Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 776
113
Hűha. Persze, hogy nem akarnak, mert a közelükben sincsenek. A nagy többségnek még NIR-ük sincs, nem, hogy precíziós képességük. Pl., hogy ne menjek messzire, pl. Ukrajna. Sorold már el nekem, hogy csak Európában melyik ország légiereje tudna csak akár rövid ideig is preciziós fegyvereket bevetni folyamatosan? Tudjuk?, az orosz légierő nem rendelkezik egyáltalán preciziós bombákkal, eggyel sem, azért NIR-ezik.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ez nem feltétlenül igaz.Attol függ,milyen bomba,NIR.Kazettas,vagy légi robbantásu növelt repeszhatású harci résszel csúnyán be lehet téríteni teruletcelokat egy támadással, és viszonylag olcsón.Celpontja válogatja,mikor mi a jó.
Ez nem mennyiségi, hanem minőségi kérdés. Ha nincs modern felderítő és célzókád, akkor oda kell repülni, ahol aztán lelőnek. Le is lövik őket. 6000m alá még elvétve se szabadna menniük.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Ez nem mennyiségi, hanem minőségi kérdés. Ha nincs modern felderítő és célzókád, akkor oda kell repülni, ahol aztán lelőnek. Le is lövik őket. 6000m alá még elvétve se szabadna menniük.
Ez megint nem feltétlen igaz.Negymértékben függ a célok jellegétől,a tereptől,a lehetőségektől,de még a pénzügyi hasznosulástol.Libanon,Falklang,Angola jol mutatja,hogy "hagyományos" bombázásnak is vannak olyan módozatai,mik erős légvédelem esetén is használhatóak.
A nyugati hadviselés jelenleg nagyon erősen kerüli a veszteségeket,és igyekszik kerülni a járulékos veszteségeket.De egy totális háború esetén ez másképpen lenne.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ez megint nem feltétlen igaz.Negymértékben függ a célok jellegétől,a tereptől,a lehetőségektől,de még a pénzügyi hasznosulástol.Libanon,Falklang,Angola jol mutatja,hogy "hagyományos" bombázásnak is vannak olyan módozatai,mik erős légvédelem esetén is használhatóak.
A nyugati hadviselés jelenleg nagyon erősen kerüli a veszteségeket,és igyekszik kerülni a járulékos veszteségeket.De egy totális háború esetén ez másképpen lenne.
Ezek 40 éve voltak. Azóta minden bokorban van egy manpad.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
M

molnibalage

Guest
Janes irt róla,de most nyilvános nethálózaton vagyok,nem engedi megnyitni
https://www.janes.com/defence-news/...-return-sri-lanka-and-ecuador-jets-to-service
Ha nem ebbe a hirbe van,akkor bocsi,egy másikban-egyik Janes lapot sem engedi innen megnyitni.
0.jpg

Ez egy kolumbiai Molni videójábol való kép.De igazábol a Gripen C új gyártású árát vette alapul,nem tudni,mennyibe kerülne a letárolt sárkányokbol készülő Gripen C+.Egy biztos,90milkát nem ér meg.
És ma már biztosan több lenne nominálisan.Az utóbbi 3 évben durva infláció volt mindenütt,
És a képen egy C10P van,NG nincs,csak papiron
Videómból? Nekem ilyen videóm nem volt.
Nem értem, hogy a 90 millás Gripen C honnan jön. Nekünk az elvesztett gépet akkori HUF és valutaárfolyamon kb. 30 milláért pótolták, kb. 9 mrd HUF-ért.
De továbbra sem értem miért szívszerelmed egy full elavult sárkány. Ha ennyire Frankeinstein szörnye gépet akarsz, de valódi teljesítménnyel, akkor vegyél ki AMARG-ból kvázi 0 órás ADF gépeket és húzd rá a V upgradet és csá.

Alig pár hónapos hír, hogy a nehezen üzemben tartható gépeket kivágják Dél-Amerikában.
Erre huszadjára is előhúzod a Kefirt? Minek?
Nem értem és más sem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Videómból? Nekem ilyen videóm nem volt.
Nem értem, hogy a 90 millás Gripen C honnan jön. Nekünk az elvesztett gépet akkori HUF és valutaárfolyamon kb. 30 milláért pótolták, kb. 9 mrd HUF-ért.
De továbbra sem értem miért szívszerelmed egy full elavult sárkány. Ha ennyire Frankeinstein szörnye gépet akarsz, de valódi teljesítménnyel, akkor vegyél ki AMARG-ból kvázi 0 órás ADF gépeket és húzd rá a V upgradet és csá.

