek második felétől,ami teljesen hasonló módon működik mint az amcsi NavSat(GPS),csak földi adókkal.És ez volt a titkuk,hogy pontosan tudtak navigálni a lényegében feltérképezetlen terep felett is.De hogyan küszöbölik ki földi adókkal a horizont hatást?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Eről jut eszembe.Ahol a búr/izraeli atomprogram érdekességeiről olvastam,más érdekességeket is találtam.
Dél Afrika állitólag egy olyan LandNav nevű rendszert használt a 80as évek második felétől,ami teljesen hasonló módon működik mint az amcsi NavSat(GPS),csak földi adókkal.És ez volt a titkuk,hogy pontosan tudtak navigálni a lényegében feltérképezetlen terep felett is.De hogyan küszöbölik ki földi adókkal a horizont hatást?
Angliában a 30as évek óta van. Decca volt a neve. Méter pontosan megadta a halászhajók helyét párszáz mérföldes körzetben. Nem URH (VHF), hanem középhullámú adók. Követik a rádióhullámok a Föld görbületét.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Angliában a 30as évek óta van. Decca volt a neve. Méter pontosan megadta a halászhajók helyét párszáz mérföldes körzetben. Nem URH (VHF), hanem középhullámú adók. Követik a rádióhullámok a Föld görbületét.
Akkor ezek szerint igaz,hogy azért tudták viszonylag pontosan megcsinálni még domborzat takarás mőgé is a hajitóbombázást,mert a navigációval összekötött bombacélzó igy alkalmas volt rá?
 
M

molnibalage

Guest
De átépitenék a sárkányt,és F414 hajtóművet tennének bele.....Megváltoztatnák a gép aerodinamikáját,kormányvezérlését és súly/tolóerő arányát.
Különben erre irtam,hogy ha ez mind beleférne nekik a legmodernebb elektonikával 2019es áron 35milkába,akkor a Saab letárolt sárkányok felélesztése se kerülhet 60-90milkába.A Saab "csak" az elektronikát frissitené,maga a "vas" nem változna.
Ne kezdjük már ezt megint. Szerinted mibe kerülne ez?
A újrahajtóművezési projektekre is adtam példát.
Mind kudarc volt és nem erőltették.

RD 33 + Mirage F1
AL-31 + MiG-27

Mert a nyereség sosem annyi, mint amit a fékpadi mutat.
Az F-16 esetén volt kb. valódi érezhető előny, de ott is csak high subsonic tartományban ad előnyt a GE F110-129 az PW-229-cel szemben és ott is más szívócsatorna kellett már. Nem komp. a két sárkány egymással.

És tehet akármekkora tolóerőt egy olyan szutyok sárkányba, amit még akkor terveztek, amikor nem tudták azt, amit csak 15 évvel később. Lásd F-16.
A MiG-21BISz tolóereje is szép nagy oszt mégse jó szarra sem egy 4. gen géppel szemben.

Kérlek, felejtsed már el a Kefirt.
Egész egyszerűen nem érted minek erőlteted.
Mintha egy 1960-as tervezésű oltimer kocsival akarnál a mai luxusautók piacián versenyezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Torgamba

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Ne kezdjük már ezt megint. Szerinted mibe kerülne ez?
A újrahajtóművezési projektekre is adtam példát.
Mind kudarc volt és nem erőltették.

RD 33 + Mirage F1
AL-31 + MiG-27

Mert a nyereség sosem annyi, mint amit a fékpadi mutat.
Az F-16 esetén volt kb. valódi érezhető előny, de ott is csak high subsonic tartományban ad előnyt a GE F110-129 az PW-229-cel szemben és ott is más szívócsatorna kellett már. Nem komp. a két sárkány egymással.

És tehet akármekkora tolóerőt egy olyan szutyok sárkányba, amit még akkor terveztek, amikor nem tudták azt, amit csak 15 évvel később. Lásd F-16.
A MiG-21BISz tolóereje is szép nagy oszt mégse jó szarra sem egy 4. gen géppel szemben.

Kérlek, felejtsed már el a Kefirt.
Egész egyszerűen nem érted minek erőlteted.
Mintha egy 1960-as tervezésű oltimer kocsival akarnál a mai luxusautók piacián versenyezni.
IAI-t kérdezd meg,ők ajánlották.Szerintük lehet.És van benne tapasztalatuk.
Ár/harcérték arány miatt.Ha jobban tetszik,fillérbaszás miatt.Forrásokkal való bűvészkedés miatt.Merthogy hogyan is lehetne korlátozott forrásbol kihozni egy már hadműveleti képességű légierőt.
Ha meg csak egy ilyen látszatlégierőt akarunk,akkor azt ússzuk meg a lehető legolcsobban.És a forrásokat költsük a szerintem számunkra sokkal fontosann tüzérségre.
De ami azt illeti,szerintem se lesz vadászgép vásárlás.Max Albákat veszünk.
 
