Ez a V alakú padlólemez-kialakítás jobban elvezeti az erőket, mintha sima lapos padlója lenne egy IED esetén, ami a kocsi alatt pl távirányítással robban. Ha viszont aknára fut a jármű, akkor éretelemszerűen a kerekeitől indul a robbanás, és a V kialakítás miatt a padlólemez oldalsó részére közel merőlegesen hat az erő, míg a lapos padlólemez esetén kisebb lenne a szög és elméletileg nem terhelné meg annyira. Vagy én gondolom rosszul?
Nem gondolod rosszul, de kérdés, hogy mire legyen a legjobban felkészítve a gép, ha alatta robban valami, vagy ha a kerekek alatt, a kettő között csak kompromisszum lesz. Mondjuk ha jól megnézed, akkor a mostani kialakításnál ha a kerék alatt robban valami, akkor az is elég nagy szöget zár be a két oldalfallal, bár nyilván ezen még alakítani kell. Egyébként szerintem érdemes figyelembe venni azt is, hogy a Strykerek hagyományosan hátul szélesített, lapos aljú páncéltesttel készültek, de mostanában kezdték átalakítani őket V-aljúra (bár ez utóbbiról sajnos még nem sikerült képet találnom, hogy konkrétan milyen mértékű is ez az átalakítás).
A 6x6-os elrendezésnél szerintem a középső kerék kormányzása nem létfontosságú a helyben vagy kis helyen megforduláshoz, mert a hátsó kereket az elsővel ellenkező irányba kormányzásnál ígyis el tudod érni a maximális fordulékonyságot. A 8x8-asnál meg pont hogy szükséges lenne a maximális fordulékonyságért a 3. keréksor kormányzása is, amit a másodikkal ellentétes irányba kormányoznál helybenforduláskor.
Nem véletlenül lett olyan a kormányzás, mint ahogy mondtam, és ennek az oka a hely:
A fenti ábrán látszik, hogy ha így forgatjuk a kerekeket, akkor kevesebb hely kell nekik, ami azt jelenti, hogy az "utastér" részén lehet némileg a váz szélesebb (bár ez egyelőre a fenti koncepcióábrába még nem került bele, mert ott leginkább a jármű befoglaló méretei érdekeltek). Ha viszont az utolsó tengelyt ugyanakkora mértékben kormányoznánk, mint az elsőt, akkor értelemszerűen ugyanakkora hely is kéne neki, természetesen a belső tér rovására.
De lehet ha a leg egyszerűbb és olcsóbb lenne minden változatban minden kereket kormányozhatóra építeni, aztán ha kell kormányozzák, ha nem akor nem, mert így csak egy féle részegységet kellene kifejleszteni és gyártani, vagyis kerék a meghajtással és kormányzással, aztán azt bele lehetne rakni 6x6 8x8 bármelyik kerekének helyére, mert mindenhova ugyanolyan kellene.
Ez így volt tervezve eredetileg is. Egyfajta felfüggesztés lesz, ami mind a 8 vagy 6 kerékhez lehet használni (tehát még csak nem is tükrözött alkatrészek kerülnek a másik oldalra, hanem a felfüggesztés bármely alkatrészét fel lehet használni a jármű mind a két oldalán).