Alig pár hónapos hír, hogy a nehezen üzemben tartható gépeket kivágják Dél-Amerikában.
Erre huszadjára is előhúzod a Kefirt? Minek?
Nem értem és más sem.
Nem Te irtad,hanem egy kolumbiai hasonmásod.
Kérdés az,hogy a letárolt Gripen C sárkányok új elektronikával befejezve mennyibe kerülne?Kfir NG most csak mint összehasonlitási alap érdekes.
AMARGbol előhúzott és Vszintre hozott gép mennyibe kerülne?Nem csak megvétel szempontjábol,hanem élettartam költségre.
Csak az ár/harcérték arány érdekel,meg az élettartam költség.Szerintem hosszűtávon az F35 egyértelműen a legjobb ajánlat.Csak nekünk nincs pénzünk olyan hosszútávra gondolkodni.....
Kolumbiai gépek 40+ évesek,és végigharcolták az életüket az IAF(82ben Libanonban már harcoltak konkrétan a kolumbiai gépek) és az FAC kötelékében-naná,hogy már leamortizálódtak.10+ éve lejárt a gyártáskor megadott év és repült óra szerinti üzemidejük.....IAI nem vállalt már több nagyjavitást rájuk,elhasználódtak.Pont.Sri lankai gépeket viszont felhozzák most Block 60 szintre (nem NG,kolumbiai gépek szintjére),és még 15 év üzemidőt garantálnak.Mert azok még nincsenek annyira szétrepülve (6 gép 50milkáért,a gépek 80as évekbeli szinten vannak,évek óta félreállitva,nem repképes állapotbol).
Kérdés számomra az,hogyan tudjuk a lehető legtöbbet kihozni a forrásainkbol,ha egyszer nincs annyi,hogy F35t vehessünk.Ár(élettartam költségre vetitve,nem csak beszerzési ár)/harcérték arány.Ha a matek az F18t hozza ki legjobbnak,akkor azt fogom támogatni.Ha a Gripen C-t,akkor azt.Ha Luke X-szárnyúját,akkor meg azt.
Csak valaki csinálja meg a matekot,reálisan,tényszerűen,ellenőrizhető módon.
Ezt mi azonban nem tudjuk megcsinálni.Nincs meg hozzá a szükséges információ,sem szaktudás.Mi max becsülni tudunk hiányos infókbol.
Az én becslésem meg az,hogy ugyanannyi pénzböl több harcértéket lehet kihozni a Kfir NG-ből,mint a Gripen E-ből.Gripen C meg attol függ,hogy mennyibe is kerül?90milka?Nem éri meg.30milka felkoppintva 30milkáért-jó lesz az nekünk.
Nem a kefir a szivszerelmem,hanem az ár/harcérték arány,amit igér.Ha az iréretet nem tudja teljesiteni,akkor dugják fel maguknak a zsidók.
Ennyi a truváj.
 