M

molnibalage

Guest
IAI-t kérdezd meg,ők ajánlották.Szerintük lehet.És van benne tapasztalatuk.
Nem. A mai piaci trendekbe illeszkedi, hogy a csillagot is leígérik az égről.
Ennyi. Szerinted miért van az, hogy SENKI nem tolakodott a Kfirekért? SOHA.
Ha meg csak egy ilyen látszatlégierőt akarunk,akkor azt ússzuk meg a lehető legolcsobban.
Az a Gripen, mert már itt van és n+1 téren többet tud, mint amit valaha a Kfir.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 578
26 214
113
Arról beszélgettünk, hogy az orosz fanok szerint jól van az, hogy 90%-ban buta eszközökel harcol az orosz légierő. Erre írtam válaszul azt amit. Tehát lehet úgy is háborúzni ahogy az orosz légierő csinálja, csak nem túl hatékony.
Mit nevezel hatékonynak és mihez képest ? Ezt fejtsd már ki ?
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 578
26 214
113
Biztosan használnak precíziós A-G fegyvereket (és nem csak ATGM-et). az arány az ami a probléma. Ha csak a videókból indulunk ki, akkor 10-20% az okos a maradék 80-90% pedig buta eszköz. Ez 2022-ben édes kevés.
Mióta vagy generalisszimusz ? Mióta tudod megítélni , hogy egyes hadseregek mit miért tesznek ?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
De nekünk van Gripenünk, mégis mindenkit azzal traktálsz, hogy vegyük meg és jössz a Kefir darabárával, egy nem létező csomagban.
Nem érzed, mennyire skizo + kettős mérce ez?
Ami azt illeti,pont úgy indult a truváj,hogy szerintem a Gripen C+ számunkra a logikus.Gripen E-t meg nem szabad megvenni........Ha a Gripen C+ valamiért (túl drága,elviszik előlünk,nagyobb harcértékű gépet akarunk),akkor sem Gripen E-t,hanem F35,vagy Kfir NG,ha nem akarunk/nem tudunk F35 gépet venni.Gripen C+-al szemben nem tartom jobb választásnak a Kfir NG-t-kivéve,ha igazak azok szerintem irreálisan magas árak,mit páran irtak rá (erre irtam,hogy ha az IAI 35milkáért sárkányfejlesztést és hajtóműcserét is bevállal a legmodernebb elektronika telepitése mellet,akkor a Saab se csinálhatja annyira drágán,60-90milka, a letárolt sárkányok befejezését-vagy akkor irreálisan sokat kér,és nem kell annyiert megvenni.Hozzáfűztem,hogy nem tudom,mennyiért adná a Saab.Nem találkoztam ilyen árajánlattal)
Tulajdonképpen nem érdekel a gép tipusa.Az ár/harcérték arány érdekel+megfeleljen a kritériumkövetelményeknek/az ország teherbiró képességének.Ha a koreaiak megcsinálták volna a együléses vadász FA50est,és a matek azt preferálná,akkor azt propagálnám.Ha a kanadaiak holnap előállnának egy Avro Arrows 2.0 géppel,ami ideális az igényeinknek,akkor meg azt (nem fog megtörténni,csak hipotetikus példa)
De attol tartok,hogy ami nekünk lesz 2. század gyanánt,az elég jó eséllyel AV Alba lesz,elkeresztelve harcászati felderitőnek/könnyű csatarepülőnek........
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
M

molnibalage

Guest
Ami azt illeti,pont úgy indult a truváj,hogy szerintem a Gripen C+ számunkra a logikus.Gripen E-t meg nem szabad megvenni........Ha a Gripen C+ valamiért (túl drága,elviszik előlünk,nagyobb harcértékű gépet akarunk),akkor sem Gripen E-t,hanem F35,vagy Kfir NG,ha nem akarunk/nem tudunk F35 gépet venni.Gripen C+-al szemben nem tartom jobb választásnak a Kfir NG-t-kivéve,ha igazak azok szerintem irreálisan magas árak,mit páran irtak rá (erre irtam,hogy ha az IAI 35milkáért sárkányfejlesztést és hajtóműcserét is bevállal a legmodernebb elektronika telepitése mellet,akkor a Saab se csinálhatja annyira drágán,60-90milka, a letárolt sárkányok befejezését-vagy akkor irreálisan sokat kér,és nem kell annyiert megvenni.Hozzáfűztem,hogy nem tudom,mennyiért adná a Saab.Nem találkoztam ilyen árajánlattal)
Tulajdonképpen nem érdekel a gép tipusa.Az ár/harcérték arány érdekel+megfeleljen a kritériumkövetelményeknek/az ország teherbiró képességének.Ha a koreaiak megcsinálták volna a együléses vadász FA50est,és a matek azt preferálná,akkor azt propagálnám.Ha a kanadaiak holnap előállnának egy Avro Arrows 2.0 géppel,ami ideális az igényeinknek,akkor meg azt (nem fog megtörténni,csak hipotetikus példa)
De attol tartok,hogy ami nekünk lesz 2. század gyanánt,az elég jó eséllyel AV Alba lesz,elkeresztelve harcászati felderitőnek/könnyű csatarepülőnek........
Nem. A Kefir SOHA nem lesz logikus választás. Akkor is, ha picit olcsóbbra jön ki, mert képességei soha nem teszik azzá, ahogy a hosszútávú üzemeltetése sem.