M

molnibalage

Guest
Kérdés számomra az,hogyan tudjuk a lehető legtöbbet kihozni a forrásainkbol,ha egyszer nincs annyi,hogy F35t vehessünk.
Nem a Kefirrel. Pont.
Csak valaki csinálja meg a matekot,reálisan,tényszerűen,ellenőrizhető módon.
Mivel a sokféle elképzelésedre nincs semmiféle ajánlat ilyet senki nem tud adni neked.
Senki nem akar AMARG F-16 ADF.fel szórakozni, ahogy Kefirrel sem.
Nekünk a realitás a Gripen megtartása. Az ,hogy milyen műszaki tartalom fejlesztéssel az is igen sokparaméteres.
Az én becslésem meg az,hogy ugyanannyi pénzböl több harcértéket lehet kihozni a Kfir NG-ből,mint a Gripen E-ből
Csak azt az apróságot felejtenéd el, hogy a repteljesítmény totál más kategória, az egyik 40 év múlva is repül, a másik meg 15 után sem.
Amúgy senki nem tervezi itthon E vételét jelen állás szerint. Még C/D-t sem. De talán képességnövelést sem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Amúgy senki nem tervezi itthon E vételét jelen állás szerint. Még C/D-t sem. De talán képességnövelést sem.
Fogalmunk nincs,mit terveznek itthon,minden titkos.Mi csak arrol vitázunk,hogy mi lehetne,mit lenne érdemes.
Csak azt az apróságot felejtenéd el, hogy a repteljesítmény totál más kategória, az egyik 40 év múlva is repül, a másik meg 15 után sem.
Ez az,ami viszont egyáltalán nem lenne biztos.NG egy igen jelentős továbbfejlesztési terv.F414 hajtómű,módositott szárny,mozgatható belépőéllel,eleketronikus kormányzás a régi mechanikus helyett,növelt belső üzemanyagkapacitás.Kb a Mirage 2000 repteljesitményét tudná hozni.A 90es évekbeli hazai értékelés szerint meg a Mirage 2000 felülmulta a Gripen A-t.
Az ajánlat meg 30 év és 8ezer órás élttartamot garantál.Naptári üzemidő hosszabitási opcióval.Titka,hogy a felajánlott C7 sárkányokat anno már nem nagyon használták.500repült óra van a legöregebbe,egy részük meg soha nem volt szolgálatban.Gyárbol rögtön naftalinba mentek az IAF tartalék készletébe.Ami azt illeti,az utolsó gépet már akkor gyártották,mikor az IAF kivonta a Kfirt az aktiv állománybol.
Tudtommal az AMARGban már rég nincs F16ADF.Az a hajó régen elment.Tudtommal ilyen "0km-es"/alig használt sárkányok ma csak a Saabnál és az IAInál vannak.
Kolumbiaiak rengeteget foglalkoztak a témával (érthető),legtöbb dolgot onnan szedtem.Azelött azt se tudtam,hogy a Kfirnek volt dedikált felderitő változata (most az egyik mint C10P Kolumbiában van).Különben igen érdekes dolgokat is irnak.Pl kitelepülések hadműveleti céllal,nem csak Kfirrel.Anno még Mirage V gépekkel is simán csinálták.Oké,nem autópályaszakaszra,hanem egy puszta betoncsikbol álló tartalék reptérre.Volt olyan éles FARC elleni műveletük,hogy az egész kitelepülést légi úton csinálták és látták el.A "reptér" egy betoncsik volt a hegyekben,az oda vezető utat meg a FARC ellenőrizte.3-5 bevetést csinált egy gép kitelepülve,majd visszareptették karbantartásra az anyarepülőterére.Nesze neked spéci svéd módszer....(Arpia heliken meg bevetették a Spike rakétákat,az NLOS-t is.Tapasztalatuk szerint nem álcázott célokat önirányitott módon közel 90%os hatékonysággal pusztit.Esetükben persze HE fejes bevetések voltak,célok meg főleg hajók és teherautók,meg bunkerek voltak.Álcázott célok esetén viszon önirányitott módban a 10%os találati arányt se éri el,szükség van a kezelő általi célrairányitásra).
Persze náluk is van mindenféle fórumozó.Van ki csak álmodozik,de volt beiró,ki Mirage V/Kfir pilota volt-és ahogy irt,hihetőnek tartom.
 
M

molnibalage

Guest
Kb a Mirage 2000 repteljesitményét tudná hozni.
Értelmezhetetlen mondat. Ez repteljesítmény vagy mire vonatkozik? Melyik Mirage-2000 változat?
A 90es évekbeli hazai értékelés szerint meg a Mirage 2000 felülmulta a Gripen A-t.
Lásd fent, melyik változat? A Mirage-2000C-nak kvázi nem volt csapásmérő képessége. Az Gripen A-nak meg igen. És data link azon is volt. Svéd buta bombák, Mk bombák és AGM-65B/D-t tudta haszálni a Gripen A.
Az ajánlat meg 30 év és 8ezer órás élttartamot garantál.Naptári üzemidő hosszabitási opcióval.Titka,hogy a felajánlott C7 sárkányokat anno már nem nagyon használták.500repült óra van a legöregebbe,egy részük meg soha nem volt szolgálatban.Gyárbol rögtön naftalinba mentek az IAF tartalék készletébe.Ami azt illeti,az utolsó gépet már akkor gyártották,mikor az IAF kivonta a Kfirt az aktiv állománybol.
Senkit sem érdekel, elavult platfrom.
Tudtommal az AMARGban már rég nincs F16ADF
Meg kéne nézni SN alapján.
.Nesze neked spéci svéd módszer....
Csak a svéd fanok és a marketing bulldózer állítja, hogy ez valami Gripen specialitás.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Melyik Mirage-2000 változat?
Mirage 2000-5.Nekünk anno az volt felajálva.Járt nálunk,magyar pilóták próbarepülhettek Mirageon (is).
Zsidók alapbol a saját fegyverzetüket kinálják (beleértve Derby ER,Rampage,Spice sorozat.).Meg az amerikai bombacsalád,PGM változatok is.(Kolumbiaiaknak Rampage nincs,többi igen.Spice 1000/2000 változatokat is vetettek be élesbe-de legtöbbet az amcsi M340es butabombát használták).Kivánságra bármilyen NATO kompatibilis fegyverzetet integrálnak,akár a Meteort is.(különben a dél afrikai Gripenekre integrálva van az A-Darter,ami a Derby búr változata,Brazil Gripen E-re meg az A Darter.
Meg kéne nézni SN alapján.
Portugálban vannak,azt hiszem.
Senkit sem érdekel, elavult platfrom.
Mirage 2000 repteljesitményét tekintve elavult?(kategóriáján belül)
F35 a moder platform.Minden más elavult hozzá képest.
Csak a svéd fanok és a marketing bulldózer állítja, hogy ez valami Gripen specialitás.
De hiába teszed be a finn f18ast,vagy indiai Mirage 2000/Su30/Il38(!!!!)/német F4/Tornadó/cseh-lengyel MiG23 videót a fórumra,csak megy tovább a Saab/svéd propi tolása
 
M

molnibalage

Guest
Ne a létező Kfir C10P-t nézd (bár több tekintetben az is felülmulja a jelenlegi Gripen C-t) a mechanikus vezérléssel és J79 hajtóművel.NG tervezet annyira különbözik a ma létező C10-től,mint a Gripen E különbözik a Gripen C-től.Vagy még jobban.
Amit ma látsz még Kolumbiába,az a Block 60,10+ éves ajánlata volt (csak közben fejlődőtt,eredetileg 2032 radarok voltak bennük,példul).Eredeti C2 sárkány,eredeti J79 hajtómű,mechanikus kormányzás.NG F414 hajtómű,módositott sárkány,FBW kormányzás.Még a jellegzetes függőleges vezérsik elötti pótbeömlő nyilás is eltünne a gépről.
Nem.
Egy Kfir sárkány és J79-ből semmilyen módon nem lesz Gripen hatósugár és performance.
PONT.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Lásd fent, melyik változat? A Mirage-2000C-nak kvázi nem volt csapásmérő képessége. Az Gripen A-nak meg igen. És data link azon is volt. Svéd buta bombák, Mk bombák és AGM-65B/D-t tudta haszálni a Gripen A.

A két gép között majd 20 év van időben....
Nekünk Mirage 2000-5 lett fölajánlva. Az a gép akkor többet tudott, mint a Gripen C 2010-ben.... Nemhogy a Gripen A.
Ha a 90's évek végén egy valóban kiforrot vadászgépet akartunk volna venni akkor a Mirage 2000-5 tökéletes választás lett volna.
Mica EM/IR képes gép, 6 rakétát elvisz 3 póttartály vagy egyéb függesztmény mellet, képes bevetni a PGM családot, Exotecek stb...
Később integrálták hozzá a Spice családot, GBU-kat, Scalp-EG cirkáló rakétát.
És neki is van beépített ECM rendszere.

a2RMAM1_460s.jpg


Mirage19.jpg


Mondjuk azt nem hiszem, hogy a Kefir ezt a szintet megközelítené bármilyen téren, de az tény, hogy képességeket nézve magasan a Gripen fölött járt akkoriban a Mirage család.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Nem.
Egy Kfir sárkány és J79-ből semmilyen módon nem lesz Gripen hatósugár és performance.
PONT.
De átépitenék a sárkányt,és F414 hajtóművet tennének bele.....Megváltoztatnák a gép aerodinamikáját,kormányvezérlését és súly/tolóerő arányát.
Különben erre irtam,hogy ha ez mind beleférne nekik a legmodernebb elektonikával 2019es áron 35milkába,akkor a Saab letárolt sárkányok felélesztése se kerülhet 60-90milkába.A Saab "csak" az elektronikát frissitené,maga a "vas" nem változna.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
A két gép között majd 20 év van időben....
Nekünk Mirage 2000-5 lett fölajánlva. Az a gép akkor többet tudott, mint a Gripen C 2010-ben.... Nemhogy a Gripen A.
Ha a 90's évek végén egy valóban kiforrot vadászgépet akartunk volna venni akkor a Mirage 2000-5 tökéletes választás lett volna.
Mica EM/IR képes gép, 6 rakétát elvisz 3 póttartály vagy egyéb függesztmény mellet, képes bevetni a PGM családot, Exotecek stb...
Később integrálták hozzá a Spice családot, GBU-kat, Scalp-EG cirkáló rakétát.
És neki is van beépített ECM rendszere.