Kérlek engedd már el.
A Kfir a MiG-21 kortársai az alapokat nézve.
Szerinted miért nem szórakozik kb. senki már azzal? Vagy F-4-gyel? Egy markonyi repült belőle és az utolsó komoly korszerűsítése 20 éves az F-4E Terminator.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Dél Afrika állitólag egy olyan LandNav nevű rendszert használt a 80as évek második felétől,ami teljesen hasonló módon működik mint az amcsi NavSat(GPS),csak földi adókkal.És ez volt a titkuk,hogy pontosan tudtak navigálni a lényegében feltérképezetlen terep felett is.De hogyan küszöbölik ki földi adókkal a horizont hatást?

Szerintem ezt rádiós navigációnak hívják, ha tippelnem kellene, és elég régi dolog.
Azért váltotta le a GPS, mert az óceán közepén nincsenek navigációs tornyok így ott nem működik.
Ellenséges ország területén szintén :)

Basszus, egy 600 dolláros túra GPS van oda függesztve, az jobb navigáció mint ami be van építve.

Miért ne lenne jobb? o_O
Közel 40 éves az repülőgép a videón, és nem hiszem, hogy komolyabban modernizálták azóta.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Szerintem ezt rádiós navigációnak hívják, ha tippelnem kellene, és elég régi dolog.
Azért váltotta le a GPS, mert az óceán közepén nincsenek navigációs tornyok így ott nem működik.
Ellenséges ország területén szintén :)



Miért ne lenne jobb? o_O
Közel 40 éves az repülőgép a videón, és nem hiszem, hogy komolyabban modernizálták azóta.
Megoldották,APCkre telepített adókkal.Az érdekes,hogy nem elsősorban iranymeressel,hanem óra jel alapon működött,mint a GPS.A másik érdekesség,hogy ez a rendszer is beszantasra került az atomprogrammal együtt.Par fénykép maradt csak belőle
Apartheid végi programok
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider and fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Megoldották,APCkre telepített adókkal.Az érdekes,hogy nem elsősorban iranymeressel,hanem óra jel alapon működött,mint a GPS.A másik érdekesség,hogy ez a rendszer is beszantasra került az atomprogrammal együtt.Par fénykép maradt csak belőle
Apartheid végi programok
Körül kevés a tény, és sok a legenda.Mindent is nekiálltak fejleszteni,de a legtöbb soha nem lett befejezve,vagy nem Dél Afrikában.Pl a burkrazrol van 3 db fénykép,meg egy hiányos műszaki ismertető,és ennyi.A járgány eltűnt,azt se tudni,hogy melyik gyár csinálta a protokat.Es ez csak egy teherautó,semmi extra.Appartheid NSA utánzat bunkereit betonnal öntötték tele,atomprogram létesítményeit dettó.Tengeralatjaro programról csak annyit tudni,hogy megvették hozzá a type 209 tengo liszenszet,de ezt is a német bírósági anyagból,burok oldalán semmilyen dokumentum nem maradt fenn,csak a költségvetési kiutalás.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
A Mirage 2000 nem csak a hajtóműve miatt repül sokkal jobban. Az nem egy Mirage III-as, erősebb hajtóművel. Az egy aerodinamikailag és súlypontilag is újratervezett repülőgép. Más dimenzióban van, mint a régi Mirage-ok:
axkonTP.png

Fentebb a régi típusok.
Alább a Mirage 2000C és az F-16A:
file.php

file.php

A Kfrir felépítéséből adódóan sem tudhatja azt amit a Mirage 2000.
A hajtómű csere,sarkanymodositasok és a kibővített üzemanyag rendszer miatt a gép súlypontja megváltozik, ezért elektronikus kormanyvezerlest kap.Ez jelentősen javítja a manőver jellemzőket.
IAI szöveg.Hogy ez mit jelent,azt lehet találgatni.Kokaintermeszto expilóta szerint hangsebesség alatt az NG valószínűleg instabil,felette stabil gép lenne.
Amíg nem repül,addig nem derül ki.De amíg nem repül,nem szabad megvenni.De amíg a zsidók nem adnak hozzá egy államilag támogatott finanszírozási programot is,addig nem lesz ki megrendelje.Tisztan üzleti alapon ma már nem működik a dolog.
Papíron fog maradni a tervezet,alighanem.