a2RMAM1_460s.jpg


Mirage19.jpg


Mondjuk azt nem hiszem, hogy a Kefir ezt a szintet megközelítené bármilyen téren, de az tény, hogy képességeket nézve magasan a Gripen fölött járt akkoriban a Mirage család.
A zsidók állitják,hogy de,igen.F414 hajtómű még berősebb is lehet,mint a SNECMA M53 volt (különben az argik akartak rendelni annó M53 hajtóműves Kfirt.Az lett volna a Kfir C9,C7 sárkány+SNECMA hajtómű+Lavi harcelektronikája-persze pénzük már akkor se volt rá.).NG kb olyan lenne,mint egy Mirage 2000-5 kacsaszárnnyal,egy orrsegédszárnyas és törővéginditósines F16XL szerű szárnnyal és F414 hajtóművel,meg mai szinten legmodernebb elektronikával.11 függesztővel.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
A zsidók állitják,hogy de,igen.F414 hajtómű még berősebb is lehet,mint a SNECMA M53 volt (különben az argik akartak rendelni annó M53 hajtóműves Kfirt.Az lett volna a Kfir C9,C7 sárkány+SNECMA hajtómű+Lavi harcelektronikája-persze pénzük már akkor se volt rá.).NG kb olyan lenne,mint egy Mirage 2000-5 kacsaszárnnyal,egy orrsegédszárnyas és törővéginditósines F16XL szerű szárnnyal és F414 hajtóművel,meg mai szinten legmodernebb elektronikával.11 függesztővel.

A Mirage 2000 nem csak a hajtóműve miatt repül sokkal jobban. Az nem egy Mirage III-as, erősebb hajtóművel. Az egy aerodinamikailag és súlypontilag is újratervezett repülőgép. Más dimenzióban van, mint a régi Mirage-ok:
axkonTP.png

Fentebb a régi típusok.
Alább a Mirage 2000C és az F-16A:
file.php

file.php

A Kfrir felépítéséből adódóan sem tudhatja azt amit a Mirage 2000.
 
  • Tetszik
Reactions: Mark1993

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Atlas-IAI ACW szárnyprogram fejlesztései
Atlas%252520Cheetah%252520wing%252520development.jpg
Ezek a dél afrikai változatok.Eredetileg minden Kfirt terveztek korszerűsiteni a legalsó farkasfogas változatára.Meg a Lavi elektronikájára,plusz az F4 Kunnarssba tervezett PW hajtóműcserét is tervezték a Kfirbe is.De jött a hh vége,és törölték a programokat.Kfirt kivonták.NG a legalsó szárnyforma elektronikus kormányvezérlésű mozgatható belépőélű változatát kapná.Mint a Mirage 2000en.
És valójában a Mirege 2000 kormányrendszerét,lehajtható belépőélét és FBW vezérlését kiprobálták egy Kfir C1 változaton,de nem került gyártásra.Mirage 2000 élvonalbeli vadászgépnek készült,a Kfir meg tescogazdaságos vadászbombázónak.Olcsó támadógép volt,nem vadászgép az IAF szolgálatban.Drágának és feleslegesnek itélték a támadószerephez az elektronizált kormányrendszert.
Ng viszont multi-rolle vadászgép akar lenni,4+ kategóriás.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
A Mirage 2000 nem csak a hajtóműve miatt repül sokkal jobban. Az nem egy Mirage III-as, erősebb hajtóművel. Az egy aerodinamikailag és súlypontilag is újratervezett repülőgép. Más dimenzióban van, mint a régi Mirage-ok:
axkonTP.png

Fentebb a régi típusok.
Alább a Mirage 2000C és az F-16A:
file.php

file.php

A Kfrir felépítéséből adódóan sem tudhatja azt amit a Mirage 2000.
Nemtudom,mennyit tudnának elérni.De sokadszorra.Az egész gépet átpofoznák.A kormyányvezérlés,a szárnykialakitás,módositott és 30%kal növelt üzemanyagrendszer van a leirásban.
Egyszerűen az IAInak csinálni kéne egy protóátalakitást,hogy bizonyitsa amit állit.De mivel zsebből kéne fizetnie,nem csinál.Nem akar úgy járni,mint az amcsik az F20al,vagy a Dassault a Mirage 4000el.Igy viszont,pláne állami támogatás nélkül nem fogják tudni eladni.